امروزه بازار خرید و فروش NFT در کنار ارزهای دیجیتال بسیار داغ می‌باشد. افراد زیادی به پلتفرم‌های ساخت NFT می‌روند و آثار هنری دیجیتال مورد نظر خود را می‌سازند و به فروش می‌رسانند. دو شبکه‌ای قدرتمندی که امکان ساخت NFT بر روی آن‌ها وجود دارد، اتریوم و پولیگون می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی ارز دیجیتال Polygon بپردازیم و نیازی به بررسی اتریوم نمی‌باشد. این شبکه بلاک چین هزینه خیلی کمتری در قبال ساخت NFT از کاربران خود دریافت می‌کند و از بهترین شبکه‌های بلاک چین برای ایجاد NFT است. این شبکه بلاک چین دارای توکن اختصاصی خود به نام پالیگان می‌باشد. اگر قصد آشنایی با این شبکه بلاک چین را دارید و به دنبال جواب سوال ارز دیجیتال Polygon چیست، می‌گردید؛ ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

ارز دیجیتال Polygon چیست؟

ارز دیجیتال Polygon چیست

اولین پلتفرم با ساختار مناسب و استفاده آسان برای مقیاس‌بندی اتریوم و توسعه زیرساخت است. مؤلفه اصلی آن Polygon SDK است، یک چارچوب ماژولار و منعطف که از انواع برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند. با استفاده از Polygon، می‌توان زنجیره‌های جمع‌آوری خوش‌بینانه، زنجیره‌های جمع‌آوری ZK، زنجیره‌های مستقل یا هر نوع زیرساخت دیگری که توسط توسعه‌دهنده نیاز است ایجاد کرد. Polygon به طور موثر اتریوم را به یک سیستم چند زنجیره ای کامل (معروف به اینترنت بلاک چین) تبدیل می‌کند. این سیستم چند زنجیره‌ای شبیه به سیستم‌های دیگر مانند Polkadot، Cosmos، Avalanche و غیره با مزایای امنیت اتریوم، اکوسیستم پر جنب و جوش و باز بودن است. Polygon یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 است که توسط Binance و Coinbase پشتیبانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی بایننس

هدف این پروژه برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری در بسیاری از شبکه بلاک چین‌های است، همچنین Polygon چارچوب پلاسما و معماری بلاک چین اثبات سهام را ترکیب می‌کند. چارچوب پلاسما که توسط Polygon استفاده می‌شود، امکان اجرای آسان قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر و مستقل را فراهم می‌کند. با Polygon، ویژگی‌های جدیدی پیرامون فناوری اثبات‌شده موجود ساخته می‌شوند تا توانایی پاسخگویی به نیازهای مختلف اکوسیستم توسعه‌دهنده را افزایش دهند. Polygon به توسعه فناوری اصلی ادامه خواهد داد تا بتواند به یک اکوسیستم بزرگتر تبدیل شود. Polygon قابلیت انجام 6500 تراکنش در هر ثانیه را بر روی زنجیره جانبی دارد. این چارچوب همچنین امکان ایجاد برنامه‌های مالی غیرمتمرکز در سطح جهانی را بر روی یک بلاک چین پایه فراهم می‌کند.

چارچوب پلاسما به Polygon این امکان را می‌دهد که تعداد نامحدودی از برنامه‌های غیرمتمرکز را در زیرساخت خود جای دهد، بدون اینکه اشکالات معمولی رایج در بلاک چین‌های اثبات کار را تجربه کند. تاکنون، Polygon بیش از 50 DApps را به زنجیره جانبی Ethereum خود با PoS جذب کرده است. MATIC، توکن‌های بومی Polygon، یک توکن ERC-20 است که روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود.

این توکن‌ها برای خدمات پرداخت در Polygon و به عنوان ارز تسویه حساب بین کاربرانی که در اکوسیستم Polygon فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود. هزینه‌های تراکنش در زنجیره‌های جانبی Polygon نیز از طریق توکن‌های MATIC پرداخت می‌شود. البته به این نکته توجه کنید که پیش از فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، دوره آموزشی ارز دیجیتال را مشاهده کنید. در بخش بعدی مقاله ارز دیجیتال Polygon چیست، قصد داریم شما را با بنیان گذاران این رمزارز آشنا کنیم.

بنیانگذاران Polygon چه کسانی هستند؟

ارز دیجیتال Polygon چیست

حال که تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال Polygon چیست با این توکن آشنا شدید، بهتر است نگاهی به تیم سازنده آن نیز بندازیم. Polygon در اکتبر 2017 راه اندازی شد، Polygon توسط Jaynti Kanani، Sandeep Nailwal و Anurag Arjun، دو توسعه دهنده باتجربه بلاک چین و یک مشاور تجاری، تأسیس شد. قبل از انتقال به شبکه خود در سال 2019، تیم Polygon سهم بزرگی در اکوسیستم اتریوم داشت. این تیم روی پیاده‌سازی MVP پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اعلان رویداد Dagger در اتریوم کار کرد. این تیم شامل یکی از بنیانگذاران Polygon، Jaynti Kanani که یک توسعه دهنده فول استک، مهندس بلاک چین و در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Polygon فعالیت می‌کند. Jaynti نقش مهمی در پیاده سازی Web3، Plasma و پروتکل WalletConnect در اتریوم ایفا کرد. جینتی قبل از مشارکت در بلاک چین به عنوان دانشمند داده با Housing.com کار می‌کرد.

Sandeep Nailwal یک برنامه نویس و کارآفرین بلاک چین و یکی از بنیانگذاران و مدیر عملیات پالیگان است. قبل از راه اندازی مشترک Polygon (سابق Matic)، Sandeep به عنوان مدیر عامل Scopeweaver و مدیر فنی گروه Welspun فعالیت می کرد. Anurag Arjun تنها بنیانگذار غیربرنامه نویس Polygon است. به عنوان مدیر محصول، او سابقه فعالیت در IRIS Business، SNL Financial، Dexter Consultancy و Cognizant Technologies داشته است. با استفاده از این دارایی دیجیتال همانطور که در ابتدای مقاله ارز دیجیتال Polygon چیست، بیان کردیم؛ می‌توانید به ساخت NFT بپردازید. چرا که بیشتر پلتفرم‌های ساخت NFT همانند راریبل و اوپن سی از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. برای آشنایی با این دو پلتفرم می‌توانید دو مقاله پلتفرم راریبل چیست و پلتفرم اوپن سی چیست را مطالعه کنید.

نحوه خرید Polygon

نحوه خرید Polygon

ارز دیجیتال شبکه Polygon دو ارز دیجیتال Polygon و Matic می‌باشد. Matic به عنوان یکی از پروژه‌هایی که کمک زیادی به توسعه اکوسیستم اتریوم کرد، در میان صرافی‌های آنلاین متمرکز بر DeFi محبوب است. برترین صرافی هایی که در حال حاضر می‌توانید MATIC و Polygon را بخرید، بفروشید و معامله کنید:

  • Binance
  • Coinbase pro
  • Huobi Global
  • FTX
  • KuCoin

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال Polygon برابر است با 0.795 دلار. شما با استفاده از ابزارهای سایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال، می‌توانید آینده قیمتی این دارایی دیجیتال را بررسی کنید.

امینت ارز دیجیتال Polygon

امینت ارز دیجیتال Polygon

به عنوان یک راه حل لایه 2 با استفاده از شبکهای از تایید کننده های اثبات سهام برای امنیت دارایی، شرط بندی بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم Polygon است. اعتبار سنجی‌ها در شبکه، توکن‌های MATIC خود را به عنوان وثیقه برای تبدیل شدن به بخشی از مکانیسم توافقی PoS شبکه در اختیار خواهند گذاشت و در ازای آن، توکن‌های MATIC را دریافت خواهند کرد. اعضای شبکه که نمی‌خواهند اعتباربخش شوند، می‌توانند توکن‌های MATIC خود را به اعتبارسنجی دیگری واگذار کنند، اما همچنان در فرآیند شرط‌بندی خود شرکت می‌کنند و پاداش‌های شرط‌بندی را دریافت می‌کنند.

علاوه بر بازرسی اثبات سهام، Polygon از تولیدکنندگان بلوک در لایه تولیدکننده بلوک برای دستیابی به درجه بالاتری از تمرکززدایی استفاده می‌کند. این تولیدکنندگان بلوک با استفاده از پست‌های بازرسی و مکانیسم‌های ضد تقلب، زنجیره‌های اصلی را نهایی می‌کنند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال پالیگان توکن اختصاصی شبکه Polygon است که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. این دارایی دیجیتال را می‌توانید از صرافی‌های متعددی خریداری کنید و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با این دارایی دیجیتال آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال Polygon چیست نیز پاسخ دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *