امروزه خیلی از افراد به یادگیری داده‌های آن چین یا همان تحلیل درون زنجیره‌ای می‌پردازند. دلیل آن این است که این افراد با کاربردی آن، می‌توانند با استفاده از آن آینده بازار ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنند. با این حال کار بسیار مشکلی است، ولی با کمک گرفتن از تحلیل آن چین می‌توانید پیش‌بینی‌هایی با ضریب بسیار کمتر را انجام داد. بهتر است بدانید که هر چقدر ضریب پیش‌بینی شما بیشتر باشد احتمال اینکه در معاملات خود سودآوری بیشتری داشته باشید بیشتر است. پس برای جهت کسب موفقت و درآمد بالا در معاملات خود بهتر است درک کامل و درستی از مفهوم Onchain داشته باشید. همچنین داده‌های آن چین یا به عبارتی دیگر تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای علمی است که به تازگی راه‌اندازی شده است و معیار‌های تأثیر‌گذار بر روی قیمت و حتی ارزش ارزهای دیجیتالرا مورد بررسی قرار می‌دهد. به این نکته توجه داشته باشید که داده‌های آن چین برای تریدرهایی که می‌خواهند استراتژی معاملاتی خود را مشخص کنند، بسیار پر سود می‌باشد که در ادامه برای درک مفهوم Onchain درباره‌ی آن کمی توضیح خواهیم داد.

تحلیل آن چین(Onchain)

تحلیل آن چین(Onchain)همانطور که در مقدمه بیان شد تحلیل آن چین علمی جدید است که با بهره‌گیری از آن توانایی این را خواهید داشت که بنیادین سودمند و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و شبکه بلاکچین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. همچنین تحلیل‌گرهایی که از این علم استفاده می‌کنند به دنبال پیش‌بینی بهتر و دقیق‌تر نسبت به روند حرکتی، ارزش و قیمت ارز‌های دیجیتال هستند. در این داده‌های آن چین عواملی همچون مقدار حجم تراکنش‌ ها، جزئیات استخراج مانند پاداش بلاک‌، وابستگی ‌های قیمتی و ارزشی، ورود و خروج سرمایه از صرافی ‌ها و … بررسی و تحلیل می‌شود.

تنها فرق تحلیل آن چین با تحلیل فاندامنتال در این است که در داده‌های آن چین با دسترسی به اطلاعات داخل بلاک چین برای مشخص کردن ارزش شبکه استفاده می‌شود ولی در تحلیل فاندامنتال ارزش واقعی یک پروژه یا یک شرکت را برای شما نشان می‌دهد. مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی که از داده‌های آن چین استفاده می‌شود می‌توان از داده‌های مرتبط با تراکنش‌ها و ولت‌ها برای مشخص کردن مقدار ارز یک شبکه نیز استفاده کرد. همچنین اگر به دنبال آموزش تحلیل ارز دیجیتال و کسب اطلاعات در این باره هستید این صفحه می‌تواند به شما کمک زیادی برساند.

روش بدست آوردن داده های آن چین چگونه است؟

برای اینکه بتوانید از این داده‌ها استفاده ببرید چند راه بیشتر موجود نیست. یکی از راه‌های بدست آوردن داده‌های آن چین ساخت یک حساب کاربری در شبکه‌ی بلاک‌چین است که البته برای انجام این کار باید از تخصص کافی و همچنین از وقت مناسبی برخوردار باشید. اما وب‌سایت‌هایی نیز هستند که داده‌های آن چین را با گرفتن هزینه‌ای برای اشتراک یا رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را نام خواهیم برد.

بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال چیست

سایت های ارائه دهنده‌ی داده‌های آن چین

سایت های ارائه دهنده‌ی داده‌های آن چیندر این قسمت از مقاله می‌خواهیم به تعدادی از وبسایت‌هایی که خدمات آن چین را ارائه می‌دهند اشاره کنیم پس برای کسب اطلاعات در این زمینه این نوشتار را دنبال کنید.

Glass node

اولین وب‌سایتی که می‌خواهیم برای شما ارائه دهیم Glass node است. در این سایت تعدادی از امکانات اولیه مرتبط با اطلاعات درون زنجیره‌ای به صورت رایگان در اختیار کاربران این سایت قرار می‌گیرد اما برای دسترسی به امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر بایستی هزینه پرداخت کرد.

SENTIMENT

در این سایت نیز ارائه خدمات آن چین و همچنین داده‌های مرتبط با تحلیل درون زنجیره‌ای قرار دارد که می‌توانید برای دسترسی به تعدادی اطلاعات به این سایت مراجعه فرمایید.

IN TO THE BLOCK

همچنین در سایت IN TO THE BLOCK از ابزارهای تحلیلی خیلی زیادی مانند تحلیل درون زنجیره‌ای برای اکثر ارز‌های دیجیتال، داده‌های فهرست سفارش‌ها و تحلیل سنتیمنتال استفاده می‌شود.

COINMETRICS

آخرین سایتی که می‌خواهیم به آن بپردازیم COINMETRICS می‌باشد که به عرضه‌ی خدمات رایگان در حوزه‌ی داده‌های درون زنجیره‌ای برای 37 ارز دیجیتال می‌پردازد که حتی از پیشگامان زمینه آن چین نیز می‌باشد.

معایب داده های آن چین

معایب داده های آن چینممکن است در آینده‌ای نزدیک دنیای کریپتو دچار تحول و تغییراتی شود. پس با گذشت زمان شاخص‌ها و معیار‌ها هم نیز دچار تغییراتی شود که با اقدام شدن فرمول‌های قبلی با داده‌های تازه امکان دارد چالش‌هایی به وجود آید. در ادامه قصد داریم به چند مورد از معایب داده های آن چین بپردازیم.

  1. احتمال خطا وجود دارد؛ به دلیل وجود زنجیره‌های جانبی و فرعی.
  2. زیرا به تازگی این علم راه‌اندازی شده است با کمبود داده مواجه هستیم.
  3. برای معامله کوتاه مدت و یا روزانه مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: مدیریت سرمایه ارز دیجیتال 

مزایای تحلیل آن چین (onchain)

مزایای تحلیل آن چین (onchain)در اصل تحلیل آن چین سعی بر این دارد که با افزایش و بهبود بخشیدن به فهم کاربر از تحلیل‌های گوناگون، پیش‌بینی بهتری با درصد اشتباه کمتری نسبت به نوسانات قیمتی بر روی ارز دیجیتال داشته باشد که تحلیلی جامع‌تر از تحلیل تکنیکال عرضه می‌کند.

در تحلیل درون شبکه‌ای علاوه بر بررسی کردن ورود و خروج سرمایه از صرافی، جزئیات پاداش‌ها و حتی تراکنش‌ها سعی می‌کنند که مانند تحلیل فاندمنتال‌ها از داده و اطلاعات درون شبکه‌ی بلاک چین استفاده ببرند. همچنین تفاوت های تحلیل تکنیکال و فاندمنتال را می‌توانید از این صفحه پیدا کنید. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که با بهره‌گیری از تحلیل آن چین ارزهای دیجیتال، می‌توانید نقطه‌های ورود و خروج کوتاه مدت ارز دیجیتال مورد نظر خود را به راحتی پیش‌بینی کنید؛ در ادامه به چند مورد از مزایای داده‌های آن چین را برای شما کربران گرامی بیان کنیم.

  • به اطلاعات معتبر و حقیقی از کاربرها و تراکنش‌های شبکه دسترسی دارید.
  • به صورت رایگان می‌توانید به داده‌ها و ابزار‌های گوناگون دسترسی داشته باشید.
  • برای گرفتن نتایج بهتر و دقیق‌تر امکان ترکیب کردن با فاکتور‌های گوناگون موجود است.
  • پخش شدن دارایی هولدرها در ارز دیجیتال‌های سودمند.
  • همچنین به دانش تخصصی نیازی نمی‌باشد.
  • دارای قابلیت تخمین زدن در رفتار پروژه‌ها در مدت زمان طولان.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانمطلب آخر

در این مقاله ما به یکی دیگر از استراتژی‌های معاملاتی پرداختیم، به نام تحلیل آن چین که در این تحلیل حجم تراکنش‌ ها، جزئیات استخراج مانند پاداش بلاک‌، وابستگی ‌های قیمتی و ارزشی، ورود و خروج سرمایه از صرافی ‌ها و … مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. همچنین بهتر است بدانید که تحلیل آن چین بر پایه‌ی داده‌های آماری طارحی شده است که کمک از این فناوری جدید می‌توانید رفتارهای سرمایه‌گذاران و روند بازار را از قبل پیش بینی کنید. البته برای استفاده از خدمات این فناوری برای شما چند سایت را معرفی کرده‌ایم که در صورت استفاده از این فناوری به این وب‌سایت‌ها مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *