بازار فارکس پر از افراد کلاهبردار و سودجو است، برای همین معامله‌گرهای فارکس قبل از هرچیز به دنبال پیدا کردن یک بروکر معتبراند تا معاملات خود را با امنیت بیشتری شروع کنند. احتمال دارد در گروه‌های مختلف تلگرامی و یا در سرچ‌های گوگل خود با جملاتی و یا کلماتی ماننده کلاهبرداری فیبوگروپ، کلاهبرداری آلپاری، کلاهبرداری لایت فارکس، کلاهبرداری روبوفارکس، کلاهبرداری فارکس تایم، کلاهبرداری ویندزور و… روبه‌رو شده باشید. کدام‌ یک واقعی و کدام‌ یک از آن‌ها شایعه هستند؟ بروکرهای کلاهبردار به بروکرهایی گفته می‌شود که بدون دلیل مشخصی و به بهانه ورشکستگی، حساب پولی مشتریان خود را مسدود می‌کنند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با بروکرهای کلاه بردار فارکس و نحوه‌ی تشخیص آن‌ها آشنا کنیم، پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

نحوه تشخیص بروکرهای کلاهبردار از طریق سایت آن‌ها

بروکرهای کلاهبردار

بدون شک یکی از راه‌های تشخیص بروکرهای کلاهبردار، سایت آن‌‌ها است. متخصصین این حوزه از راه‌های گوناگون و بسیار پیچیده‌ایی استفاده می‌کنند تا اعتبار یک بروکر را بسنجند. ولی ما در این‌ قسمت قصد داریم، با راه‌های بسیار ساده و کاربردی به شما در پیدا کردن یک بروکر معتبر کمک کنیم. جالب است بدانید در روشی که از طریق سایت آن‌ها انجام می‌شود حتی افراد مبتدی و تازه‌کار هم به‌خوبی از پس تشخیص و بررسی آن‌ها برمی‌آیند. بهتر است با خواندن مقاله بروکر چیست و ویژگی ها و قابلیت های آن  دانش خود را در این زمینه افزایش دهید و سپس به دنبال بروکر مناسب بگردید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دامنه و میزبانی سایت

هیچ بروکر و سایتی که قصد فعالیت بلند مدت و حرفه‌ایی دارد از هاست و دامنه رایگان استفاده نمی‌کند. بروکرهای کلاه بردار برای اینکه قصد فعالیت طولانی مدت ندارند از سایت‌هایی با هاست رایگان یک ساله استفاده می‌کنند تا مجبور نباشند هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنند. این سایت‌ها از ظاهری ساده و نه‌ چندان حرفه‌ای برخوردارند. آنها با استفاده از قالب‌های آماده و رایگان سایت خود را طراحی می‌کنند و اینگونه هیچ هزینه‌ایی برای طراحی سایت خود پرداخت نمی‌کنند.

جالب است بدانید یک سایت بروکر خوب و معتبر برای اینکه می‌خواهد فعالیتی طولانی مدت در این بازار داشته باشد، حرفه‌ای شروع می‌کند و از همان اول برای هاست و قالب خود هزینه قابل توجه‌ایی پرداخت می‌کند و هاستی با کیفیت و با قرارداد چندساله و قالبی زیبا خریداری می‌کند. درنتیجه اگر می‌خواهید اعتبار یک بروکر را بسنجید، باید بررسی کنید چقدر برای سایت خود هزینه کرده است؛ بدون شک یک سایت با هاستی رایگان قابل مقایسه با سایتی معتبر با قرارداد چند ساله نیست.

بررسی سابقه فعالیت و زمان ثبت دامنه

سابقه فعالیت یک سایت بروکر یکی از مهم‌ترین مراحل سنجش اعتبار یک سایت است، البته ما نمی‌گوییم هرسایتی با سابقه فعالیت پایین و تازه تاسیس حتماً کلاهبردار و نامعتبر است. ولی همانطور که گفتیم بروکرهای معتبر فعالیت‌های طولانی مدت دارند و همچنین بخاطر این فعالیت طولانی نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی نشان داده‌اند و شما می‌توانید با خیال راحت با بررسی آن‌ها، بروکر خود را انتخاب کنید. برای پیدا کردن اعتبار یک سایت و بررسی سابقه فعالیت آن تنها کافیست به سایت www.who.is مراجعه کرده و با وارد کردن آدرس سایت بروکر مورد نظر سابقه آن را بسنجید.

نمونه سایت who.is

در این سایت سابقه فعالیت و تاریخ ثبت دامنه سایت بروکر را به شما نشان می‌دهد، اگر مشاهده کردید این وبسایت همین تازگی‌ها تاسیس شده است و از شما درخواست پول و سرمایه‌گذاری دارد به احتمال زیاد این بروکر، یک بروکر کلاهبردار است.

بررسی قدرت دامنه در وبسایت Moz

نمونه سایت moz

یکی از جذاب‌ترین ابزار‌های تشخیص قدرت و اعتبار دامنه، وبسایت ماز(moz) است که شما می‌توانید، برای تشخیص اعتبار بروکرها نیز از آن استفاده کنید. از طریق این وبسایت شما  قدرت دامنه سایت موردنظر را که یک عدد بین 1 تا 100 هست را مشاهده می‌کنید. هرچه مقدار این عدد بیشتر باشد اعتبار و قدرت سایت هم بیشتر است. یک سایت زمانی که ایجاد می‌شود قدرت دامنه 1 دارد و هرچه قدر فعالیت در آن بیشتر و پرقدرت‌‌تر باشد این عدد بیشتر به 100 نزدیک می‌شود. پس اگر دیدید سایتی بسیار شیک و جذاب، ولی با قدرت دامنه 1 از شما درخواست پول و سرمایه‌گذاری کرد، بدانید و آگاه باشید که بدون شک آن یک بروکر کلاهبردار است. چرا که حتی وبلاگ‌ها بعداز یک مدت فعالیت قدرت دامنه خود را از یک بالاتر می‌برند، دیگر یک سایت بروکر حرفه‌ایی که جای خود دارد.

نکته قابل توجه این است که ما نمی‌گوییم هر وبسایت بروکری که قدرت دامنه بالایی دارد کاملا معتبر است ولی یکی از گزینه‌های مورد انتظار و اصلی برای تشخیص اعتبار آن را دارد. سعی کنید با دقت آن‌ها را برسی کنید. خوب است بدانید moz یک قابلیت جذاب دیگر هم دارد، این سایت به شما لینک‌هایی که به این سایت داده شده است را نشان می‌دهد و از این طریق شما می‌فهمید که آیا سایت‌های معتبری به آن لینک داده‌اند و آن را تایید می‌کنند.

بررسی از طریق Alexa

نمونه سایت alexa

الکسا یک سایت جذاب و کاملا حرفه‌ایی برای بررسی ترافیک و جزئیات سایت است، شما با مراجعه به سایت www.alexa.com می‌توانید جزئیات بازدید کاربران سایت مورد نظر را مشاهده کنید. یک بروکر معتبر ترافیک و بازدید بالایی از سایت خود دارد و کاربران آن در تمام دنیا پراکنده هستند. اگر کاربران سایت بروکر در یک کشور خاص متمرکز باشند، بدون شک یک هشدار واضح برای شماست تا در انتخاب آن بروکر تردید کنید.

ما در این قسمت از مقاله سعی داشتیم شما را با  4 راه تشخیص بروکرهای کلاه بردار آشنا کنیم تا راحت‌تر معاملات خود را شروع کنید. ولی قبل از آن بهتر است گذری به استراتژی فارکس(استراتژی فارکس چیست) داشته باشیم.

لیست بروکرهای کلاهبردار

همانطور که گفتیم شما نیاز دارید قبل از شروع به کار با 4 روشی که بیان کردیم بروکرهای معتبر را از کلاه بردار تشخیص دهید . حال در این قسمت قصد داریم برای ساده‌تر کردن کار در ابتدا شما را با لیست بروکرهای کلاهبردار آشنا کنیم. حال می‌خواهیم به بررسی چند نمونه مهم بپردازیم.

بروکر S F C Market

مقدار زیادی پیام دیده‌ شده است که بروکر اس اف سی مارکت با روشی جذاب کاربران را از طریق اینستاگرام و تلگرام جذب کرده و با بهانه‌هایی همانند مدیریت حساب(مدیریت سرمایه‌ چیست)، آموزش و سیگنال‌دهی توجه بسیاری از افراد را در فضای مجازی به خود جلب کرده است و در نتیجه مشکلات اساسی برای آن‌ها بوجود آورده است. با توجه به گزارشات تخلفات چشمگیر این بروکر به ما ثابت شده‌ است که این بروکر به هیچ عنوان مبالغ پرداخته شده توسط افراد را به آن‌ها برنمیگرداند.

بروکر F x City Index

نمونه سایت city index یکی از بروکرهای کلاهبردار

سایت بروکر اف ایکس سیتی ایندکس یکی دیگر از بروکرهای کلاهبردار است که باعث از دست رفتن بسیاری از سرمایه و پول‌های افراد مختلف شده است. این سایت با ظاهری جذاب و مدرن به جذب و فریب افراد مختلف پرداخته‌ است. جالب است بدانید این سایت کاملاً بی‌نام و نشان است و فقط از طریق طمع و وعده پول بیشتر به شما، سرمایه‌های زیادی را جذب می‌کند.

وبسایت IC Broker

نمونه سایت IC یکی از بروکرهای کلاهبردار

وبسایت آی سی بروکر یکی از پلتفرم‌های خدمات صرافی و معاملات فارکس به صورت همزمان است! این سایت همچنین پنل‌های سرمایه‌گذاری مختلفی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که به وسیله آن مشتریان می‌توانند با خرید رمزارزها و سرمایه‌گذاری به سود ماهانه و سالانه دست‌ یابند. با بررسی‌هایی که در ادامه عنوان می‌کنیم این بروکر با توجه به ویژگی‌های زیر می‌تواند جز بروکر‌های کلاه بردار محسوب شود.

جالب است بدانید تفاوت‌هایی میان ماهیت صرافی و بروکر وجود دارد؛ علاقه مندان می‌توانند جهت آشنایی با این تفاوت‌ها، به مقاله تفاوت صرافی و بروکر چیست، مراجعه کنند.

بدون شک ویژگی‌هایی مانند پایین بودن اعتبار دامنه، وعده برداشت سودهای نجومی، نداشتن مجوزهای لازم و گزارشات زیادی بابت ندادن سود و برگشت سرمایه اصلی موجود است که این سایت را به یکی از سایت‌های کلاهبردار تبدیل می‌کند. این موضوع شک بسیار زیادی به وبسایت ICBroker وارد کرده‌ است.

بروکر PCM

نمونه سایت sfc یکی از بروکرهای کلاهبردار

پی سی ام بروکر یکی دیگر از این سایت‌های کلاه بردار است که دیدگاه‌های خوبی درمورد آن وجود ندارد. این بروکر با داشتن مشکلات زیاد و سابقه خراب به یکی از گزینه‌های اصلی لیست ما تبدیل شده‌ است. پس بهتر است از انتخاب این بروکر صرفه نظر کنید و بروکرهای معتبرتری را انتخاب کنید.

تا به اینجای کار لیستی از بروکرهای کلاه بردار را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. حال می‌خواهیم شما را با چند راه ساده و نه چندان تخصیصی آشنا کنیم تا راحت‌تر بروکرهای کلاهبردار را تشخیص دهید. همچنین به معرفی راه‌های تشخیص بروکرهایی که مدرن و معتبراند ولی به دلایلی قصد فریب شما را دارند بپردازیم.

تشخیص ساده بروکرهای کلاهبردار

  1.  زیادی خوب به نظر م‌یرسند
  2. با دیگران صحبت کنید و اعتبار بروکر را از افراد متخصص جویا شوید
  3. درباره بروکرها و مشکلات احتمالی آن‌ها در گوگل جستجو کنید
  4. نظر افراد متخصص را در Linkedin بررسی کنید
  5. قوانین و رگوله‌های آن‌ها را بررسی کنید
  6. با کمک حساب آزمایشی یا دمو به بررسی آن‌ها بپردازید

راه‌های تشخیص بروکرهای کلاهبردار مدرن

  1. اسپرد بالا و واید کردن غیر منصفانه
  2. ریکوت و مشکلات سیستمی
  3. اسلیپیج به نفع بروکرهای کلاهبردار و به ضرر تریدر
  4. نوسانات مارجین، برای این کار قبل از هر چیز به یادگیری نوسان گیری بپردازید تا بهتر نوسانانت مارجین را درک کنید. جهت آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد نوسان گیری می‌توانید مقاله نوسان گیری چیست را مطالعه کنید.
  5. قیمت‌های اکس چنج غیر منصفانه
  6. کال شدن مشکوک حساب‌های سرمایه گذاری بروکر

جالب است بخوانید: درس‌های وارن بافت برای تریدرها

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نتیجه گیری

در این مقاله قصد داشتیم شما را با بروکرهای کلاهبردار فارکس و نحوه تشخیص آن‌ها آشنا کنیم. تا شما معاملاتی جذاب و سودده، با به کارگیری بروکرهای معتبر داشته باشید و خیال شما از بابت اعتبار راحت باشد. یکی از راه‌های تشخیص بروکرهای کلاهبردار از معتبر، بررسی سایت آن‌ها بود که به طور کامل در رابطه با آن توضیح داده شد. تمام راه های ارائه شده در این مقاله برای معاملات بهتر شما در بازار فارکس بود. موفقیت در این بازار بزرگ و سودده بدون یک استراتژی معاملاتی مناسب امکان پذیر نمی‌باشد. پس هرچه زودتر یادگیری را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *