کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال کاری تقریباً دشوار و مشکل است. از این رو روزانه متدها و روش‌های جدیدی ابداع می‌شود که به تریدها در رسیدن به سود بیشتر از این بازار پر نوسان کمک می‌کند. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال همیشه بد نیست و گاهاً به تریدرها در رسیدن به سود کمک می‌کنید. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان از بازار ارزهای دیجیتال کسب سود کرد و بازار را نوسان گیری کرد، روش اسکالپ تریدینگ است. شاید این سوال برای شما پیش آید که اسکالپ تریدینگ چیست؟ اسکالپ تریدینگ روشی است که تریدرها در زمان مشخصی از هر روز به خرید فروش سهام و ارزهای دیجیتال زیادی می‌پردازند. برای این که با مفهوم اسکالپ تریدینگ آشنا شوید و پاسخ سوال اسکالپ تریدینگ چیست را پیدا کنید، ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید.

اسکالپ تریدینگ چیست ؟

اسکالپ تریدینگ چیست

اسکالپ تریدینگ چیست؟ اسکالپینگ یکی از سریع‌ترین روش‌های معاملاتی است که تریدرها از آن برای کسب سود در مدت زمان کم استفاده می‌کنند. تریدرها با استفاده از این روش علاوه بر این که از نوسانات بازار باخبر می‌گردند، بلکه سود خوبی هم از بازارهای مالی به جیب می‌زنند. این روش به این صورت کار می‌کند که تریدرها دست به خرید و فروش سهام‌ها در مدت زمان کمی می‌زنند. سرمایه‌گذارانی که از این روش استفاده می‌کنند چیزی حدود 10 تا 200 سهام در یک روز خرید و فروش می‌کنند و هر چقدر هم که سود آن‌ها از این کار کم باشد، چون تعداد زیاد است، مطلقاً سود خوبی بدست خواهند آورد. تریدرها با استفاده از این روش به نوسان گیری ارزهای دیجیتال نیز بپردازند و بازار را برای خود نوسان گیری کنند. کسانی که از این روش استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنند، اسکالپر گفته می‌شوند.

این روش مناسب آن دسته از تریدرهایی که است که علاقه‌ای به هولد کردن ندارند و قصد فروش دارایی‌های خود را مدت زمان کمی دارند، می‌باشد. البته ناگفته نماند که این دسته از افراد پیش از ورود به بازار تایم فریم خرید و فروش را از قبل مشخص می‌کنند. از آنجایی که تعداد خرید و فروش‌هایی که در تریدرها در یک روز انجام می‌دهند زیاد است، سود زیادی در آخر روز بدست می‌اید و ضرر کردن در این حالت بسیار کم است. اسکالپ تریدینگ در جایگاه دوم سریع‌ترین روش‌های معاملاتی بعد از معاملات با فرکانس بالا(HTF) قرار دارد. روش HTF توسط رایانه‌ها صورت می‌گیرد که در عرض یک دقیقه صدها و هزاران معامله را انجام می‌دهند، بنابراین این روش سریع‌ترین روش معاملاتی است.

مزایا و معایب اسکالپ تریدینگ چیست؟

مزیا و معایب اسکالپ تریدینگ چیست

در بخش قبلی مقاله به پاسخ سوال اسکالپ تریدینگ پرداختیم، در ادامه قصد داریم شما را با مزایا و معایب آن نیز آشنا کنیم. همانطور که پیش‌تر بیان کردیم، اسکالپ تریدینگ دومین روش سریع معاملاتی است که تریدرها از آن برای خرید و فروش سهام در مدت زمان کمی استفاده می‌کنند. از این رو بهتر سات که با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا شویم تا دلیل انتخاب این روش توسط تریدرها را بهتر درک کنیم.

مزایای اسکالپ تریدینگ چیست؟

  • کسب سود زیاد در بازه روزانه
  • مناسب سرمایه‌گذرای کوتاه مدت
  • امکان کسب سود از بازار راکد
  • دخیل نداشتن احساسات و منطق در این روش
  • احتمال ضرر بسیار پایین
  • کاهش ریسک معاملات

معایب اسکالپ تریدینگ چیست؟

  • کسب سود برای کسانی که در مفاهیم ریاضی مشکل دارند، سخت است
  • دنبال کردن قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای
  • وقت گیر بودن آن
  • استرس بسیار بالایی دارد

آیا اسکالپ تریدینگ سودآور است؟

اسکالپ تریدینگ روشی بسیار سودآور است که در بازه‌های زمانی کم تریدرها سودهای زیادی بدست می آورند. کسانی که از این روش برای معاملات خود استفاده می‌کنند، در بازه‌های زمانی کم معمولاً بین 10 تا 15 دقیقه، سهام خرید و فروش می‌کنند. سود حاصل از این معاملات زیاد نمی‌باشد، اما از آنجایی که تعداد معاملات زیاد است؛ سود خروجی نیز بیشتر می‌گردد. این روش برای تریدرها کهنه کار و قدیمی مناسب‌تر است، چرا که باید در لحظه تصمیم به خری و، فروش بگیرند و محاسبه ریسک را نیز در همان زمان به سرعت انجام دهند. اسکالپرها برای انجام گرفتن معاملات خود همیشه نقش راهی دارند. بدون نقش راه کسب سود از بازارهای مالی به راحتی انجام نمی‌گردد و ممکن است به ضرر و زیان منتهی شود.

اسکالپ تریدینگ به خودی خود به سرمایه‌گذار کمک می‌کند تا بازار را نوسان گیری کند، همین امر موجب می‌گردد که در انتخاب سهام‌ها بهتر عمل کند. به طور کلی کسب سود از اسکالپ تریدینگ زمانی محقق می‌گردد که مدت زمان زیادی در بازارهای مالی فعالیت داشته باشید و با مفاهیم اصلی و پایه‌ای این بازار آشنا باشید. اگر جز آن دسته از تریدرها هستید که بازار رمزارزهای را به خوبی نمی‌شناسید، مقاله آموزش ارز دیجیتال را مطالعه بفرمایید.

تکنیک های اسکالپ تریدینگ

تکنیک های اسکالپ تریدینگ

اسکالپرها برای رسیدن به سود بیشتر از بازارهای مالی نظیر فارکس و رمزارزها از تکنیک‌های به خصوصی استفاده می‌کنند. در ادامه مقاله اسکالپ تریدینگ چیست، قصد داریم شما را با این تکنیک‌ها بیشتر آشنا کنیم.

  1. انتخاب دارایی‌های که نقد شوندگی بالایی دارند(دارایی‌هایی که به سرعت به فروش می‌رسند را خریداری کنید.)
  2. تمرکز خود را بیشتر بر روی یک ارز دیجیتال قرار بدهید.(برای تریدرهای مبتدی)
  3. نوسان بالای یک دارایی نشان‌دهنده مناسب بودن آن برای خرید و فروش است.( ریسک این مورد کمی بالاست، چرا که ممکن است دارایی از نظر قیمتی سقوط کند.)
  4. استراتژی خروج داشتن.
  5. استفاده از اندیکتاتورها کسب درآمد را برای شما راحت‌تر می‌کند.
  6. بخشی از سرمایه خود را وارد معامله کنید نه همه آن را.

همه موارد بالا تکنیک‌هایی بودند که تریدرها با استفاده از آن‌ها به خرید و فروش دارایی‌ها می‌پردازند. اگر همه موارد بالا را دقیق و درست انجام دهید، به راحتی می‌توانید درآمد دلاری خود را افزایش دهید. همچنین با مطالعه مقاله آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال بازار رمزارزها را بهتر بشناسید تا به راحتی از این بازار کسب سود کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

اسکالپ تریدینگ یکی از بهترین روش‌ها برای کسانی است که سرمایه‌گذاری کوتاه مدت انجام می‌دهند. این افراد با استفاده از این روش می‌توانند در مدت زمان کم، ارزهای دیجیتال یا سهام زیادی خرید و فروش کنند و درآمد خود را در آخر هر روز افزایش دهند. تریدرهایی که از این استراتژی معاملاتی برای کسب سود استفاده می‌کنند را اسکالپر می‌نامند. اسکالپرها تریدرهای ریسک پذیری هستند، چرا که در لحظه خرید و فروش می‌کنند. این افراد همیشه قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، استراتژی خروجی برای خود ترتیب می‌دهند تا در صورت بروز ضرر آن را جبران کنند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با روش اسکالپ تریدینگ آشنا کنیم و به سوال اسکالپ تریدینگ چیست، پاسخ دهیم تا با یکی از متد‌های ترید روزانه بهتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *