ایردراپ

اگر شما هم از علاقه‌مندان به دنیای کریپتونایسی هستید، حتما تا حالا موضوع کسب درآمد از ایردراپ را شنیده‌اید.  در این مقاله قصد داریم توضیح مفهوم ایردراپ و نحوه کسب درآمد از ایردراپ را به شما آموزش دهیم. ممکن است شما هم در زندگی روزمره، برنده قرعه کشی در بانک یا سازمانی شده باشید و قطعا دریافت پول بدون هیچگونه تلاش یا زحمتی برای شما جذاب است. همانطور که در دنیای واقعی ممکن است با قرعه کشی یا دریافت هدیه به پول برسید، در دنیای کریپتونایسی نیز می‌توانید رمز ارزهای رایگانی دریافت کنید که به آن ایردراپ گفته می‌شود.

ایردراپ(AirDrop) به معنای هدیه یا اهدای رایگان رمزارز به کاربران است که هدف اصلی آن جلب کردن توجه کاربران مختلف به پروژه‌های نو ظهور در بازار ارز‌های دیجیتالی است. شما با شرکت در ایردراپ، رمز ارز و یا حتی توکن‌های جدید و نو ظهور دریافت خواهید کرد و در صورت موفق شدن این پروژه‌های جدید، سود مناسبی نصیب شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

ایردراپ چیست؟

درآمد از ایردراپ

بسیاری از کسب و کارهای تازه‌ تاسیس و جدید برای جلب توجه مشتریان، با استفاده از روش‌های بازاریابی نظر شما را به خود جلب می‌کنند. به عنوان مثال: بن‌های تخفیف، اشانتیوم و یا اهدای جوایز در صورت برنده شدن در قرعه کشی و… چند مورد از روش‌های بازاریابی می‌باشد که مفهوم ایردراپ مشابه همین موارد ذکر شده است. در ایردراپ، ارزهای دیجیتالی نو ظهور حوزه بلاک چین در صورت انجام فعالیت‌های خاصی مانند دنبال کردن صفحات اجتماعی یا فرستادن لینک دعوت به دیگران، بخشی از رمز ارز یا توکن خود را به طور رایگان به کاربران می‌دهند.

این ایده در سال 2017 مطرح شد که بسیاری از پروژه‌های جدید با به‌کارگیری این روش توانستند عرضه اولیه(ICO) خود را میان مردم ترویج کنند. ایردراپ یک روش دو سرسود است که هم برای کاربران و هم توسعه‌ دهنگان رمز ارزها مفید می‌باشد. شما به عنوان شرکت‌کننده مقداری سود دریافت می‌کنید و شرکت‌ها هم با ترویج و آشنا‌سازی رمزارز خود به مردم به سود می‌رسند.

انواع راه‌های کسب درآمد از ایردراپ

ایردراپ استاندارد(Standard AirDrop)

اولین روش و ساده‌ترین روش درآمد از ایردراپ است که به کاربران بدون انجام فعالیت‌های خاصی توکن هدیه می‌دهد.

ایردراپ انحصاری(Exclusive AirDrop)

این ایردراپ به طور عمومی برگزار نمی‌شود و فقط مخصوص کسانی است که از قبل در پروژه یا وبسایت موردنظر فعالیت داشته‌اند. در سپتامبر سال 2020 صرافی یونی‌سواپ مقدار 2500 توکن خود که یونی نام دارد را در اختیار کاربران وفادار خود قرار داد.

ایردراپ جایزه(Bounty AirDrop)

در این مدل از ایردراپ، کاربران با انجام فعالیت‌های خاصی توکن دریافت خواهند کرد، به عنوان مثال: دنبال کردن صفحات مجازی شرکت، ریتوییت کردن پست مشخص‌شده توییتر شرکت، عضویت در کانال‌های تلگرام یا معرفی به دوستان و آشنایان.

ایردراپ هاردفورک(HardFork AirDrop)

بروزرسانی ناسازگار در یک شبکه و تقسیم آن به دو پروژه را اصطلاحا هاردفورک می‌گویند. پس از اتفاق افتادن هاردفورک، دارندگان سکه اصلی به همان اندازه سهم خود، ارز دریافت می‌کنند. بیت‌ کوین کش پس از اتفاق افتادن هاردفورک به کاربران خود به همان اندازه دارایی خودشان بیت کوین کش هدیه داد.

ایردراپ هولدر(Holder AirDrop)

به کسانی که مدت طولانی ارزی را هولد می‌کنند، هولدر گفته می‌شود. در این مدل ایردراپ به کسانی که مدت زیادی یک رمزارز را نگه داشته‌اند، مقداری کوین هدیه می‌دهد. توصیه می‌شود اگر به سرمایه‌گذاری دراز مدت علاقه دارید مقاله درس‌های مهم وارن بافت را مطالعه کنید.

نحوه کسب درآمد از ایردراپ

درآمد از ایردراپ

برای جستجو و کسب درآمد از ایردراپ‌ها، ابتدا باید در Earn ثبت نام کنید. همکاری آن‌ها با عرضه‌کنندگان ارز دیجیتال و ICO‌ها باعث راه‌اندازی ایردراپ می‌شود. شما برای شرکت در ایردراپ باید مبلغ ناچیزی(یک دلار) بپردازید. بسیاری از ایردراپ‌ها پیش از فروش توکن‌ها یا حتی در هنگام فروش برگزار می‌شود و تا وقتی که دوره‌ی فروش به پایان نرسد، هیچ توکنی قابل توضیع نیست. بنابراین تقریبا یک تا دو ماه طول می‌کشد تا شما توکن رایگان خود را دریافت کنید.

برای بررسی این موضوع ابتدا وارد سایت اتراسکن شوید و در کادر جستجو آدرس کیف پول اتیروم خود را وارد کنید. اگر توکنی به حساب شما واریز شده باشد، در نوار پیگیری توکن نمایش داده می‌شود. اما اگر این نوار را مشاهده نمی‌کنید به این معنا است که هنوز توکنی به حساب شما واریز نشده است.

درآمد از ایردراپ

ابزارهای مهم برای کسب درآمد از ایردراپ

فعالیت در فضای مجازی

برای شرکت در ایردراپ باید زمان ایجاد ایردراپ هر رمزارز را بدانید. با فعالیت در فضای مجازی و دنبال کردن اخبار معتبر رمزارزهای جدید از زمان دقیق ایردراپ‌ها مطلع باشید.

کیف پول اتریوم

اکثر رمزارزهایی که در ایردراپ شرکت می‌کنند در شبکه ERC-20 اتروم فعالیت می‌کنند. بنابراین برای کسب درآمد از ایردراپ بهتر است یک کیف پول اتریومی تهیه کنید. توصیه ما کیف پول نرم افزاری متامسک و در صورت نیاز کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S است. می‌توانید لیست کیف پول های معتبر دنیا را در این مقاله مشاهده کنید.

حساب کاربری تویتر و اینستاگرام

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت کوین از روش ایردراپ باید فعالیت‌های خاصی را انجاد دهید. ممکن است بعضی از ایردراپ‌ها از شما بخواهند که صفحه توییتر یا اینستاگرام آن‌ها را دنبال کنید، بنابراین داشتن یک حساب توییتر الزامی است.

حساب کاربری تلگرام

تلگرام یک ابزار برای گفتگو میان شرکت‌کنندگان و ایردراپ است. شما با دنبال کردن گروه‌ها و کانال‌های شرکت موردنظر، از اخبار روز دنیای رمز ارز ها با خبر می‌شوید، همچنین همانند توییتر ممکن است از شما درخواست شود ابتدا وارد کانال یا گروه مورد نظر شوید.

از کانال‌ها یا گروه‌های تلگرامی خارج نشوید، زیرا ممکن است به همین دلیل توکن‌های هدیه شما حذف شود و واریزی صورت نگیرد.

نشانی ایمیل

درخواست نشانی ایمیل از ایردراپ‌ها بسیار عادی است، پس نگران نباشید؛ اما اگر تمایل ندارید ایمیل خود را وارد کنید، می‌توانید یک حساب ایمیل دیگر بسازید سپس اقدام کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور ایمیل جدید خود را فراموش نکنید چون ممکن است بعدا نیاز شود ایمیل خود را تایید کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

برای شروع فعالیت و کسب درآمد از ایردراپ، حتما باید پیش‌‌نیاز های ذکر شده را داشته باشید. پس از آماده کردن تمام موارد می‌توانید با ثبت نام در سایت‌های معتبر و توییتر از ایردراپ‌های آینده باخبر باشید. سپس با وارد کردن آدرس کیف پولتان و انجام فعالیت‌های خاص، پس از مدتی توکن یا کوین دریافت کنید.  در نظر داشته باشید که برای باخبر شدن از ایردراپ‌ها گول کلاه‌ برداران و سایت‌های دروغین را نخورید.

برای مشاهده لیست ایردراپ‌های موجود، می‌توانید از www.airdropalert.com استفاده کنید. همچنین در سایت www.airdrops.io می‌توانید لیست ایردراپ‌های موجود در حال حاظر با اطلاعات کامل را مشاهده کنید. اما اگر در فضای مجازی فعالیت دارید، توییتر یکی از بهترین رسانه‌ها برای اطلاع رسانی ایردراپ‌ها به شمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *