امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، آینده جهان با ارزهای دیجیتال به یکی از بحث‌های مهم تبدیل شده. ارز دیجیتال یا همان پول الکترونیکی توانسته جایگزین خوبی برای پول‌های سنتی شود. ارزهای دیجیتالی وجود فیزیکی ندارند و قابل لمس نیستند و با کمک اینترنت، سایت و کیف پول مجازی می‌توانید ارز دیجیتال کسب کنید. همچنین برای انتقال پول با کسب کارمزد ناچیزی می‌توانین در کم‌ترین زمان اقدام به معامله کنید. در ادامه به بحث جذاب آینده جهان با ارزهای دیجیتال به طور کامل می‌پردازیم. با آموزش ارز دیجیتال بیشتر مهارت خود را افزایش دهید.

رایج‌ترین ارزهای دیجیتالی

بیت کوین(BTC)

می‌توان بیت کوین را به عنوان اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتالی دانست، که در سال 2008 توسط افرادی با نام ساتوشی ناکاموتو تولید شد. قیمت بیت کوین در سال 2021 به 60هزار دلار هم رسید که ممکن است با توجه به ویژگی‌های بیت کوین شاهد هفت رقمی شدن آن هم باشیم، که می‌تواند تاثیر زیادی در آینده جهان با ارزهای دیجیتالی بگذارد.

بیت کوین کش(BCH)

این ارز دیجیتالی با نام Bcash هم شناخته می‌شود. بیت کوین کش یک پول مجازی همتا به همتا و کاملا غیر متمرکز است. بیت کوین کش هیچ اعتمادی به بانک‌ها و امثال آن ندارد. این ارز الکترونیکی در سال 2017 با هدف تمرکز روی ظرفیت تراکنش و رفع اشکالات بیت کوین خلق شد.

بیت کوین اس وی(BSV)

یکی از بحث‌برانگیزترین آلت کوین‌ها که علاقه زیادی از معامله گران را به خود اختصاص داده بیت کوین اس وی است. این ارز دیجیتالی خود را بیت کوین اصلی معرفی کرده که بسیاری از افراد این ادعا را نقض کردند. اما بیت کوین اس وی امنیت و پایداری بالایی دارد که این ویژگی باعث شده امروزه در بسیاری از معاملات حضور داشته باشد.

اتریوم(ETH)

بر اساس تحقیقات انجام شده می‌توان گفت که اتریوم در رده دوم بازار ارزهای دیجیتالی قرار دارد. یکی از مهم‌ترین علت صعود اتریوم، اجرایی کردن قراردادهای هوشمند در زمینه بلاک‌چین است و همچنین حمایت افراد سلبریتی و مشهور توانسته به بالا رفتن ارزش این ارز دیجیتالی کمک کند. به طور حتمی اتریوم در آینده جهان با ارزهای دیجیتالی تاثیرات بسیاری می‌گذارد.

تتر(USDT)

تتر جز مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی است که در حال حاظر در رتبه سوم بازار قرار دارد. تتر با حمایت پول‌های سنتی از قبیل دلار آمریکا و یورو توانسته بهترین استیبل کوین بازار کریپتونایسی شود. اما قیمت تتر به طور مستقیم بسته به پول سنتی کم و زیاد می‌شود. پایین ترین کارمزد و سرعت بالا در معاملات مالی بین دو کشور از اصلی‌ترین ویژگی‌های تتر به حساب می‌آیند. برای آموزش معامله با ارز دیجیتال تتر کلیک کنید.

ریپل(XRP)

پلتفرم این ارز دیجیتالی به صورت متن باز است و بلاک چین منحصر به فرد خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتالی ریپل میتوانبد مقاله ارز دیجیتال ریپل را بخوانید.

لایت کوین(LTC)

این ارز دیجیتالی قدیمی توسط چارلی لی، یکی از کارمندان سابق گوگل با هدف بهبود مدت زمان تراکنش‌ها و هزینه ها خلق شد. لایت کوین هم مانند بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر با تکنولوژی بلاک چین کار می‌کند.

لیبرا(LIBRA)

در سال 2019 فیسبوک با همکاری mastercard , uber و visa توانست یک ارز دیجیتالی به نام لیبرا خلق کند. هنوز امنیت و راحتی معاملات ارزی لیبرا ثابت نشده اما به گفته فیسبوک، لیبرا بزودی تغییرات چشمگیری را به وجود میاورد.

دوج کوین

یک ارز دیجیتالی که جز جنبه شوخی هیچ هدف و آینده‌ای نداشت، با حمایت افراد مشهور توانست خود را به رتبه بالا برساند. سرمایه‌گذاری در این کوین توصیه نمی‌شود، زیرا صعود و نزول آن هیچ پایه و اساسی ندارد.

بایننس کوین(BNB) در سال 2017 بایننس کوین توسط صرافی بایننس تولید شد. این صرافی به تنهایی جز برترین صرافی‌ها بود اما با خلق بایننس کوین توانست به صدر جدول صرافی‌ها صعود کند. بایننس کوین بر اساس شبکه

ERC-20 اتریوم در سال 2019 به بلاکچین خودش منتقل شد.

در سال 2020 تعداد ارزهای دیجیتالی به عدد 2000 رسید. با گذشت زمان ارزهای جدیدتری به بازار عرضه شدند، اما این 10 مورد جز محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بودند.

ارزهای دیجیتال در کدام کشورها رایج‌تر است؟

ارزهای دیجیتال برای بعضی کشورها به خاطر مشکلات و مسائل اقتصادی از قبیل تحریم، اقتصادهای زیرزمینی و قیمت انرژی پایین‌تر مقرون به صرفه‌تراست. استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های غیرقانونی کار را برای مجرمان راحت کرده.

زمان مناسب سرمایه گذاری، حال یا آینده؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی هستید ابتدا مقاله نوسان گیری را مطالعه کنید. ارزهای دیجیتال مانند بورس دارای نوسانات می‌باشند حتی شدیدتر، با توجه به اینکه پس از هربار حمایت افرادی مانند ایلان ماسک و بیل گیتس قیمت ارزهای دیجیتال صعود یا نزول می‌کند، در این مورد نظرات متفاوتی وجود دارد و پیشبینی جهان با ارزهای دیجیتال را سخت میکند.

خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی به نگرش شما از آینده بستگی دارد. اما به دلیل ثبات نداشتن نوسانات ممکن است حتی با تحقیق و بررسی پیش از معامله، هم ضرر کنید. اگر قدرت ریسک پایینی دارید توصیه میکنیم در جای دیگری به دنبال سرمایه گذاری باشید.

عوامل تاثیرگذار در آینده جهان با ارزهای دیجیتال

مزایای ارزهای دیجیتال

تاثیر نداشن تورم روی ارزهای دیجیتال

اداره و مدیریت خودگردان

از امنیت بالایی برخوردار است

غیر متمرکز بودن آن

بهترین گزینه برای معاملات بین دو کشور

سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای انتقال وجه

مقاله پیشنهادی:آشنایی با صرافی اوککس

معایب ارزهای دیجیتال

استفاده راحت در معاملات غیر قانونی

اثرات منفی استخراج ارزها روی محیط زیست

احتمال هک شدن

وجود نداشتن امکان لغو یا بازپرداخت

بررسی آینده جهان با ارزهای دیجیتال

به گفته بیل گیتس، آینده به ارزهای دیجیتال تعلق دارد. درست است که در سال 2008 اولین ارز دیجیتالی خلق شد و از آن زمان بیشتر از یک دهه میگذرد، اما هنوز افراد زیادی بخاطر پیچیدگی و بی‌اعتماد بودن به این نوع دارایی هنوز پول‌های سنتی را به ارزهای دیجیتالی ترجیح می‌دهند. البته سال به سال تعداد متقاضیان و معامله گران ارزهای دیجیتالی بیشتر شده و این موضوع به همه‌گیر شدن این دارایی کمک میکند.

مقاله پیشنهادی:دوج کوین بخریم یا شیبا؟ بررسی تفاوت ها و شباهت ها

کرونا و ارز دیجیتال

بدون شک سال 2020، سالی بسیار سخت و  عجیب بود. تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها، پایین آمدن قدرت خرید و تحریم‌های سنگین زندگی را دشوارتر کرد. اما اگر بخواهیم نیمه دیگر لیوان را ببینیم، سال2020 شروع رشد ارزهای دیجیتال بود. با درنظر گرفتن مشکلات ذکرشده میتوان از اهمیت ارزهای دیجیتال در زمان‌های سخت مانند کرونا پی برد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریاننتیجه گیری

اگر به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه دارید، قدرت ریسک پذیریتان را بالا ببرید و سعی کنید پیش از شروع ارز دیجیتال موردنظرتان را بررسی کنید. پس از همه‌گیر شدن و استفاده اکثریت مردم از رمز ارزها آینده جهان با ارزهای دیجیتال راحت‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

ارزهای دیجیتال مزایا و معایبی هم دارند که تاثیر زیادی در اقتصاد جهان داشته. بنابراین در کشور ما با توجه به مشکلات زیاد در زمینه تحریم و گرانی دیگر ارزها نسبت به پول ما، با سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال در زمان مناسب میتواند راه خوبی برای کسب درآمد شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *