صرافی‌ها مکانی مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشند، اما آیا محلی مناسب برای ذخیره‌سازی آن‌ها می‌باشند یا خیر؟ صرافی‌ها به دلیل اینکه یکی از مخازن بزرگ مالی می‌باشند، همیشه مورد توجه افراد غیر مجاز و هکرها هستند. فکر می‌کنم افرادی که در ترید کردن تجربه دارند این موضوع را بهتر درک می‌کنند که بهتر است، دارایی‌های خود را در کیف پول ذخیره کنیم نه صرافی. چرا که صرافی‌ها معمولاً در قبال به سرقت رفتن دارایی‌های شما و هک شدن صرافی، مسئولیتی قبول نمی‌کنند. بنابراین بهتر است که نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول را بدانیم، حالا شاید این سوال برای شما پیش آید که چه کیف پولی مناسب این کار است. در ادامه مقاله به معرفی یکی از بهترین کیف پول‌های دیجیتال و همچنین نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول الکترونیکی یا دیجیتال، محلی است برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتالی شما نظیر، NFTها و ارزهای دیجیتال می‌باشد. متامسک، تراست والت و Exodus بهترین کیف پول‌های دیجیتالی می‌باشند که می‌توانید دارایی‌های خود را بر روی آن‌ها ذخیره کنید. امروزه بیشتر افراد در حال سرمایه گذاری در ارز دیجیتال می‌باشند، اما با نحوه ترید کردن آشنایی ندارند. همچنین بیشتر تریدرها با نحوه انتقال ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول مشکل دارند و گاهاً نمی‌توانند دارایی‌ها خود را به کیف پول انتقال دهند. از این رو در ادامه این مقاله به نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول متامسک یا تراست والت خواهیم پرداخت و همچنین به این نکته توجه کنید که اگر بخواهید دارایی‌های دیجیتال خود را به تومان تبدیل کنید، نیاز است که  نحوه انتقال ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول و برعکس را بلد باشید.

نحوه پیدا کردن آدرس کیف پول

نحوه پیدا کردن آدرس کیف پول

تفاوتی ندارد که از چه کیف پولی متامسک یا تراست والت یا غیره استفاده می‌کنید، برای پیدا کردن آدرس کیف پول خود کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد کیف پول خود شوید.
  • بر روی گزینه Send کلیک نمایید.
  • در صفحه جدید آدرس کیف پول شما نمایان می‌شود که برای انتقال ارز دیجیتال به کیف پول به کار خواهد آمد.

نحوه انتقال ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول

نحوه انتقال ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول

روند و نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول در همه صرافی‌های خارجی به یک صورت می‌باشد و شما تمام مراحل بعد را می‌توانید برای هر صرافی استفاده نمایید. در ادامه ما قصد داریم که به نحوه انتقال ارز از بایننس به تراست ولت بپردازیم، چرا که بیشتر کاربران از موبایل برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی به آن دسته از کسانی که با گوشی به ترید کردن مشغول می‌باشند، بسیار مفید می‌باشد.

مرحله اول نحوه انتقال ارز از بایننس به تراست ولت

وارد وبسایت صرافی بایننس یا هر صرافی دیگری که در آن حساب کاربری و دارایی دیجیتال دارید، شوید. در صرافی بایننس، بر روی گزینه Fiat and Spot همانند تصویر زیر کلیک کنید تا وارد این بخش شوید.

نحوه انتقال ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول

مرحله دوم نحوه انتقال ارز از بایننس به تراست ولت

پس از وارد شدن به این بخش همانند تصویر زیر بر روی گزینه WithDraw که به معنای برداشت می‌باشد کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید.

نحوه انتقال ارزدیجیتال از صرافی به کیف پول

مرحله سوم نحوه انتقال ارز از بایننس به تراست ولت

پس از وارد شدن به بخش برداشت، با صفحه‌ای مطابق تصویر زیر مواجه خواهید شد. در کادر اول شما بایستی ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را به کیف پول خود دارید، انتخاب نمایید. در کادر بعدی شبکه بلاک چین آن ار باید انتخاب نمایید، دقت کنید که شبکه ارز دیجیتال با ارز دیجیتال همخوانی داشته باشد و بر روی یک شبکه باشند. سپس آدرس کیف پول دیجیتال خود را که در اول مقاله به نحوه پیدا کردن آدرس کیف پول اشاره کردیم را در این قسمت وارد نمایید. در آخر هم مقدار ارز دیجیتال مورد نظر خود را در کادر خاسته شده وارد نمایید و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

مرحله سوم نحوه انتقال ارز از بایننس به تراست ولت

مرحله چهارم نحوه انتقال ارز از بایننس به تراست ولت

پس از انجام تمام مراحل بالا دارایی‌های شما از صرافی به کیف پول دیجیتال انتقال می‌یابد. حال برای آموزش تبدیل ارز دیجیتال به تومان کافی است که در یک صرافی ایرانی حساب کاربری داشته باشید. نحوه انتقال ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی به این صورت می‌باشد که شما ابتدا باید وارد حساب کاربری خود در یکی از صرافی‌های ایرانی نظیر نوبیتکس یا آبان تتر شوید. پس از وارد شدن به صرافی به قسمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بروید و اگر حساب کاربری در نوبیتکس دارید، وارد بخش کیف‌های من شوید. ارز دیجیتالی که قصد واریز آن را دارید، پیدا کنید و سپس بر روی گزینه واریز که در جلوی همان ارز دیجیتال می‌باشد، کلیک نمایید.

[ninja_tables id=”8314″]

پس از وارد کردن آدرس کیف پول خود و مقدار ارز دیجیتال را وارد کنید و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید. در این حالت پیامی دریافت خواهید کرد که آیا با ارسال این مقدار ارز دیجیتال به این صرافی موافق هسیتد یا خیر. با انجام این مراحل نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول نیز پایان می‌یابد و شما به راحتی می‌توانید دارایی‌های خود را در این صرافی به فروش برسانید و به تومان تبدیل کنید.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی

انتقال ارز دیجیتال به صرافی از کیف پول دیجیتال تقریباً مشکل است و باید در حین انتقال دقت زیادی شود. برای انتقال داریی‌هایتان به صرافی باید در ابتدا به حساب کاربریتان در صرافی وارد شوید. پس از ورود به صفحه اصلی صرافی به دنبال گزینه Deposit که معنای واریز را می‌دهد بگردید. پس از این که این بخش را پیدا کردید بر روی آن کلیک نمایید تا وارد صفحه جدیدی شوید. در این بخش صرافی آدرس کیف پول خود را قرار داده است که شما باید آن را کپی کنید. سپس به کیف پولی که داریی‌هایتان در آن قرار دارد وارد شوید. در کیف پول خود به دنبال گزینه‌ی Send بگردید و بر روی آن کلیک نمایید. در صفحه جدید ابتدا ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب نمایید و مقدار آن را مشخص کنید. سپس آدرس صرافی یا آدرس کیف پول دیگری که قصد واریز ارز دیجیتال به آن را دارید در بخش مورد نظر وارد کنید.

حتماً آدرس صرافی را چندین بار چک نمایید که اشتباهی در کار شما به وجود نیاید. برای این که اطمینان پیدا کنید همیشه در ابتدا مقدار کمی را به صرافی منتقل نمایید تا از صحت آدرس مقصد مطمئن شوید. پس از اینکه تمامی این کارها را انجام دادید، دارایی دیجیتال شما به صرافی منتقل شده است.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از کیف پول به کیف پول دیگری

ابتدا بایستی آدرس کیف پول مقصد را پیدا کنید. برای پیدا کردن آدرس کیف پولتان بر روی گزینه Receive یا دریافت کلیک کنید. در صفحه جدید آدرس کیف پول شما نمایان می‌شود که باید آن را در جایی ذخیره نمایید. پس از اینکه آدرس مقصد را دریافت کردید بر روی گزینه Send در کیف پولتان کلیک کنید. در صفحه جدید توکن یا ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را دارید به همراه مقدار آن انتخاب و وارد کنید. پس از این کار آدرس کیف پول دیگرتان را وارد کنید و بر روی گزینه ارسال کلیک کنید تا دارایی مورد نظرتان به همراه مقدار مشخص شده به کیف پول مورد نظر منتقل شود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی‌های ارز دیجیتال به طور کلی محلی مناسب برای ذخیره سازی دارایی‌های دیجیتال نمی‌باشند. از این رو بهتر است که افراد دارایی‌های خود را به کیف پولی دیجیتال نظیر متامسک یا تراست والت منتقل نمایند تا دیگر نگران از دست رفتن سرمایه‌شان نباشند. صرافی‌ها معمولاً مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند و قرار دادن دارایی‌های دیجیتال خود در صرافی امری پسندیده و عاقلانه‌ای نمی‌باشد. به عنوان مثال صرافی یونی سواپ که یکی از بزرگترین صرافی‌های دنیا می‌باشد، تا به امروز دوبار هک شده است. با توجه به این مسائل ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول آشنا کنیم تا دیگر نگران هک شدن حساب‌های خود در صرافی نباشید.

سوالات متداول

اموزش تحلیل ارزهای دیجیتال تا چه اندازه مهم می باشد؟

بازار ارزهای دیجیتال بازار گسترده‌ای است و دارای طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال می‌باشد. از این رو اموزش تحلیل ارز دیجیتال به شما کمک خواهد کرد تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری را شناسایی و همچینن با درک بهتری نسبت به بازار به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

انتقال پول از صرافی ایرانی به کیف پول چگونه می ‌باشد؟

شما قادر نمی‌باشید تا ریال یا تومان را به کیف پول خود انتقال دهید، اما می‌توانید با خریداری ارز دیجیتال تتر از صرافی‌های ایرانی و انتقال آن به کیف پول خود و سپس انتقال آن به صرافی دیگری، به خرید انواع ارزهای دیجیتال بپردازید.

کارمزد انتقال از یک کیف پول به کیف پول دیگر چقدر است؟

هر کیف پول دیجیتال کارمزد مخصوص به خود را دارد، اما کارمزد کیف پول متامسک و تراست والت نسبت به سایرین کمتر می‌باشد. به عنوان مثال تراست والت کارمزدی برای انتقال و برداشت از کیف پول دریافت نمی‌کند و فقط زمانی که قصد انجام تراکنش بر روی شبکه اتریوم را دارید، مقداری از شما به عنوان کارمزد کم خواهد شد. البته این به خاطر استفاده از شبکه اتریوم می‌باشد که به آن Gas Fee  می‌‎گویند و کارمزد کیف پول تراست والت محسوب نمی‌شود.

نحوه انتقال اتریوم به کیف پول چگونه می باشد؟

نحوه انتقال اتریوم به کیف پول به این صورت است که شما در صرافی ارز دیجیتال اتریوم را خریداری می‌کنید و از طریق بخش WithDraw در صرافی آن را به کیف پول خود منتقل می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *