دارایی‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال که معمولاً در صرافی‌ها و کیف پول‌های دیجیتال نگهداری می‌شوند، ارزش بسیار زیادی دارند. از این رو اگر شخصی بتواند به این دارایی‌های دسترسی پیدا کند، یک شبه میلیاردر می‌شود. بنابراین بازار ارزهای دیجیتال همواره از سمت هکرها تهدید و مورد هجوم قرار می‌گیرد. به عنوان مثال صرافی پنکیک سواپ که یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا می‌باشد، مدتی پیش مورد حمله هکرها قرار گرفت. در پی این هجوم بسیاری از افراد دارایی‌های خود را در که در کیف پول صرافی نگه‌داری می‌کردند، از دست دادند. از این رو ما در این مقاله قصد دازیم شما را با اموزش هک ارز دیجیتال و راه های جلوگیری از آنرا به شما بیاموزیم. همچنین شما را با روش‌هایی که هکرها برای تخلیه حساب‌های افراد استفاده می‌کنند، بیشتر آشنا کنیم.

اموزش هک ارز دیجیتال

اموزش هک ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان فعال‌ترین و در جریان‌ترین بازار مالی دانست. حجم معاملاتی صرافی‌های دیجیتال بالای بیلیون‌ها دلار می‌باشد که همین موضوع نشان دهنده فعال بودن این بازار می‌باشد. از طرفی اکثر افراد در کنار شغل اصلی خود به ترید کردن نیز مشغول می‌باشند و چه بسا افرادی را پیدا می‌کنید که شغل اصلی خود را برای قرار دادن تمرکز بیشتر بر روی این بازار رها می‌کنند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با 8 روشی که هکرها برای به سرقت بردن دارایی‌های شما استفاده می‌کنند، آشنا کنیم. همچنین راهکارهای جلوگیری از این اتفاق را به شما عزیزان آموزش دهیم. دوره آموزش ارز دیجیتال نیز به شما کمک می‌کند تا این اشتباهات را کمتر انجام دهید و بهتر از دیگران، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

Copy/Paste

یکی از راحت‌ترین راه‌هایی که در مقاله آموزرش هک ارز دیجیتال برای شما عزیزان آوردیم، روش Copy/Paste می‌باشد. شما قصد دارید که مقداری از ارز دیجیتالی که در کیف پول خود دارید را به آدرس دیگری ارسال کنید. اما نمی‌دانید که این آدرسی که توسط گیرنده در اختیار شما قرار داده شده است، مطمئن می‌باشد یا خیر. گیرنده‌ای که این آدرس را به شما می‌دهد، می‌تواند با کمک هکری، آدرس را برنامه‌ای همانند Crypto Shuffler تغییر دهد. از این رو شما ندانسته این آدرس را در کیف پول خود وارد می‌نمایید و حساب شما کاملاً خالی می‌شود. در ادامه مقاله اموزش هک ارز دیجیتال شما را با روش‌های دیگر هک آشنا خواهیم کرد. حال راهکارهایی که برای این مورد وجود دارد به این صورت می‌باشد:

  • چک کردن آدرس ارسال شده به صورت حرف به حرف
  • استفاده از برنامه‌های تشخیص QRCode
  • هیچگونه نرمافزاری را بر روی سیستم خود نصب نکنید.

این اتفاق بیشتر برای سرمایه‌گذران تازه کار رخ می‌دهد، چرا که افراد را به صرافی‌های ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند. از این رو این افراد بهتر است که ابتدا مقاله آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال را مطالعه کنند تا دچار این مشکلات نشوند.

برنامه های قلابی

برنامه های قلابی

همه ما می‌دانیم که صرافی‌های ارز دیجیتال هر کدام دارای اپلیکیشن اختصاصی می‌باشند. از این رو برخی از هکرها درصدد می‌آیند و برنامه‌های مشابه آن‌ها تولید می‌کنند و شما آن‌ها را به جای برنامه اصلی بر روی گوشی یا سیستم خود نصب می‌کنید. از این رو بعد از این که ارزهای دیجیتال خود را به آن اپلیکیشن منتقل می‌کنید، دارایی‌های شما به سرقت می‌رود. راهکارهایی برای این روش از سرقت برای شما عزیزان در مقاله اموزش هک ارز دیجیتال قرار گرفته است که در زیر آن‌ها را مشاهده می‌نمایید.

  • برنامه صرافی‌ها را حتما از سایت‌های مرجع دانلود نمایید.
  • فعال کردن ورود دو مرحله‌ای برای اپلیکیشن‌های کیف پول و صرافی
  • تا از برنامه مورد نظر مطمئن نشدید آن را بر روی دستگاه خود نصب نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش وب 3

وبسایت های قلابی

اموزش هک ارز دیجیتال

وبسایت‌های جعلی در گوگل زیاد می‌باشد که ممکن است در صفحه اول گوگل و در رتبه یک قرار بگیرند. از این رو شما نداسته وارد این وبسایت‌های جعلی می‌شوید و اقدام به خرید ارز دیجیتال یا فروش آن می‌کنید. شاید در وهله اول درست به نظر برسد و موجودی شما در سایت مذکور افزایش یابد، اما طولی نخواهد کشید که موجودی حساب شما صفر خواهد شد. راهکارهای برای این حالت وجود دارد که در ادامه مقاله اموزش هک ارز دیجیتال با گوشی به شما یاد خواهیم داد.

  • همیشه مطمئن شوید که عبارت squire در ابتدای آن وجود داشته باشد.
  • همچنین آیکون قفل بسته قبل از آدرس آن وجود داشته باشد.

به عنوان مثال صرافی هات بیت یکی از صرافی‌هایی می‌باشد که به تازگی شروع به فعالیت کرده است. از این رو امکان ساخت وبسایت‌های قلابی برای آن وجود دارد، بنابراین بهتر است که در وارد شدن به آن دقت نمایید. همچنین شما می‌توانید با خواندن مقاله آموزش صرافی هات بیت با این صرافی بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات جعلی گوگل

تبلیغات جعلی گوگل

تا این بخش از مقاله آموزش هک ارز دیجیتال با برخی از روش‌های هک کردن آشنا شدید، در ادامه شما را مخرب‌ترین آن‌ها آشنا می‌کنیم.برخی از هکرها با استفاده از تبلیغات وبسایت خود را در صفحه اصلی و در رتبه یک قرار می‌دهند. به طوری که وقتی شما عبارت مورد نظر را سرچ می‌کنید اولین سایت برای شما نمایش داده می‌شود. معمولاً عبارت ad در کنار آدرس اصلی وبسایت قرار دارد که نشان دهنده این است که از سمت گوگل تبلیغ شده است. شما با وارد شدن به این وبسایت‌ها ندانسته اطلاعات خود را در آنجا وارد می‌کنید و دارایی‌های شما به سرقت می‌رود. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که بر روی وبسایت‌های تبلیغاتی کلیک نکنید تا دیگر نگران از دست رفتن دارایی‌های خود نشوید.

بیشتر بخوانید: سایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال فیشینگ

این نوع از سرقت دارایی که در مقاله آموزش هک ارز دیجیتال برای شما عزیزان آورده‌ایم خیلی رایج‌تر از روش‌های دیگر می‌باشد. ارزهای دیجیتالی گاهاً در صرافی‌ها لیست می‌شوند که هیچ پشتوانه‌ای ندارند و فقط برای به سرقت بردن دارایی افراد استفاده می‌شود. اینگونه از ارزهای دیجیتال ارزش بالایی دارند در ابتدا، اما پس از این که عده‌ای آن را خریداری می‌کنند، قیمت آن به صفر می‌رسد. برای این که از این اتفاق جلوگیری کنید راهکارهایی که در ادامه می‌آید را انجام دهید.

  • چک کردن ارز دیجیتال در وبسایت CoinMarketCap
  • خواندن وابت پیپر ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید این اتفاق برای شما رخ ندهد، صرافی‌های معتبری نظیر کوکوین را انتخاب کنید. از این رو برای اینکه در این صرافی به راحتی به ترید کردن بپردازید، مقاله آموزش ترید در کوکوین را مطالعه بفرمایید.

ایمیل های فیشینگ

اموزش هک ارز دیجیتال

این مورد نیز همانند ارزهای فیشینگ می‌باشد با این تفاوت که ایمیلی همانند ایمیلی که ممکن است از صرافی یا کیف پول خود دریافت کنید برای شما ارسال می‌شود. این ایمیل از شما می‌خواهد که بر روی لینکی که در ایمیل می‌باشد، کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی این لینک معمولاً به صفحه‌ای منتقل می‌شوید یا از شما می‌خواهد برنامه‌ای را بر روی سیستم خود نصب کنید. راهکارهای آن در ادامه برای شما عزیزان آورده شده است که دچار این روش از هک ارز دیجیتال نشوید.

  • ایمیلی که نمی‌شناسید را به هیچ عنوان باز ننمایید.
  • بر روی هر لینکی کلیک نکید.
  • ایمیل مورد نظر را با استفاده از وبسایت Redirect-Checker چک کنید تا مطمئن شوید به کجا هدایت می‌شود.

هک کردن کیف پول

کیف پول فیزکی را می‌توانند دزدید یا از بین برد، اما کیف پول‌های نرم‌افزاری را نمی‌توان. چرا که کیف پول‌های دیجیتالی از دو کلید عمومی و خصوصی تشکیل شده‌اند و دسترسی به آن‌ها کمی مشکل می‌باشد. اما با این وجود هکرها با استفاده از روش‌های به خصوصی، دارایی‌های افراد را از کیف پول آن‌ها خارج می‌کنند و به عبارتی به سرقت می‌برند. کلید عمومی برای دریافت ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌شود و کلید خصوصی برای برداشت ارزهای دیجیتال می‌باشد. از دست دادن یا افشا شدن کلید خصوصی شما به منزله از دست دادن کل دارایی‌های شما می‌باشد. زیرا هکر با استفاده از کلید خصوصی شما به راحتی می‌تواند کل حساب شما را در عرض چند دقیقه خالی کند. از این رو چه راهکارهایی برای جلوگیری از این روش هک ارز دیجیتال وجود دارد؟

  • کلید خصوصی خود را بر روی کامپیوتر یا گوشی خود ذخیره نکنید. چرا که اگر هکرها به سیستم شما دسترسی پیدا کنند، می‌توانند به راحتی در جهت خالی کردن حساب شما از آن استفاده کنند.
  • یادداشت کردن رمز عبور خود در جایی مفحظ همانند کیف پول‌های گرم نظیر Wirex, Crypterium و BlockChain.

افزونه ها

افزونه‌های در دنیای اینترنت وجود دارند که سبب ارتقا شما در بازار ارزهای دیجیتال و سبب رساندن شما به سود بیشتری می‌شوند. برخی از این افزونه‌ها در جهت هک ارز دیجیتال توزیع و در فضای اینترنت گسترش پیدا می‌کنند و شما باید مراقب این دسته از افزونه‌ها باشید. این افزونه‌ها ممکن است زمانی که در حال اتصال به کیف پول خود می‌باشید، اطلاعات شما را ذخیره کنند. خوب حالا راهکارهای جلوگیری از این روش هک ارز دیجیتال چیست؟

  • از نصب کردن هر افزونه‌های اضافی بر روی سیستم خود بپرهیزید.
  • از یک مرورگر خیلی مطمئن که از فناوری وب 3 یا بلاک چین همانند مرورگر Brave استفاده کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارزهای دیجیتال به دلیل اینکه در حجم‌های بالا معامله می‌شوند و تعداد تراکنشات در این بازار در هر ثانیه میلیون‌ها می‌باشد. از این رو این بازار بیش از هر بازار مالی دیگری مورد توجه هکرها می‌باشد. راهکارهایی که هکرها برای سرقت بردن دارایی‌های افراد استفاده می‌کنند، بسیار مبترکانه می‌باشد و بدون داشتن اطلاعات کافی، ممکن است دارایی‌های خود را از دست دهید. از این رو ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با اموزش هک ارز دیجیتال و راه‌های جلوگیری از آن آشنا کنیم تا دارایی‌های خود را از چشمان هکرها دور نگه دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *