صرافی mxc یک پلتفرم نوظهور و در حال رشد است که توجه بسیاری از کاربران دنیا به ویژه آسیا را به خود جلب کرده است. از زمان شروع کار این صرافی تا زمان انتشار این مقاله بسیاری از رمزارزهای مهم بازار به این صرافی اضافه شده‌اند و همین موضوع سبب شده تا صرافی MXC تبدیل به یکی دیگر از صرافی‌های مهم دنیای ارزهای دیجیتال شود. همچنین بهتر است بدانید که این صرافی قابلیت ارائه کردن بیش از 1.4 میلیون تراکنش در ثانیه را دارد و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزایای صرافی ام ایکس سی به شمار می‌رود. در این نوشتار قصد داریم شما را با آموزش صرافی mxc و نحوه ترید در آن آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

صرافی mxc چیست؟

صرافی mxc چیست؟

پیش از آموزش کامل صرافی mxc بهتر است کمی با ماهیت این صرافی نیز آشنا شوید. همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر، پس از تحریم کاربران ایرانی و اجبار برای احراز هویت در صرافی بایننس، پیدا کردن یک صرافی متمرکز و جایگزین کمی دشوار شد. صرافی MXC یا MEXC یکی از صرافی‌های برتر جهان است که جایگزین مناسبی برای ایرانیان در نظر گرفته شده است. بهتر است بدانید که صرافی MXC در تاریخ 8 ژوئن 2021 به طور رسمی نام خود را از MXC به MEXC تغییر داد و به گفته تیم صرافی ام ایکس سی، این صرافی در کشور سنگاپور واقع شده است.حال سوالی که ممکن است در این بخش از آموزش صرافی MXC ذهن شما را کنجکاو کند این است که آیا صرافی MXC کشور ایران را در لیست مناطق تحریم شده خود قرار داده است یا خیر؟

همانطور که گفته شد در حال حاظر صرافی ام ایک سی گزینه مناسبی برای ایرانیان است؛ از این رو بهتر است بدانید که این صرافی مشکلی با کاربران ایرانی ندارد و شما می‌توانید به راحتی با آی پی ایران وارد آن شوید و شروع به معامله کنید. در ادامه این نوشتار آموزش صرافی mxc را به طور کامل بیان کرده‌ایم تا نحوه کار با این صرافی نوظهور را برای شما عزیزان راحت‌تر کرده باشیم.

بیشتر بخوانید: نوسانگیری ارز دیجیتال

توکن انحصاری صرافی mxc

این صرافی دارای توکن انحصاری به خود می‌باشد که مهم‌ترین کاربرد توکن mx پرداخت کارمزد معاملات در صرافی مکس می‌باشد. که از این رو می‌توانید با استفاده از آن در معاملات اسپات با تخفیف 20 درصدی بر روی کارمزد تراکنش‌های خود از این معامله‌ها بهرمند شوید. هولدر‌های توکن mx نیز در برنامه‌های رأی‌کیری صرافی برای اجراء کردن پروژه‌های مختلف نیز حق رأی دارند و همچنین برای کسب سود بیشتر از این توکن mx می‌توانید با سپرده‌گذاری این توکن در استخر‌های نقدینگی صرافی درآمد زایی کنید که برای دریافت جوایز و شرکت در رویدادهای صرافی نیز باید توکن mx را در اختیار داشته باشید. این نکته را هم بیاد داشته باید که این توکن بعد از توکن اختصاصی صرافی کوکوین، دومین ارز دیجیتال پربازده‌ای سال 2021 در بین صرافی‌های کریپتوکارنسی قرار گرفت.

کد معرف صرافی mxc

شما در این صرافی با دعوت کردن خود به ثبت نام در صرافی  MEXC توانایی این را خواهید داشت که تا سقف 30 درصد از انجام تراکنش‌های معاملاتی آن‌ها کارمزد دریافت کنید. برای انجام این کار کافیست که کد معرف خود را در اختیار دوستان خود قرار دهید یا برای آن‌ها ارسال کنید و از آن تقاضا کنید که با وارد کردن کد معرف شما حساب کاربری خود جاری کنند تا از این مزیت صرافی MXC بهره‌مند شوید. چنانچه اگر اطلاعی از محل آن ندارید بهتر است بدانید که با ورود به حساب کاربری خود و کلیک بر روی آیکون بالای صحفه از منوی باز شده برای شما گزینه‌ی Referral را انتخاب کنید. پس از آن صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که در آن لینک، کد و QR کد معرفی شما را به نمایش گذاشته است و می‌توانید هر کدام از آن‌ها را برای دوستان خود ارسال کنید.

همچنین برای اینکه بدانید چه کسانی از کد معرف شما استفاده کرده‌اند، در پایین این صفحه داشبورد اختصاصی برای شما نشان داده شده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید با گزارش لحظه‌ای از تعداد افرادی که با کد شما در این صرافی ثبت نام کرده‌اند را مشاهده کنید و همچنین در این بخش کمیسیون دریافتی نیز به تفکیک معاملات اسپات و فیوچرز قابل مشاهده می‌باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که میزان دریافت کارمزد از دوستان خود بستگی به میزان توکن MX دارد که در کیف پول صرافی MEXC هولد می‌کنید و جزئیات آن عبارت‌اند از:

  • اگر کمتر از 500 توکن MX باشد، کمسیون آن 10 درصد است.
  • بین 500 تا 5000 توکن MX قرار بگیرد، کمیسیون آن 20 درصد خواهد بود.
  • در آخر اگر چه بیش از 5000 توکن MX باشد، کمیسیون آن معادل 30 درصد می‌شود.

آموزش کامل صرافی mxc

صرافی ام ایکس سی از یک محیط کاربری جذاب و آسان برخوردار است و به همین شکل کار با آن چندان دشوار نیست؛ اما این صرافی هم مانند دیگر صرافی‌های موجود نیاز به آموزش جزئی دارد. پس در این قسمت از آموزش صرافی mxc با ما همراه باشید.

آموزش ثبت نام در صرافی mxc به صورت گام به گام

همانطور که در ابتدای بخش آموزش صرافی mxc گفته شد، ثبت نام در این صرافی فرآیند بسیار ساده‌ای دارد و تنها کافیست اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار ابتدا وارد وبسیات رسمی صرافی ام ایکس سی(www.mexc.com) شوید و سپس روی گزینه Sign up کلیک کنید.

آموزش صرافی mxc

در صفحه باز شده باید اطلاعات هوتی خود را درج کنید. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل شما، رمز عبور و تکرار آن، کد ارسال شده به ایمیل شما و کد رفرال(اختیاری) می‌باشد.

حساب کاربری mxc

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال ارز دیجیتال از نوبیتکس به بایننس

آموزش وریفای حساب در صرافی ام ایکس سی

حال که با آموزش ثبت نام در صرافی mxc آشنا شدید، همانند صرافی‌های دیگر باید حساب خود را وریفای کنید و مراحل احراز هویت را به طور کامل به اتمام برسانید. این کار در واقع به منظور جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری در نظر گرفته شده است. برای انجام مراحل وریفای حساب در صرافی MXC مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و ماوس خود را در بالای صفحه روی آیکون حساب کاربری نگه دارید تا منوی کشویی آن برای شما باز شود. سپس روی گزینه Identification کلیک کنید. حال در صفحه باز شده با کلیک روی گزینه Verify در قسمت Advance KYC حساب خود را وریفای کنید.

آموزش وریفای حساب در صرافی ام ایکس سی

آموزش واریز در صرافی mxc

برای شارژ حساب کاربری و واریز ارز در صرافی mxc ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و قسمت بالا روی گزینه deposit کلیک کنید.

در گام بعد از منوی کشویی انتخاب کنید که قصد دارید برای شارژ حساب خود از کدام رمزارز استفاده کنید.

حال باید آدرس حساب کاربری که به شما داده می‌شود را در کیف پول خود درج کنید و از این رو حساب کاربری خود را به کیف پولتان متصل کنید. در صورتی که در انتخاب کیف پول دیجیتال به مشکل برخوردید می‌توانید مقاله برترین کیف پول های ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

آموزش واریز در صرافی mxc

در گام آخر تنها کافیست که منتظر انتقال رمزارز از کیف پول یا حساب دیگر به حساب مذکور MXC باشید. این امر ممکن است به دلیل شلوغی شبکه، هزینه کامزد گس اتریوم و… کمی طول بکشد.

بیشتر بخوانید: خرید شت کوین در تراست ولت

آموزش برداشت از صرافی MXC

یکی دیگر از مواردی که در آموزش صرافی mxc برای بسیاری از کاربران دشوار است، برداشت سود از صرافی ام ایکس سی می‌باشد. در آموزش برداشت از صرافی MXC همانند مراحل قبل ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید اما این بار روی گزینه withdraw کلیک کنید.

در صفحه باز شده ابتدا آدرس کیف پول خود را وارد کنید و در فیلد بعد مقدار ارزی که قصد دارید به کیف پول خود منتقل کنید را وارد کنید. سپس روی گزینه Submit کلیک کنید. این نکته را فراموش نکنید که جهت تسویه حساب تنها 60 ثانیه فرصت دارید؛ بنابراین سریع باشید.

پس از وارد کردن آدرس کیف پول و انتخاب مقدار ارز، صرافی MXC از شما می‌خواهد که اطلاعات امنیتی خود را وارد کنید تا فرایند برداشت ارز به اتمام برسد. جهت انجام این کار در صفحه باز شده کد ارسال شده به ایمیل خود را در فیلد مورد نظر درج کنید، سپس روی گزینه submit کلیک کنید.

آموزش فیوچرز صرافی mxc

معاملات فیوچرز یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش صرافی mxc بدانید. در قسمت آموزش فیوچرز صرافی mxc همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در قسمت سمت راست دو گزینه Isolated.20X وجود دارد؛ یکی به رنگ سبز و یکی دیگر به رنگ قرمز. با کلیک روی Isolated.20X سبز وارد بخش معامله با اهرم LONG می‌شوید و می‌توانید ضریب معامله را مشخص کنید. اما Isolated.20X قرمز بخش معامله با اهرم SHORT است که همانند قسمت قبل می‌توانید ضریب معامله خود را مشخص کنید.

آموزش فیوچرز صرافی mxc

نکته‌ای که باید در این قسمت بدانید این است که پس از وارد شدن به بخش هر یک از Isolated.20X ها، دو گزینه CROSS و ISOLATED را مشاهده می‌کنید. زمانی که گزینه CROSS را انتخاب می‌کنید روی تمامی ارزهایی که در صرافی mxc دارید اعمال می‌شود؛ اما با فعال کردن گزینه ISOLATED، تغییرات تنها روی یک رمزارز اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اسمارت مانی چیست

فیوچرز صرافی ام ایکس سی

پس از انتخاب هر یک از گزینه‌های بالا در قسمت Price قیمت پیشنهادی را وارد کنید و در قسمت بعد یعنی Quantity سقف معامله را مشخص کنید. این کار را می‌توانید به صورت درصدی نیز انجام دهید. در قسمت آخر با کلیک روی هر کدام از گزینه‌های Open Short و Open Long معامله خود را شروع کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

امروزه به دلیل تحریم شدن ایران توسط صرافی بایننس و دیگر صرافی‌های معتبر دنیا پیدا کردن یک جایگزین مناسب کمی دشوار است؛ اما همیشه راهی هست! صرافی mxc یک پلتفرم آنلاین و بروز است که روز به روز سعی در بهتر کردن پلتفرم خود دارد. این رو کار با آن ساده‌تر است و تنها کافی است مقاله آموزش صرافی mxc را مطالعه کنید و تمامی مراحل را به درستی انجام دهید.

1 دیدگاه در “معرفی و آموزش صرافی mxc یا mexc به همراه راهنمای فیوچرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *