دیسنترالند(Decentraland) یک پلتفرم بازی آنلاین واقعیت مجازی(VR) و غیرمتمرکز است که در سال 2017 راه‌اندازی شد و توانست بیش از 24 میلیون دلار سرمایه خود را برگرداند. معرفی بازی دیسنترالند یکی از موضوعات مهم اخبارهای دنیا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا بود.  پیش از انتشار ویروس کرونا، بازار ارزهای متاورس آن چنان شهرت نداشتن و کمتر کسی از راه های کسب درآمد از بازی کردن خبر داشت، البته بسیاری از گیمیران و معامله‌گران حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کردند اما به طور عمومی مشهور نبود؛ پس از همه‌گیر شدن ویروس کرونا و تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها در دنیای واقعی سیل عظیمی از مردم به روش‌های کسب درآمدی در دنیای ارزهای دیجیتال روی آوردند و بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این بازار، فعال ماندن آن در این زمان بود.

این مورد باعث شد که در سال 2020 توکن‌های NFT و بسیاری از رمزارزهای دیگر با رشد چشمگیری مواجه شوند. یکی از این روش‌های کسب درآمدی که امروزه توانسته از اهمیت کاربران بسیاری از سراسر دنیا برخوردار شود بازی دیسنترالند بود که در ادامه به معرفی بازی دیسنترالند و نحوه نصب و آموزش این بازی خواهیم پرداخت.

معرفی بازی دیسنترالند

معرفی بازی دیسنترالند

همانطور که در مقاله زمین دیجیتال چیست اشاره کردیم، امروزه پلتفرم‌های مختلفی برای بازی و کسب درآمد معرفی شدند که یکی از مشهورترین آن‌ها دیسنترالند(Decentraland) می‌باشد. معرفی بازی دیسنترالند یکی از موضوعاتی بود که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتالی قرار گرفت. دیسنترالند یا دسنترالند یک دنیای مجازی مبتنی بر فناوری بلاک چین است که امکان مالکیت زمین، آثار هنری و… را در شکل توکن‌های غیرقابل تعویض NFT به کاربران می‌دهد. یکی از مزیت‌های کلی دیسنترالند نسبت به دیگر بازی‌های متاورسی این است که کاربران می‌توانند در سازمان غیرمتمرکز و خودمختار(DAO) شرکت کنند.

بازیکنان در دیسنترالند همانند بازی سندباکس می‌توانند مالک زمین و ملک شوند، دارایی‌های خود را گسترش دهند و به ثروت‌های کلانی دست یابند. این پلتفرم با گذشت زمان و بروزرسانی‌های خود توانسته از محبوبیت فراوانی در دنیای متاورسی و بازی برخوردار شود، به طوری که در چند هفته اخیر شاهد فروش قطعه زمینی در این بازی به مبلغ 2.43 میلیون دلار بودیم.

دیسنترالند یک پلتفرم سه لایه‌ای است، بنابراین معرفی بازی دیسنترالند، نیازمند یادگیری هر سه لایه می‌باشد:

  1. لایه اول: لایه اول یک لایه سازگار و اجماع است که برای ردیابی انتقال آیتم‌های مختلف بین کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. لایه دوم: این لایه برای پردازش و ذخیره کلیه اطلاعات مربوط به بازی و فایل‌های موردنیاز برای اجرای برخی جنبه‌های بازی کاربرد دارد.
  3. آخرین لایه: لایه سوم یک لایه بدون وقفه است، این لایه برای برقرار کردن تبادل نظر و چت کردن بین بازیکنان طراحی شده است.

مقاله پیشنهادی:آموزش ارز دیجیتال پیشرفته + نکات طلایی

آشنایی با توکن های دیسنترالند

آشنایی با توکن های دیسنترالند

مانا(Mana) و لند(Land) هردو توکن اکوسیستم دیسنترلند می‌باشند و بدون شک برای آشنایی با بازی دیسنترلند، باید توکن‌های آن را بهتر بشناسید. لند(Land) به عنوان توکن بومی دیسنترلند شناخته می‌شود که در واقع یک توکن غیرقابل تعویض NFT است. بازیکنان با خرید توکن لند می‌توانند در بازی اقدام به خرید و فروش زمین، آیتم‌ها و دیگر امکانات درون بازی کنند. همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، بازیکنان با استفاده از توکن لند می‌توانند در مورد آینده پروژه رای بدهند. اهمیت و ارزش رای شما به میزان و نوع زمینی که مالک آن هستید، بستگی دارد؛ در نتیجه افرادی که زمین‌های ارزشمند‌تری دارند، رای مهم‌تری نیز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش NFT

آشنایی با توکن lمانا بازی دیسنترالند

توکن مانا(Mana) هم مانند لند، یک توکن بومی دیسنترالند و غیر قابل تعویض NFT است که بر پایه شبکه ERC-20 بلاک چین اتریوم طراحی شده است. صاحبان توکن مانا نیز می‌توانند در رای‌دهی‌های DAO شرکت کنند.

موارد کاربردی دیسنترالند و وایت پیپر آن

پس از ایجاد پلتفرم دیسنترالند، طراحان و توسعه‌دهندگان آن برای معرفی بازی دیسنترالند در وایت پیپر این پروژه 5 مورد اصلی از کاربردهای آن را معرفی کردند؛ جهت آشنایی با وایت پیپر دیسنترالند به طور مختصر، می‌توانید 5 مورد اصلی کاربردهای این پروژه را مشاهده کنید:

  • برنامه‌ها: کاربران می‌توانند در این پلتفرم، برنامه‌ها و صحنه‌های 3D را با استفاده از برنامه نویسی به زبان اسکریپت، بسازند و تعامل بیش‌تری برقرار کنند.
  • سرپرستی محتوا: در دیسنترالند، محله‌هایی توسعه داده شده که توجه طرفدارانی با تفکرهای مشابه را به خود جلب کند و جوامع واقعی‌تری را گسترش دهد.
  • تبلیغات: ترافیک کاربران در این محله‌ها به تبلیغات و خرید فضا برای نصب بیلبورد منجر می‌شود.
  • کالکتیکال‌های دیجیتال: آیتم‌های NFT که در دیسنترالند جمع‌آوری و یا ساخته شده‌اند، در Marketplace دیسنترالند معامله می‌شوند.
  • اجتماع: مجموعه‌ای از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی این امکان را به کاربران می‌دهند که با دوستان و آشنایان خود تعامل بیش‌تری را تجربه کنند.

نحوه خرید توکن‌های دیسنترالند

نحوه خرید توکن‌های دیسنترالند 

پیش از آنکه به بحث خرید و فروش توکن‌هایی درون بازی بپردازیم، بهتر است بدانید که برای معامله هرگونه ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی تهیه کنید؛ توکن‌های بومی دیسنترالند، توکن‌های غیرقابل تعویض NFT هستند که در بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند. در نتیجه پیدا کردن یک کیف پول اتریومی کار سختی نیست. توصیه ما کیف پول متامسک است؛ زیرا این کیف پول آنلاین از امنیت بالایی برخوردار است و همچنین یک کیف پول اتریومی است که برای ذخیره توکن‌های NFT بسیار مناسب واقع شده است.برای یادگیری کار با کیف پول متامسک مقاله راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک را مطالعه کنید.

جهت خرید و فروش توکن‌های دیسنترالند می‌توانید در صرافی‌های معتبری نظیر بایننس که از این توکن‌ها پشنیبانی می‌کنند اقدام به معامله کنید. برای یادگیری معامله و آشنایی با صرافی بایننس، این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش بازی دیسنترالند

تا اینجای کار سعی کردیم معرفی بازی دیسنترالند را به طور کامل شرح دهیم؛ اما هدف از انتشار این مقاله فقط معرفی بازی دیسنترالند نبود؛ در این قسمت قصد داریم شما را با آموزش بازی دیسنترالند آشنا کنیم. اولین نکته آموزش بازی دیسنترالند این است که شما نیازی به نصب هیچ برنامه خاصی برای شروع بازی ندارید، پس از نصب کیف پول متامسک خود باید به صفحه اصلی سایت دیسنترالند بروید و کیف پول خود را به دیسنترالند متصل کنید.

برای شروع بازی، ابتدا به صفحه اصلی Decentraland بروید و مانند عکس کیف پول متامسک خود را متصل کنید.

کیف پول دیسنترالند

پس از اتصال کیف پول متامسک به دیسنترالند، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید ابتدا کارکتر خود را بسازید. در این قسمت می‌توانید آواتار خود را به هر شکلی که دوست دارید طراحی کنید. پس از طراحی آواتار خود روی گزینه Done در پایین صفحه کلیک کنید.

ساخت آواتار در دیسنترالند

حال باید یک نام مستعار و یک آدرس ایمیل فعال برای ثبت هویت خود درج کنید. بازیکنان می‌توانند با پرداخت فقط 100 ارز مانا، یک نام منحصر به فرد بسازند و در انتهای کار آن را بفروشند. در این حالت سایر افراد نمی‌توانند از اسم شما برای ساخت اکانت استفاده کنند. بهتر است بدانید که این موضوع بیشتر در حساب‌های کاربری افراد مشهور دیده می‌شود.

حساب کاربری دیسنترالند

پس از نام‌نویسی شرایط بازی که بیانگر معرفی بازی دیسنترال است، را مطالعه کنید و روی گزینه I Agree کلیک کنید.

در صفحه جدید می‌توانید تنظیمات بازی از جمله گرافیک، حساسیت ماوس و تنظیمات صدا را تغییر دهید.

تنظیمات بازی دیسنترالند

پس از ورود به بازی کلیدهای خواسته‌شده را فشار دهید تا با نحوه حرکت، پریدن و… در بازی آشنا شوید.

کلیدهای اشاره بازی دیسنترالند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *