دینای ارزهای دیجیتال پس از شکل گیری وب 3 تغییرات بزرگی کرد و ارزهای دیجیتال جدیدی ایجاد شدند. توسعه دهندگان جدید ارزهای دیجیتال در تلاش هستند تا ارزهای دیجیتال خود را با فناوری وب 3 ادغام کنند. چرا که وب 3 ساختاری غیرمتمرکز دارد، هزینه تراکنشات بر روی این بستر ارزان، زمان کمتری نیاز است تا یک تراکنش صورت بگیرد و از امنیت بالاتری دارد. در این مقاله قصد داریم که شما را با ارز دیجیتال پولکادات آشنا کنیم، ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ شاید این سوالی باشد که برای شما پیش آید. پولکادات شبکه‌ای با هزاران بلاک چین می‌باشد که با نام DOT در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود. ارز دیجیتال پولکادات پتانسیل بالایی برای رشد دارد و حجم معاملاتی بالایی دارد که در ادامه شما را با این ارز دیجیتال محبوب بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

ارز دیجیتال پولکادات چیست

پولکادات ارز دیجیتالی است که از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کند و ساختار شبکه آن همانند بیت کوین همتا به همتا(Peer-To-Peer) می‌باشد. پولکادات قابلیت اتصال شبکه‌های بلاک چین مختلفی همانند اتریوم و بایننس اسمارت چین را فراهم می‌کند. همچنین به عنوان پروتکل می‌توان آن را به شبکه‌های بلاک چین مختلف وصل و ارزهای دیجیتال دات را بین این شبکه‌های بلاک چین تبادل کرد. ار آنجایی که ساختاری غیرمتمرکز دارد و از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کند، هزینه و زمان تراکنشات کم می‌باشد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. ارز دیجیتال پولکادات قابلیت استکینگ را دارد و از آن به عنوان یک پیوند دهنده در شبکه پولکادات می‌توان استفاده کرد که نقش به سزایی در پروتکل پولکادات دارد. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با اینترنت نسل سوم یا وب 3 دارید، مقاله وب 3 چیست را از دست ندهید.

هدف اصلی از ایجاد این ارز دیجیتال این است که کاربران در آینده شبکه پولکادات بیشتر دخیل باشند. این روند از طریق نگهداری ارز دیجیتال دات امکان پذیر می‌باشد، به این صورت که هر کاربری که ارز دیجیتال پولکادات را در اخیتار دارد، می‌تواند در تصمیم گیری‌ها شرکت کند. تا این بخش متوجه شدید که پولکادات پروتکل می‌باشد و ارز دیجیتال DOT، توکن انحصاری شبکه پولکادات می‌باشد. ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ توکن پروتکل بولکادات می‌باشد که بستر بلاک چین بولکادات می‌باشد که در رتبه 14 برترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزشی برابر با 17.52 دلار دارد. همچنین ارز دیجیتال پولکادات در لیست برترین ارزهای دیجیتال وب 3 قرار دارد که این نشان‌دهنده محبوبیت هر چه بیشتر این ارز دیجیتال می‌باشد.

تاریخچه ارز دیجیتال پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چیست

ارز دیجیتال polkadot برای اولین بار در سال 2016 توسط یکی از برجسته‌ترین افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال تولید گردید. گاوین وود(Gavin Wood) از جمله اشخاصی بود که در طراحی و ساخت بلاک چین اتریوم دست داشت. این شخص با هدف ایجاد شبکه بلاک چینی بهتر از اتریوم و با همکاری دو شخص دیگر به نام‌های پیتر(Peter Czaban) و رابرت هابرمایر(Robert Habermeier)، بلاک چین پولکادات را ایجاد کرد. شبکه بلاک چین پولکادات در سال‌های ابتدایی خود یعنی 2017 توانست به درآمدی بیش از 145 میلیون دلار برسد. اما این روی خوش مسئله برای گاوین وود نبود چرا که کمی بعد مورد حمله هکرها قرار گرفت و سرمایه‌ای بالغ بر 150 میلیون دلار را از دست داد.

از این رو روند توسعه این بلاک چین با مشکل و همچنین سرعت کمتری پیش رفت تا این که در سال 2018 با اکوسیستمی بهتر از قبل، قوی‌تر و با بهره گیری از وب 3 وارد بازار شد. ارز دیجیتال پولکادات تا به امروز پر قدرت در بازار ارزهای دیجیتال حضور داشته و افت قیمت زیادی را به خود ندیده است.

مزایای پولکادات

بعد از این که متوجه شدید ارز دیجیتال پولکادات چیست، بهتر است نگاهی به مزایای این ارز دیجیتال محبوب بیندازیم. مقیاس پذیری بالا، ارتقای شبکه، ساختاری متفاوت و غیرمتمرکز و ارتباط داشتن با دیگر شبکه‌های بلاک چین از مزایای پولکادات می‌باشد. در ادامه این بخش از مقاله ارز دیجیتال پولکادات چیست؟ شما با هر یک از این ویژگی‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مقیاس‌پذیری (Scalablity)

ارز دیجیتال پولکادات چیست

بلاک چین‌های قدیمی همانند اتریوم هزینه تراکنشات بالایی را از کاربران خود دریافت می‌کنند. شبکه بلاک چین پولکادات با بهره گیری از فناوری وب 3 این مشکل را تا حد قابل توجه‌ای کم کرده است. بلاک چین‌های ابتدایی توان عملیاتی پایین، رابط کاربری پیچیده و زمان‌بر که موجب تاخیر در انجام تراکنشات در زمان شلوغی صرافی‌ها می‌شود، دارند. اما بلاک چین پولکادات با ارائه مقیاس پذیری بهتر نسبت به دیگر رقبای خود توانست این مشکلات و محدودیت‌ها را حل نماید.

ارتقای شبکه

ارتقای شبکه

صرافی‌ها نیز همانند برنامه‌ها نیازمند آپدیت شدن یا به روز شدن، می‌باشند تا باگ‌ها و مشکلات موجود را برطرف سازند. ارتقای شبکه یا به روزرسانی بلاک چین کار راحتی نمی‌باشد و نیازمند به فورک شدن یا به اصطلاح انشعاب شبکه می‌باشند. از این رو فورک کردن به این معنی است که توسعه دهندگان، زنجیره‌ای جدید را ایجاد کنند و کاربران به استفاده از آن ترغیب کنند. این عملیات ماه‌ها به طول می‌انجامد که انجام فورک‌های پشت سر هم سبب پراکنده کردن کاربران و چند دستگی آن‌ها می‌شود. بلاک چین پولکادات بدون نیاز به فورک کردن زنجیره‌ای، به روز رسانی می‌شود که این به خاطر سیستم حاکمیتی درون زنجیره‌ای پولکادات می‌باشد. پروژه‌های گوناگون نیز می‌توانند با استفاده از این بلاک چین، سیستم خود را به روزرسانی کنند.

ساختاری متفاوت و غیرمتمرکز

ساختاری متفاوت و غیرمتمرکز

پروژه‌های بلاک چین قدیمی، ساختاری رسمی داشته‌اند و افراد و کاربران قادر به دادن نظرات خود نبودند. ساختار Polkadot متفاوت می‌باشد و افرادی که ارز دیجیتال Polkadot را در اختیار دارند می‌توانند درباره این پروتکل نظرات خود را بیان کنند. به طوری که دارندگان ارز دیجیتال دات می‌توانند نظرات خود را به طور مستقیم درباره این بلاک چین ارائه بدهند و به پیشنهادات مطرح شده نظر دهند. اما این پایان کار نیست، صاحبان ارز دیجیتال دات این قابلیت را دارند تا در انتخاب اعضای شورای حاکمیت شبکه بلاک چین polkadot نیز مشارکت کنند.

ارتباط داشتن با دیگر شبکه‌های بلاک چین

ارتباط داشتن با دیگر شبکه‌های بلاک چین

شبکه‌های بلاک چین اولیه ارتباط کمتری یا اصلا ارتباطی با دیگر شبکه‌ها ندارند و کاربران فقط می‌توانند درون آن شبکه فعالیت کنند. اما با توزیع ارزهای دیجیتال متعددی، تقاضای افراد برای تعامل با دیگر شبکه‌های بلاک چین افزایش پیدا کرد. بلاک چین Polkadot از جمله شبکه‌های بلاک چینی است که کاربران آن می‌توانند با دیگر شبکه‌ها ارتباط و به مبادله ارزهای دیجیتال بپردازند.

آینده پولکادات

آینده پولکادات

تا این بخش از مقاله متوجه شدید که ارز دیجیتال پولکادات چیست، الان بهتره بفهمیم که آیا این ارز دیجیتال آینده‌ای دارد یا خیر. شبکه بلاک چین polkadot مقیاس پذیری بالا و سرعت تراکنشات بیشتر نسبت به رقیب اصلی خود، اتریوم دارد و می‌توان آن را نماینده بلاک چین نسل سوم دانست. از طرفی دیگر بیشتر وبسایت معتبر پیش‌بینی ارزهای دیجیتال نظر مثبتی نسبت به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در سال‌های آتی دارند. به عنوان مثال وب سایت Coin Price Forecast و Wallet Investor پیش‌بینی کرده‌اند که تا چند سال دیگر ارزش این ارز دیجیتال به بالای 100 ذلار خواهد رسید. از این رو می‌توان گفت که آینده بسیار درخشانی در انتظار ارز دیجیتال پولکادات و همچنین دارندگان این ارز دیجیتال می‌باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال پولکادات از آن دسته از ارزهای دیجیتالی می‌باشد که غیرمتمرکز می‌باشد و از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کند. وب 3 حوزه‌ای بسیار گسترده و ایمنی است که بیشتر ارزهای دیجیتال در حال ارتقاء سیستم خود از وب 2 به وب 3 می‌باشند. مرورگرهای وب 3 و ارزهای دیجیتال وب 3 تنها بخش کوچکی از صنعت وب 3 می‌باشند که این روزها مورد توجه فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال قرار دارد. ارز دیجیتال پولکدات از زمان عرضه تا به امروز به خوبی توانسته خود را به سرمایه‌گذاران اثبات کند. بیشتر وبسایت‌های معتبر پیش‌بینی، نظری مثبت در رابطه با آینده این ارز دیجیتال دارند و بر این باور دارند که ارزش این ارز دیجیتال در آینده به بیش از 100 دلار خواهد رسید. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا به سوال ارز دیجیتال پولکادات چیست، پاسخ دهیم و آینده، تاریخچه و مزایای این ارز دیجیتال مشهور را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *