بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی محدودیت‌های زیادی برای کاربران ایرانی اعمال می‌کنند. این صرافی‌ها از طریق اجباری کردن فرایند احراز هویت، عملاً ایرانیان را در فهرست تحریم قرار می‌دهند. این در حالی است که بر اساس آخرین اخبار، تعداد فعالان ایرانی بازار رمزارزها از ده میلیون نفر فراتر رفته است. همین موضوع سبب شده است برخی از صرافی‌های خارجی خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند. یکی از آن‌ها صرافی MoonXBT است. پلتفرم MoonXBT نخستین صرافی اجتماعی ارز دیجیتال است که ابزارهای معاملات گوناگونی مانند اسپات، مشتقه، آپشن و کپی تریدینگ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه، به آموزش صرافی  Moonxbt و همچنین معرفی صرافی MoonXBT برای ایرانیان خواهیم پرداخت.

معرفی پلتفرم MoonXBT

معرفی پلتفرم MoonXBT

MoonXBT یک پلتفرم تبادل رمزارز است که به منظور معامله و مدیریت رمزارزها طراحی شده است. با استفاده ازپلتفرم MoonXBT، کاربران قادر خواهند بود رمزارزها را خرید و فروش کنند. یکی از ویژگی‌های مهم پلتفرم MoonXBT این است که به کاربران اجازه می‌دهد رمزارزها را با استفاده از جفت‌های تجاری مختلف مبادله کنند. همچنین، این پلتفرم ابزارها و گزارش‌های مختلفی را برای تحلیل و مدیریت معاملات ارائه می‌دهد تا به کاربران کمک کند تصمیمات بهتری بگیرند. علاوه بر این، پلتفرم MoonXBT برای امنیت کاربران خود اهمیت قائل است و از تکنولوژی رمزنگاری قوی برای حفاظت از اطلاعات حساس و اموال دیجیتال استفاده می‌کند. همچنین، سیستم احراز هویت دو عاملی 2FA نیز برای افزایش امنیت حساب کاربری فراهم شده است.

نقد و بررسی صرافی مون ایکس بی تی

برای آشنایی و معرفی صرافی Moonxbt، لازم است پیش از پرداختن به آموزش صرافی MoonXBT، کمی با ویژگی‌های آن آشنا شویم. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • کاربران ایرانی با هیچ‌گونه محدودیتی در آن مواجه نیستند و به‌راحتی می‌توانند احراز هویت انجام دهند.
  • میانگین سرعت پردازش تراکنش‌ها در این صرافی ۳۲ میلی‌ثانیه است.
  • لایه‌های امنیتی زیادی برای حفاظت از حساب‌های کاربران در مون ایکس بی تی در نظر گرفته شده است.
  • اپلیکیشن موبایل مون ایکس بی تی نیز در دسترس کاربران قرار دارد.
  • معاملات اسپات و مشتقه در این صرافی پشتیبانی می‌شوند.
  • کارمزد معاملات MoonXBT در مقایسه با بسیاری دیگر از صرافی‌ها به‌مراتب کمتر است.

  کد دعوت پلتفرم MoonXBT

قبل از پرداختن به آموزش صرافی MoonXBT در بخش معاملات، باید به نکته مهمی اشاره کنیم. با دعوت از دوستان خود برای ثبت نام در صرافی مون ایکس بی تی، می‌توانید تا سقف ۵۰ درصد از کارمزد معاملات آن‌ها بهره‌مند شوید. برای این کار از منوی صفحه اصلی نرم‌افزار وارد صفحه اختصاصی Invite شوید. در این صفحه لینک ثبت نام و کد دعوت اختصاصی شما به نمایش درمی‌آید. می‌توانید هریک از آن‌ها را کپی کنید و در اختیار دوستان خود قرار دهید. در ادامه، به ازای تراکنش دوستان شما در صرافی مون ایکس بی تی ، بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کارمزد معاملات آن‌ها به شما تعلق می‌گیرد. گزارش دقیق میزان وجه دریافتی شما از این طریق نیز در صفحه Invite قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: بهترین بروکر فارکس

قوانین ثبت سفارش در صرافی MoonXBT

معاملات صرافی مون ایکس بی تی در چهار بخش دسته‌بندی می‌شوند:

  • Spot
  • Option
  • USDT Perpetual
  • Liquid Contract

آموزش معاملات اسپات در صرافی MoonXBT

آموزش معاملات اسپات در صرافی MoonXBT

در این قسمت از آموزش صرافی MoonXBT نوبت به بررسی معاملات اسپات می‌رسد. به‌منظور دسترسی به صفحه معاملات اسپات بعد از ورود به حساب کاربری، از منوی بالای صفحه اصلی سایت، گزینه Spot را انتخاب کنید. برای انتخاب جفت ارز معاملاتی مدنظر در گوشه سمت چپ بالای سایت، روی عبارت BTC/USDT که به طور پیش‌فرض انتخاب شده است، کلیک کنید. منویی باز می‌شود. از طریق این منو جفت ارز معاملاتی مدنظر خود را پیدا و انتخاب کنید. در سمت راست این قسمت حجم معاملات، بیشترین و کمترین قیمت جفت ارز انتخاب‌شده در طول شبانه‌روز گذشته در صرافی مون ایکس بی تی به نمایش درمی‌آید. همچنین در زیر این بخش نیز نمودار قیمت جفت ارز معاملاتی به همراه ابزارهای تحلیل تکنیکال قابل مشاهده است. کنار نمودار قیمت دفترچه سفارش‌ها (Order Book) و تاریخچه معاملات (Trade History) جفت ارز انتخاب‌شده به صورت لحظه‌ای در صرافی MoonXBT به نمایش درمی‌آید.

اما پنل ثبت سفارش در سمت راست تصویر قرار دارد. ابتدا باید بین دو گزینه خرید (Buy) و فروش (Sell) یکی را انتخاب کنید. همچنین در انتهای این بخش، دو گزینه Deposit و Transfer وجود دارد. اگر موجودی حساب اسپات شما کافی نبود، با استفاده از این دو گزینه می‌توانید ارز دیجیتال را از حساب‌های دیگر به اکانت اسپات انتقال دهید یا با واریز ارز دیجیتال کیف پول خود را شارژ کنید. سه گزینه برای ثبت سفارش اسپات در صرافی MoonXBT وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • Limit: در این نوع سفارش باید قیمت (Price) را مشخص کنید. سپس با تعیین مقدار یکی توکن‌های جفت ارز معاملاتی، معامله را اجرا کنید.
  • Market: در این نوع سفارش قیمت معامله بر اساس بهترین سفارش موجود در بازار به صورت خودکار تعیین می‌شود. باید فقط مقدار ارز دیجیتال مدنظر برای خرید یا فروش را مشخص کنید.
  • Advanced Limit: این سفارش دقیقاً مشابه Limit است؛ اما قابلیتی اضافی برای آن در نظر گرفته شده است. دو گزینه در بالای کادر قیمت وجود دارد. یکی از آن‌ها Fill or Kill است. با انتخاب این گزینه، سفارش فقط وقتی اجرا می‌شود که تمام مقدار ارز دیجیتالی که تعیین کرده‌اید، به یک‌باره معامله شود. گزینه دیگر Immediate or Cancel است. با انتخاب این گزینه آن بخش از سفارش که به صورت فوری مشتری دارد، اجرایی و مابقی به طور کلی لغو می‌شود.

بعد از ثبت سفارش، آن دسته از سفارش‌های باز شما در پایین صفحه، در بخش Open Orders نشان داده می‌شوند. برای بستن تمام سفارش‌های باز فقط با یک کلیک می‌توانید گزینه Cancel All را در کنار این بخش انتخاب کنید. همچنین تب Order History برای مشاهده تاریخچه معاملات اسپات در صرافی مون ایکس بی تی در نظر گرفته شده است.

آموزش معاملات USDT Perpetual صرافی مون ایکس بی تی

آموزش معاملات USDT Perpetual صرافی مون ایکس بی تی

در ادامه آموزش صرافی MoonXBT، نحوه ثبت سفارش قراردادهای دائمی با تتر را در این پلتفرم بررسی می‌کنیم. این صرافی بخشی اختصاصی برای معاملات قرارداد دائمی با استیبل کوین تتر در نظر گرفته است. به این دلیل که عمده جفت ارزهای معاملاتی در بازار مشتقات بر پایه تتر تعریف می‌شوند. پیش از ورود به این بخش حتماً موجودی حساب تتر خود را در صرافی به میزان کافی برای معامله و کارمزدهای آن شارژ کنید.

بعد از ورود به حساب کاربری در صفحه اصلی، از طریق منو Contract گزینه USDT Perpetual را انتخاب کنید. به طور پیش‌فرض، در گوشه سمت چپ بالای صفحه، جفت ارز BTC/USDT  قابل مشاهده است. روی آن کلیک کنید. از طریق منوی بازشده جفت ارز معاملاتی مدنظر خود را انتخاب کنید. در زمان انتخاب حتماً به اهرم معاملاتی جفت ارز انتخاب‌شده توجه کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کالکشن NFT

در سمت راست صفحه معاملات پنل ثبت سفارش قابل مشاهده است. هفت گزینه برای ثبت سفارش قرارداد دائمی تتر در مون ایکس بی تی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • Limit : برای ثبت سفارش باید قیمت و میزان ارز دیجیتال را تعیین کنید.
  • :Market فقط با تعیین میزان و بر اساس بهترین قیمت لحظه‌ای بازار سفارش ثبت می‌شود.
  • :Limit Stop علاوه بر قیمت و میزان ارز دیجیتال، باید حد ضرر سفارش تعیین شود.
  • :Market StoPهمان سفارش مارکت است که حد ضرر برای آن تعیین می‌شود.
  • :Trailing Stop برای باز و بسته کردن پوزیشن‌های معاملاتی به صورت پلکانی از این روش استفاده می‌شود.
  • :Take Profit Limit همان سفارش لیمیت است که حد سود برای آن تعیین می‌شود.
  • :Take Profit Market همان سفارش مارکت است که حد سود برای آن مشخص می‌شود.

آموزش معاملات Standard Contract صرافی مون ایکس بی تی

Standard Contract یکی از انواع معاملات مشتقه معمولی در صرافی مون ایکس بی تی است. دقیقاً محیط معاملاتی این بخش همان چیزی است که در دمو تریدینگ MoonXBT مشاهده می‌کنید. با این تفاوت که در این بخش باید از موجودی واقعی برای ثبت سفارش استفاده کنید؛ بنابراین، از توضیح مجدد این بخش خودداری می‌کنیم. فقط برای دسترسی به آن از طریق منوی Contract در صفحه اصلی سایت، گزینه Standard را انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید سفارش فیوچرز معمولی یا استاندارد خود را در صرافی مون ایکس بی تی ثبت کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن پایانی

ما در این مطلب پلتفرم MoonXBT را با هم برسی کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این صرافی ابزارهای معاملاتی متنوعی را عرضه کرده است. می‌توانید از معاملات اسپات، فیوچرز، آپشن و … در این صرافی بهره‌مند شوید. علاوه بر آن، کپی تریدینگ صرافی مون ایکس بی تی نیز یکی از قابلیت‌های جذاب آن است که در قالب آن، می‌توانید پرتفوی خود را بر اساس تریدرهای حرفه‌ای تنظیم کنید و به این ترتیب، از فرصت کسب سود معامله‌گران باتجربه بازار بهره‌مند شوید. آیا تاکنون با صرافی مون ایکس بی تی کار کرده‌اید؟ نظرات و سؤالات خود را درباره این اکسچنج با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *