ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان برترین و ارزشمندترین رمزارز موجود در بازار ارزهای دیجیتال فروش می‌رود. بیت کوین همیشه طرفداران خود را با ویژگی‌های جدیدی که ایجاد و روانه بازار می‌کند، شگفت زده می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها شاخص رنگین کمان بیت کوین می‌باشد. شاخص Bitcoin Rainbow چیست؟ شاید این سوالی باشد که بعد از مطرح کردن اسم شاخص رنگین کمان بیت کوین برای شما خواندگان گرامی پیش آمده باشد. افراد با اطلاع داشتن در رابطه با این که شاخص Bitcoin Rainbow چیست، بهتر و دقیق‌‎تر می‌توانند بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. همه ما این روزها شاهد کاهش قیمت چشمگیر بیت کوین می‌باشیم، این ارز دیجیتال همچنان در روند صعودی خود به سر می‌برد و تاثیر زیادی بر روی بازار گذاشته است. بنابراین اگر علاقه‌مند به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال می‌باشید، مقاله شاخص Bitcoin Rainbow چیست را از دست ندهید.

شاخص Bitcoin Rainbow چیست؟

شاخص Bitcoin Rainbow چیست

شاخص Bitcoin Rainbow، یکی از ویژگی‌های ارز دیجیتال بیت کوین می‌باشد که روند پیشرفت این ارز دیجیتال را به شما نمایش می‌دهد. از این رو اگر قصد سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال در این زمان که ارزش آن کاهش یافته استرا دارید، دانستن این موضوع خالی از لطف نمی‌باشد. این شاخص شامل تعدادی نمودار می‌باشد که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم نمود. آموزش ارز دیجیتال مرحله‌ای است که هر فرد باید قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال آن را سپری کند که موضوع این مقاله نیز بخشی از این آموزش می‌باشد.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار قیمتی بیت کوین یکی از نمودارهای می‌باشد که روند قیمتی بیت کوین را برای اشخاص از سال 2008 تا به امروز را نمایش می‌دهد. این نمودار نماینگر فراز و نشیب‌های ارز دیجیتال بیت کوین می‌باشد. به جرئت می‌توان گفت که تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار روندی صعودی و چشمگیری نظیر بیت کوین را به خود ندیده باشند. این نمودار که گاهاً به آن نمودار لگاریتمی بیت کوین نیز گفته می‌شود، قیمت بیت کوین را به صورت دقیق و کامل از زمان عرضه به شما نشان می‌دهد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، نمودار آن برای شما قرار داده شده است.

رشد قیمت بیت کوین

رشد قیمت بیت کوین

بیت کوین که برای اولین بار در سال 2008 تولید و در سال 2009 به صورت علنی وارد بازار گردید، از همان ابتدا سیری صعودی داشته است. این ارز دیجیتال به قدری توانست نظر شرکت‌ها و سازمان‌ها را به خود جلب کند که باعث خلق بازار ارزهای دیجیتالی شد که امروزه از آن استفاده می‌کنیم. بیشتر ارزهای دیجیتال به دلیل این که شاهد محبوبیت این ارز دیجیتال بودند، برای گرفتن بازار از این رمزارز تولید شدند. بیت کوین که در این چند هفته اخیر روندی نزولی داشته و از قیمت 60 دلار به 30 دلار رسیده است، سبب تغییرات زیادی در بازار گردیده است. این موضوع نشان دهنده این است که هولد کردن و نگه داشتن این ارز دیجیتال در افزایش قیمت آن تاثیر زیادی خواهد داشت.

نمودار شاخص Bitcoin Rainbow چیست؟

نمودار شاخص Bitcoin Rainbow چیست

حالا که با شاخص Bitcoin Rainbow چیست تا حدودی آشنا شدید و نمودار لگاریتمی آن را نیز مشاهده کردید، بهتر است سراغ توضیح نمودار شاخص آن برویم. نمودار شاخص رنگین کمان، همانند رنگین کمان دارای 7 رنگ می‌باشد که هر کدام از آن‌ها بیانگر موضوعی است. به طور کلی نمودار شاخص Bitcoin Rainbow نشان دهنده زمان‌ها خرید و فروش بیت کوین می‌باشد. به عنوان مثال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، پایین ترین رنگ، رنگ آبی و بالاترین رنگ، رنگ قرمر می‌باشد. رنگ آبی و سبز نشان دهنده این است که در این زمان تعداد زیادی بیت کوین فروش رفته و رنگ‌های نارنجی و قرمز دقیقاً خلاف این موضوع می‌باشد. به طور کل در مکان‌ها و تاریخ‌هایی که قیمت بیت کوین کاهش یافته ما بیشتر شاهد فروش آن بودیم و هنگامی که قیمت آن افزایش یافته، شاهد خرید این ارز دیجیتال می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی

کاربرد شاخص Bitcoin Rainbow چیست؟کاربرد شاخص Bitcoin Rainbow چیست

حالا دانستن این که شاخص Bitcoin Rainbow چیست، چه کمکی به فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌کند؟ این شاخص در اصل به سرمایه‌گذاران یاد می‌دهد که در چه زمانی بیت کوین خریداری کنند و در چه زمانی آن را بفروشند. در قسمت‌های نارنجی رنگ بهترین زمان برای فروش بیت کوین می‌باشند. از طرفی زمانی که در قسمت‌های آبی رنگ و سبز رنگ می‌باشد، بهترین زمان برای خرید بیت کوین می‌باشد. چرا که در بخش نارنجی قیمت رو به کاهش است و در بخش‌های سبز و آبی به کم‌ترین قیمت خود رسیده که بهترین زمان برای خرید می‌باشد.

حالت دیگر که از نمودار شاخص Bitcoin Rainbow می‌توان دریافت، قیمت احتمالی آن، در سال‌های پیش رو به چه صورت می‌باشد. به عنوان مثال در سال 2013 خرید بیت کوین با قیمت 1000 دلار در نوار قرمز رنگ قرار دارد، اما در سال 2017 در قسمت آبی رنگ قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که پویایی و رشد پیوسته ارزش بیت کوین تا چه حد درست و قابل پیشی بینی می‌باشد.

هاوینگ بیت کوین(Halving)

هاوینگ بیت کوین(Halving)

یکی دیگر از مفاهیمی که می‌توان از شاخص Bitcoin Rainbow استخراج کرد، مسئله هاوینگ بیت کوین می‌باشد. این فرآیند از زمانی که بیت کوین توسط گروهی به نام ساتوشی ناکاماتو تولید گردید، چند سری اتفاق افتاده است. هاوینگ بیت کوین زمانی رخ می‌دهد که به سقف مقداری استخراج بیت کوین رسیده باشیم. همانطور که می‌دانید برای بدست آوردن بیت کوین دو راه وجود دارد، یکی از طریق ماینینگ و دیگری از طریق خرید این ارز دیجیتال. با هر فرآیند ماینیگ بیت کوین، بلوک جدیدی در بلاک چین بیت کوین ایجاد می‌گردد که اگر این تعداد از مقدار 210000 تا گذر کند، هاوینگ رخ می‌دهد. با رخ دادن هاوینگ توکن‌های بیت کوین کاهش می‌یابد یا به عبارتی نایاب می‌شوند و همچنین فرآیند ماینینگ نسبت به قبل سخت‌تر می‌شود.

اولین هاوینگ در سال 2012 رخ داده که تقریباً 12 ماه بعد از این اتفاق قیمت بیت  کوین از مرز 1000 دلار گذر کرد. دومین هاوینگ در سال 2016 رخ داد که باز هم پس از گذشت چند ماه قیمت این ارز دیجیتال از 20000 دلار گذشت. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که این حالت برای هاوینگ‌های بعدی نیز صادق خواهد بود و اطلاع داشتن از آن کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

نمودار شاخص Bitcoin Rainbow راهی بسیار موثر برای پیش بینی روند ارز دیجیتال بیت کوین می‌باشد. با در نظر گرفتن این نمودار، دیگر نگران نوسانات سریع و ناگهانی بیت کوین که گاهاً گیج کننده می‌باشد، نخواهید بود. از این رو با استفاده از این نمودار و تحلیل کردن آن تا حد قابل توجه‌ای می‌توانید بازار را پیش بینی کنید، چرا که بازار ارزهای دیجیتال از تغییرات بیت کوین اثر می‌گیرد. به رنگ‌های گفته شده دقت کنید و متناسب با آن‌ها بیت کوین را تحلیل و نسبت به خرید و فروش آن تصمیم گیری کنید. در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با موضوع شاخص Bitcoin Rainbow چیست، بیشتر آشنا کنیم و همچنین کاربردهای آن را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *