بازار فارکس در کنار بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی به حساب می‌آید. روزانه افراد زیادی در این بازار به خرید و فروش دارایی‌هایی مختلفی می‌پردازند تا از فروش آن‌ها درآمد خوبی کسب کنند. ارزهای دیجیتال را می‌توان از صرافی‌های مختلفی خریداری کرد؛ اما شاید این سوال برای شما پیش آید که صرافی‌ها برای فعالیت در بازار فارکس مناسب هستند یا خیر؟ برای فعالیت در فارکس بهتر است به سراغ بروکرها بروید؛ چرا که بهترین مکان برای خرید و فروش سهام‌ها و دارایی‌هایی بازار فارکس به شمار می‌آیند. ابرانیان نمی‌توانند در بیشتر  صرافی‌ها و بروکرها فعالیت کنند. از این رو در ادامه شما را با بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان و معتبرترین بروکر فارکس را به شما معرفی خواهیم کرد تا به راحتی در این بازار سهام مورد نیازتان را خرید و فروش کنید.

بروکر چیست؟

پیش از آشنا کردن شما با انواع بروکر فارکس، قصد داریم به توضیح مفهوم بروکر و تفاوت آن با صرافی بپردازیم. بروکر چیست؟ این سوالی است که بیشتر افراد پیش از فعالیت و خرید و فروش دارایی‌های مالی در بازار فارکس از خود می‌پرسند. یا اینکه تفاوت بروکر و صرافی چیست؟ برای یافتن جواب این دو سوال می‌توانید به مقالات قبلی ما مراجعه نمایید و با مطالعه دقیق آن‌ها به جواب سوال‌هایتان برسید. افرادی که پیش از این در بازار بورس ایران فعالیت داشته‌اند به احتمال زیاد با بروکرها و مفاهیم آن تا حدودی آشنایی داشته باشند. بروکرها همانند صرافی‌ها واسطه‌ای برای خرید و فروش محسوب می‌شوند. بروکر یا کارگذاری در واقع سفارش‌های خرید و فروش را به مشتریان نمایش می‌دهد تا مشتریان در صورت تمایل آن‌ها را خرید و فروش کنند.

شما در بروکرها می‌توانید، سهام شرکت‌های مختلف را خرید و فروش کنید. سرمایه‌گذارن هیچ گونه ارتباط مستقیمی با شرکت مورد نظر ندارد و تمامی روند سرمایه گذاری از طریق بروگرها انجام می‌شود. امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، سهام شاخص، نفت، فلزات گران‌بها همانند طلا و موارد دیگری وجود دارد. ایرانیان می‌توانند در بروکرهای متعددی خرید و فروش کنند؛ اما بهترین بروکر فارکس برای معامله گران ایرانی چیست؟ معمولاً همیشه بهترین‌ها ایرانیان را از خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در پلتفرمشان سلب امتیاز می‌کنند. بهترین مثال برای این مورد صرافی بایننس می‌باشد. در ادامه شما را با بهترین بروکس فارکس در 2023 آشنا خواهیم کرد تا معملاتتان را در معتبرترین بروکر فارکس پیش ببرید.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

در این بخش شما را با لیستی از بهترین بروکر فارکس در 1402 آشنا خواهیم کرد. بهترین بروکرهایی که ایرانیان مجاز به فعالیت در آن‌ها می‌باشند به شرح زیر می‌باشد.

بروکر اِرانته(Errante)

بروکر اِرانته(Errante)

Errante یکی از بروکرهایی است که سرمایه‌‎گدارن می‌توانند در آن فعالیت نمایند. این بروکر که در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده است، پس از گذشت 2 سال به مورد توجه ایرانیان بسیاری قرار گرفت. به طوری که پس از گذشت چند ماه بیش از 30 هزار سرمایه‌گذار ایرانی در این بروکر شروع به فعالیت کردند. طبق پیش بینی‌ها و حجم معاملات بروکر اِرانته، پیشبینی می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از بهترین بروکرها برای ایرانیان مبدل شود. جفت ارزهای زیادی را می‌توانید در این بروکر مشاهده و استفاده کنید همچنین این بروکر توسط CySec و FSA رگوله شده است. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند به راحتی می‌توانند از بخش تنظیمات زبان بروکر را به فارسی تغییر دهند. معامله جفت ارزها، سهام شرکت‌های بزرگ دنیا، شاخص بورس، نفت، طلا، ارز دیجیتال و دارایی‌های دیگری را می‌توان در این بروکر خرید و فروش کرد.

طبق آخرین آپدیت‌های این بروکر نرخ اسپردها روی طلا، بیت کوین و ارزهای دیجیتال کاهش یافته است. بر اساس جدول نمره دهی این بروکر، امیتاز 8.8 از 10 برای این بروکر در نظر گرفته شده است. از این رو انتخابی مناسب برای تریدها و سرمایه گذاران به شما می‌آید. این صرافی یکی از بهترین حساب های بدون کمسیون را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بروکر ارانته نمره‌ی 8.8 را از 10 گرفته و می تواند انتخاب مناسب برای حساب استاندارد که نیاز غالب تریدرهاست باشد. به نظر می رسد یکی از بهترین حساب های بدون کمیسیون را بروکر Errante ارائه می دهد.

مزایا و معایب بروکر ارانته(Errante)

این بروکر نیز همانند پلتفرم‌های خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال مزایا و معایب متعددی نیز دارد.

مزایای بروکر ارانته معایب بروکر ارانته
رگوله CySec و FSA سابقه بلند مدتی ندارد
معامله جفت ارزها، سهام شرکت‌های بزرگ دنیا، شاخص بورس، نفت، طلا، ارز دیجیتال زبان فارسی پشتیبانی 24 ساعته ندارد
پشتیبانی به زبان فارسی از طریق تلگرام، چت سایت، ایمیل
دارای پلتفرم های MT4 ، MT5 و cTrader
امکان معامله 7 روزه و استفاده از اسپردهای روی بیت کوین و طلا
شارژ و برداشت از طریق IrPay.Pro

بروکر آمارکتس(A.Markets)

آمارکتس یکی از بهترین بروکرها برای ایرانیان به شمار می‌رود. این بروکر پس از رفتن هات فارکس از ایران، مورد توجه سرمایه‌‎گذاران ایرانی قرار گرفت. این بروکر جز 3 بروکر برتر محسوب می‌شود و از قابل اعتمادترین بروکرها نیز به شمار می‌رود. از آنجایی که بازار فارکس همچون بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارد و معاملات همواره با ریسک همراه است؛ این بروکر برای افزایش اطمینان خاطر معامله‌گران، حسابشان را تا سقف 20 هزار یورو بیمه می‌کند. این ویژگی به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر لازم را برای پیروی کردن از استراتژی معاملاتیشان را می‌دهد و تمرکز بیشتری بر روی معاملاتشان خواهند داشت.  به جرئت می‌توان گفت که معتیرترین بروکر فارکس از نظر پشتیبانی فارسی، بروکر AMarkets است.

از طرفی امکان انجام انواع معاملات بر اساس نمادهای معاملاتی مختلفی در این بروکر امکان پذیر است. بروکر آمارکتس را می‌توان به عنوان بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان در نظر گرفت. امتیاز این بروکر 8.3 از 10 می‌باشد. بروکر آمارکتس برای افرادی که پشتیبانی برایشان اهمیت زیادی دارد، بسیار مناسب است.

مزایا و معایب بروکر آمارکتس

در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب فعالیت در این بروکر را مشاهده نمایید.

مزایای بروکر امارکتس

معایب بروکر آمارکتس

سابقه طولانی(13 سال)

فاقد رگولاتوری اروپایی

امکان استفاده از لورج 1:1000

شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری بر روی نفت و سهام ندارد

بیمه حساب کاربری تا سقف 20 هزار یورو

حساب معاملاتی CENT ندارد

شارژ و برداشت از طریق IrPay.Pro

نداشتن VPS رایگان

دارای حساب اسپرد فیکس یا ثابت

امکان معامله نفت، طلا، بیت کوین، سهام آمریکا و غیره

پشتیبانی 24 ساعته فارسی

بونس یا هدیه معاملاتی(تا 25 مبلغ واریزی)

بروکر لایت فایننس یا فارکس

بروکر لایت فایننس یا فارکس

یکی از قدیمی‌ترین بروکرهایی که امکان خرید و فروش و افتتاح حساب را با حداقل 1 دلار می‌دهد، بروکر لایت فارکس است. این بروکر برای افرادی که سرمایه زیادی ندارند و یا قصد ندارند سرمایه زیادی را وارد بروکرها کنند، بسیار مناسب می‌باشد. حساب اسلامی از جمله ویژگی‌هایی است که در این صرافی وجود دارد از این رو در کشورهای اسلامی طرفداران زیادی دارد. در گذشته وضعیت اسپردها و کمسیون‌ها در این بروکر واقعا نگران کننده بود. اما پس از این که بروکر لایت فایننس مقدار کمسیون‌ها و اسپردها را تا 70 درصد کاهش داد، توانست به یکی از بهترین بروکرهای فارکس تبدیل شود. تعداد کاربران ایرانی که در این بروکر فعالیت می‌کنند بسیار زیاد است و در حال حاضر دومین بروکر از نظر تعداد کاربران ایرانی است. دلیل افزایش حساب‌های کاربران ایرانی در بروکر و تبدیل شدن آن به بهترین بروکر فارکس برای معامله گران، کاهش کمسیون‌ها و اسپرد می‌باشد. پلتفرم تحت وب این بروکر شباهت زیادی به سایت TradingView دارد و همین موضوع باعث جذب افراد زیادی به آن شده است.

مزایا و معایب بروکر لایت فارکس

مزایای بروکر لایت فارکس

معایب بروکر لایت فایننس

سابقه طولانی(از سال 2005)

اسلیپیج و لغزش بالای معاملات

افتتاح حساب و خرید و فروش از مبلغ 1 دلار

نداشتن VPS رایگان

استفاده از رگوله CySec قبرس

پشتیبانی فارسی نچندان خوب

اسپردهای قوی در حساب کلاسیک و ECN

مشکلات زیاد در نمودارها

دارای پلتفرمی شبیه به سایت تریدینگ ویو

هدیه در صورت افتتاح حساب

لوریج 1:1000

حساب اسلامی(بدون محدودیت)

حساب Cent در این بروکر با بیش از 150 نماد معاملاتی قابل انجام است و حساب Cent در متاتریدر 5 نیز از دیگر ویژگی‌های این بروکر به شمار می‌رود. نمره در نظر گرفته شده برای این بروکر 8.3 از 10 می‌باشد. این بروکر را می‌توانید به عنوان بروکری مناسب برای فارکس انتخاب نمایید.

بروکر USGFX

بیشتر بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند روسی هستند. بروکر یو اس جی اف ایکس از معدود بروکرهای غیر روسی است که ایرانیان در آن اجازه فعالیت دارند. این بروکر برای کشور استرالیا است؛ اما دفتر اصلی آن در این کشور نمی‌باشد. این بروکر به دلیل اینکه بتواند خارج از قاونین کشور استرالیا فعالیت کند، مجبور به ترک این کشور شده است. روگوله کشور انگلستان روگوله‌ای است که بر روی این بروگر قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران می‌توانند از 60 نماد معاملاتی استفاده کنند. پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه دادن پشتیبانی فارسی 24 از جمله ویژگی‌های این بروکر برای ایرانیان است. با سرمایه 250 دلار می‌توان اسپردهای VIP را استفاده کرد که برای کاربران ایران رقم به صرفه و خوبی است. از طرفی بر روی حساب میکرو، حساب اسلامی ارائه می‌شود که محدودیتی ندارد. امکان شارژ بروکر از طریق صرافی IrPay.Pro برای ایرانیان وجود دارد. امتیاز این بروکر 8.2 از 10 می‌باشد که به نسبت بروکرهای قبلی کمتر است. کار کردن با این بروکر کمی مشکل است و افرادی که برای اولین وارد بازار فارکس می‌شوند، بهتر است به سراغ بروکرهای دیگری بروند.

مزایای بروکر USGFX معایب بروکر USGFX

پشتیبانی فارسی(24 ساعته و بر روی تلگرام)

تعداد ارزهای دیجیتال آن محدود است

دارا بودن رگوله FCA کشور انگلستان

حساب VIP بدون سواپ ندارد

اسپرد رقابتی بر روی جفت ارزها و طلا

امکان سرمایه گذاری در سهام آمریکا و اروپا وجود ندارد
پشتیبانی از حساب اسلامای بدون محدودیت(در اکانت میکرو)
برخورداری از لوریج 1:500
متاتریدر 4 و 5
شارژ و برداشت ریالی از حساب به وسیله IrPay.Pro

بروکر Windsor

بروکر Windsor

معمولاً بروکرهایی که در بازارهای مالی قدمت زیادی دارند، پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن و قرار گرفتن در لیست بهترین بروکرهای فارکس را دارند. بروکر ویندزور یکی از قدیمی‌ترین بروکرهایی است که سابقه‌ای 30 ساله دارد. این بروکر دارای رگولاتورهای متنوع و بی شماری است که باعث جذب سرمایه‌گذاری به سمت این بروکر شده است. از مشکلات عمده بروکر Windsor این است که شرایط معاملاتی نامناسب و از همه مهم‌تر به روز نمی‌باشد. در ادامه شما را با معایب و مزایای بروکر ویندزور بیشتر آشنا خواهیم کرد. امتیاز این بروکر برابر است با 7.5 از 10 می‌باشد و بروکر مناسبی برای سرمایه گذارانی است که به بروکرهای تازه وارد و نوپا اعتبار نمی‌کنند. این بروکر برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را بر روی دارایی‌های دیجیتال دارند.

مزایای بروکر Windsor

معایب بروکر Windsor

توسط CySec – JSC – FSA – FSC رگوله شده است

حساب‌های معاملاتی متنوعی ندارد

سابقه طولانی(بیش از 30 سال)

پشتیبان فارسی در تلگرام و واتساپ ندارد

اسلیپیج کم

برداشت و شارژ حساب با ریال به خوبی انجام نمی‌شود

لوریج 1:1000

ارائه تنها MT4 به عنوان پلتفرم معاملاتی

نمادهای معاملاتی متنوعی دارد

کارمزد و اسپرد بیش از اندازه

سرمایه گذاری بر روی سهام شرکت‌های بزرگ

ارزهای دیجیتال متنوعی را پشتیبانی نمی‌کند

حساب معملاتی کاربران تا سقف 5 میلیون یورو بیمه است

طرح‌های تشویقی متنوع

بروکر روبو فارکس

بروکر روبو فارکس

روبو فارکس یکی دیگر از بهترین بروکر فارکس به شمار می‌آید و در ایران طرفداران زیادی دارد. امکان خرید و فروش سهام اکثر شرکت‌های آمریکایی در این بروکر وجود دارد. در بروکر روبو فارکس می‌توان سهام 3 هزار شرکت آمرکیایی و بیش از 26 ارز دیجیتال را خرید و فروش کرد. افرادی که در بازار بورس ایران به خوبی نتوانستند به درآمد دلخواهشان برسند، می‌توانند با استفاده از برورکر روبو فارکس استعداد و دانششان را در بازارهای جهانی محک بزنند. سبدهای معاملاتی که این بروکر برای سهام‌داران در نظر گرفته است، باعث کسب درآمد خوبی از این بروکر می‌شود. در ادامه شما را با مزایا و معایب بروکر روبو فارکس بیشتر آشنا خواهیم کرد. امتیاز این بروکر 8.5 از 10 می‌باشد و مناسب افرادی است که قصد سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های بزرگ دنیا را دارند.

مزایای بروکر روبو فارکس

معایب بروکر روبو فارکس

توسط IFSC رگوله شده است

رگولاتوری‌های اروپایی خوبی ندارد

سابقه طولانی(بیش از 14 سال)

از زبان فارسی پشتیبانی خوبی ندارد

اسپردهای کم

شارژ و برداشت از حساب به وسیله ریال خوبی ندارد

لوریج(1:2000)

داشتن حساب CENT مناسب تازه کارها

سرمایه گذاری بر روی بیش از 300 شرکت آمریکایی

بیمه کردن حساب کاربران تا سقف 20 هزار یورو

معامله بر روی بیش از 26 ارز دیجیتال

دارای پلتفرم‌های cTrader و R Trader

بروکر نورد اف ایکس(NordFx)

بروکر نورداف ایکس(NordFx)

بروکر NordFx از دیگر بروکرهایی است که در لیست بهترین بروکر فارکس 2023 قرار گرفته است. این بروکر سابقه‌ای طولانی دارد و دارای رگوله‌هایی همچون VFSA و CySec است. بیشتر سرمایه گذاران ایرانی با این دو دسته از رگوله‌ها آشنایی خوبی دارند. این بروکر در ایران محبوبیت زیادی نداشت؛ چرا که دارای تیم پشتیبانی فارسی زبان نبود. از این رو بروکر نورد اف ایکس برای جذب سرمایه‌گذاران فارسی زبان بیشتر به این بروکر تیم پشتیبانی فارسی زبان را به تیم خود اضافه نمود. این بروکر بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان نیست؛ اما دارایی مزایایی است که ممکن است سرمایه‌‎گذارن مجذوب به ایجاد حساب در آن بنماید. در ادامه شما را با مزایا و معایب بروکر NordFx بیشتر آشنا خواهیم کرد. این بروکر امتیاز 8 از 10 را دارد و شاید انتخاب خوبی برای اکثر سرمایه‌گذاران نباشد؛ اما برخی دیگر آن را به سایر بروکرها ترجیح می‌دهند.

مزایای بروکر NordFx

معایب بروکر NordFx

سابقه طولانی(بیش از 14 سال) سرعت پایین در زمان انجام معاملات
سرمایه گذاری در انواع بازارهای مالی(فارکس، سهام و ارزهای دیجیتال) پشتیبانی 24 ساعته فارسی ندارد
دارای رگوله CySec و VFSA اسپردهای بالای در برخی از نمادهای معاملاتی
ارائه حساب FIX با 4 رقم اعشار
برخورداری از متاتریدر 4 و 5
لوریج 1:1000
سپرده گذاری با سود 30 درصد
ارائه حساب اسلامی
شارژ و برداشت ریالی از حساب به وسیله IrPay.Pro

بروکر آلپاری

بروکر آلپاری

یکی از معروف‌ترین بروکرهایی که شاید بیشتر ایرانی‌ها اسم را شنیده باشند، بروکر آلپاری باشد. این بروکر بیش از 20 سال است که در حال فعالیت است. این بروکر متعلق به روسیه می‌باشد و دارای شعب مختلفی در سراسر دنیا است. البته شعبه‌های آمریکا، انگلیس، نیوزلند آن ورشکسته شده است و تنها شعبه اصلی آن که در روسبه است باقی مانده است. بانک مرکزی روسیه در حال حاضر اجازه فعالیت به این بروکر را در داخل خاک روسیه نمی‌دهد. این بدان معناست که اشخاصی که در روسیه هستند نمی‌توانند از این بروکر استفاده نمایند. اکثر تریدرها و سرمایه گذاران ایرانی در این بروکر دارای حساب کاربری هستند و می‌توان گفت که بروکر آلپاری بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان می‌باشد. پس از مشکلاتی که برای این بروکر به وجود آمد، محدودیت نسبیش را بین سرمایه‌گذاران ایرانی از دست داد؛ اما با این حال تعداد سرمایه گذاران ایرانی در این بروکر کم نیست.

سرمایه گذاران می‌توانند بیش از 250 دارایی CFD نظیر فلزات گرانبها، سهام و شاخص‌های مختلف را از طریق این بروکر خرید و یا به فروش برسانند. از طرفی هر دو پلتفرم متاتریدر 4 و 5 در این بروکر استفاده شده است. حساب‌های معاملاتی استاندارد، میکرو، ای‌سی‌ان و ای‌سی‌ان پرو 4 حساب معاملاتی است که در این بروکر پیاده سازی شده است. امتیاز این بروکر 8.3 از 10 می‌باشد و می‌توان آن را در جایگاه دو و یا سوم بهترین بروکرهای فارکس در نظر گرفت. در ادامه شما را با مزایا و معایب بروکر آلپاری بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مزایای بروکر آلپاری معایب بروکر آلپاری
سابقه طولانی(بیش از 20 سال) سابقه ورشکستگی دارد
دارای 4 نوع حساب معاملاتی اسپردهای نسبتا بالا
امکان خرید و فروش 250 دارایی CFD نمودارهای آن در برخی موارد با مشکل روبرو می‌شوند
ارائه حساب ECN رگوله معتبری ندارد
برخورداری از متاتریدر 4 و 5
لوریج 1:2000
 توسط FSC رگوله شده است
شارژ و برداشت ریالی از حساب به وسیله IrPay.Pro

بروکر HYCM

بروکر HYCM

از قدیمی‌ترین بروکرهایی که تا این بخش از مقاله به آن اشاره کرده‌ایم، بروکر HYCM است. این بروکر نزدیک به 40 سال پیش در سال 1977 تاسیس شده است و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. این بروکر با کابران ایرانی کار می‌کند و دارای رگوله‌های متنوع و زیادی است. شاید عمده‌ترین دلیل محبوبیت این بروکر برخوداری از رگوله‌های متنوع و زیاد است. رگولاتوری FCA انگلستان، CySec قبرس ، DIFC امارات و CIMA جزایر کیمن از جمله رگوله‌های این بروکر است. این بروکر دارای تیم پشتیبانی فارسی زبان است؛ اما عملکرد خوب و قوی ندارد. تا آنجایی که می‌توانید به سراغ بروکرهای دیگری بروید؛ چرا که گاهاً امکان برداشت از این بروکر میسر نیست. امتیاز این بروکر 7 از 10 می‌باشد که این رقم از سایر بروکرهایی که تا به الان معرفی کرده‌ایم کمتر است. از این رو تا حدالامکان از این بروکر استفاده نکنید.

مزایای بروکر HYCM معایب بروکر HYCM
سابقه خیلی طولانی(بیش از 40 سال) پشتیبانی فارسی خوبی ندارد
دارای بیثش از 30 نماد معاملاتی است برداشت و یا خالی کردن حساب زمان بر است
لوریج 1:500 لغزش در زمان نوسان بازار در معاملات بروکر
رگوله‌های FCA و CySec امکان استفاده از اسکلپ بر روی حساب‌های فیکس و استاندارد وجود ندارد
شارژ و برداشت ریالی از حساب به وسیله IrPay.Pro در برخی موارد احتمال برداشت وجود ندارد
معاملات با سرعت بالایی انجام می‌شوند
پاداش واریزی
پشتیبانی از 20 ارز دیجیتال قابل معامله
رابط کاربری آسان و خوب

بروکر فیبو گروپ

بروکر فیبو گروپ

سابقه طولانی یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در زمان انتخاب بروکر به آن توجه کرد. هر چه سابقه بروکر طولانی‌تر باشد، سرمایه گذاری در آن مطمئن‌تر خواهد بود. بروکر فیبوگرپ بیش از 22 سال است که فعالیت خود را در این زمنیه ایجاد پلتفرمی برای سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتال آغار کرده است. این بروکر در گذشته‌ای نه چندان بروکر شماره یک ایرانیان بوده است و بیشتر سرمایه‌گذاران ایرانی در این بروکر فعالیت می‌کردند. این بروکر نتوانست به خوبی با گذشت زمان خود را وقف دهد و به سیستم خود را به روزرسانی نکرد. همین امر موجب ریخته شدن تعداد کلاینت‌های این بروکر شده است و دیگر به عنوان بهترین بروکر فارکس برای معامله گران ایرانی به شمار نمی‌آید.

شکایت‌های متععدی از این بروکر درباره دستکاری نمودارها وجود دارد که شهرت آن را خدشه دار کرده است. همچنین بارها پیش آمده است که این بروکر پول برداشتی کاربران را پرداخت نمی‌کند. سعی کنید که این بروکر را انتخاب نکنید و یا اگر حسابی در آن دارید، نقدینگیتان را از آن خارج نمایید. نمره این بروکر 8 از 10 می‌باشد و بروکری مناسب برای افراد تازه کار است.

مزایای بروکر فیبو گروپ معایب بروکر فیبو گروپ
سابقه طولاین(بیش از 22 سال) لوریج پایین(1:400)
رگوله‌های FCA و CySec کندی سرورهای معاملاتی
لوریج 1:1000 بورس معاملاتی ندارد
پشتیبانی از زبان فراسی و وبسایت فارسی شکایت‌هایی درباره دستکاری نمودارها
شارژ و برداشت ریالی از حساب به وسیله IrPay.Pro اسپرد نسبتا بالا
دارای حساب اسپرد FIX پشتیبانی فارسی خوبی ندارد
دارای پلتفرم C Trader
امکان سرمایه گذاری بر روی دارایی‌های متعددی(طلا، نفت، بیت کوین)
دارای حساب CENT

بروکر هات فارکس(Hot Forex)

بروکر هات فارکس(Hot Forex)

یکی از بهترین بروکرهایی که دیگر به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد، بروکر هات فارکس است. این بروکر در گذشته یکی از بهترین بروکرهایی بود که ایرانیان در آن به خرید و فروش سهام و سایر دارایی‌ها می‌پرداختند. این بروکر اعتبار بالایی دارد و تاکنون لغزشی در معاملات آن وجود نداشته است. این بروکر تا 100 درصد از مبلغ شارژ را به عنوان هدیه به سرمایه گذار می‌دهد که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های این بروکر در نظر گرفت. از طرفی سرمایه گذار می‌توان این هدیه را در معاملات خود استفاده کند و با آن سهام خریداری کند. در ادامه شما را با مزایا و معایب بروکر HotForex بیشتر آشنا خواهیم کرد. این بروکر بیشترین امتیاز را در بین بروکرهای این لیست دارد. امتیاز این بروکر 9.5 از 10 می‌باشد و برای سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت مناسب است.

مزایای بروکر HotForex معایب بروکر HotForex
شارژ و برداشت ریالی از حساب به وسیله IrPay.Pro پشیتبانی فارسی 24 ساعته ندارد
رگوله FCA انگلستان، CySec قبرس، DFSA امارات، FSCA آفریقای جنوبی و FSA سیشلز مدت زمان حساب اسلامی آن 7 روزه است
اسپردهای پایین سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محدودیت دارد(تنها 5 روز در هفته)
لوریج 1:1000
هدیه معاملاتی
امکان سرمایه گذاری بر روی دارایی‌های متنوعی همچون طلا، فارکس، نفت بیت کوینو سهام بورس‌های خارجی
سابقه 10 ساله
پشتیبانی فارسی در تلگرام، چت آنلاین و ایمیل
دارای VPS رایگان

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان چیست؟

بسته به استراتژی معاملاتی هر شخص بروکر هر شخص نیز مشخص می‌شود؛ چرا که بعضی از بروکرها برای سرمایه گذاری بلند مدت و برخی دیگر برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب هستند. از طرفی دانش و اطلاعات فردی هر شخص نیز بی تاثیر نیست. جدا از این موارد هر سرمایه گذار ایرانی باید با توجه به موارد زیر بروکر مورد نظرش را پیدا کند:

  • تیم پشتیبانی فارسی خوب
  • امکان برداشت ریالی و یرداشت سریع
  • سابقه طولانی
  • رابط کاربری ساده
  • اسپردهای پایین
  • دارای VPS

این مواردی که در بالا دکر شد را حتما در زمان انتخاب بروکر رعایت فرمایید. اگر به دنبال بروکری هستنید که اسپردهای خوبی داشته باشد، بروکر USGFX مناسب است؛ اما اگر به دنبال پشتیبانی قوی نیستید و حساب‌ها و نمادهای معاملاتی متنوع برای شما اهمیت دارد، روبوفراکس گزینه خوبی است. بیمه کردن حساب نیز می‌تواند یکی از دیگر از ویژگی‌های کمک کننده در زمان انتخاب بروکر باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

انتخاب بروکری خوب  و قابل اعتماد اولین گام برای سرمایه‌‎گذاری در بازار فارکس می‌باشد. شما با توجه به شیوه و روش معاملاتی که دارید یکی از برورکرهای بالا انتخاب نمایید و فعالیت خود را در آن آغاز کنید. البته به این موضوع دقت داشته باشید که بدون دیدن دوره آموزشی فارکس نمی‌توان در این بازار شروع به خرید و فروش کرد. بروکرهای بسیاری وجود دارد؛ اما تعداد بروکرهایی که با ایرانیان کار می‌کنند و در عین حال معتبر هستند کم است. ما در مقاله بهترین بروکر فارکس 2023 سعی بر این داشتیم تا شما را با انواع بروکرها آشنا کنیم تا اطلاعات کامل‌تری درباره آن‌ها داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین بروکر فارکس برای معامله گران چیست؟

بروکرهای IG، Saxo Bank، CMC Markets و غیره از بهترین بروکرهایی هستند که امروزه افراد زیادی در آن‌ها فعالیت می‌کنند.

بهترین بروکر فارکس برای سرمایه گذاری در سهام چیست؟

بروکر ارانته و لایت فارکس بهترین بروکرها برای سرمایه گذاری در سهام هستند.

رگولاتوری FCA چیست؟

Financial Conduct Authority که مخفف آن FCA است، نهاد نظارتی بر روی عملکرد بروکرها است که در انگلستان قرار دارد. هر بروکری که این نماد را داشته باشد به معنای این است که تحت نظر نهادهای معتبر کشور انگلیس است.

رگولاتوری CFTC و NFA چیست؟

NFA: این عبارت مخفف National Futures Association است که از نهادهای نظارتی کشور آمریکا بر روی بروکرها است.

CFTC: این عبارت مخفف Commodity Futures Trading Commission است که از نهادهای نظارتی کشور آمریکا بر روی بروکرها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *