ارز دیجیتالی ترون(TRX) یک رمزارز مهم است که در بستر بلاکچین ترون(Tron) فعالیت می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی رشد ترون از گذشته تا اکنون و پیشبینی آینده آن بپردازیم. ترون با اهداف بلندمدت و ایجاد انقلابی در حوضه سرگرمی ایجاد شد. همکاری با توسعه‌دهندگان بازی‌سازی، رسانه‌های زنده(Straming) و شبکه‌های اجتماعی یکی از دلایل منحصر به فرد بودن این ارز دیجیتالی به شمار می‌رود. ارز دیجیتال ترون در سال 2017 توسط شخصی به نام جاستین سان(کارمند سابق ریپل) در یک سازمان غیرانتفاعی به نام Tron Foundation در سنگاپور تاسیس شد.

ترون همانند خیلی از رمزارزهای دیگر ابتدا به صورت توکن مبتنی بر شبکه اتریوم عرضه شد، اما در سال 2018 به بلاکچین خودش(Tron) مهاجرت کرد. سرمایه‌گذارانی که در سال 2017 ترون شبکه ERC-20 را خریداری کرده بودند، این توکن‌ها را در سال 2018 با ارز دیجیتال TRX در بلاکچین شخصی ترون معامله کردند و بعد از آن توکن ترون ERC-20 به طور کامل حذف شد. برای آشنایی با ریپل مقاله پیشنهادی ارز دیجیتالی ریپل را مطالعه کنید.

شبکه ترون

شبکه ترون به کاربرانی که محتوا ایجاد می‌کنند یا به اشتراک می‌گذارند، به عنوان پاداش مقداری ترون می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که شبکه ترون به عنوان یک پلتفرم در جهت اشتراک‌گذاری محتوا فعالیت می‌کند. یکی دیگر از مزایا این شبکه غیرمتمرکز بودن آن است که در حوزه اشتراک‌گذاری محتوا بسیار مطلوب واقع شده است. شبکه ترون امکان اشتراک‌گذاری محتوا را بدون نیاز به واسطه‌هایی مانند فروشگاه گوگل پلی، اپل استور یا نظیر آن‌ها را به کاربران می‌دهد.

رشد ترون از گذشته تا اکنون

پروژه ترون با جاه‌طلبی عالی و ماهیت نوآورانه توانسته بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازار ارزهای دیجیتال را به خود جذب کند. طبق تححقیقات انجام شده آینده این ارز دیجیتالی روشن ارزیابی شده است. سبقت از شبکه اتریوم یکی از مهم‌ترین اهداف ترون می‌باشد. همچنین بلاکچین ترون به خاطر سرعت بالا و دارا بودن ویژگی مقیاس‌پذیری در مقایسه با پروژه‌های دیگر جز بهترین بلاکچین‌های حال حاظر به شمار می‌آید. در نظر داشته باشید که پروژه ترون در ایجاد انقلابی در صنعت سرگرمی دیجیتال، بازی‌سازی و سایر مشارکت‌های آن بسیار موفق بوده است؛ بنابراین ترون با داشتن یک جامعه قدرت‌مند، پشتیبان و فعال توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد و حتی اگر ارزش قیمتی این ارز دیجیتالی در روند صعودی قرار نگیرد، باز هم این شبکه به همین‌شکل قدرت‌مند ادامه خواهد داد. اگر به راه‌های کسب درآمد از طریق بازی کردن علاقه دارید، مقاله پیشنهادی بازی استار اطلس را مطالعه کنید.

رشد ترون از گذشته تا اکنون بسیار مطلوب بوده است؛ به عنوان مثال ارزش قیمتی این ارز دیجیتال تا سال 2021، پیشرفت تقریباً 900درصد داشته، بنابراین فرض بر این که در سال 2017 به اندازه 10 دلار ترون خریده باشید و هولد کنید. با توجه به پیشرفت قیمتی ذکر شده، ارزش قیمتی دارایی شما در امسال به 90 دلار رسیده است. پیشبینی رشد ترون از گذشته تا اکنون به دلیل مزایای منحصر به فردش کار دشواری نبوده و نیست.

وبسایت tradingbeasts ‌ادعا کرده بود که میانگین ارزش قیمتی ترون در ابتدای سال 2021 یک دلار خواهد بود و در ادامه سال، به آرامی پیشرفت خواهد کرد. اما پیشبینی بلندمدت ترون به تعداد پذیرش آن توسط کاربران بستگی دارد و اگر به همین شکل ادامه دهد، احتمالاً در سال 2022 افزایش قیمتی چشمگیری را از آن شاهد خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال ترون

با تحلیل و بررسی نمودار تکنیکال ترون می‌توانید از آینده این ارز دیجیتالی با خبر شوید. بدون شک رشد ترون از گذشته تا اکنون بسیار مطلوب بوده و انتظار می‌رود ارزش قیمتی ترون در آینده حتی بهتر باشد. شاخص‌های نمودار تکنیکال در فریم‌های زمانی مختلف می‌توانند وضعیت‌های ترید(خرید و فروش) را به طور متفاوتی نمایش دهند. فریم‌های زمانی هفتگی، روزانه و ساعتی وضعیت اندیکاتور‌های مختلفی مانند میانگین حرکت برای ارزهای دیجیتال و دلار را نشان دهند. در این نمودار قیمت اخیر ترون پرچم گاوی(روند صعودی) که در دو هفته نسبت به آن مقاومت نشان داده است، شکسته شده است.

این پرچم‌ها پیش از ایجاد شدن روند صعودی به وجود می‌آیند. بنابراین رشد ترون از گذشته تا اکنون به صورت صعودی نشان داده شده است و انتظار می‌رود در آینده نیز این روند ادامه پیدا خواهد کند. در ادامه راه ترون مقاوت‌های مهمی وجود دارد که این مقاوت‌ها برای ادامه روند صعودی ترون باید شکسته شوند.

تحلیل فاندمنتال ترون

برای پیشبینی و آینده‌نگری ارز دیجیتال ترون فقط تحلیل تکنیکال کافی نیست، همانطور که در مقاله تفاوت‌های تحلیل تکنیکال و  فاندمنتال اشاره کردیم برای کسب موفقیت و شانس بیشتر در پیشبینی و معامله بهتر است از تمام نمودارها و ابزارهای تحلیل استفاده کنید. به طور کلی هدف اصلی ترون همکاری با تولیدکنندگان محتوا و حذف واسطه است. در حال حاظر تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب و توییچ از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

FCAS مخفف کلمه Fundamental Crypto Asset Score است که به معنای امتیازدهی فاندمنتال یک دارایی دیجیتال می‌باشد. FCAS از تحلیل و بررسی اصول اولیه فعالیت یک پروژه حاصل می‌شود که وضعیت یک رمزارز را به طورت یک نمودار فاندمنتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اصول اولیه عبارت‌اند از: بلوغ بازار(Market Maturity)، توسعه‌دهندگان(Developer Behavior) و فعالیت کاربران(User Activity).

عوامل تاثیرگذار بر ارزش قیمتی ترون

اگر قصد دارید پیش از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ترون، آینده آن را پیشبینی کنید بهتر است ابتدا با عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمتی ترون آشنا شوید. رشد ترون از گذشته تا اکنون بر اساس این عوامل اتفاق افتاده است. البته همانطور که در مقاله ارز دیجیتال آکیتا و دوج کوین اشاره کردیم، حمایت افراد سلبریتی یا وقوع یک اتفاق خاص ممکن است در افزایش یا کاهش ارزش قیمتی ترون تاثیر مستقیم بگذارد. اما در نظر داشته باشید که اینگونه موارد استثنا هستند و در هر بستری تاثیرگذار نیستند. به عنوان مثال در مارس سال 2019 میلادی ترون و تتر همکاری خود را در جهت معرفی تتر بر روی شبکه بلاکچین ترون اعلام کردند که پس از انتشار این خبر یک افزایش قیمت 9.52 درصدی را تجربه کرد. در ادامه چند مورد از عوامل تاثیرگذار ترون را معرفی می‌کنیم.

عرضه و تقاضا ترون

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بیش‌ترین تاثیر روی یک رمزارز بگذارد را می‌توان عرضه و تقاضا دانست. زمانی که تقاضا در یک رمزارز بیش‌تر از عرضه آن باشد، بدون شک شاهد رشد چشمگیر آن رمزارز هستید اما زمانی که این شرایط برعکس شود، با کاهش قیمتی شدیدی مواجه خواهید شد.

انطباق با مقررات

امروزه ارزهای دیجتالی از جمله ترون توانسته‌اند محبوبیت بسیاری در میان کاربران پیدا کنند. اگر دولت یک کشور از این ارز دیجیتالی استقبال کند و راه را برای رشد آن هموار سازد، به طور حتمی ارز دیجیتال ترون با افزایش قیمتی مطلوبی مواجه خواهد شد. برای اطلاع درباره همکاری دولت ایران در حوضه ارزهای دیجیتال مقاله پیشنهادی قوانین ارزهای دیجیتال در ایران را مطالعه کنید

برنامه‌های غیرمتمرکز

در حال حاظر تقاضا برای خدمات و برنامه‌های غیرمتمرکز در جهان بسیار زیاد است و همانطور که اشاره کردیم ترون بزرگ‌ترین پلتفرم مرجع برنامه‌های غیرمتمرکز است و این ویژگی باعث منحصر به فرد شدن ارز دیجیتالی ترون شده است. برنامه‌های غیرمتمرکز یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در رشد ترون از گذشته تا اکنون می‌باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

شریکان شبکه ترون

شبکه ترون تا کنون توانسته با شرکت‌های بزرگی همکاری کند که این موضوع در افزایش رشد آن تاثیر کافی گذاشته است. در ادامه چند مورد از آنان را به شما معرفی خواهیم کرد:

در حال حاظر گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ(از Galaxy s10 به بعد) همه از ترون پشتیبانی می‌کنند.

شرکت چند ملیتی دوچرخه اشتراکی oBike، از دیگر شرکای قدرتمند این شبکه به شمار می‌آید که رمزارز خودش(oCoin) را در شبکه ترون ایجاد کرد.

سایت شبکه‌های اجتماعی Global Social Chain با نماد اختصاری (GSC)

گروه Baofeng یا Netflix چین

Baidu یک موتور جستجوی چینی

توکن BitTorrent

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *