همانطور که می‌دانید امروزه تمامی صرافی‌های دیجیتال دارای توکن اختصاصی خود نیز می‌باشند. یکی از این صرافی‌های دیجیتال صرافی FTX می‌باشد که ارز دیجیتال FTX یا FTT را برای کاربران خود عرضه کرد. شاید این سوال برای شما پیش آید که ارز دیجیتال FTX چیست؟ FTT یا FTX ارز اختصاصی صرافی FTX است که در صرافی بایننس نیز لیست شده است. این دارایی دیجیتال در حال حاضر جزء 30 ارز برتر بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. اگر قصد آشنایی با این داریی دیجیتال را دارید و به دنبال جواب سوال ارز دیجیتال FTX چیست، می‌باشید، ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

ارز دیجیتال FTX چیست؟

ارز دیجیتال FTX چیست

ارز دیجیتال FTT یا FTX، توکن اختصاصی صرافی ارز دیجیتال FTX است که در سال 2019 در بازار عرضه گردید. تیم سازنده ارز دیجیتال FTX یکی از تیم‌های است که به دنبال رفع و مشکلات موجود در صرافی‌ها است. این تیم پس از چندی تصمیم به ساخت ارز دیجیتال مخصوص به خود گرفت و آن را بر روی پلتفرم FTX راه‌اندازی کرد. صرافی ارز دیجیتال FTX ادعا می‌کند که به دلیل ویژگی‌هایی مانند جلوگیری از بازگشت، یک استخر متمرکز وثیقه‌ای و تسویه‌ی جهانی استیبل کوین متمایز است. FTX یک صرافی متمرکز رمزنگاری است که توسط Sam Bankman-Fried در سال 2019 راه‌اندازی شد. همچنین این صرافی توسط شرکت‌های تجاری مهم در این صنعت از جمله Almeda Research، OTPP، Temasek، BlackRock، Coinbase Ventures و Sequoia Capital حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با کیف پول کوین بیس والت

این صرافی مدعی است که در سال 2022 تعداد کاربران آن به بیش از 1 میلیون نفر رسده است. همچنین توانسته که حجم معاملات روزانه خود را از مقدار 1 میلیارد دلار عبور دهد. به طور کلی توکن FTT یک توکن استاندارد ERC-20 است که به طور فعال توسط تریدرها در صرافی FTX استفاده می‌شود. در ابتدا، FTT به عنوان پاداشی برای معاملات مبادله‌ای ایجاد شد. اما پس از مدتی FTT در ایجاد توکن‌های اهرمی در صرافی FTX نیز به کار برده شد. کاربران بسته به تعداد سکه‌هایی که دارند می‌توانند تخفیف‌های VIP را در قالب FTT دریافت کنند و می‌توانند برای تامین نقدینگی از طریق موقعیت‌های آتی پاداش دریافت کنند. برای حفظ ارزش خود، صرافی به طور منظم توکن‌های خود را بازخرید می‌کند و می‌سوزاند.

صرافی ارز دیجیتال FTX

صرافی ارز دیجیتال FTX

صرافی ارز دیجیتال FTX با استفاده از مدل انحلال 3 لایه(Three-tiered liquidation) توانسته است که مقدار قابل توجه‌ای از سرمایه تریدرها که در معاملات مشتقات از بین می‌رود را کاهش دهد. در معاملات آتی کریپتو صرافی FTX، وثیقه در کیف پول‌های توکن جداگانه تقسیم می‌شود. این حالت می‌تواند برای معامله گران دشوار باشد زیرا از انحلال موقعیت‌ها جلوگیری می کند. از طرف دیگر معاملات مشتقات FTX با استیبل کوین تسویه می‌شوند که در این حالت نیاز به یک کیف پول جهانی مارجین است. یکی دیگر از ویژگی‌های صرافی FTT، توکن‌های اهرمی هستند که به معامله گران اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های اهرمی را بدون نیاز به معامله در حاشیه قرار دهند.

توکن‌های اهرمی با ERC20 سازگار هستند و می‌توانند در هر صرافی نقطه‌ای فهرست شوند. صرافی FTX در حال حاضر توکن‌های اهرمی XRP، BNB، TRX، BTC، ETH، EOS، USDT و LEO را ارائه می دهد. برای آشنایی با ارز دیجیتال EOS، مقاله ارز دیجیتال ایاس چیست را مطالعه کنید.

بنیانگذاران توکن FTX چه کسانی هستند؟

توکن FTX یا FTT توسط سم بنکمن فرید(Sam Bankman-Fried) و گری وانگ(Gary Wung) تأسیس گردید. سم بنکمن فرید یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی صرافی و ارز دیجیتال FTX است. همچنین مدیر عامل Almeda Research نیز می‌باشد و  قبلاً به عنوان مدیر توسعه در مرکز نوع دوستی نیز مشغول به کار بود. او همچنین از سال 2014 تا 2017 در جین استریت کپیتال(Jane Street Capital) نیز معامله گر بود. بانکمن فرید فیزیک خوانده و دارای مدرک لیسانس از موسسه فناوری ماساچوست است. گری وانگ یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری FTX: Cryptocurrency Derivatives Exchange است. او همچنین مدیر ارشد فناوری در Almeda Research است و پیش از این، او پس از انتقال از یک کارآموز مهندسی نرم افزار در گوگل، به عنوان مهندس نرم افزار کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال Monero چیست

کاربرد ارز دیجیتال FTX چیست؟

ارز دیجیتال FTX چیست

حال که تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال FTX چیست، با این دارایی دیجیتال آشنا شدید، بهتر است بدانیم در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • FTT از کمیسیون‌های که از تراکنش‌های صرافی FTX، برای بازخرید FTT استفاده می‌کند. توکن‌هایی که به این روش بازخرید می‌شوند، سوزانده می‌شوند.
  • توکن‌های FTT برای کاهش کارمزد معاملات و تضمین موقعیت‌های آتی استفاده می‌شوند و سود حاصل از تحرکات گسترده بازار بین دارندگان این ارز دیجیتال تقسیم می‌گردد.
  • موسسات و تریدرها با خرید یک نسخه برچسب سفید از پورتال OTC FTX و بازار آتی، هزینه‌ها را به صورت توکن‌های FTT پرداخت می‌کنند.
  • با ایجاد توکن‌های اهرمی، پروژه‌ها می‌توانند هزینه‌های لیست را با ارز دیجیتال FTT پرداخت کنند.
  • کاربران می‌توانند برای بهره‌مندی از تخفیف‌ها، رای‌های جایزه و معافیت از هزینه بلاک چین، ارز دیجیتالFTT را به اشتراک بگذارند.
  • یکی از مزایای توکن FTX (FTT) تخفیف کمیسیون است، اعضا کارمزد کمی می‌پردازند.
  • معامله‌گران از FTT به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند و  افراد فعال در صرافی FTX از 60 درصد تخفیف استفاده می‌کنند.
  • معامله گران از حمایت بیمه‌ای برخوردار می‌شوند که سود خالص را در لحظات نوسان بازار تضمین می‌کند.
  • FTT برای باز کردن موقعیت‌ها با اهرم مفید است، سرمایه‌گذاری FTT همچنین مزایایی را ارائه می‌دهد: تخفیف، فرصت برنده شدن در NFT، شرکت در ایردراپ‌ها، رای‌های جایزه و بلیط‌های IEO.

چه چیزی توکن FTX را منحصر به فرد می کند؟

چه چیزی توکن FTX را منحصر به فرد می کند؟

ارز دیجیتال FTX Token توسط Almeda Research پشتیبانی می‌شود که به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در تجارت کریپتو و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان نقدینگی شناخته می‌شود. به این ترتیب، ارز دیجیتال FTX Token محصولی است که توسط متخصصانی، با تخصص تایید و صنعت طراحی شده است. آنها خدمات متعددی را پوشش می دهند: از وثیقه تا حاشیه تعمیر و نگهداری تا فرآیندهای انحلال و فهرست محصولات. FTX همچنین ادعا می‌کند که بر چرخه‌های توسعه سریع متمرکز است و به آنها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های معاملات ارز دیجیتال را با سرعت رقابتی مستقر کنند. در حال حاضر این دارایی دیجیتال قیمتی برابر با 23.46 دلار دارد که می‌توانید آن را از صرافی FTX، Huobi و Binance خریداری کنید. برای آشنایی با صرافی هیوبی مقاله آموزش صرافی huobi را مطالعه نمایید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال FTX توکن اختصاصی صرافی FTX است که در بسیاری از صرافی‌های دیجیتال لیست شده است. FTX کاربردهای زیادی علاوه بر کاهش کارمزد دارد که در مقاله ارز دیجیتال FTX چیست، به آن پرداختیم. مدت زمان زیادی از تاریخ عرضه این دارایی دیجیتال نمی‌گذرد که به یکی از برترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا تبدیل شده است. اگر به وبسایت کوین مارکت کپ بروید، این دارایی جز 100 تا از بهترین ارزهای دیجیتال قرار دارد. دقت داشته باشید که بازار کریپتوکارنسی از پیچیده‌ترین بازارهای مالی است و بدون گذراندن دوره اموزشی ارز دیجیتال کسب درآمد دلاری در آن مشکل است. از این رو بهتر است که قبل از خرید و فروش با مفاهیم اصلی و پیشرفته ارزهای دیجیتال آشنا شوید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با این دارایی دیجیتال آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال FTX چیست، پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *