در این مقاله قصد داریم که به بهترین اندیکاتور‌های تشخیص روند بپردازیم که قبل مراجعه به این موضوع ابتدا کمی درباره‌ی آن بحث می‌کنیم. برای معرفی آن بهتر است بدانید که اندیکاتور‌های مناسب برای تشخیص روند در واقع ابزار‌هایی هستند که با قرار دادن یک سری از روابط ریاضی مشخص شده بر روی قیمت یا حجم معاملات، شکل می‌گیرند که به وسیله‌ی آن معامله‌گران توانایی این را دارند که از آینده‌ی سهام خود باخبر باشند و در زمان سود دهی بیشتر، سهام خود را خرید یا به فروش برسانند. همچنین این ابزار به تحلیل‌گران کمک می‌کند که با دقت و سرعت بیشتری تحلیل خود را پیش ببرند که البته مهم‌ترین هدف آن تولید کردن سیکنال‌های خرید و فروش می‌باشد. همچنین بهتر است بدانید که نیازی نیست که تمام  اندیکاتور‌ها را استفاده کنید بلکه با پیدا کردن بهترین اندیکاتورهای تشخیص روند می‌توانید در معاملات خود بهتر تصمیم‌گیری کنید. در بیشتر مواقع این اندیکاتورها به صورت ترکیبی با هم کار می‌کنند که در ادامه این مقاله بهترین اندیکاتور‌های تشخیص روند را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی اندیکاتور

معرفی اندیکاتوراین نوع ابزار‌های معاملاتی، شامل ابزار‌هایی در تحلیل تکنیکال می‌باشد که معامله‌گران با استفاده از آن‌ها، سیگنال‌هایی جهت خرید و فروش و یا الگو‌های موجود در بازار را دریافت می‌کنند. همچنین برای تشخیص روند روش‌های مختلفی وجود است که یکی از این روش‌ها، اندیکاتور‌های تشخیص روند می‌باشند و همچنین بیشترین چالشی که معامله‌گران آماتور با آن مواجه هستند همین انتخاب بهترین اندیکاتورهای تشخیص روند می‌باشد. همچنین برای کسب اطلاعات در مورد بهترین اندیکاتورها برای معامله ارز دیجیتال می‌تئانید به این صفحه مراجعه فرمایید.

قیمت در بازار‌های مالی به سمت و جهت خاصی می‌رود که با این جهت‌های خاص روند یا trend می‌گویند و بهتر است بدانید که این روند‌ها دارای سه حالت up trend، Down trend و sideway که به معنای صعودی، نزولی وخنثی هستند و در کل دو نوع اندیکاتور در اندیکاتور‌ها  قرار دارند که عبارت‌اند از: روند‌ها و اسیلاتور‌ها که درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد.

روند‌ها

بعضی از اندیکاتورها جهت قیمت را نشان می‌دهند که از این رو مشخص می‌کنند که قیمت یک دارایی در کدام یک از وضعیت‌های صعودی، نزولی یا خنثی قرار گرفته است و بهترین اندیکاتور‌های تشخیص روند یا اندیکاتور مناسب برای تشخیص روند عبارت‌اند از: اندیکاتور میانگین متحرک و اندیکاتور بولینگر اشاره کرد.

اسیلاتورها

هدف نوسانگرها این است که به درک و سنجش هیجان خریداران و فروشندگان می‌پردازند که به عبارت ساده‌تری مانند دما‌سنجی عمل می‌کند که هیجانات خریداران و فروشندگان را به صورت نمودار نشان می‌دهد. در کل محل نوسان اسیلاتورها در حول یک خط مرکزی یا بین سطوح معینی قرار می‌گیرد. بهتر است بدانید که به جای اینکه در نمودار قیمت قرار بگیرند در بالا و پایین نمودار هستند، به عنوان مثال می‌توان به اسیلاتورهای  MACD و RSI  نیز اشاره کرد.

اندیکاتور مناسب برای تشخیص روند

در این نوشتار می‌خواهیم شما را با اندیکاتورمناسب برای تشخیص روند آشنا کنیم و در ابتدا بهترین اندیکاتور تشخیص روند را به شما معرفی می‌کینم.

 میانگین متحرک یا Moving Average

برای اینکه بدانید که اندیکاتور کاربردی تشخیص روند در تحلیل تکنیکال کدام است، ما به شما میانگین متحرک را معرفی می‌کنیم که بهترین اندیکاتور تشخیص روند محسوب می‌شود که در تجزیه و تحلیل کاربرد خود را نشان داده است. میانگین متحرک دارای دو نوع دیگر می‌باشد که به نام‌های میانگین متحرک ساده(SMA) و میانگین متحرک نمایی(EMA) می‌باشند که هر یک از ان‌ها به طور جداگانه، می‌توان استفاده کرد و تنها تفاوت آن‌ها در حساس بودن نسبت به تغییر قیمت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی استراتژی معاملاتی

میانگین متحرک ساده

میانگین متحرک سادهدر این سبک از میانگین متحرک، قیمت‌های چند دوره‌ی قبل با یکدیگر جمع می‌شوند و بر تعداد تقسیم می‌شوند.

میانگین متحرک نمایی

میانگین متحرک نماییبرای حساب کردن میانگین متحرک نمایی، قیمت‌هایی که مربوط به دوره‌عای اخیر هستند تأثیر بیشتری در محاسبه میانگین دارند؛ به عبارتی دیگر زمانی که قیمت‌ها را میانگین می‌گیرند، وزن تاریخ‌های اخیر بیشتر از دوره‌های قبل است. در این نوع اندیکاتور از میانگین‌های قیمت به عنوان داده استفاده می‌شود که آن‌ها همانند یک خط بر روی نمودار نشان می‌شوند. در نظر داشته باشید که اندیکاتور میانگین متحرک در مدت زمان مشخصی مانند 10 روزه، 20 دقیقه و… هفته در نظر گرفته می‌شود. در حالت‌های طولانی مدت نیز می‌توان از میانگین‌های متحرک 200 روزه، 100 روزه، 50 روزه و… استفاده کرد. البته می‌توان این اندیکاتور را در استراتژی‌های دیگر استفاده کرد اما به دلیل اینکه عنوان بهترین اندیکاتور کاربردی تشخیص روند را دارد؛ معامله‌گران زیادی با استفاده از آن به تشخیص روند قیمت در بازار می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: سبک اسمارت مانی

باند بولینگر

باند بولینگر

یکی دیگر از بهترین اندیکاتور‌های تشخیص روند، باند بولینگر است که به وسیله‌ی 3 خط روند تشکیل شده است که خط بین آن‌ها میانگین متحرک ساده و خط بالایی و پایینی نیز دو انحراف استاندارد صعودی و نزولی از میانگین متحرک می‌باشند و در کل قیمت را در یک کانال قرار می‌دهند. به وسیله‌ی همین روند می‌توان نوسان‌هایی که در قیمت موجود هستند را پیدا کرد.

پرابولیک سار

پرابولیک ساراندیکاتور Parabolic SAR به معنای توقف و تغییر جهت می‌باشد که با گسترش روند در طول زمان همزمان با آن، اندیکاتور پرابولیک سار قیمت را دنبال می‌کند که به صورت نقطه‌ای در بالا و پایین قیمت قرار می‌گیرد. به عبارتی به این صورت است که اگر قیمت در حال افزایش باشد در زیر آن قرار می‌گیرد یا اگر قیمت در حال کاهش باشد در بالای آن قرار می‌گیرد.

اندیکاتور تمساح

اندیکاتور تمساحدر این اندیکاتور Aligator از میانگین متحرک‌های به وجود آمده است که هر کدام دارای ورودی‌های خاص به خود هستند و دارای سه میانگین متحرک ساده نیز می‌باشد که این خط‌ها با نام‌های Jaw(آرواره)، Teeth(دندان‌ها) و در آخر Lips(لب‌های تمساح) می‌باشند. اگر به دنبال این هستید که بازار را نوسان گیری کنید و از این طریق درآمد بیشتری کسب کنید مقاله اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال را مطالعه نمایید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

اندیکاتور‌های تشخیص روند برای این به وجود آمده‌اند که معامله‌گران با استفاده از آن سیکنال‌هایی جهت خرید و فروش  ارسال خوارز دیجیتال مورد نظر دریافت می‌کنند که با استفاده از نمودار‌ها می‌توانند روند بازار را پیش‌بینی کنند وبهتر است بدانید این‌ها در اصل با عمال کردن یک سری فرآیند ریاضی مشخص شده بر روی قیمت یا حجم معاملات تشکیل می‌شوند. همچنین در ادامه‌ی آن به بهترین اندیکاتور‌های تشخیص روند پرداخیتم که میانگین متحرک، بهترین اندیکتاتور تشخیص روند بود که دارای دو نوع میانگین متحرک ساده و میانگین متحرک نمایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *