برای درک بهتر از آموزش خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین، بهتر است ابتدا با مفهوم ارز دیجیتال سولانا و صرافی کوکوین آشنا شوید. در حال حاظر بیش از 8000 ارز دیجیتال فعال در بازار سرمایه‌گذاری وجود دارد که اکثر آن‌ها ادعا دارند که یک روش جدید و به صرفه به دنیای ارزهای دیجیتال ارائه کردند. بسیاری از این پروژه در ابتدا شکست خوردند و به طور کل حذف شدند، اما ارز دیجیتال سولانا که با نماد SOL شناخه می‌شود، از جمله معدود پروژه‌هایی است که با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز توانسته خود را مفید و کاربردی ارائه کند. سولانا(SOLANA)، یک ارز دیجیتالی بر بستر بلاک چین است که از امنیت و سرعت تراکنش بالایی برخوردار است. این ارز دیجیتالی بر مبنای اثبات زمان یا به اختصار PoH فعالیت می‌کند.

بر اساس این الگوریتم، ارز دیجیتال سولانا می‌تواند به راحتی گذر زمان را در یک دفتر کل به شکل قطعه کدی درآورده و با این ویژگی باعث افزایش سرعت بلاک چین شود. هدف اصلی این پروژه، افزایش سرعت تراکنش‌ها است و در حال حاظر به پردازش بیش از 59 هزار تراکنش در ثانیه رسیده است. کارمزد تراکنش سولانا نزدیک به صفر و سرعت تایید تراکنش توسط آن حدود 400 MS می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

تاریخچه سولانا

تاریخچه سولانا برگرفته از یک ساحل آفتابی در کالیفرنیا آمریکا است. ساحل سولانا نزدیک به سن دیگو است، محلی که خالق و مدیرعامل سولانا یعنی آناتولی یاکوفنکو زندگی می‌کند. وی بیشتر عمر خود را صرف فعالیت در شرکت Qualcomm در زمینه مخابرات و توسعه تکنولوژی در گوشی‌‌های هوشمند کرده است. یاکوفنکو علاقه‌ای به بیت کوین و اتریوم نداشت اما پس از استخراج مقدار کمی بیت کوین و یادگیری راه و روش‌های آن، در سال 2017 فهمید که تابع هش‌گذاری بیت کوین(SHA256) می‌تواند برای ساخت یک ساعت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین، مفید باشد. پس از نظریه‌پردازی نسبت به این موضوع شروع به راه‌اندازی سولانا کرد و در سال 2017 وایت پیپر سولانا را منتشر کرد.

اهداف و مزایا ارز دیجیتا سولانا

رفع مشکل مقیاس پذیری

بدون شک مهم‌ترین ویژگی پروژه سولانا بهبود مقیاس پذیری بلاک چین می‌باشد؛ یاکوفنکو در سال 2017 با استفاده از الگوریتم اثبات زمان توانست مشکل مقیاس پذیری را حل کند. او سبب مقیاس پذیری بیشتر پروتکل شد که و قابلیت استفاده را افزایش داد.

سرعت پردازش تراکنش‌ها

در حال حاظر سولانا به خاطر سرعت پردازش بسیار بالا تراکنش‌ها به عنوان سریع‌ترین رمزارز به شمار می‌آید. پروژه سولانا زمان اعتبارسنجی را برای ترید و اجرای قراردادهای هوشمند به میزان کافی کاهش می‌دهد و این ویژگی موجب افزایش محبوبیت سولانا در میان بسیاری از کاربران سراسر دنیا شده است.

کارمزد بسیار پایین

این پروژه به شکلی طراحی شده است که کارمزد معاملاتی آن نزدیک به صفر است. یکی از وعده‌های سولانا این است که مشتریان از افزایش قیمت و مالیات تعجب نخواهند کرد. بنابراین با در نظر گرفتن دو ویژگی ذکر شده کارمزد تراکنش‌های سولانا بسیار پایین است.

خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین یکی از موضوعات مهم و ضروری است. همانطور که گفته شد، سولانا یکی از رمزارزهای قدرتمند بازار ارزهای دیجیتالی است، همچنین کوکوین دررتبه دوم برترین صرافی‌های دنیا به شمار می‌آید که در ادامه قصد داریم شما را با صرافی کوکوین و آموزش خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین آشنا کنیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین چیست؟

کوکوین یک فضای امن و معتبر برای معامله، خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی است. صرافی کوکوین هم مانند سولانا در سال 2017 طراحی شد که در حال حاظر پس از صرافی بایننس، در رتبه دوم برترین صرافی‌های حال حاضر دنیا قرار دارد. اما همانطور که در مقاله آموزش صرافی بایننس گفته شد، این صرافی به کاربران مناطق تحت تحریم خدمات نمی‌دهد و این موضوع موجب شد که بسیاری از کاربران به صرافی‌های دیگر مانند کوکوین روی آوردند. البته تیم توسعه دهنده کوکوین هم در یک خبر رسمی اعلام کرده که به کاربران تحت مناطق تحریم خدمات نمی‌دهد، اما هنوز به طور حتمی از این طرح پشتیبانی نشده است.

صرافی کوکوین با بهره‌مندی از یک رابط کاربری آسان و قابل فهم و همچنین بالا بردن سطح امنیت خود تبدیل به یکی از قدرتمندترین صرافی‌های حال حاظر برای معامله کاربران شده است.

مزایا صرافی کوکوین

ارز بومی کوکوین

صرافی کوکوین دارای یک رمز ارز انحصاری به نام Kucoin Share که در اختصار به KSC شناخته می‌شود، می‌باشد. این ارز دیجیتالی روند نزولی چشمگیری نداشته و کاربرانی که در این رمزارز سرمایه گذاری کردند، توانستند به سود قابل توجه‌ای برسند. اگر به معامله در صرافی کوکوین علاقه دارید، باید بدانید که در صورت سرمایه گذاری در این رمزارز، صرافی کوکوین به شما تخفیف‌های قابل توجه‌ای در کارمزدهای تراکنش می‌دهد. ارزش کلی بازار این رمزارز تقریبا 8 میلیارد دلار است.

جامعه فعال

در حال حاظر صرافی کوکوین بیش از 6 میلیون کاربر فعال از 200 کشور مختلف دارد که این تعداد کاربر برای یک صرافی بسیار بالا و قابل توجه است.

پشتیبانی

تیم پشتیبانی صرافی کوکوین در تمام روزهای هفته پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران است. شما به عنوان کاربر کوکوین، در هر زمانی که با مشکل فنی یا نرم افزاری مواجه شدید، می‌توانید با برقراری ارتباط با واحد پشتیبانی کوکوین در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل خود را حل کنید.

رابط کاربری قابل فهم

همانطور که گفته شد صرافی کوکوین از رابط کاربری ساده و قابل فهمی برخوردار است. بخش‌های مختلف این صرافی به گونه‌ای طراحی شده که شما به عنوان یک فرد مبتدی و تازه‌وارد هم بتوانید از امکانات صرافی کوکوین بهره‌مند شوید.

امنیت بالا

بدون شک امینت بالای کوکوین یکی از مهم‌ترین مزایا این صرافی به شمار می‌آید. توسعه‌دهندگان کوکوین به صورت شبانه روزی در تلاشند تا از انواع حملات سایبری و بروز باگ‌های برنامه جلوگیری کنند.

تریدهای غیر امانی

یکی از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد کوکوین دارا بودن گزینه غیر امانی است. این ویژگی یک گزینه اختیاری است و در صورت فعال کردن و غیر امانی کردن معاملات خود، کوکوین دیگر هیچ کنترلی بر کیف پول شما شخصی شما نخواهد داشت و در صورت نیاز می‌توانید به هر میزانی که قصد دارید معامله کنید.

نمودارهای پیشرفته

نشان دادن نمودارها و چارت‌های پیشرفته توسط صرافی کوکوین، کار را برای کاربران راحت کرده. شما با استفاده از کوکوین دیگر نیازی ندارید که به دنبال نمودارهای معتبر و آگاهی از شرایط بازار باشید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

آموزش خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین

برای خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین ابتدا باید در این صرافی یک حساب کاربری ایجاد کنید برای آموزش ایجاد حساب با ما همراه باشید. اگر حساب کاربری ندارید ابتدا به سایت رسمی کوکوین بروید و در کادر بالای صفحه، سمت راست روی گزینه sign up کلیک کنید. در صفحه جدید یک ایمیل فعال و یک رمز عبور انتخاب کنید، شما می‌توانید برای ساخت حساب شماره موبایل خود را وارد کنید اما این روش به خاطر قوانین کوکوین در رابطه با کشورهای تحریم شده، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پس از ایجاد حساب کاربری به صفحه اصلی صرافی کوکوین بروید. در کادر بالا با کشیدن ماوس روی گزینه assest و انتخاب main account وارد حساب اصلی خود شوید.

در صفحه باز شده ارزهای دیجیتالی که کوکوین از آن‌ها پشتیبانی می‌کند به شما نمایش داده می‌شود. حال ارز دیجیتالی سولانا را جستجو کنید و روی گزینه transfer کلیک کنید.

شما برای شروع به معامله هر ارز دیجیتالی، ابتدا باید رمزارز موردنظر را به حساب معاملاتی خود انتقال دهید. در این صفحه مقدار رمزارز سولانا را مشخص کنید، سپس روی گزینه Confirm کلیک کنید.

حال حساب شما آماده معامله است. برای خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین با ما همراه باشید.

نحوه معامله و خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین

در این مقاله برای ترید و معامله سولانا در کوکوین از روش ترید اسپات استفاده شده است. برای شروع معامله از روش ترید اسپات، ابتدا باید یک رمز عبور معاملاتی ایجاد کنید. بنابراین در صفحه اصلی کوکوین در کادر بالا سمت چپ روی در بخش Trade گزینه spot trading را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده همانطور که مشاهده می‌کنید، یک نمودار در سمت چپ تصویر و اطلاعات مورد نیاز معامله‌گران در سمت راست تصویر قرار دارد. حال در سمت راست و پایین صفحه روی گزینه set trading password کلیک کنید.

حال با انتخاب گزینه Send Code یک کد امنیتی برای ایمیل شما ارسال می‌شود، شما باید این رمز ارسال شده را در کادر وارد کنید.

در این مرحله یک رمز عبور جدید بسازید و در کادر زیر آن را تکرار کنید.

حال حساب کاربری شما آماده معامله است. برای خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین دوباره به قسمت Spot Trading بروید. با وارد کردن رمزعبور معاملاتی که ایجاد کردید، قفل معامله برای شما باز می‌شود و آماده معامله می‌شوید.

معاملات اسپات به سه بخش تقسیم می‌شود:

Limit(معامله محدود) : این مدل از معامله ساده‌ترین حالت است. فقط کافی است در قسمت amount میزان ارز مورد نظر را وارد کنید. این بخش قیمت لحظه‌ای بازار را در نظر می‌گیرد و معامله را در همان زمان جوش می‌دهد. برای فروش هم به همین صورت در سمت راست اقدام کنید.

Market(معامله بازار) : یکی از بهترین قسمت‌های آموزش خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین، محدوده توقف است که شباهت زیادی به معامله محدود دارد، با این تفاوت که در بخش محدوده توقف از ضررهای احتمالی جلوگیری می‌شود. فرض کنید طبق مثال اول شما می‌خواهید یک واحد سولانا به قیمت 10 دلار خریداری کنید. بنابراین در قسمت Stop Price مبلغ 10 دلار را وارد کنید، و در قسمت Price قیمت پایین تر به عنوان مثال 8 دلار را وارد کنید.

اینگونه شما به صرافی کوکوین می‌فهمانید که پس از رسیدن به قیمت 10 دلار به مقدار تعیین شده مانند مثال یک واحد سولانا، خرید کند. ولی اگر پس از آن بازار سولانا به حالت نزولی در آید و به 8 دلار برسد شما دیگر یک سولانا رزرو شده دارید.

Stop Limit(معامله محدوده توقف) : یکی دیگر از بخش های محدوده توقف، stop market می‌باشد.با کلیک روی نشانه کنار stop limit می‌توانید با قسمت stop market دسترسی پیدا کنید. این بخش مانند قسمت قبل عمل می‌کند، با این تفاوت که دیگر نیازی نیست شما قیمت تعیین کنید و خود صرافی قیمت خرید و فروش را روی بهترین قیمت بازار ارز تنظیم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *