در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال کامپاند خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال ارزی است که به شکل دیجیتالی برای کارکنان قابل دسترسی می‌باشد. به عبارت ساده، ارز دیجیتال یک شکل الکترونیکی ارز است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی همه چیز رو به دیجیتالی شدن می‌باشند. به عنوان نمونه آموزش، خرید کردن و امور بانکداری. ارزهای دیجیتال همه ویژگی‌های ذاتی از جمله پول فیزیکی و پول دیجیتالی را دارند که امکان مبادلات فوری را فراهم می‌کنند که می‌توان به طور مداوم برای اقساط در سراسر جهان و در عین حال که با ابزارها و شبکه‌های پشتیبانی شده مرتبط هستند، اجرا کرد. تا کنون ارز دیجیتال های زیادی مثل بیت کوین، ارز دیجیتال akita و … وارد بازار شده اند.

ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای مجازی، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و نقد الکترونیکی برخی از نمونه‌های ارز دیجیتال هستند که این واقعیت را تصدیق می‌کنند که همه ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتال رمزنگاری نیستند.

مقالات پیشنهادی:

معرفی ارز دیجیتال کامپاند

معرفی ارز دیجیتال کامپاند

در خصوص معرفی ارز دیجیتال کامپاند COMP ارز دیجیتال بومی Compound است، یک پلت فرم وام دهی DeFi (مالی غیرمتمرکز) که به کاربران اجازه می‌دهد برای وام دادن به ارزهای دیجیتال خود وام بگیرند یا سود کسب کنند. این بر روی اتریوم، دومین بلاک چین بزرگ جهان پس از بیت کوین، زندگی می‌کند.

قیمت ارز دیجیتال کامپاند

توکن Compound’s COMP دارای حداکثر 10 میلیون توکن است. چهل و دو درصد از توکن‌ها از طریق پروتکل بین کاربران توزیع می‌شود و هر روز 2312 COMP توزیع می‌شود. این کار تا سال 2024 که توزیع‌ها متوقف می‌شود ادامه خواهد داشت. بقیه توکن‌ها به شرح زیر تقسیم می‌شوند: 24٪ به سهامداران Compound Labs، شرکتی که پلتفرم وام دهی را هدایت می‌کند و توکن مطابقت دارد، تعلق می‌گیرد. تقریباً 22٪ به مؤسسان و کارکنان Compound تعلق می‌گیرد. تقریبا 8٪ به کسانی تعلق می‌گیرد که در مدیریت پروژه شرکت می‌کنند و حدود 4٪ به کارکنان آینده Compound تعلق می‌گیرد. این توکن یک «ژتون حکومتی» است، به این معنی که کاربرانی که توکن‌ها را در اختیار دارند می‌توانند از آنها برای رای دادن در مورد تغییرات مهم پروتکل استفاده کنند.

مقاله جالب: معرفی شبکه آپتیمیسم

بر اساس CoinMarketCap، پس از راه اندازی COMP در ژوئن 2020، قیمت آن به 337.05 دلار رسید. اما قیمت پس از آن کاهش یافت و بین 80 تا 250 دلار برای باقیمانده سال 2020 افزایش یافت. قیمت COMP در ماه می‌2021 طی یک دوره رشد ارز دیجیتال به بالاترین حد خود یعنی 854.48 دلار رسید، قبل از اینکه در 22 می‌به سرعت به 342.96 دلار سقوط کرد و در 20 ژوئن 2021 به کمترین میزان خود یعنی 221.85 دلار رسید. از آن زمان، قیمت در نوسان بوده است. بین 200 تا 500 دلار (از نوامبر 2021) که در سپتامبر 2021 به 508.91 دلار رسید.

معرفی ارز دیجیتال کامپاند

ویژگی ارز کامپاند

در ظاهر، Compound شبیه دیگر پروتکل‌های وام‌دهی غیرمتمرکز است، زیرا از دارایی‌های کریپتو به عنوان وثیقه برای قرض گرفتن دارایی‌های کریپتو بیشتر استفاده می‌کند. جایی که Compound برجسته می‌شود، توکن‌سازی دارایی‌های قفل‌شده در سیستم آنها از طریق استفاده از cTokens است. توکن‌های مرکب یا cTokenها به سادگی توکن‌های ERC20 هستند که نشان‌دهنده وجوهی است که کاربر در Compound سپرده شده است. با قرار دادن ETH یا ERC20 دیگری مانند USDC در پروتکل، کاربران مقداری معادل cToken دریافت می‌کنند. برای مثال، قفل کردن USDC در پروتکل، توکن‌های cUSD تولید می‌کند که به‌طور خودکار برای شما سود کسب می‌کند. در هر زمان، می‌توانید cUSDC خود را برای USDC معمولی به اضافه سود پرداختی به USDC بازخرید کنید. هر دارایی بازار خاص خود را دارد و میزان عرضه یا تقاضا در آن بازار، نرخ‌های بهره را تعیین می‌کند. چه مقدار پول cToken‌های شما در طول زمان انباشته می‌شود.

کامپاند چگونه کار می‌کند؟

Compound یکی از شناخته شده‌ترین پروژه‌ها در بازار DeFi است. پروژه‌های DeFi با هدف استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای ساخت محصولات مالی بهتر بدون واسطه، به کاربران کنترل بیشتری بر پول خود می‌دهند. کامپوند از این رویکرد برای وام دادن استفاده می‌کند و امکان تطبیق وام دهندگان و وام گیرندگان را به صورت الگوریتمی بدون واسطه فراهم می‌کند. کامپوند پیشگام مفهوم «کاوی نقدینگی» است که در دنیای DeFi محبوب شده است. در DeFi، کاربران برای کسب سود، ارز دیجیتال خود را قرض می‌دهند. برخی از کاربران «مزرعه تولید می‌کنند» یا به دنبال یافتن جایی هستند که باید پول خود را قرض دهند تا بیشترین بازده را به دست آورند.

استخراج نقدینگی بر اساس این روش استوار است. با استخراج نقدینگی، علاوه بر بازدهی عادی، کاربران می‌توانند توکن‌های COMP را برای مشارکت خود کسب کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا پتانسیل درآمد دارایی‌های رمزنگاری سپرده شده خود را به حداکثر برسانند. بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال دیگر با معرفی توکنی برای کشاورزی نقدینگی، Compound را کپی کرده‌اند.

برای آموزش ارز دیجیتال می توانید روی لینک کلیک کنید.

معرفی ارز دیجیتال کامپاند

آشنایی با ارز دیجیتال کامپاند

برای معرفی ارز دیجیتال کامپاند Compound باید گفت از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند که اساسا برنامه‌های رایانه‌ای را جایگزین واسطه‌ها می‌کند. COMP توکن حاکمیتی است که توسط Compound، یک پلتفرم وام دهی DeFi، در 16 ژوئن 2020 راه اندازی شد. پلت فرم Compound بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و برای ایجاد بازارهای پولی فعال برای دارایی‌های اتریوم در نظر گرفته شده است. پلتفرم Compound از cTokens استفاده می‌کند و با این توکن‌های بومی، کاربران می‌توانند به سادگی توکن‌های ERC-20 را واریز کنند و cToken‌های نماینده دریافت کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در عین حال می‌توانند از آن وجوه در برنامه‌های کاربردی دیگر بهره کسب کنند. کامپاند یک دارایی ERC-20 است که حاکمیت پلت فرم Compound را ایجاد می‌کند. دارندگان توکن‌های COMP می‌توانند در مورد تغییرات پروتکل رای دهند یا این حق رای را به آدرس مورد نظر خود واگذار کنند.

شرکت رمز ارز کامپاند چیست؟

Compound شرکتی است که به افراد اجازه می‌دهد از ارزهای دیجیتالی که پس‌انداز می‌کنند درآمد کسب کنند. این پروژه بخشی از اتریوم و به طور گسترده‌تر، DeFi است. کاربران همچنین می‌توانند با قرار دادن وثیقه بالاتر از آستانه تعیین‌شده توسط پروژه، ارز دیجیتال را از Compound قرض بگیرند. در یک حساب پس‌انداز سنتی، شما پول را در بانک قرار می‌دهید و سود آن پول را به دست می‌آورید. مشکل این است که مشتریان عادی بانک نمی‌توانند از پول سپرده گذاری شده و سودآور خود پس از حضور در بانک به هیچ وجه استفاده کنند. چه می‌شد اگر بتوانید پولی را که پس‌انداز به دست آورده‌اید در حالی که هنوز پس‌انداز می‌کنید خرج کنید؟ این ایده‌ای است که DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز امیدوار است حل شود.

بهترین راه های کسب درآمد از متاورس

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

مرکب چیست؟

یکی از نکاتی که در مورد معرفی ارز دیجیتال کامپاند مهم است این است که مانند بسیاری از پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز DeFi، Compound سیستمی از قراردادهای هوشمند با دسترسی آزاد است که بر روی اتریوم ساخته شده است. Compound بر روی اجازه دادن به وام گیرندگان برای گرفتن وام و وام دهندگان برای ارائه وام با قفل کردن دارایی‌های رمزنگاری شده خود در پروتکل تمرکز می‌کند. نرخ‌های بهره پرداختی و دریافتی توسط وام گیرندگان و وام دهندگان بر اساس عرضه و تقاضای هر دارایی رمزنگاری تعیین می‌شود. نرخ بهره با هر بلوک استخراج شده ایجاد می‌شود. وام‌ها را می‌توان بازپرداخت کرد و دارایی‌های قفل شده را می‌توان در هر زمان برداشت کرد.

بر اساس این اصل، cTokens ساخته شده است، توکن بومی Compound که به کاربران اجازه می‌دهد از پول خود سود کسب کنند و در عین حال قادر به انتقال، تجارت و استفاده از آن پول در برنامه‌های دیگر باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معرفی ارز دیجیتال کامپاند+ بررسی مزایا و معایب رمز ارز compound می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *