آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی

همانطور که قبلا در مقاله بایننس مطالعه کردید،در حال حاظر صرافی بایننس در رتبه اول صرافی‌های برتر شناخته شده است؛ بنابراین آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی یک امر ضروری است. بایننس کوین یا در اختصار BNB، یک نوع ارز دیجیتالی است که ابتدا برای جذب سرمایه جهت توسعه و گسترش صرافی بایننس ایجاد شد، بنابراین آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی باعث رشد و پیشروی صرافی بایینس شد. بی ان بی در سال 2019 طراحی شد و در ابتدا همانند بسیاری از ارزهای دیگر از جمله آکیتا و سلر، یک توکن وابسته به بلاک چین شبکه ERC-20 اتریوم بود؛ اما طولی نکشید که توانست در همان سال به بلاک چین خود منتقل شود.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین یک آلت کوین است که پس از ایجاد شدن در بستر شبکه ERC-20 بلاک چین اتریوم شروع به فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال کرد. این موضوع به این معنا است که بایننس کوین در ابتدای کار از قوانین اتریوم پیروی می‌کرد و امکان استفاده از ثبات و ایمنی بلاک چین اتریوم را داشت. یکی از مزیت‌های بلاک چین اتریوم، تامین امنیت توکن‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند که بایننس کوین با استفاده از این بلاک چین خیال کاربران خود را راحت کرده است.

اما پس از انتقال توکن بایننس به بلاک چین مستقل خود، تمام امکانات بلاک چین اتریوم را از دست داد. البته بلاک چین بایننس نیز از پلتفرم قدرت‌مندی برخوردار می‌باشد، اما بلاک چین اتریوم در نگاه کاربران شناخته شده‌تر است. در سال 2019 پس از انتقال بایننس به بلاک چین مستقل و تبدیل شدن این توکن به یک ارز دیجیتالی، مقدار 5 میلیون از دارایی را سوزاندند و مقدار متناظر توکن BNB را به BEP-2 تبدیل کردند.برای بررسی آینده بایننس کوین و آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی، نمودار تکنیکال آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

نمودار تکنیکال بی ان بی

بایننس لانچ‌پد

بایننس لانچ پد بی ان بی

برای آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی بهتر است ابتدا با بایننس لانچ‌پد و بایننس دکس نیز آشنا شوید. بایننس لانچ‌پد در واقع یک پلتفرم انحصاری بایینس است که هدف از طراحی آن، کمک به پروژه‌های مربوط به راه‌اندازی و عرضه ارزهای دیگر است. بایننس لانچ‌پول هم مانند لانچ‌پد پلتفرمی برای کمک به راه‌اندازی و عرضه پروژه رمزارزهایی دیگر این بلاک چین است. این دو پلتفرم علاوه بر مشاوره گام به گام به پروژه‌های نوظهور بایننس در فرایند‌های اجرایی آن‌ها را همراهی می‌کنند.

بایننس دکس

بایننس دکس بی ان بی

بایننس دکس در واقع همان صرافی توضیع‌شده بایننس است که توسط خود شبکه بایننس طراحی شده است و از رمزارز انحصاری بایننس یعنی بی ان بی قدرت گرفته است. این صرافی کارمزدهای کم‌تری دارد و از امنیت بالایی برخوردار است. صرافی بایننس دکس مناسب افرادی است که تجربه کافی نیز داشته باشند، چرا که کار کردن با این صرافی از صرافی بایننس پیچیده تر است. در حال کلی و مختصر، صرافی بایننس دکس یک صرافی توزیع‌شده است که بر فراز بلاک چین زنجیره بایننس ایجاد شده است.

هدف از اختراع بی ان بی

ابتدا بایننس کوین با هدف قدرت‌مندتر کردن صرافی بایننس و ساختاردهی به عملیات این صرافی برای داشتن یک اکوسیستم پایدار طراحی شد. پرداخت هزینه‌های فهرست(Listing Fee)، هزینه‌های مبادله و هزینه‌های معامله و یا هر عملیات دیگری که کاربران ممکن است در صرافی انجام دهند و کارمزدی پرداخت کنند، از جمله مواردی هستند که مورد توجه توسعه‌دهندگان بایننس کوین قرار گرفتند. علاوه بر موارد ذکر شده، لایننس کوین قابلتیت سرمایه‌گذاری روی ارزهای ارائه شده در عرضه‌های اولیه بایننس لانچ‌پد را می‌دهد. همه این موارد در آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی تاثیرگذار می‌باشند.

کاربرد بایننس کوین

پرداخت کارمزدهای داخلی صرافی بایننس، سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزهای جدید معرفی شده در بایننس لانچ‌پد را می‌توان به عنوان مهم‌ترین کاربرد رمزارز بومی بایننس یعنی بایننس کوین دانست. علاوه بر آن از بایننس کوین می‌توان در پرداخت کارمزد صرافی‌های گوناگونی که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند و پرداخت هزینه‌های فروش کالا و مراکز خدماتی نیز استفاده کرد.

تیم توسعه بایننس کوین

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های بایننس کوین، حمایت صرافی بایننس از این رمزارز است. صرافی بایننس توسط فردی به نام چانگ پنگ ژائو، مدیر فناوری اطلاعات OKCoin در چین تاسیس شد. پس از راه‌اندازی صرافی بایننس یی هی که یکی از بنیان‌گذاران OKCoin بود، به بایننس پیوست؛ بایننس با کمک این دو نفر به رشد چشمگیری دست یافت. در حال حاظر بایننس در رتبه اول صرافی‌های دنیای ارزهای دیجیتالی است و بایننس کوین از حمایت ویژه آن برخوردار است.

بلاک چین بایننس (Binance Chain)

بلاک چین ارز دیجیال بایننس

بلاک چین بایننس که در سال 2019 راه‌اندازی شد، بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس می‌باشد. طبق گفته‌های مدیر بایننس در بلاک چین بایننس، سرعت و توانایی مدیریت حجم زیادی از تراکنش‌ها، اولویت اول است و افزودن دیگر قابلیت‌ها در اولویت دوم قرار دارند. پس از راه‌اندازی بلاک چین بایننس در سال 2019، بایننس کوین به این بلاک چین انتقال یافت و پس از آن به عنوان یک کوین اصلی در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته شد. بلاک چین بایننس به نحوی طراحی شده است که توانایی مدیریت میزان مشابه‌ای از تریدهای صرافی اصلی را دارد و در واقع می‌تواند بیش از هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند. در بلاک چین بایننس زمان در نظر گرفته برای ایجاد هر بلاک، یک ثانیه می‌باشد و برای افزایش سرعت انجام تریدها تعداد محدودی تولیدکننده بلاک از پیش آماده شده است.

مزایای و معایب بایننس کوین

مزایا و معایب بایننس کوین

آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی نیازمند دانستن مزایا و معایب آن است که در ادامه به طور مختصر بیان خواهیم کرد.

مزایا بایننس کوین

1. دارای کارمزد تراکنش بسیار پایین

2. تخفیف و جوایز مختلف پس از انجام تراکنش‌ها

3. برای خرید رمزارزهای موجود در بازار می‌توان از کوین بومی بایننس یعنی BNB استفاده کرد.

4. قابلیت مبادله بین ارزی در ارزهای انحصاری بایننس

5.پشتیبانی از اندروید، دیگر سیستم عامل ها

6. سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها

7.رابط کاربری آسان و راحت

8. امنیت بسیار بالا

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

معایب بایننس کوین

1. بسیاری از کاربران معتقد‌اند که پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران بسیار ضعیف است

2. عدم پشتیبانی از ارزهای سنتی، به این معنا که پرداخت از روش سنتی وجود نداره و کاربران ابتدا باید ارز سنتی خود را در صرافی‌های دیگر تبدیل به ارزهای دیجیتالی کنند سپس اقدام به خرید و فروش این رمزارز کنند.

3. عدم ارائه خدمات به کشورهای تحت تحریم از جمله ایران. صرافی بایننس از ارائه خدمات و محصولات خود به کشورهای تحت تحریم خودداری کرده است. اما بسیاری از افراد برای دسترسی به صرافی بایننس از روش‌های دور زدن تحریم و تغییر آی‌پی استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *