در دنیایی که ما در حال زندگی هسیتم هیچ چیز را نمی‌توانیم به قطعیت بگویم یعنی احتمال می‌شود داد ولی هیچ چیز صد درصدی در آن وجود ندارد. از این رو تحلیل بازار‌های مالی نیز همانند همین موضوع می‌باشد و ممکن است تحلیل‌های دقیقی که با کمترین پارامتر‌ها انجام می‌شود شاید نتیجه‌ اشتباه‌ از آب درآید. برای رفع این مشکل و ضرر‌های احتمالی ما برای نجات شما از این منجلاب، استراتژی‌های گوناگونی را برای فعالیت در بازار‌های مالی به کار می‌گیریم که یکی از این استراتژی‌ها در روند کار شما بسیار کاربردی می‌باشد خرید پله‌ ای است. با استفاده از این استراتژی در ابتدا ممکن است سود کمی در پی داشته باشید ولی ریسک شما را در کاهش می‌دهد و با استفاده‌ی مجدد آن باعث می‌شود زیان‌های احتمالی را سریع‌تر جبران کنید و در ادامه درباره‌ی استراتژی خرید پله ای کمی توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

خرید پله ای چیست؟

خرید پله‌ای چیستبرای بیان کردن معنی خرید پله ای بدانید که معامله‌گر با تحلیلات خود به این نتیجه‌ می‌رسد به عنوان مثال یک سهم دارای پتانسیل رشد می‌باشد یعنی ممکن است زیاد یا کم شود ولی از اینکه این سهم در بلند مدت رشد می‌کند یا در کوتاه مدت هیچ اطمینانی ندارید. از این رو معامله‌گر خرید خود را به چند بخش تبدیل می‌کند و تنها بخشی از آن را به خرید آن سهم در آن قیمت اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی اسمارت مانی

اگر معامله گر در استراتژی خرید پله‌ ای، احساس غلط پله می‌شود

اگر معامله گر در استراتژی خرید پله‌ ای احساس غلط پله می‌شودمعامله‌گر اگر در این حوزه احساس غلط کند، درخواست کننده از خرید بخش‌های بعدی نیز صرف نظر می‌کند که باعث می‌شود بخش‌های دیگر سرمایه نجات پیدا کنند. معامله‌گر زمانی به خرید و فروش پله‌ای اقدام می‌کند که این شرایط‌ها بر بازار بورس حکم فرما باشد؛ اولین فرضیه برای خرید و فروش پله‌ای این است که فرض داریم سهام مورد نظر رشد خواهد کرد، در مرحله‌ی بعدی سهام مورد نظر شما در آینده‌ای خیلی نزدیک تغییر جهت ندهد و منفی نشود، همچنین نواسانت قیمتی در بورس باید به اندازه‌ای آهسته باشد که معامله‌گر امکان گرفتن تصمیم درست را داشته باشد و در آخر قیمت سهام معامله‌گر در آبنده به نفع معامله‌گر افزایش پیدا کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید؛ فرض بر این داریم که معامله‌گر سهامی را که خریداری کرده است در زمان بسیار کمی افزایش پیدا کند. از این معامله‌گر می‌تواند سهام مورد نظر خود را افزایش دهد.

به عبارتی معامله‌گر توانایی این را دارد که سهامی را خردیداری کرده است، دوباره خریداری کند با انجام این کار از افزایش احتمالی قمیت سهام نیز استفاده می‌کنید و همچنین می‌توانید سهام را با دفعات بالا خرید و فروش کنید. این روش‌های نام برده شده که در بالا ذکر شد به عواملی نیز بستگی دارد که برای شما شرح خواهیم داد؛ اول هزینه‌ی معاملاتی می‌باشد که هر چقدر این هزینه‌ی معاملات کمتر باشد تناوب معاملات سهام مورد نظر، توجیه بیشتری پیدا می کند. بعدی بالا و پایین رفتن قیمت سهام می‌باشد که سخت‌ترین مرحله در خرید پله ای می‌باشد و اگر روند حرکت بازار زیاد مثبت نباشد و معامله‌گر نتواند هدف خود اجراء کند باعث می‌شود به سرعت جهت حرکت آن معکوس شود و سود حاصل شده از خرید اولیه را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی Bkex

آموزش خرید پله‌ ای

آموزش خرید پله‌ ایبرای خرید پله ای سهام می‌توانید از سه روش اقدام کنید که همانطور که گفتیم پیش بینی بازه میان مدت بازار باید مثبت باشید و در ادامه برای آموزش خرید پله ای با ما همراه باشید.

روش اول

برای توضیح روش اول به این صورت است که با خرید بخش بیشتری از سهام مورد نظر در همان ابتدای کار و کاهش حجم خرید در مراحل بعدی به صورت پله‌ای. برای در این موضوع با یک مثال شروع می‌کنیم، شما از یک شرکت در اولین خرید خود دو هزار سهم خریداری می‌کنید، سپس در مرحله‌ی بعدی اقدام به خرید 1000 سهم، در مرحله‌ی سوم 500 سهم و در مرحله‌ی آخر 250 سهم خریدرای می‌کنید. نکته‌ی مثبت این روش در سرمایه‌گذاری اولیه است که با حجم بالا صورت می‌گیرد که بیشترین سود را از همین روش کسب خواهد کرد. بهتر است بدانید این روش از ریسک بالایی برخوردار می‌باشد به این دلیل که اگر قیمت سهام معامله‌گر افزایش نیابد و یا تحلیل‌های اشتباه سنجیده شود، سرمایه‌گذار ضرر زیادی را خواهد داشت.

روش دوم

در روش بعدی معامله‌گر خریدهای خود را به بخش‌های مساوی نقسیم می‌کند؛ مثلا اگر سرمایه‌گذار قصد دارد 1600 سهم را خریداری کند می‌تواند خرید خود را به 4 مرحله‌ تقسیم بندی کند و در هر مرحله 400 سهم را خریداری نماید. نکته‌ی مثبت این روش این است که چنانچه تحلیل‌ها اشتباه شدند معامله‌گر ضرر کمی را نسبت به روش قبلی کسب می‌کند و ریسک این روش بستگی به این دارد که قیمت سهام رشد آنی داشته باشد که در این صورت حجم کمی از سهام را در پایین‌‌ترین قیمت بدست خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی هات بیت

روش سوم

روش بعدی که در خرید پله ای مورد استفاده قرار می‌گیرد روشی است که با تجریه و تحلیل آینده بازار و قیمت سهام، معامله‌گران اقدام به خرید پله ای می‌کنند که به وسیله‌ی یکی از روش‌های بالا صورت می‌گیرد. در کلام ساده تر معامله‌گر بایستی با دقت بیشتر آینده بازار پیش بینی کند و نسبت به تجزیه و تحلیلاتی که انجام داده است یکی از این دو روش را انتخاب و انجام دهد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

مطب آخر

در این نوشتار ما درباره‌ی خرید پله ای سخن گفتیم و مطالبی را برای درک این روش در اختیار شما قرار دادیم که خرید پله ای همان طور که از اسم آن پیداست شما پله به پله پیش خواهید رفن و با تجزیه و تحلیل آینده بازار و پیش بینی آن اقدام به خرید پله ای کنید که دارای دو روش است؛ روش اول شما با سرمایه گذارای بیشتر در ابتدای کار و کسر آن به تدریج یا همان پله‌ای صورت می‌گیرد. این روش از ریسک بالایی برخوردار می‌باشد به این دلیل که اگر سهام شما عفت کند ضرر زیادی خواهید کرد. در روش دوم شما بایستی خرید‌های خود را به بخش‌های مشاوی تقسیم کنید به عنوان مثال اگر قصد دارید 20000 سهام خریداری کنید آن را به 4 بخش 500 تایی تقسیم کنید در این روش شما نسبت به روش قبلی ضرر کمتری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *