یکی دیگر از بهترین استراتژی‌های معاملاتی که برای محاسبه‌ی بازار که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند را می‌توان به استراتژی ابر کومو اشاره کرد. عملکرد آن به این صورت است که به کاربران خود سیکنال‌های با کیفیت ارائه می‌دهد که با استقاده از استراتژی ابر کومو می‌توانید ریسک‌ها و خطرات که ممکن است در معاملات با آن مواجه شوید را به حداقل برسانید. همچنین از این نوع مکانیزم برای تحلیل تکنیکال و نمودار سازی نیز استفاده می‌شود که بسیار موثر می‌باشد و بهتر است دانید که داری چند نمودار‌ یا خط هایی می‌باشد. در ادامه قصد داریم به سوال ابر کومو چیست پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

ابر کومو چیست؟

ابر کومو چیستابر کومو یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی است که به واسطه آن می‌توان قیمت ارزهای دیجیتال را مشاهده کرد. این استراتژی در تحلیل تکنیکال نیز کاربرد دارد و با استفاده از اندیکتاتورهای حرکتی کار می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این استراتژی، تشخیص روند صعودی یا نزولی بازار است که به تریدر این قابلیت را می‌دهد تا زمان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را بهتر تشخیص دهد. استراتژی ابر کومو توسط شخصی به نام Goichi Hosada که یک روزنامه نگار ژاپنی در اواخر دهه 30 میلادی بود، ایجاد شد. از آن پس این سبک از استراتژی توانسته به کمک تریدرهای زیادی بیاید و آن‌ها را به سود خوبی برساند. ابر کومو چیست؟ استراتژی معاملاتی است که تریدرها از طریق آن می‌توانند از آینده قیمتی ارزهای دیجیتال با خبر شوند و با دیدی بازتر بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنند.

این استراتژی دارای 5 خط اصلی می‌باشد که توانایی نمایش علامت های تجاری قابل اتکا را دارد؛ این خط‌ها با نام‌های خط تنکانسن (Tenkan-Sen)، خط کیجون سن (Kijun-Sen)، خط چیکواسپن (Chikou Span)، سنکواسپن A یا (Senkou Span A)، سنکواسپن B یا (Senkou Span B) می باشد که به طور مجزا به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین برای درآمد زدایی دلاری با ضمانت بالا می‌توانید به سایت دوره آموزشی استراتژی معاملاتی مراجعه کنید.

خط های ابر کومو

خط های ابر کومو

تا این بخش از مقاله با اینکه ابر کومو چیست، آشنا شدید؛ حال بهتر است با نحوه شناسایی این استراتژی آشنا شوید. از طریق خط‌های ابر کومو به راحتی می‌توانید از طریق کندل خوانی آینده ارزهای دیجیتال را بررسی کنید. اگر قصد دارید که به یک حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شوید و به راحتی با مفاهیم این بازار آشنا شوید، دوره آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

  • خط تنکاستن: تنگاستن نقطه‌ی میانی 9 کندل آخر را نشان می‌دهد که به آن خط تبدیل یا خط برگشت هم گفته می‌شود. فرمول به دست آمدن خط تنکانسن(9 دوره بالا + 9 دوره کم تقسیم بر 2) می‌باشد.
  • خط کیجون سن خط بعدی خط کیجون سن یا Base Line می‌باشد که فرمول آن (26 دوره بالا + 26 دوره کم تقسیم بر 2) به وجود می‌آید که برای نشان دادن نقطه‌ی میانی 26 کندل آخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • خط چیکواسپن: اگر می‌خواهید بهتر عمل کنید شما می‌توانید با استفاده از این خط  قیمت کنونی بازار را با قیمت پیشین بازار مقایسه کنید که خیلی هم برای تریدر‌ها کاربردی می‌باشد و به آن خط تأخیری نیز گفته می‌شود؛ دلیل اینکه با این نام شناخته می‌شود این است که قیمت فعلی کندل همیشه عقب تر قرار دارد و از این رو به آن خط تأخیری می‌گویند.
  • سنکواسپن A:از این نمودار برای نشان دادن دو مرز ابر استفاده می‌شود که بین خط برگشت و خط بیس نقطه‌ی میانی آن را نمایش می‌دهد و فرمول محاسبه‌ی آن( خط تبدیل + خط پایه تقسیم بر 2) می‌باشد.
  • سنکو اسپن B: این نمودار با فرمول( 52 دوره بالا + 52 دوره پایین تقسیم بر 2) بدست می‌آید که برای نشان دادن مرز‌های دوم یا همان نقطه‌ی وسط کندل آخر را قرار گرفته است.

نحوه عملکرد ابر کومو در ترید روزانه

نحوه عملکرد ابر کومو در ترید روزانهیکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای ترید روزانه از آن استفاده کرد استراتژی ابر ایچیموکو می‌باشد که در این نوع استراتژی، قیمت تمایل دارد از طرف دیگر ابر کومو بازدید کند زمانی که کندل داخل ابر ایچیموکو بسته شود و همچنین در آن سیکنال‌های فروش در تلاش هستند با فراگیری از تجربه‌های خود خود را بهبود بخشند. بهتر است بدانید که زمانی شمعی شکسته و در بالای دهانه Lead A بسته شود سیکنال‌های خرید را می‌توانید رویت کنید. تریدرهایی که به صورت روزانه در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌کنند علاوه بر ابر کومو می‌توانند از سبک اسمارت مانی نیز استفاده کنند تا درآمد دلاری بیشتری کسب کنند؛ چرا که ریسک و ضرر در پرایس اکشن اسمارت مانی صفر است.

روش های استفاده از استراتژی ابر کومو

روش های استفاده از استراتژی ابر کومومرحله‌ی اول

بر پایه‌ی ابر کومو، قیمت باید در بالای ابر بسته شود؛ پس معامله‌گران باید صبر کنند تا این فرآیند ایجاد شود که به عنوان آغاز کننده‌ی روند صعودی و همچنین یک سیکنال قوی محسوب می‌شود و با این هدف ابر‌ها ایجاد می‌شود که سطوح حمایتی و مقاومتی برجسته شوند. این سطوح فقط یک نمودار و خط نیست بلکه دارای چندین سطوح می‌باشد که با شکستگی در ابر و زیر ابر ایچیموکو بازار با یک تغییر عمیق همراه است.

مرحله‌ی دوم

آن صبر کردن برای کراس اوور می‌باشد و با این صورت است که کراس اوور پس از قطع ابر، به وسیله‌ی قیمت و بالاتر از ابر ایجاد می‌شود و همچنین خط تبدیل باید خط بیس را از پایین بشکند. برای اینکه بتوانید به معامله وارد شوید بهتر است که این دو همزمان با هم رخ دهد.

مرحله‌ی سوم

بعد از کراس اوور باید خرید کندل بعدی باشد. هر زمانی که قیمت بالاتر از ابر برای معامله قرار گرفت کاربران می‌توانند به وسیله‌ی ایچیموکو برای خرید و فروش دارایی‌های خود اقدام کنند و همین طور کاربران توانایی دارد خرید را در شروع کندل بعدی انجام دهند البته پس از کراس اوور می‌شود.

مرحله‌ی چهارم

قرار دادن حد ضرر در پایین کندل شکست ابر می‌باشد که معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر در معاملات خود باید حد ضرر را در زیر کندل شکست ابر قرار دهند و به سوی معامله در جهت اصلی حضور پیدا کنند.

مرحله‌ی آخر

یا همان مرحله‌ی پنجم به این صورت است که باید حد سود را در مکان کراس مجدد خطوط بیس و تبدیل قرار بگیرد و برای بدست آوردن سود از معامله باید از آن خارج شد زمانیی باید خارج شد که خط تبدیل از زیر خط پایه عبور کند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

مطلب آخر

در این نوشتار با آموزش ابر کومر همراه با توضیحاتی درباره‌ی، سال و فردی که آن را به وجود آورده است اطلاعاتی ارائه کردیم که فردی به نام Goichi Hosada این استراتژی را ابداع کرد. همچنین برای آموزش ابر کومو یه شما پنج نمودار‌ با نام‌های خط تنکانسن (Tenkan-Sen)، خط کیجون سن (Kijun-Sen)، خط چیکواسپن (Chikou Span)، سنکواسپن A یا (Senkou Span A)، سنکواسپن B یا (Senkou Span B)که هر کدام از آن‌ها دارای فرمول‌هایی هستند را معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *