قصد ما در این مقاله این است که شما را با  بهترین کالکشن های nft آشنا کنیم و آنان را همراه با بازار‌های هر کدام به شما عزیزان معرفی کنیم. بعد از اختراع پول یا سکه در پنج هزار سال پیش، حالا  بهترین کالکشن های ان اف تی خلق شده‌اند تا معاملات را منحصر به فرد کنند. اگر پول‌ها و سکه‌های قدیمی ارزشی همسنگ فلز به کار رفته در آن‌ها داشتند، حالا توکن‌ها ارزشی معادل با حق مالکیت انحصاری خود دارند. کالکشن‌های nft مجموعه ای از فایل‌های دیجیتالی تصاویر، فیلم، آهنگ، نقاشی و یا هر محصول دیجیتال یا غیر دیجیتال هستند که با حق مالکیت انحصاری خود ارزشگذاری می‌شوند. البته این حق مالکیت به معنای ممنوع بودن استفاده از کپی‌های فایل توکن شده نیست. بلکه به معنای امکان خرید و فروش و قیمت گذاری روی فایل اصلی یا توکن NFT است. در ادامه لیست بهترین کاکشن های nft را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

کالکشن NFT چیست؟

کالکشن NFT چیست؟

قبل از معرفی بهترین کاکشن های nft یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد ایجاد شود، این است که کالکشن NFT چیست؟ اگر بخواهیم در کل تعریفی از کالکشن‌ها داشته باشیم، اینگونه باید بگوییم که کالکشن NFT مجموعه ای از دارایی‌های دیجیتال یا همان ان اف تی می‌باشد که توسط یک هنرمند و یا گروهی از هنرمندان منتشر می شود. معمولا تمامی ان.اف.تی‌هایی که در یک کالکشن قرار دارند، همگی دارای یک سبک هنری هستند و تنها تغیراتی جزئی دارند. برای ساخت NFT خود می‌توانید مقاله آن را مطالعه نمایید.

برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید بهتر است به سراغ یک مثال برویم، اگر ان.اف.تی‌های معروف را بشناسید، احتمالا با کالکشن BoredApeYachtClub که یکی از محبوب ترین کالکشن‌های NFT به شمار می رود آشنا هستید. این مجموعه از تقریبا ۱۰ هزار توکن ان.اف.تی منحصر به فرد غیرقابل تعویض در بلاکچین اتریوم تشکیل شده است. تمامی آواتار هایی که در این کالکشن هستند نسبتا شبه به یکدیگر اند اما ویژگی‌های متفاوتی دارند.

همانطور که اشاره شد، سبک هنری تمامی ان.اف.تی‌های این کالکشن مشابه یکدیگر است. در ادامه به بهترین کالکشن های nft  و قیمت بهترین کالکشن های nft می‌پردازیم. همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله آموزش ساخت کالکشن NFT، کالکشن خود را بسازید و از طریق فروش آن درآمدزایی کنید.

بهترین کالکشن های nft

بهترین کالکشن های nft

در دنیای NFT  غیرقابل تعویض غیرقابل تعویض، کالکشن‌های متنوعی وجود دارند و بهترین کالکشن NFT بسته به سلیقه شما و نظر شخصی شما ممکن است متفاوت باشد. هر کالکشن NFT دارای ویژگی‌ها و تمایلات منحصر به فردی است و بر اساس عواملی مانند هنرمندان مشارکت کننده، انواع نمادها، تاریخچه و محدودیت تداول می‌تواند متفاوت باشد. در زمینه هنر، کالکشن NFT هایی مانندCryptoPunks  و Bored Ape Yacht Club  بسیار معروف هستند. این کالکشن ها توسط هنرمندان مختلف طراحی شده‌اند و هر قطعه از آنها یک اثر هنری منحصر به فرد است که به صورت یکتا در بلاکچین ثبت می‌شود. این کالکشن ها توجه بسیاری از علاقه ‌مندان به NFT را به خود جلب کرده‌اند و به طور معمول با قیمت‌های بسیار بالا در معاملات تداول می‌شوند.

علاوه بر هنر، در حوزه بازی های رایانه‌ای نیز کالکشن های NFT محبوبیت دارند. به عنوان مثال، کالکشنAxie Infinity  یک بازی نقش‌آفرینی است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین و NFTها ساخته شده است. در این بازی، کاربران می‌توانند موجودات مجازی به نام Axies  را تهیه کرده و آن‌ها را تغذیه و آموزش دهند. Axies نیز به صورت یکتا و قابل تبدیل است و در بازارهای NFT قابل خرید و فروش هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال

معرفی کالکشن Azuki

این مجموعه توسط TeamAzuki در تاریخ Jan 2022 توسعه داده شده است. مجموعه Azuki شامل ۱۰ هزار آیتم است که حجم معاملات آن به ۲۶۱.۶ هزار واحد اتریوم نیز رسیده است. این پروژه متاورسی به نام The Garden دارد. افرادی که ان اف تی های Azuki را خریداری کنند، حق عضویت در این متاورس را دریافت می کنند. به همین دلیل، از این پروژه در اوایل بسیار استقبال شد و نتیجه این استقبال فروش ۸۷۰۰ کاراکتر بود که در مجموع درآمد حاصل از این فروش ۲۹ میلیون دلار شد! این پروژه در شبکه های اجتماعی بسیاری فعال است. شما می‌توانید پروژه Azuki را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، دیسکورد، توییتر و… دنبال کنید.

برای اینکه بتوانید از پروژه فوق اطلاعات بیشتری کسب کنید، لازم است تا به سایت رسمی این پروژه مراجعه کنید. برای ورود به سایت رسمی کالکشن Azuki به شما پیشنهاد می دهیم که ابتدا وارد سایت اوپن سی شوید و سپس از طریق سایت اوپن سی سایت رسمی کالکشن فوق را بارگذاری کنید چراکه به دلیل مسائل مختلفی از جمله فیشینگ، انجام این کار ضروری است.

معرفی کالکشن Otherdeed for Otherside

پروژه Otherside یک پلتفرم جهانی می باشد که محیطی هیجان انگیز را برای بازی، رقابت و… فراهم کرده است. در ابتدا کاربران Otherside از طریق یک گیم پلی جذاب و روان، روایتی (معروف به The Voyager’s Journey) که توسط Yuga Labs و Improbable توسعه داده شده و بر اساس فناوری M² ساخته شده است، تجربه خواهند کرد. در این گیم، Otherdeed کلید مالکیت زمین در Otherside است. کاربران در این دنیای متاورسی می توانند مالک زمین‌های مجازی باشند. کاربران در این متاورس می توانند، در بین متاورس های دیگر جا به جا شوند چرا که Otherside قابلیت همکاری دارد و این موضوع یکی از دلایل ارزش بالای ان اف تی های این مجموعه می باشد. ان اف تی های کالکشن فوق، شامل مجموعه ای از منابع می باشد که برخی از آن ها موجوداتی به نام Koda قرار دارند.

در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات کالکشن فوق برابر با ۳۴۵.۳ هزار واحد اتریوم می باشد. همچنین در این کالکشن تقریباً بیش از ۱۰۰ هزار آیتم برای معامله وجود دارد. در آخر، حداقل قیمت خرید ان اف تی در این کالکشن تقریباً ۱.۷۴ اتریوم می‌باشد. تمامی اطلاعات فوق و دیگر اطلاعات مهم را شما می توانید از صفحه رسمی کالکشن Otherside در سایت اوپن سی مشاهده کنید.

جز پلتفرم اوپن سی، اگر به سایت رسمی این پروژه مراجعه کنید، با اطلاعات بسیاری رو به رو می شوید. برای مثال، در سایت رسمی این پروژه ذکر شده است که هدف توسعه دهندگان ایجاد انگیزه، توانمند سازی و همچنین تشخیص بیان، خلاقیت جامعه شرکت کننده در Otherside می باشد.

معرفی کالکشن CLONE X

معرفی کالکشن CLONE X

اگر به دنبال یک پروژه هستید که بتوانید در آن اقدام به خرید آواتار‌های سه بعدی کنید، کالکشن CLONE X می تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. کالکشن فوق توسط یک هنرمند ژاپنی با نام Takashi Murakami و همراهی تیم RTFKTCLONEXTM در Dec 2021 ایجاد و روانه بازار NFT ها شد. کالکشن CLONE X شامل ۲۰ هزار ان اف تی سه بعدی منحصر به فرد است که هیچ کدام از آن‌ها شبیه به یک دیگر نیست. با استفاده از این پروژه شما می توانید یک واقعیت افزوده را تجربه کنید. برای مثال، شما می‌توانید از ان اف تی‌های سه بعدی کتانی‌ها در دنیای واقعی خودتان استفاده نمایید و آن‌ها را ببینید. اگر به سایت رسمی این پروژه مراجعه کنید، به صورت کامل با این موضوع آشنا خواهید شد.

این پروژه با شرکت‌های بزرگی همچون آتاری ATARI و نایک NICE و همچنین شرکت‌های مختلف همکاری کرده است. با توجه به این موضوع تا حدودی می‌توان به ارزش‌های NFT کالکشن فوق پی برد چراکه شرکت‌های نام برده شده جز پرطرفدار ترین‌ها هستند.

معرفی کالکشن RENGA

کالکشن RENGA مجموعه ای دست ساز از ۱۰۰۰۰ شخصیت که توسط هنرمند DirtyRobot ساخته شده است. هر کدام با هویت خاص خود در داستان‌های گسترده تر RENGA کشف می شوند. در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات این کالکشن در ۳۰ روز گذشته برابر با ۶.۵ هزار اتریوم می باشد. همچنین در حال حاضر این پروژه تقریباً ۲.۸ هزار مالک دارد و ارزان ترین محصول آن نیز قیمتی معادل ۱.۱۵ اتریوم دارد. در آخر لازم است اشاره کنیم که ان اف تی‌های کالکشن RENGA در شبکه اتریوم لانچ شده اند.

قیمت بهترین کالکشن های nft

قیمت کالکشن‌های NFT بسیار متغیر است و می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله محبوبیت، کمیت، منحصر به فرد بودن و تقاضا در بازار تغییر کند. همچنین، تاریخچه و ارزش هنری هنرمندان مشارکت کننده نیز تأثیرگذار است. در نتیجه، من نمی‌توانم قیمت دقیق را برای بهترین کالکشن های NFT تعیین کنم. به طور کلی، کالکشن‌های NFT محبوب و با ارزش در بازار به قیمت‌های بسیار بالا فروخته می‌شوند. به عنوان مثال، قطعه “Everydays: The First 5000 Days” از هنرمند Beeple در مزایده خانه حراج Christie’s به قیمت 69.3 میلیون دلار فروخته شد و به عنوان یکی از گران‌ترین آثار هنری NFT در تاریخ شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین بروکر فارکس

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن پایانی

دنیای NFT ها یک دنیای نوپا اما معروف است. تقریباً کمتر کسی پیدا می شود که در بازار کریپتو فعالیت می کند اما از ان اف تی ها بی خبر باشد. معروفیت بازار ان اف تی ها باعث شده است تا کاربران بسیاری به سراغ ورود به این بازار بروند. در ایران متأسفانه این روند کمی کندتر است چراکه متأسفانه با توجه به قیمت NFT کالکشن های مختلف، برای خرید ان اف تی سرمایه بسیار زیادی لازم است.در صورتی که سرمایه اندکی دارید و با همان سرمایه قصد ورود به بازار NFT ها را دارید، می‌توانید بهترین کاکشن های nft که در این مقاله به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار حتماً نیاز به یک مشاور دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *