ما داریم به سمت دنیای اینترنت نسل سوم یا وب 3 پیش می‌رویم، اینترنتی که بر مبنای بلاک چین طراحی شده است. از آنجایی که ما در ابتدای این مسیر هستیم و بسیاری از اپلیکیشن‌ها در حال توسعه دادن سیستم خود به وب 3 می‌باشند. شما برای متصل شدن به اینگونه از برنامه‌ها نیاز به تهیه کیف پول های وب 3 می‌باشید. ما در این مقاله برای کمک به شما لیستی از برترین کیف پول های وب 3 را قرار داده‌ایم تا به راحتی بتوانید به دنیای وب 3 متصل شوید.

کیف پول وب 3 چیست؟

کیف پول های وب 3

دارایی‌های غیرمتمرکز همانند طوفانی دنیای ارزهای دیجیتال را دگرگون کرده است. DeFi امکان توسعه نسل کاملاً جدیدی از محصولات مالی را فراهم کرده است که دسترسی به خدمات مالی را برای همه ساده و تضمین می کند. با این حال، یکی از مهم ترین الزامات برای استفاده از پروتکل های DeFi کیف پول های DeFi یا کیف پول های وب 3 می‎باشد. کیف پول های وب 3 کیف پول‌های خود حضانتی(Self-Custodial) می‌باشند که دسترسی افراد را به اینترنت نسل سوم را ممکن می‌سازند. کیف پول دیجیتال Web3 برای داشتن رابطه‌ای امن و مطمئن و همیچنین برای ارتباط با دیگر محصولات DeFi ضروری می‌باشد. بیشتر کیف پول های وب 3 علاوه بر اینکه مکانی برای ذخیره ارزهای دیجیتال وب 3 هستند، دارای مرورگرهای DApp نیز می‌باشند که به کاربران این اجازه را می‌دهند تا به برنامه‌های غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند.

یکی از جنبه های مهم کیف پول های وب 3 این است که کاربران مسئول حفظ کلید خصوصی خود می‌باشند که نشان دهنده این است که کاربران اختیار تام دارایی‌‌های خود را دارند. علاوه بر این، تقریباً تمام کیف پول‌های web3 می‌توانند دارایی‌های متعددی از جمله ارزهای دیجیتال، NFT و توکن‌های DeFi را مدیریت کنند. اگر علاقه مند به موضوع NFTها یا توکن‌های غیرمثلی می‌باشید و دوست دارید بدانید که چگونه می‌توانید NFT بسازید، مقاله ساخت NFT را مطالعه کنید. کیف پول های وب 3 اکثرا دارای مرورگرهای وب 3 نیز می‌باشند، به عنوان مثال مرورگر بریو(Brave) مرورگری است که کیف پول دیجیتال آن با این مرورگر ادغام گردیده است. علاوه بر این، تقریباً تمام کیف پول‌های web3 می‌توانند دارایی‌های متعددی از جمله ارزهای دیجیتال، NFT و توکن‌های DeFi را مدیریت کنند.

بهترین کیف پول های وب 3

کیف پول های وب 3 یا کیف پول های DeFi پیشرفتی فوق‌العاده‌ای در زمینه دسترسی کاربران به دارایی‌های غیرمتمرکز می‌باشند. دارایی‌های غیرمتمرکز یا DeFi در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد و در آنیده‌ای نچندان دور بر بازارهای دیجیتال چیره می‌شود. از این رو داشتن کیف پول دیجیتال Web3 به عنوان پل ارتباطی شما با دنیای بزرگ اینترنت نسل سوم بسیار ضروری و در عین حال مفید می‌باشد. دیفای چیست؟ شاید این سوالی باشد که برای شما پیش آید برای رسیدن به جواب این سوال، مقاله های دیفای چیست و دیفای 2 چیست را مطالعه نمایید.

کیف پول تراست والت(Trust Wallet)

تراست والت بهترین کیف پول های وب 3

Trust Wallet یک کیف پول موبایل چند دارایی(Multi-Asset) است که از طیف وسیعی از دارایی‌ها پشتیبانی می‌کند. این کیف پول Web3 به عنوان یک بلاک چین آگنوستیک(Agnostic)، قابلیت ذخیره‌سازی و تبادل هر نوع دارایی دیجیتالی را دارد. طراحی این پلتفرم بسیار ساده است و به عبارتی برای کاربران تازه کار ایجاد شده است، از این رو کار با آن بسیار آسان می‌باشد. این کیف پول Web3 دارای ویژگی‌های امنیتی ضروری مانند بک‌آپ گیری آسان برای بازیابی اطلاعات می‌باشد تا کاربر دارایی‌های خود را به اشتباه از دست ندهد. خریداری ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات دلار و یورو به راحتی امکان پذیر است و محلی مناسب برای ذخیره آثار هنری(NFT) شما نیز می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با کیف پول تراست والت می‌توانید مقاله آشنایی با کیف پول تراست والت را مطالعه نمایید.

کیف پول متامسک(MetamaskWallet)

کیف پول متامسک(MetamaskWallet)

MetaMask کیف پول web3 می‌باشد که از آن برای مدیریت، انتقال و دریافت توکن‌های ETH و ERC-20 استفاده می‌شود. کیف پول دیجیتال Web3 متامسک از توکن‌هایی که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین(BEP-20) می‌باشند، نیز پشتیبانی می‌کند. اما این تنها شبکه‌ای نیست که متامسک از آن پشتیبانی می‌کند؛ امکان تجارت بر روی شبکه Polygon نیز وجود دارد. کیف پول متامسک یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های دیجیتال می‌باشد و امکان اتصال آن با اکثر برنامه‌های DeFi وجود دارد. متامسک را می‌توانید به عنوان برنامه‌ای بر روی گوشی‌های موبایل اندرویدی و IOS خود نصب کنید یا حتی به صورت افزونه به مرورگرهای کروم، فایرفاکس و بریو اضافه کنید. کیف پول دیجیتال وب 3 متامسک به مبتدیان در حوزه ارزهای دیجیتال این اجزاه را می‌دهد تا تجربه خوبی در بازارهای ارزهای دیجیتال داشته باشند. اگرچه بهتر است که اول افراد دوره آموزش ارز دیجیتال را سپری کنند و سپس به خرید و فروش در بازار رمزارزها بزنند.

کیف پول دیجیتال کوین بیس(CoinBase Wallet)

کیف پول دیجیتال کوین بیس(CoinBase Wallet)کوین بیس کیف پول دیجیتال Web3 غیر حضانتی(Non-Custodial) می‌باشد که توسط صرافی بزرگ متمرکز CoinBase ایجاد شده است. از طریق این کیف پول کاربران می‌توانند بیش از 500 توکن را  معامله کنند و دارایی‌های دیجیتال متنوعی را خریداری یا بفروشند. از طرفی دیگر محلی مناسب برای ذخیره آثار هنری(NFT) می‌باشد و کلکسیون‌های خود را در آن ذخیره کنید. افراد نیز می‌توانند به جای استفاده از آدرس کیف پول خود از نام کاربری خود برای دریافت و ارسال دارایی‌ها کنند، چرا که آدرس‌ها بسیار طولانی و گاهاً گیج کننده می‌باشد.

کیف پول دیجیتال آرگنت(Argent)

کیف پول دیجیتال آرگنت(Argent)

Argent یک کیف پول web3 می‌باشد که تنها نسخه موبایل آن موجود می‌باشد و به عنوان یک مرورگر DApps نیز عمل می‌کند. یکی دیگر از کیف پول های وب 3 است که کاربران بسیاری را به دلیل حذف کارمزد تراکنشات، عبارات اولیه(Seed Phrase) و کلیدهای خصوصی به خود جلب کرده است. نقطه ضعف و در عین حال بزرگ این کیف پول این است که فقط دارایی‌های اتریوم را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول را نمی‌توان به عنوان افزونه به مرورگرها اضافه کرد، اما می‌توان از WallerConnect برای اتصال این کیف پول به هر مرورگری استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول بلنک والت

کیف پول دیجیتال کوینومی(Coinomi)

کیف پول دیجیتال کوینومی(Coinomi)

یکی دیگر از بهترین کیف پول های وب 3، کیف پول کوینومی می‌باشد که کاربران آن می‌توانند به طور یکپارچه به DAppsها دسترسی داشته باشند. مرورگر DApps این کیف پول و پشتیبانی آن از Web3 امکان دسترسی آسان به انواع پروتکل‌های DApp و DeFi را می‌دهد. کوینومی یک کیف پول محبوب و مشهور DeFi و DApps می‌باشد که هم برای اندورید و هم برای IOS در دسترس می‌باشد. کیف پول کوینومی از قدیمی‌ترین کیف پول‌ها می‌باشد که بیش از 1000 ارزدیجیتال و همچنین 125 بلاک چین را پشتیبانی می‌کند.

کیف پول ترزور(Trezor)

کیف پول ترزور(Trezor)

برخلاف تمام کیف پول هایی که در بالا توضیح داده‌ایم، Trezor یک کیف پول سخت افزاری است. در حال حاضر فقط دو مدل از این کیف پول تولید می‌شود: Trezor One و Trezor Model T. هر دو کیف‌پول‌ ویژگی‌های امنیتی بالاتری را برای ذخیره‌سازی آفلاین رمزارزها و توکن‌های DeFi ارائه می‌کنند. برای دسترسی به دارایی‌های موجود در این کیف پول سخت‌افزاری نیاز به یک پین می‌باشد. علاوه بر این، ترتیب صفحه کلید به طور مداوم با هر بار استفاده تغییر می کند تا کی لاگرها(KeyLoggers) را شکست دهد. Trezor مدل T به دلیل دارا بودن صفحه نمایش لمسی برای وارد کردن پین، سهولت استفاده را ارائه می‌دهد. همچنین مدل T با ارزهای دیجیتال جدیدتر سازگارتر و برای ذخیره توکن های DeFi مناسب‌تر می‌باشد.

کیف پول لجر(Ledger)

کیف پول لجر(Ledger) برترین کیف پول های وب 3

کیف پول سخت‌افزاری دیگری که در این لیست قرار داده‌ایم کیف پول لجر می‌باشد که یکی دیگر از بهترین کیف پول های وب 3 می‌باشد. Ledger دارای دو کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X و Ledger Nano S است که هر دوی آن‌ها ویژگی‌های یکسانی دارند. به عنوان مثال شما قادر می‌باشید که دارایی‌های خود در محیطی امن ذخیره‌سازی، خرید و فروش کنید. با Ledger Nano X می توانید تا 5500 سکه و توکن را ذخیره کنید، از طرفی مدل Ledger Nano S بیش از 1100 سکه و توکن را پشتیبانی می‌کند. همچنین، می توانید از هر دو کیف پول سخت افزاری برای ذخیره NFT و موارد دیگر استفاده کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

دنیای وب 3 با سرعت در حال پیشرفت است و برای متصل شدن به این دنیا، باید کیف پول وب 3 داشته باشید. در لیست بالا برای شما برترین کیف پول های وب 3 در سال 2022 قرار گرفته شده است که می‌توانید یکی از آن‌ها را با توجه به نیازی که دارید انتخاب کنید. در این لیست هم به کیف پول های سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری اشاره شده است که این مطلب برای همه کاربران مفید باشد. خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در خصوص هر کدام از این کیف پول های وب 3 در بخش نظرات برای ما قرار بدهید. کیف پول‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم صرفاً برای اطلاع رسانی و آموزش بوده است و هیچکدام از آن‌ها از سمت موسسه فاموریان به شما پیشنهاد داده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *