دو پلتفرم برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال وجود دارد که تریدرها برای ترید کردن از آن‌ها استفاده می‌کنند. بروکرها و صرافی‌ها این این دو پلتفرم می‌باشند که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بروکر بپردازیم. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بروکر چیست؟ بروکرها همانند صرافی‌ها واسطه‌ای هستند بین خریدار و فروشنده می‌باشند و این دو را به هم متصل می‌کنند. اگر علاقه مند هستید که بروکرها را بهتر بشناسید و به جواب سوال بروکر چیست برسید، ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

بروکر چیست؟

بروکر چیست؟

زمانی که شما قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال یا دارایی دیجیتالی را می‌کنید، شخص دیگری نیاز می‌باشد تا معامله شما صورت بگیرد. شاید شخص مناسبی برای انجام شدن معامله خود پیدا کردید، اما آیا می‌توان به آن شخص اعتماد کرد. بروکرها با ایجاد محیطی امن که هم خریدار و هم فروشنده از انجام شدن معامله خود مطمئن خواهند شد، ایجاد شدند. افراد در بروکرها می‌توانند دارایی‌های دیجیتال نظیر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند. بروکرها در عوض ایجاد چنین فضایی از کاربران خود کارمزد دریافت می‌کنند که مقدار آن کمتر از صرافی‌ها می‌باشد. علاوه بر ارزهای دیجیتال، امکان تبدیل ارزهای فیات به دیگر ارزهای فیات وجود دارد و دیگر نیاز رفتن به  بانک‌ها و صرافی‌ها نمی‌باشید. چرا که کارمزدی که آن‌ها در قبال این کار از شما کسر می‌کنند خیلی بیشتر از کارمزدی است که بروکر کسر می‌کند. با مطالعه مقاله تفاوت صرافی و بروکر چیست، می‌توانید فرق بین این پلتفرم خرید و فروش دارایی دیجیتال را بهتر بدانید.

ویژگی بروکر چیست؟

نقدینگی بالا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر تریدر باید به آن دقت کند. چرا که اگر به این موضوع توجه نکنید و زمانی وارد بازار شوید که نقدشوندگی پایین می‌باشد، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوید. چرا که امکان خروج از بازار در این حالت وجود ندارد و سرمایه شما تا زمانی که مشکل نقدینگی برطرف نشود، سرمایه شما بلوکه می‌باشد. اما اگر نقدینگی بالا باشد و در این زمان وارد بازار شوید، معامله شما به سرعت انجام می‌شود. ویژگی که بروکرها آن را تا حد قابل زیادی برطرف کرده‌اند، بحث نقدینگی می‌باشد. بروکرها با جمع کردن خریداران و فروشندگان در یک محل مشکل نقدشوندگی را مدیریت کردند. از این رو اگر می‌خواهید بدانید علاوه بر کارمزد پایین، ویژگی دیگر مهم بروکر چیست، نقدشوندگی و نقدینگی بالا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کیف پول دیجیتال

نحوه درآمدزایی بروکرها به چه صورت است؟

نحوه درآمدزایی بروکرها به چه صورت است؟

حال که تا این بخش از مقاله بروکر چیست با مفهوم بروکرها آشنا شدید، قصد داریم به نحوه درآمدزایی بروکرها بپردازیم. بروکرها در ازای بستر امنی که برای خرید و فروش ایجاد می‌کنند از کاربران خود کارمزد دریافت می‌کنند. از این رو هر چه تعداد تراکنشات بروکر بالا باشد، سود و درآمد نهایی آن افزایش می‌یابد. از این جهت بروکرها با دریافت کارمزد کمتری نسبت به صرافی‌ها، قصد ترغیب آن‌ها به استفاده از بروکرها را دارند. هر چند کارمزد دریافتی متغیر می‌باشد و با توجه به حجم معاملات مقدار آن کم و زیاد می‌شود. از طرفی دیگر به این کارمزد به صورت اختلاف در قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود که به آن اسپرد نیز گفته می‌شود.

پلتفرم بروکر

منظور از پلتفرم بروکر این است که شما وقتی وارد وبسایت بروکر می‌شوید با چه چیزی روبرو می‌شوید. بروکرها نیز همانند صرافی‌ها مجموعه‌ای از ابزارها را در بخش معاملات خود قرار داده‌اند که سرمایه‌گذاران از آن‌ها در معاملات خود استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای مختلفی برای خرید و فروش وجود دارند که برترین آن‌ها متاتریدر می‌باشد که بسیار از بروکرها از آن استفاده می‌کنند. از طرفی برخی از بروکرها از چند پلتفرم برای تعامل داشتن با کاربران خود استفاده می‌کنند، اما اکثریت از متاتریدر استفاده می‌کنند. در پلتفرم بروکرها، کاربران بر اساس سابقه خود و مقدار خرید و فروشی که در بروکر انجام می‌دهند، طبقه بندی می‌شوند. برای فعالیت در بروکرها باید احراز هویت انجام شود چرا که دولت‌ها باید قادر به شناسایی دارایی افراد باشند. در بخش بعد مقاله بروکر چیست شما را با دلایل احراز هویت در بروکرها آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اموزش کریپتوکارنسی

دلیل احراز هویت در بروکرها

بروکرها برای جلوگیری از فساد مالی و پولشویی که ممکن است در بروکرها رخ دهد، کاربران خود را مجبور به احراز هویت می‌کنند. از این رو ضرورت دارد که هر شخصی از هر جای دنیا باید در بروکرها احراز هویت خود را انجام داده باشد تا قادر به خرید و فروش شود.

قابلیت و امکانات بروکرها

بروکر چیست

شما تا این بخش با بروکرها آشنا شدید، اما این شاید این سوال برای شما پیش آید از بین بروکرها کدام را باید انتخاب کنید. در پاسخ به این سوال باید گفت که ما در ادامه مقاله بروکر چیست، لیستی از فابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که یک بروکر باید داشته باشد را به شما عزیزان خواهیم گفت. از این رو هر بروکری که از امکانات و ویژگی‌های بیشتری برخوردار بود، گزینه مناسبی می‌باشد. شما با خرید دوره هوش بازار جهانی فارکس با بخش‌ها و نحوه خرید و فروش در بازار فارکس بیشتر آشنا می‌شوید و همچنین عملکرد بهتری در بروکرها خواهید داشت.

امکان خرید و فروش با سرمایه کم

برخی از بروکرها برای شروع فعالیت و سرمایه‌گذاری نیاز به پرداخت هزینه و سرمایه زیادی است. از این رو بروکری که به کاربران خود اجازه می‌دهد با سرمایه اندک به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری بپردازند، محبوب‌تر می‌باشد. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، ارائه حساب‌های معاملاتی مختلف به کاربران خود می‌باشد.

سرعت بالا در معاملات

مدت زمان انجام سفارش شما در بروکرها بسیار مهم می‌باشد، از این رو بروکری را انتخاب نکنید که سفارش شما در آن دیر انجام شود. چرا که قیمت‌ها در بازار فارکس متغیر می‌باشد و در لحظه دچار تغییر می‌شوند. از این رو ممکن است از زمان ثبت سفارش شما تا زمان اجرای آن قیمت دارایی مورد نظر افزایش یابد. برای پی بردن به این مسئله حتما بخش نظرات بروکرها را مطالعه نمایید تا دچار این مشکل نشوید.

پشتیبانی از انواع معاملات

برخی از بروکرها علاوه بر این که اجازه خرید و فروش در بازار فارکس، امکان خرید و فروش دیگر دارایی‌های دیگر از جمله فلزات گران‌بها، بورس آمریکا، شاخص‌های جهانی را به کاربران خود می‌دهند. از این رو اگر بروکر مورد نظر شما همه این ویژگی‌ها را داشته باشد، دیگر نیازی به استفاده از بروکرهای مختلفی نمی‌باشید.

پشتیبانی

یکی دیگر از بخش‌های مهمی که در این بخش از مقاله بروکر چیست به آن خواهیم پرداخت، پشتیبانی می‌باشد. بازار فارکس و بازارهای مالی دیگر تمام وقت می‌باشند، از این رو ممکن است مشکل هر لحظه برای شما پیش آید. از این رو بروکری که به کاربران خود پشتیبانی 24 ساعته می‌دهد، مشکلات کاربران خود را بهتر مدیریت می‌کند.

داشتن رگولاتورهای معتبر

بروکرهای بزرگ و معتبر زیر نظر سازمان‌هایی که بر بازار فارکس نظارت می‌کنند، فعالیت می‌کنند. از این رو فعالیت بروکرها را به طور کامل زیر نظر دارند و به عنوان بیمه گذار عمل می‌کنند. این سازمان‌ها با دریافت هزینه‌ای از بروکرها، حساب کاربران و آن بروکر را بیمه می‌کنند. البته این بیمه آن مقداری نمی‌باشد که همه خسارت را جبران کند، اما بخش اعظمی از آن را ساپورت می‌کند. از جمله سازمان‌هایی که می‌توان نام برد CFTC, FCM و NFA می‌باشد که به عنوان معتبرترین سازمان‌های نظارتی بر بازار فارکس و بروکرها نظارت دارند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بروکرها نیز همانند صرافی‌ها یکی دیگر از پلتفرم‌های معاملاتی می‌باشند که دارایی‌های مختلفی نظیر بورس آمریکا، فلزات گران‌بها و غیره در آن‌ها تبادل می‌شود. بروکرها نقدینگی بالایی دارند و از کاربران خود کارمزد خیلی کمتری از صرافی‌ها دریافت می‌کنند. همین موضوع سبب جذب خیلی از سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا به استفاده از بروکرها شده است. بروکرها انتخاب خوبی برای کاربرانی می‌باشد که قصد پرداخت کارمزد بالایی ندارند و از پرداخت کارمزدهای بالا تنفر دارند. از این رو ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با مفهوم بروکر چیست، آشنا کنیم و نحوه پیدا کردن بروکر مناسب را به شما عزیزان یاد دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *