پیش از معرفی ارز دیجیتال EOS، بهتر است بدانید دلیل ایجاد آن چیست و چه مزایایی را در بر دارد. همانطور که می‌دانید روز به روز رمزارزهای بیشتری پای به دنیا می‌گذارند که هر کدام با هدف برطرف کردن مشکلی ایجاد می‌شوند. چنانچه مقاله خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین را مطالعه کرده باشید، از اهمیت روش مقیاس‌پذیری باخبرید. اما سولانا تنها پروژه‌ای نبود که روی مقیاس‌پذیری متمرکز شد؛ بلکه بسیاری از رمزارزهای مدرن جهت برطرف کردن این مشکل طراحی شدند.

یکی از این رمزارزها که توانسته محبوبیتی زیادی از سوی کاربران جذب کند، ارز دیجیتال ایاس(EOS) است. ارز دیجیتال EOS در واقع توکن انحصاری شبکه بلاک چین EOSIO است. شبکه ایاس برای نخستین بار در سال 2018 توسط شرکت بلاک وان(Block.One) ساخته شد که بنیان‌گذاران آن دن لریمر (Dan Larimer) و برندن بلومر (Brandan Bloomer) بودند. در ادامه این نوشتار به معرفی ارز دیجیتال EOS و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بازی Crypto Kitties چیست؟

ارز دیجیتال EOS چیست؟

معرفی ارز دیجیتال EOS

همانطور که گفته شد ارز دیجیتال ایاس، توکن انحصاری بلاک چین EOS.IO است که با هدف برطرف کردن مشکلات شبکه اتریوم به استفاده از روش مقیاس پذیری طراحی شد. از دیگر اهداف این پروژه می‌توان به اجرای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز در سراسر دنیا نیز اشاره کرد. بهتر است بدانید که تراکنش‌های انجام شده در شبکه EOS، هیچ کارمزدی را به همراه ندارند و در واقع می‌توان این موضوع را به عنوان بزرگ‌ترین مزیت آن در نظر گرفت. توکن EOS در سال 2017 به بازار عرضه شد اما به طور رسمی در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد. بسیاری از کارشناسان ارز دیجیتال EOS را رقیب سرسخت اتریوم می‌دانند؛ اما چرا؟

برطرف کردن مشکلات رمزارزهای قدرتمند نظیر اتریوم با روش مقیاس‌پذیری یکی از بزرگ‌ترین مباحثی است که تا کنون رمزارزهای مختلفی سعی در حل آن دارند. هدف اصلی پروژه EOS رسیدن به چندین ملیون تراکنش در ثانیه، بدون در نظر گرفتن کارمزد تراکنشات است. این مورد، چیزی است که اتریوم نمی‌تواند عرضه کند. پروژه ایاس در تلاش است تا با تایید تراکنش‌ها از طریق سیستم گواهی سهام نیابتی به این مقیاس دست یابد. برای اطلاعات بیشتر از قیمت لحظه‌ای توکن EOS نمودار قیمتی زیر را مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید: پلتفرم Wink چیست؟

مزایا و معایب ارز EOS

مزایا و معایب ارز EOS

پس از معرفی ارز دیجیتال EOS نوبت به بررسی ویژگی‌های آن می‌رسد. شبکه ایاس همانند دیگر پروژه‌های دیجیتالی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

مزایا

شبکه ایاس دارای یک بلاک چین ساده و راحت، اما با کارایی بالا است. به همین دلیل توسعه‌دهندگان این شبکه با بهره‌گیری از توکن EOS، برنامه‌های غیرمتمکز را دسته‌بندی می‌کنند و هر فردی با در نظر گرفتن میزان دارایی خود، بخشی از شبکه را به خود اختصاص می‌دهد.

همانطور که در بخش معرفی ارز دیجیتال EOS گفته شد، تمام تراکنش‌های انجام شده در این شبکه رایگان می‌باشد. قطعاً این مورد را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین دلیل محبوبیت EOS دانست.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه ایاس، بهره‌گیری از روش‌های مقیاس‌پذیری است. در نتیجه شبکه EOS تا کنون توانسته پشتیبانی قوی از ده‌ها میلیون کاربر را ارائه کند.

استفاده از مکانیسم DPOS در بلاک چین EOS: به کمک این مکانیسم، زمانی که مشکلی در هر برنامه‌ای صورت بگیرد، شبکه EOS به صورت خودکار مسدودسازی حساب‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. در نتیجه از ایجاد مشکل در سیستم اصلی جلوگیری می‌شود.

معایب

مهم‌ترین و اصلی‌ترین عیب این شبکه، رقابت با شبکه‌های قدرت‌مندی نظیر اتریوم است.

کیف پول های ارز دیجیتال EOS

کیف پول های ارز دیجیتال EOS

با توجه به مزایا و محبوبیت ارز دیجیتال ایاس، برای ذخیره و نگهدارای دارایی می‌توان از اکثر کیف پول‌های محبوب استفاده کرد. در ادامه شما را با برخی از کیف پول‌های مهم که از این ارز محبوب پشتیبانی می‌کنند، آشنا می‌کنیم.

  • کیف پول لجر نانو اس(سخت افزاری)
  • کیف پول ترزور(سخت افزاری)
  • اتمیک والت(نسخه دسکتاپ و موبایل)
  • اسودوس(نسخه دسکتاپ)
  • گواردا والت(نسخه دسکتاپ و موبایل)
  • GreyMass EOS Voter Wallet(نسخه دسکتاپ)
  • Scatter wallet(افزونه مرورگر و نسخه دسکتاپ)

جهت آشنایی بیشتر با برترین کیف پول‌های دیجیتال مقاله 5 مورد از برترین کیف پول های دیجیتال را مطالعه کنید.

صرافی های پشتیبان از ارز دیجیتال EOS

با در نظر گرفتن نکاتی که در بخش معرفی ارز دیجیتال EOS مطالعه کردید، می‌توان گفت که اکثر صرافی‌های معتبر سراسر دنیا از این رمزارز محبوب پشتیبانی می‌کنند. در حال حاظر صرافی بایننس به عنوان برترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا، گزینه مناسبی برای خرید و فروش ارز دیجیتال EOS به شمار می‌رود. جهت آشنایی بیشتر با صرافی بایننس، مقاله آشنایی با صرافی بایینس را مطالعه کنید.

چه تیم هایی روی ارز دیجیتال ایاس کار میکنند؟

تیم پشتیبان ارز دیجیتال EOS

Eosphere

ایاسفر، شرکتی است که به کسب‌و‌کارها در طراحی و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکزی که در شبکه EOS اجرا می‌شوند، کمک می‌کند. هدف این تیم کمک به یکپارچه‌سازی تکنولوژی بلاک چین با کسب و کارهای سنتی و همچنین منبع امیدی برای سهام‌داران و توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز می‌باشد.

EOS Studio

استودیو ایاس در واقع یک نرم‌افزار توسعه برنامه غیر متمرکز برای استفاده آسان از شبکه است. این نرم‌افزار دارای ابزارهای قدرتمند کدنویسی و شناسایی قرارداد می‌باشد.

امنیت ارز دیجیتال EOS

همانطور که گفته شد شبکه EOS از یک مکانیسم کاربردی به نام DPOS استفاده می‌کند. این فناوری در ایمن کردن شبکه EOS بسیار تاثیرگذار واقع شده است. به عنوان مثال اگر سیستم در خطر حملاتی مانند دائو قرار بگیرد، اپلیکیشن موردنظر را منجمد می‌کند و بدین ترتیب سیتم اصلی را به طور کلی از حملات احتمالی دور می‌کند. اما باز هم هیچ پلتفرمی 100 درصد امن نیست. در سال 2019 دو حمله به شبکه ایاس صورت گرفت. هدف حمله اول یک برنامه غیرمتمرکز با نام EOS.Win بود. این حمله شامل شناسایی یک حفره در قطعه کدهای بلاک چین بود که به هکران این امکان را داد تا چندین تراکنش غیرمجاز ایجاد کنند که در نهایت موجب شد معتبرسازندگان شبکه EOS نتوانند تراکنش‌های معتبر را تایید کنند.

حمله دوم از سوی شرکتی با نام EIDOS رخ داد. این شرکت موفق شده بود تا برنامه‌ای را روی بلاک چین EOS قرار دهدکه به کاربران این امکان را می‌داد تا بتوانند توکن ایدوس ایجاد کنند. تنها کاری که کاربران نیاز بود انجام دهند، ارسال تراکنش‌های ارز دیجیتال EOS روی این شبکه بود که در نهایت، از این طریق توکن‌های ایدوس ایجاد می‌شدند. این موضوع موجب شد تا سرعت شبکه به شکل عجیبی افت کند.

بیشتر بخوانید: ارتباط بین ارزهای دیجیتال و فضای مجازی

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در این نوشتار سعی کردیم معرفی ارز دیجیتال EOS را به طور کامل و روان در اختیار شما عزیزان بگذاریم. شبکه ایاس همانند بسیاری از شبکه‌های بلاک چین دیگر ممکن است دچار حمله قرار گیرد؛ اما تیم توسعه‌دهنده آن همچنان در تلاش است تا جایی که می‌تواند اینگونه مشکلات را برطرف کند. به طور کلی با توجه به مزیت‌های شبکه EOS و استفاده از روش‌های مقیاس‌پذیری می‌توان آینده خوبی را از آن انتظار داشت. در نهایت اگر شما هم یکی از علاقه‎‌مندان به کسب درآمد از طریق رمزارزها و سرمایه‌گذاری در آن‌ها هستید، مقاله آموزش ارز دیجیتال را دنبال کنید تا از اخبار روز دنیای ارزهای دیجیتال و نحوه کسب درآمد از آن باخبر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *