امروزه روش‌های متعددی در بازار های مالی وجود دارد که تریدرها به وسیله آن‌ها می‌توانند درآمد زایی کنند. یکی از روش‌هایی که بیشتر تریدرها سعی دارند در معاملاتشان از آن بهره بگیرند، معاملات مارجین یا اهرم دار است. معاملات مارجین شیوه‌ای است که تریدرها با استفاده از آن می‌توانند در بازار سرمایه خروجیشان را از یک معامله چند برابر کنند. ریسک معاملات مارجین بالا است و افرادی که ریسک پذیر نیستند بهتر است به سراغ آن نروند. کسب درآمد از معاملات مارجین تقریباً کار مشکلی است؛ اما اگر پیش بینی شما درست باشد، درآمد زیادی کسب خواهید کرد. ما در این معامله قصد داریم شما را با Margin Trading بیشتر آشنا کنیم و نحوه کسب درآمد از آن را به شما آموزش دهیم.

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین یا Margin Trading، یکی از روش‌های ترید کردن در بازارهای مالی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرمایه اضافی درآمد بیشتری کسب کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال برای ترغیب کردن افراد به ترید در صرافی خود از این ویژگی استفاده می‌کند. اهرم یا لورجی که در برخی از صرافی‌ها وجود دارد، 1 به 200 است. برای آشنایی با مفهوم اهرم یا لوریج چیست مقاله آن را مطالعه کنید. برای درک بهتر این روش به توضیح مثالی خواهیم پرداخت. به عنوان مثال شما قصد خرید اتریوم را با لورج 1 به 50 دارد، اگر پیش بینی شما درباره قیمت این دارای درست باشد، در آخر سرمایه شما 50 برابر می‌شود و پول زیادی کسب خواهید کرد؛ اما اگر اشتباه باشد به همان اندازه ضرر خواهید کرد و سرمایه‌تان را از دست خواهید داد.

تریدرها می‌توانند از مارجین تریدینگ برای موقعیت‌های فروش(Short) و خرید(Long) استفاده کنند. زمانی که شما از معامله‌تان سود می‌کنید باید سرمایه‌ای که قرض گرفته‌اید را به همراه سود و کارمزدش به صرافی برگردانید. زمانی که تریدر دارای یک اتریوم است و از اهرم 1 به 10 استفاده می‌کند به این معناست که صرافی 9 اتریوم دیگر به او قرض داده است. اگر پیش بینی فرد برای پوزیشن لانگ بوده و پیش بینی کرده باشد که قیمت اتریوم از 1000 دلار به 2000 دلار می‌رسد در صورت درست بودن پیش بینی‌اش سرمایه زیادی کسب خواهد کرد.

استفاده از این روش معاملاتی خطرات و ریسک زیادی برای سرمایه گذاران به همراه دارد. بنابراین اگر قصد استفاده از این روش را دارید حتماً پیش از اقدام به باز کردن پوزیشن خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر را به خوبی تحلیل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *