امروزه با رشد تکنولوژی و تبدیل شدن بازارهای مالی به یک روش محبوب کسب درآمد، معاملات در بازارهای مالی به خصوص ارزهای دیجیتال و فارکس توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از این بازارهای محبوب که در حال حاظر در رتبه بزرگ‌ترین بازار مالی قرار دارد، بازار جهانی فارکس است. فارکس در واقع بازاری است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند ارزهای بومی و مدرن را معامله کنند. به عبارتی بازار فارکس مخصوص ارزهای فیات کشورهای مختلف است. البته همانطور که می‌دانید سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص فارکس نیازمند کسب مهارت و تجربه است و از آن مهم‌تر نیازمند یک استراتژی مفید و سودمند است.

در این نوشتار قصد داریم تا دقیق ترین استراتژی فارکس، ساده ترین استراتژی فارکس و بهترین استراتژی فارکس را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شما را با نحوه دانلود استراتژی فارکس آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

استراتژی در گسترده‌ترین معنای خود، ابزاری است که تحقق اهداف را برای افراد ساده‌تر می‌کند. حال زمانی که از استراتژی معاملاتی یا استراتژی ترید در بازارهای مالی استفاده می‌شود به معنای تاکتیک و برنامه نویسی از آن یاد می‌شود. در واقع مدت زمانی که طول می‌کشد تا تریدر یا معامله‌گر یک جفت ارز را انتخاب کند و زمان ورود و خروج از آن را پیدا کند، استراتژی معاملاتی گویند. به زبان ساده‌تر استراتژی فارکس به معامله‌گران کمک می‌کند تا با تحلیل و بررسی بازار بتوانند تا حدودی وضعیت آینده بازار را پیشبینی کنند و به این شکل تا حد زیادی ریسک معاملات خود را پایین بیاورند. تحلیل‌های تکنیکال و فاندمنتال از مثال‌های بارز استراتژی معاملاتی هستند. جهت یادگیری می‌توانید مقاله آموزش تحلیل تکنیکال و تفاوت های تحلیل تکنیکال و فاندمنتال را مطالعه کنند.

بهترین استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

تاکنون استراتژی‌های مختلفی توسط مدرسان بزرگ ایجاد شده است که گاهاً سوددهی را به چندین برابر رسانده است؛ اما دقیق ترین استراتژی فارکس کدام است؟ همانطور که در مقالات پیشین گفته شد، استراتژی ترید کاملاً به شرایط خود شخص معامله‌گر بستگی دارد و قطعاً نمی‌توان از یک استراتژی برای تمامی روش‌های معامله استفاده کرد. بهتر است بدانید توصیه‌ای که اکثر معامله‌گران و سرمایه گذاران موفق در کتاب‌های خود کرده‌اند این است که سعی کنید برای شروع معاملات خود به جای استفاده از یک استراتژی از چند استراتژی استفاده کنید و متکی به یک استراتژی نباشید.

در نظر داشته باشید که برای انتخاب بهترین استراتژی فارکس باید به چند عامل مختلف توجه کنید. به عنوان مثال پیش از استفاده از استراتژی باید هدف و منبع معامله خود را مشخص کنید. در ادامه 8 مورد از سودده ترین استراتژی های فارکس را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا انتخاب بهترین استراتژی فارکس و نحوه دانلود استراتژی فارکس را برای شما ساده‌تر کرده باشیم.

داشتن استراتژی چه کمکی به ما می‌کند؟

تریدرهایی موفق هستند که پیش از شروع به بازارهای مالی به خصوص فارکس دارای استراتژی هستند. این افراد می‌دانند که به چه مقدار خرید خواهند کرد و چه مقدار از دارایی مورد نظرشان را باید به فروش برسانند. حتی پیش از ورود به بازار مقدار سود و ضررشان را از بازار حساب کرده‌اند. حال تضور کنید که شما یکی از همین افراد باشید، حتماً در مدت زمان خیلی کم دارایی زیادی را بدست خواهید آورد. البته کسب سود از این بازار به نوع استراتژی شما نیز بستگی دارد؛ چرا که اگر استراتژی خوبی نداشته باشید درآمد زیادی نخواهید کسب کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که دوره استراتژی معاملاتی محمد فاموریان را خریداری کنید تا به راحتی برای خودتان استراتژی بچینید و از این بازار کسب درآمد کنید.

انواع استراتژی فارکس

در ادامه شما را با انواع استراتژی ترید فارکس آشنا خواهیم کرد؛ توجه داشته باشید در این قسمت می‌توانید با مقایسه مدت زمان معامله، نسبت ریسک به پاداش معامله و… بهترین و ساده ترین استراتژی فارکس را انتخاب کنید.

استراتژی معاملاتی با پرایس اکشن در فارکس

استراتژی ترید با پرایس اکشن در فارکس

به بیان ساده، پرایس اکشن یک استراتژی معاملاتی است که به معامله‌گران در بازارهای مالی به خصوص مارکت ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد تا بازار را بخوانند و تصمیمات تجاری ذهنی خود را با توجه به حرکت‌های اخیر و واقعی قیمت اتخاذ کنند. معامله‌گران می‌توانند برای انجام معاملات از پرایس اکشن در فارکس استفاده کنند یا حتی به عنوان یک اندیکاتور جدا از پرایس اکشن‌ها در معاملات خود استفاده کنند. به طور معمول از تحلیل فاندمنتال به ندرت در استراتژی های پرایس اکشن در فارکس استفاده می‌شود؛ اما شما می‌توانید با ادغام چند رویداد اقتصادی مختلف به عنوان یک فاکتور اثبات کننده استفاده کنید. انواع روش‌های پرایس اکشن که می‌توان آن‌ها را در بازار فارکس استفاده کرد عبارت است از:

تمامی این موارد فوق را می‌توانید در معاملاتتان استفاده کنید که پیشنهاد ما پرایس اکشن اسمارت مانی است. پرایس اکشن اسمارت مانی برای افرادی که در بازارهای مالی قصد سود زیادی را دارند بسیار مناسب است. درصد ضرر تریدرها با استفاده از این پرایس اکشن تقریباً صفر است و در سودهای بالا و حتی کم ضرر تریدرها به چشم نمی‌آید. شما می‌توانید این دوره آموزشی را از سایت فاموریان از طریق لینک زیر خریداری نمایید.

خرید دوره آموزشی اسمارت مانی

این مقاله را از دست ندهید: مقایسه انواع روش های پرایس اکشن

مدت زمان معامله در استراتژی ترید پرایس اکشن:شما قادر خواهید بود تا معاملات خود را به وسیله استراتژی پرایس اکشن در کوتاه مدت، متوسط و طولانی مدت انجام دهید.
نقاط ورود و خروج در استراتژی پرایس اکشن:روش‌هایی برای تعیین نقاط ورود و خروج در معاملات پرایس اکشن نظیر فیبوناچی اصلاحی، سایه کندل، تشخیص روند، اسیلاتورها و اندیکاتورها وجود دارد.

استراتژی معامله در مناطق رنج

استراتژی معامله در مناطق رنج

این استراتژی یکی دیگر از سودده ترین استراتژی های فارکس به شمار می‌آید که به کاربران این امکان را می‌دهد تا نقاط حمایت و مقاوت را به راحتی تشخیص دهند. پس از تشخیص و شناسایی سطوح مذکور، معاملات در همین رنج(حوالی) صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید زمانی که نوسانات مهم و یا روند مشخصی در بازار جهانی فارکس وجود نداشته باشد، استفاده از استراتژی معامله در مناطق رنج می‌تواند بسیار کارآمد باشد. اصلی‌ترین و بهترین ابزار برای استفاده از این استراتژی، تحلیل تکنیکال است.

مدت زمان معامله در استراتژی معامله در مناطق رنج:همانطور که می‌دانید در این استراتژی می‌توان در هر چهارچوب زمانی وارد معامله شد. توجه داشته باشید بهتر است در زمانی که خطوط مقاومتی شکسته می‌شوند، از معامله خارج شوید.
مزایا و معایب استراتژی معامله در مناطق رنج:از جمله مهم‌ترین ویژگی این استراتژی می‌توان به ایجاد فرصت‌های زیاد برای معامله‌گر اشاره کرد. همچنین مطلوب بودن نسبت ریسک به پاداش در این استراتژی، یکی دیگر از مزایای آن می‌باشد. نیاز به مهارت بالا در انجام تحلیل‌های تکنیکال و سرمایه گذاری‌های بلندمدت را می‌توان از معایب اصلی این استراتژی دانست.

استراتژی ترید روند محور در فارکس

استراتژی ترید روند محور در فارکس

بدون شک استراتژی ترید روند محور را می‌توان به عنوان ساده ترین استراتژی فارکس نام برد. به دلیل سهولت این استراتژی معاملاتی، توجه بسیاری از معامله‌گران به آن جلب کرده و در حال حاظر افراد زیادی از این استراتژی استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید که معامله‌گران در این استراتژی می‌توانند جهت بالا بردن نرخ سود خود از مونتوم جهت‌دار استفاده کنند.

مدت زمان معامله در استراتژی ترید روند محور:معامله‌گران می‌توانند از این استراتژی برای معاملات میان مدت و طولانی مدت استفاده کنند. در نظر داشته باشید، به طور معمول در این استراتژی از پرایس اکشن و تایم فریم استفاده می‌شود.
مزایا و معایب استراتژی معاملاتی روند محور:این استراتژی نیز فرصت‌های بی‌شماری برای معامله‌گران فراهم می‌کند و نسبت ریسک به ریوارد آن بسیار مطلوب است؛ اما این استراتژی نیازمند آشنایی با تحلیل‌های تکنیکال می‌باشد و برای همه افراد مناسب نیست.

استراتژی معامله گری پوزیشن(پوزیشن تریدینگ)

استراتژی فارکس پوزیشن تریدینگ

یکی دیگر از دقیق ترین استراتژی های فارکس، استراتژی پوزیشن تریدینگ است که معمولاً به صورت بلندمدت انجام می‌شود و برخلاف موارد قبل، تمرکز زیادی روی فاکتورهای فاندمنتال دارد؛ البته بهتر است بدانید که در این استراتژی از برخی از روش‌های تحلیل تکنیکال از جمله نظریه موج الیوت نیز استفاده می‌شود.

مدت زمان معامله در استراتژی پوزیشن تریدینگ:نکته‌ی مهمی که باید در رابطه با این استراتژی بدانید این است که مدت زمان اینگونه معاملات باید طولانی مدت باشد. این بازه زمانی ممکن است گاهاً هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد.
مزایا و معایب استراتژی پوزیشن تریدینگ:یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این استراتژی این است که به معامله‌گران برای شروع معامله به کمک این استراتژی به حداقل سرمایه گذاری زمانی نیاز دارد و نسبت ریسک انجام معاملات در این استراتژی بسیار مطلوب است. اما همانند دیگر استراتژی‌های مذکور این استراتژی نیز بی‌عیب نیست. از بزرگ‌ترین معایب این استراتژی فارکسی می‌توان به نیاز شدید کسب مهارت در تحلیل‌های تکنیکال و فاندمنتال اشاره کرد.

استراتژی معامله گری روزانه

استراتژی معامله گری روزانه

همانطور که در دوره استراتژی معاملاتی گفته شد(علاقه مندان می‌تونند جهت خرید استراتژی فارکس به لینک مذکور مراجعه کنند) یکی از دقیق ترین استراتژی های معاملاتی در بازارهای مالی استراتژی معامله گری روزانه است. به کمک این روش، معامله‌گران می‌توانند در روز چندین معامله را باز کنند. توجه داشته باشید که این استراتژی در واقع یک استراتژی ترید کوتاه مدت است و تمامی پوزیشن‌های آن در آخر روز بسته خواهند شد.

مدت زمان معامله در استراتژی معامله گری روزانه:معاملاتی که به کمک این استراتژی ایجاد می‌شوند در پایان همان روز بسته می‌شوند. مدت زمان انجام معاملات با این استراتژی میان چند دقیقه تا چند ساعت در روز است.
مزایا و معایب استراتژی معامله گری روزانه:متوسط بودن نسبت ریسک به پاداش و امکان باز کردن تعداد زیادی معاملات در روز از مهم‌ترین مزایای استراتژی معامله گری روزانه می‌باشد. همچنین نیاز به مهارت بسیار بالا و سرمایه گذاری زمانی زیاد از معایب این استراتژی فارکسی می‌باشد.

استراتژی اسکالپینگ(نوسان گیری)

معامله اسکالپینگ

اصطلاحاً انجام معاملات مکرر و پشت سرهم در قبال دریافت سوددهی اندک را نوسانگیری یا اسکالپینگ گویند. در این روش معامله‌گر در طول روز می‌تواند معاملات مکرر باز و بسته کند و در قبال آن سود اندکی به دست آورد. برای استفاده از این استراتژی می‌توان از دو روش دستی و به کارگیری الگوریتم با الگوی از پیش تعیین شده، استفاده کرد.

مدت زمان معامله در استراتژی اسکالپینگ:این استراتژی یکی دیگر از استراتژی‌های کوتاه مدت است که مدت انجام یک معامله در آن بین 1 الی 30 دقیقه است و حداقل میزان سود را به همراه دارد.
مزایا و معایب استراتژی اسکالپینگ:تعداد باز و بسته شدن معامله به کمک این استراتژی از تمامی استراتژی‌های مذکور فارکس بیشتر است. نسبت ریسک به ریوارد ضعیف و نیاز شدید به کسب مهارت در تحلیل تکنیکال از معایب بارز این استراتژی فارکسی است.

استراتژی معامله گری سوئینگ(سوئینگ تریدینگ)

معامله گری سوئینگ

این استراتژی ترکیبی از بازارهای رنج و بازارهای روندی است. در واقع معامله‌گری که از این استراتژی استفاده کند، در کنار دریافت سود از بازارهای روندی، از بازارهای رنج هم سود کسب می‌کند. جهت ورود به معاملات در این بازارهای مذکور، باید ابتدا سقف‌ها و کف‌های قیمتی را تعیین کنید.

مدت زمان معامله در استراتژی سوئینگ تریدینگ:یکی دیگر از استراتژی‌های میان مدت در فارکس، استراتژی سوئینگ تریدینگ است و معامله گران می‌توانند بین چند ساعت تا چند روز پوزیشن‌های خود را باز نگه دارند.
مزایا و معایب استراتژی سوئینگ تریدینگ:نسبت متوسط ریسک به ریوارد و فرصت ایجاد تعداد زیادی معامله از مهم‌ترین مزایای این استراتژی فارکسی است. اما همانند دیگر استراتژی‌های مذکور می‌بایست اطلاعات زیادی در زمینه تحلیل تکنیکال داشته باشید و سرمایه گذاری زمانی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

استراتژی معامله انتقالی

طرز عملکرد این استراتژی به اینگونه است که معامله‌گر باید ابتدا یک ارز با نرخ پایین را قرض گرفته و آن را در یک ارز با نرخ بهره بالا‌تر سرمایه گذاری کند تا به سوددهی مثبت دست یابد.

مدت زمان معامله در استراتژی معامله انتقالی:معاملات به کمک این استراتژی بستگی به شرایط ممکن است میان مدت یا طولانی مدت باشد.
مزایا و معایب استراتژی معامله انتقالی:نسبت متوسط ریسک به ریوارد و نیاز به زمان کوتاه‌تر از ویژگی‌های بارز این استراتژی می‌باشد. ایجاد فرصت‌های کمتر معامله در این استراتژی از معایب اصلی آن است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

همانطور که در ابتدای آموزش استراتژی فارکس گفته شد، تمامی استراتژی‌های موجود در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال و فارکس ممکن است با توجه به شرایط افراد بسیار مطلوب عمل کند و یا حتی برعکس! بهتر است پیش از خرید استراتژی فارکس شرایط خود را بسنجید و نسبت به آن استراتژی مناسب را انتخاب کنید. همچنین دقت داشته باشید که گاهاً استفاده از یک استراتژی به تنهایی جوابگو نیست و بهتر است در بیشتر مواقع از چندین استراتژی در انجام معاملات خود کمک بگیرید.

سوالات متداول

بهترین استراتزی فارکس چیست؟

بهترین استراتژی فارکس، پرایس اکشن‌ا هستند که از بین همه پرایس اکشن‌ها، اسمارت مانی بهترین پرایس اکشن برای تریدرها است؛ چرا که نرخ ضرر پایین و نرخ سود بالایی دارد.

برای سود در بازار فارکس باید چه اطلاعاتی داشت؟

برای این که بتوانید در بازار فارکس کسب درآمد کنید دو راهکار وجود دارد.

شما باید به نحوه خواندن چارت‌ها آشنا باشید و بدانید که کدامیک از اندیکاتورها برای بازار فارکس بهتر هستند و از همه مهم‌تر اطلاعات خوبی از بازار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *