اگر دارید این مطلب را می‌خوانید، حتماً شما هم یکی از طرفداران بازی‌های کریپتویی هستید. امروزه کمتر کسی نام متاورس و بازی‌های بلاک چینی را نشنیده است؛ چرا که به لطف متاورس و بلاک چین، بازی‌هایی طراحی شدند تا کسب درآمد از رمزارزها را برای کاربران ساده‌تر کنند. بازی پلی دپ چیست؟پلی دپ در واقع یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در بازی‌های مختلفی بازی کنند و از همین راه کسب درآمد کنند. این پلتفرم که شباهت زیادی به پلتفرم روبلاکس دارد(جهت آشنایی بیشتر با روبلاکس، مقاله بازی روبلاکس چیست را مطالعه کنید) تا به حال توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در ادامه این نوشتار قصد داریم شما را با این پلتفرم محبوب آشنا کنیم و پاسخ به سوال بازی پلی دپ چیست را به طور کامل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

بازی پلی دپ چیست؟

بازی پلی دپ چیست؟

همانطور که گفته شد، بازی پلی دپ در واقع پلتفرمی همانند استیم، روبلاکس و … است که کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند در بازی‌هایی که تحت شبکه این پلتفرم عرضه می‌شوند شرکت کنند و از این راه کسب درآمد کنند. بهتر است بدانید که پلتفرم PlayDapp بازی‌های مختلفی در ژانرهای گوناگونی طراحی کرده است و در اختیار کاربران قرار داده است. این پلتفرم که به عبارتی پلتفرم بازی‌های ویدیویی مبتنی بر شبکه بلاک چین است دارای ازری با نام PLA می‌باشد. با توجه به آنکه پلی دپ مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم و پالیگان می‌باشد و بلاک چین اختصاصی ندارد، می‌توان گفت که PLA یک توکن مشترک است. از PLA می‌توان برای خرید و فروش‌های آیتم‌های درون بازی استفاده کرد.

معمولاً این روز‌ها بازی‌های بلاک چینی اتریوم ارتباط مستقیمی با توکن‌های غیرمثلی NFT دارند. این قائده در رابطه با پلتفرم پلی دپ نیز صدق می‌کند. در واقع کارکترهای این بازی به صورت توکن‌های NFT طراحی شدند و کاربران می‌توانند در بازار(Market Place) پلی دپ، این کاراکترها را بخرند یا فروشند. جالب است بدانید یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران علاقه زیادی به این پلتفرم بازی نشان داده‌اند این است که اگر بازیکنی در طور بازی شکست بخورد، کاراکتری که به صورت NFT خریداری کرده است یا به نحوی در طول بازی به دست آورده است، از بین نمی‌رود و همچنان این بازیکن به عنوان مالک این کاراکتر محسوب می‌شود.

از دیگر مواردی که بهتر است در رابطه با پلتفرم PlayDapp بدانید، همکاری آن با شرکت بزرگ سامسونگ است. این همکاری به قدری توانسته راه را برای بازی پلی دپ آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: آموزش NFT

اهداف بازی پلی دپ چیست؟

اهداف بازی پلی دپ چیست؟

یکی از مهم‌ترین اهداف بازی PlayDapp، دعوت بازیکنان سراسر دنیا به بازی‌های غیربلاک چینی است. این پلتفرم گسترده در نظر دارد که اکوسیستمی از ارزهای دیجیتال و بازی‌های بلاک چینی را در اختیار کاربران مختلف بگذارد تا بازیکنان بتوانند علاوه بر بازی کردن، کسب درآمد نیز کنند. از دیگر اهداف پلتفرم پلی دپ می‌توان به تبدیل شدن به بزرگ‌ترین پلتفرم بازی‌های سبک PRG(بازی‌های سبک نقش آفرینی) روی تلفن همراه اشاره کرد. در نظر داشته باشید که تا به حال، پلتفرم‌ها و بازی‌های بلاک چینی به طور معمول در قالب برنامه‌های دسکتاپ طراحی شدند، حال با توجه به مزیت‌های بی شمار این پلتفرم، اضافه شدن آن به سیستم عامل‌های گوشی را می‌توان یکی دیگر از دلایلی که پلتفرم پلی دپ را تا این حد محبوب کرده است، دانست.

بیشتر بخوانید: بازی Ember Sword چیست؟

بازی پلی دپ چگونه کار می کند؟

بازی پلی دپ چگونه کار می کند؟

پلتفرم playdapp برای ساخت بازی‌های بلاک چینی از کیت اختصاصی خود(Software Development Kit) استفاده می‌کند. جالب است بدانید که SDK پلی دپ، بار توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی را برای ساخت زیرساخت‌های بلاک چین را کاهش می‌دهد و همچنین به عنوان یک کاتالیزور برای گسترش اکوسیستم بازی‌های بلاک چینی در جهان عمل می‌کند. به عبارتی بازی پلی دپ یک راه حل در خصوص مدیریت بازی‌های بلاک چینی است که در واقع به توسعه دهندگان در ساخت بازی‌های بلاک چینی و ورود به دنیای بلاک چین، کمک می‌کند. به زبان ساده‌تر کاربران می‌توانند به کمک این پلتفرم، بدون نیاز به علم و دانش بلاک چین، آیتم‌های بازی‌های مختلف خود را تبدیل به NFT کنند و همچنین بازی‌های خود را به بازی‌های بلاک چینی تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: بازی Waes Ducks چیست؟

پلتفرم PlayDapp از کیت توسعه نرم‌افزاری اختصاصی خود (Software Development Kit) برای ساخت بازی‌های بلاک چینی استفاده می‌کند. PlayDapp SDK بار توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی را برای ساخت زیرساخت‌های بلاک چین کاهش می‌دهد؛ علاوه‌بر این به عنوان یک کاتالیزور برای گسترش اکوسیستم بازی‌های بلاک چینی در جهان عمل می‌کند. به بیان ساده‌تر پلتفرم پلی دپ یک راه حل برای مدیریت بازی‌های بلاک چین است که به توسعه‌دهندگان در ساخت بازی و ورود به دنیای بلاک چین، کمک می‌کند. این پلتفرم به آن‌ها کمک می‌کند بدون نیاز به دانش بلاک چین بتوانند آیتم‌های بازی‌های خود را به صورت NFT در بیاورند و بازی‌های خود را به بازی‌های بلاک چینی تبدیل کنند.

سرویس های بازی پلی دپ چیست؟

سرویس های بازی پلی دپ چیست؟

همانطور که در بخش بازی پلی دپ چیست، اشاره کردیم، این پلتفرم تشکیل شده از بازی‌های متنوع در ژانر‌های گوناگون، که این سرویس را می‌توان مهم‌ترین سرویس بازی پلی دپ دانست. از سوی دیگر پلتفرم playdapp سرویس‌های دیگری را ارائه کرده است که بهتر است آن‌ها را بدانید.

بازی‌ها: برای شروع بازی در پلتفرم پلی دپ، ابتدا باید وارد وبسایت playdapp.io شوید، سپس از قسمت بازی‌ها وارد صفحه بازی شوید. در این قسمت بازی‌هایی که تحت شبکه این پلتفرم طراحی شدند را مشاهده می‌کنید که در حال حاظر تنها بازی‌های CryptoDozer ،DozerBird ،DozerTreasures و Along With The Gods موجود می‌باشد. بهتر است بدانید که در حال حاظر بسیاری از بازی‌های مهیج دیگری در حال ساخت می‌باشند که در آینده نه چندان دور، پلی دپ آن را در به انتشار خواهد گذاشت.

بازار یا مارکت: پلتفرم پلی دپ همانند بازی کریپتو رویال که در مقاله بازی Crypto Royale چیست مطالعه کردید، دارای بازار اختصاصی است. کاربران می‌توانند با مراجعه به بازار پلی دپ، از هر یک از شبکه‌های اتریوم یا پالیگان، به خرید و فروش کاراکترهای مختلف بپردازند.

سرویس Bridge پلتفرم پلی دپ: در این قسمت بازیکنان می‌توانند با مراجعه به قسمت Marketplace و مراجعه به بخش My Items و کلیک روی گزینه Collection، توکن‌های غیرمثلی NFT خود را که روی شبکه اتریوم است، به شبکه پالیگان یا بالعکس تبدیل کنند. این سرویس بیشتر مناسب کسانی است که قصد دارند معامله خود را با کارمزد کمتری انجام دهند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

با رشد بازی‌های بلاک چینی و گسترش دنیای ارزهای دیجیتال، روز به روز تعداد بازیکنان، بازی‌ها و پلتفرم‌هایی که این بازی‌های بلاک چینی را ارائه می‌دهند افزایش می‌یابد. پلتفرم playdapp تا به حال خود را به گونه‌ای به دنیا نشان داده است که به گفته کارشناسان، آینده درخشانی در انتظار آن است. در این نوشتار سعی کردیم به سوال بازی پلی دپ چیست پاسخ دهیم و یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بازی کردن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *