همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال محلی مناسب برای درآمد زایی می‌باشد. راه‌های درآمد زایی از بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد می‌باشد و همچنین تکنیک‌های وجود دارد که شما را نسبت به سایر سرمایه‌‎گذار برتر جلوه می‌دهد. یکی از این روش‌ها، فیلترنویسی در ارز دیجیتال می‌باشد که شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید ارزهای دیجیتالی که روندی صعودی دارند را شناسایی کنید. فیلترنویسی در ارز دیجیتال نیاز به کد نویسی ندارد و تنها با اعمال کردن یک سری ابزارهای موجود در سایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال، قادر به فیلترنویسی در ارز دیجیتال می‌باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه فیلترنویسی در ارز دیجیتال به زبان ساده آشنا کنیم و شما را یک قدم به کسب درآمد آسان از بازار ارزهای دیجیتال نزدیک‌تر کنیم.

فیلتر نویسی ارز دیجیتال چیست؟

پیش از شروع آموزش فیلترنویسی در ارز دیجیتال، بهتر است بدانیم که فیلتر نویسی ارز دیجیتال چیست. فیلترنویسی در ارز دیجیتال به زبان ساده به این معنا می‌باشد که شما قسمت‌های مختلف یک مجموعه را از هم تفکیک می‌کنید. این موضوع در ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند که ارزهایی که رو به رشد می‌باشند و رشدی صعودی دارند را شناسایی کنید. فیلترنویسی در ارز دیجیتال با استفاده از ابزارهای خاصی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، انجام می‌شود. به طور کلی فیلتر نویسی ارز دیجیتال به این معنا است که شما از طریق ابزارها، معاملات را بررسی می‌کنید تا شرایط  سوددهی بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد.

با استفاده از فیلتر نویسی شروط خود را برای کسب سود مشخص می‌کنیم و خروجی فیلتر شما دقیقاً طبق شرایط ذکر شده شما خواهد بود. در این مقاله قصد داریم در دو مرحله به آموزش فیلترنویسی در ارز دیجیتال به زبان ساده بپردازیم که در وهله آموزش ابتدایی و در بخش دوم آموزش پیشرفته را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. شما می‌توانید صرافی‌های متعددی را به سایت تریدینگ ویو متصل کنید که یکی از آن‌ها صرافی هات بیت می‌باشد. برای آشنایی با این صرافی می‌توانید مقاله آموزش کامل صرافی هات بیت را مطالعه کنید.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال : آموزش 2 فیلتر ساده

بهترین جا برای شروع فیلتر نویسی، فیلترنویسی ارز دیجیتال در تریدینگ ویو می‌باشد. شما در ابتدا باید وارد وبسایت TradingView.com شوید و از منو یا تب بالایی این سایت  همانند تصویر زیر به بخش Product==>Screeners==>Crypto بروید. این را بدانید که برای فیلترنویسی ارز دیجیتال در تریدینگ ویو نیازی به کد نویسی ندارید و تنها با استفاده از ابزارهای موجود در این وبسایت فیلتر نویسی کنید.

آموزش 2 فیلتر ساده

صرافی بایننس یکی از معروف‌ترین صرافی‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. این صرافی در بین ایرانیان بسیار معروف می‌باشد و تقریباً نزدیک به 80 درصد ایرانیان از این صرافی برای ترید کردن استفاده می‌کنند. از این رو بهتر است که ما نیز از صرافی بایننس برای فیلترنویسی ارز دیجیتال استفاده کنیم. پس از وارد شدن به بخش Screeners بر روی گزینه Filter که در سمت راست تصویر قرار دارد کلیک کنید. در بخش جستوجو عبارت Exchange را سرچ کنید و سپس بر روی All کلیک کنید و از آنجا صرافی بایننس را همانند تصویر زیر انتخاب کنید.

آموزش 2 فیلتر ساده

نحوه نوشتن فیلتر با استفاده از اندیکتاتور MACD

برای استفاده از اندیکتاتور MACD در بخش فیلتر عبارت MACD را سرچ کنید. اندیکتاتور MACD به این صورت کار می‌کند که خط مکدی، خط سیگنال را به سمت بالا قطع کند که در این جا MACD Level را به عنوان خط مکدی و MACD Signal را به عنوان خط سیگنال داریم. در تصویر زیر این بخش‌ها برای شما عزیزان هایلایت شده است تا به راحتی متوجه این دو موضوع شوید.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست والت

نحوه نوشتن فیلتر با استفاده از اندیکتاتور MACD

کاری به بخش دوم یعنی MACD Signal نداشته باشید و بر روی Below مربوط به MACD Level کلیک کنید. منویی برای شما ظاهر می‌شود و از آنجا گزینه Crosses Up را از بین گزینه‌های موجود انتخاب نمایید. سپس بر روی Value کلیک کنید و از آنجا MACD Signal انتخاب نمایید. با انجام این کار شما فیلتری نوشیتید که هر گاه خط مکدی به سمت بالا سیگنال خط را قطع کند پیغامی برای شما ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اموزش WEB3

نحوه نوشتن فیلتر با استفاده از اندیکتاتور MACD

نحوه چک کردن خروجی فیلتر

چک کردن خروجی فیلتر برای این است که بفهیم، فیلتری که نوشته شده است درست کار می‌کند یا خیر. برای چک کردن فیلتر نوشته شده، Chart را از بخش Product انتخاب کنید و در صفحه جدید جفت ارز دیجیتال EGLD/BTC را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید بر روی Indicators کلیک کنید و در آنجا عبارت MACD را جستوجو کنید.

نحوه چک کردن خروجی فیلتر

نمایش نمودار را به حالت روزانه در بیاورید و سپس بر روی نمودار زوک کنید. خط آبی رنگ نشان دهنده خط مکدی و خط نارنجی رنگ بیانگر خط سیگنال می‌باشد. فیلتری که ما نوشتیم قرار بود که خط سیگنال خط مکدی را به سمت بالا قطع کند که همانند تصویر این اتفاق رخ داده است. از این رو فیلتر ما به درستی در حال اجرا می‌باشد.

نحوه چک کردن خروجی فیلتر

فیلتر Stochastic

برای اعمال این فیلتر مجدداً وارد بخش Filters شوید و بر روی گزینه Reset All کلیک کنید. صرافی بایننس را انتخاب کنید و در ادامه می‌خواهیم فیلتری اعمال کنیم که خط %K، خط %D را به سمت بالا قطع کند. برای این کار عبارت Stochastic  را جستوجو کنید و همانند تصویر زیر عبارت Crosses up که به معنای تقاطع به سمت بالا می‌باشد را قسمت اول و عبارت Stochastic %D را در بخش Value انتخاب نمایید. در این اندیکتاتور خط %K، خط %D را به سمت بالا قطع خواهد کرد، برای این که چک کنید این فیلتر درست کار می‌کند، همان مراحل قبل را از سر بگیرید.

به این نکته توجه کنید که اگر خط K، خط D را قطع کند، به معنای اعلام زمان خرید نمی‌باشد و فقط یک هشدار است که با توجه به منطق خود دست به خرید بزنید. فیلترها بیشتر به منظور آگاه کردن شما از وضعیت ارزهای دیجیتال می‌باشد، نه به معنای خرید 100 درصدی.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال : استراتژی MPM

در این بخش از فیلترنویسی ارز دیجیتال در تریدینگ ویو قصد داریم شما را با نحوه فیلترنویسی بر روی ارزهای دیجیتالی که از استراتژی MPM تبعیت می‌کنند، آشنا می‌کنیم. Moving Average مخفف حرف اول MPM می‌باشد که شما در این حالت می‌توانید از دو متجرک حسابی 10 و 50 روزه استفاده کنید. این استراتژی به این صورت کار می‌کند که اگر متحرک 10 روزه، متحرک 50 روزه را قطع کند، پیغامی جهت خرید برای شما ارسال می‌شود. Parabolic SAR مخفف حرف دوم MPM می‌باشد که نشان دهنده روند صعودی می‌باشد، وقتی که کلوز در بالای اندیکتاتور Parabolic SAR قرار گیرد.

حرف M که در آخر MPM قرار دارد مخفف اندیکتاتور مکدی می‌باشد که اگر خط مکدی بالای خط سیگنال قرار بگیرد پیغامی برای شما در جهت صعودی بودن روند ارسال می‌شود. از این رو با استفاده از استراتژی MPM شما از 3 اندیکتاتور مختلف برای شناسایی ارزهای دیجیتالی که روندی صعودی خواهند گرفت، استفاده می‌کنید. در ادامه مقاله فیلترنویسی در ارز دیجیتال نحوه اعمال کردن این استراتژی را به شما آموزش می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: ترید در کوکوین

استراتژی MPM

همانند مراحل قبل شما باید وارد بخش Filters شوید و صرافی بایننس را انتخاب نمایید. پس از این که صرافی بایننس را انتخاب کردید، عبارت SMA را جستوجو کنید تا شرط میانگین متحرک 10 روزه و 50 روزه را اعمال کنید. سپس در بخش اول عبارت Crosses Up را وارد کنید و در بخش Value عبارت Simple Moving Average(50) را وارد کنید. با این کار شما اعلانی برای خود ایجاد کردید که اگر خط مربوط به منحرک 10 روزه، حط متحرک 50 روزه را به سمت بالا قطع کند، هشداری برای شما نمایش داده شود. حال عبارت Parabolic SAR را جستوجو کنید و در بخش اول Below و در بخش دوم عبارت Last را وارد نمایید.

برای اعمال کردن خط مکدی نیز، عبارت MACD Level را وارد کنید و در بخش اول Above را قرار دهید و در بخش دوم MACD Signal را وارد کنید. پس از این که این فیلتر اعمال گردید، ارزهای معدودی باقی می‌مانند. این ارزهای دیجیتال تنها جفت ارزهای می‌باشند که از این استراتژی تبعیت می‌کنند.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال : استراتژی MPM

بررسی فیلتر استراتژی MPM

برای چک کردن درستی این فیلتر جفت ارز SSV/BTC را انتخاب می‌کنیم و وارد بخش نمودار این جفت ارز می‌شویم. پس از ورود بر روی گزینه Indicators کلیک کنید و از آنجا عبارت MA را در قسمت سرچ، جستوجو کنید تا میانگین متحرک 10 روزه را به نمودار اضافه کنید. برای اینکه بتوانید این نمودار را از سایر نمودارهای دیگر تشخیص دهید، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات آن رنگ آن را به دلخواه همانند تصویر زیر تغییر دهید. توجه داشته باشید که Length آن برابر با مقدار 10 باشد تا میانگین متحرک 10 روزه برای شما فعال شود.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال : استراتژی MPM

میانگین متحرک 50 روزه هم به همین صورت می‌توانید به نمودار اضافه کنید. برای اضافه کردن آن همان مراحل قبل را انجام دهید با این تفاوت که در کادر مقابل length عبارت 50 را وارد نمایید تا میانگین متحرک 50 روزه برای شما فعال شود.

در بخش دوم شما باید Parabolic SAR را به نمودار از بخش Indicators اضافه کنید.همانند تصویر زیر حالا شما 3 اندیکتاتور را به نمودار خود اضافه کرده‌اید، همانطور که مشاهده می‌کنید، میانگین متحرک 10 روزه، میانگین متحرک 50 روزه را قطع نکرده است. اما ارزش ارز دیجیتال مورد نظر کمتر از Parabolic SAR می‌باشد که نشان دهنده نزولی بودن روند قیمتی است.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال : استراتژی MPM

پس از اعمال اندیکتاتور مکدی مشاهده می‌کنید که خط مکدی بالای خط سیگنال قرار دارد که نشان دهنده درست اعمال شدن این فیلتر می‌باشد.

فیلترنویسی در ارز دیجیتال : استراتژی MPM

حتما به این نکته توجه داشته باشید که این استراتژی شما را به سود 100 درصدی سوق نمی‌دهد و فقط احتمال سود کردن شما را بیشتر می‌کند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارزهای دیجیتال همانطور که می‌دانید یکی از بزرگترین بازارهای مالی را به خود اختصاص داده است. درآمد زایی از این بازار نیازمند دانش و اطلاعاتی است که در همه جا آن‌ها را پیدا نخواهید کرد و گاهاً نیازمند استفاده از تجربیات دیگران هستید. اما با استفاده از فیلترنویسی در ارز دیجیتال شما به راحتی می‌توانید روند صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید و اقدام به خرید و فروش آن‌ها کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما می‌توانید همه این مسائلی که در بالا به آن پرداخته شد را به صورت حرفه‌ای در دوره آموزش ارز دیجیتال پیشرفته محمد فاموریان مشاهده کنید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به سوال فیلتر نویسی ارز دیجیتال چیست پاسخ دهیم و همچنین به آموزش فیلترنویسی ارز دیجیتال در تریدینگ ویو بپردازیم. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *