نحوه شناسایی بهترین ICO برای سرمایه گذاری و ترید موضوعی است که امروز قصد داریم به توضیح و بررسی آن بپردازیم. حتماً شما هم می‌دانید که امروزه ارزهای دیجیتال و نحوه کسب درآمد از آن تبدیل به یکی از بحث‌برانگیزترین مباحث در جهان تبدیل شده است. حوضه ارزهای دیجیتال به شدت رو به رشد است و طبق تحقیقات انجام شده، در حال حاظر بیش از 9000 ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که به طور روز‌شمار به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. رشد عجیب بیت کوین در چند سال اخیر یکی از دلایل اصلی است که افراد بسیاری را مجاب به سرمایه گذاری در رمزارزها کرده است؛ به خصوص ارزهایی که شناخته شده نیستند.

در واقع این افراد با این تفکر که برخی از این رمزارزهای شناخته نشده، پتانسیل رشد دارند، اقدام به سرمایه گذاری روی آن‌ها می‌کنند. حال با در نظر گرفتن این موضوع که ارزهای دیجیتال به طور روزافزون در حال گسترش می‌باشند، ممکن است پیدا کردن بهرترین فرصت برای سرمایه گذاری کمی دشوار باشد. یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در بازار رمزارزها، خرید برترین ICOها است که شرکت‌ها برای تامین نیازهای مالی خود، آن را با شرایط خاصی در بازار عرضه می‌کنند. در ادامه به طور کامل به سوال ICO چیست پاسخ می‌دهیم و نحوه شناسایی بهترین ICO را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

ICO چیست؟

نحوه شناسایی بهترین ICO

پیش از آنکه به نحوه شناسایی بهترین ICO برای سرمایه گذاری بپردازیم، بهتر است کمی در رابطه با ICO نیز بدانید. در واقع ICO مختصر شده کلمه Initial Coin Offerings، به معنای عرضه اولیه سکه است که معمولاً برخی از شرکت‌ها برای افزایش سرمایه و رفع نیازهای مالی خود از آن استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر، آی سی او یک روش تامین مالی جمعی برای پروژه‌های بلاک چین است که در آن یک رمزارز یا به طور کلی دارایی رمزنگاری شده، پیش از آنکه در بازار اصلی عرضه شود، با قیمتی پایین‌تر به کاربران مختلف فروخته می‌شود. با توجه به این موضوع، در صورت موفقیت پروژه، به یک سرمایه گذاری ارزشمند برای خریدار، تبدیل می‌شود.

آی سی او را می‌توان یک استراتژی دو سر سود دانست، چرا که به کمک آن، علاوه بر اینکه خریداران می‌توانند به راحتی از رمزارزهایی که به آن‌ها امیدوار هستند، سود کسب کنند و ارز مورد نظر خود را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنند، صاحبان شرکت و توسعه دهندگان نیز می‌توانند از این معامله، نیاز‌های مالی شرکت را بر طرف کنند. ICO برای اولین بار در سال 2014، با هدف تامین نیاز مالی پروژه اتریوم، مورد استفاده قرار گرفت و به مرور زمان در سال 2017 محبوبیت زیادی از سوی کاربران کسب کرد.

بیشتر بخوانید: دلایل محبوبیت بازار ارز دیجیتال

آموزش نحوه شناسایی بهترین ICO

علاقه مندان به یافتن بهترین ICO برای سرمایه گذاری در نظر داشته باشند که اولین گام برای شناسایی ICO، تحقیقات می‌باشد. با توجه به پر ریسک بودن بازار ارزهای دیجیتال، توصیه می‌شد که پیش از سرمایه گذاری، حتماً در مورد ارز مورد نظر خود، تحقیق کنید، سپس اقدام کنید. افراد بسیاری تا کنون توانسته‌اند به کمک ICOها، به سودهای چشمگیری دست یابند و در نقطه مقابل افرادی بدون تحقیق فریب خوردند و سرمایه زیادی را در این راه از دست دادند. پس بهتر است پیش از شروع، مطمئن شوید که فریب کلاه برداری را نخورید. برای یادگیری آموش نحوه شناسایی بهترین ICO می‌توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

مطالعه وایت پیپر

مطالعه وایت پیپر ICO

یکی از روش‌های رایج مطمئن شدن از یک پروژه دیجیتالی، مطالعه وایت پیپر آن است. به عنوان مثال همه دنیا به بیت کوین و تیم توسعه دهنده آن، اطمینان لازم را دارند، چرا که اگر مقاله وایت پیپر بیت کوین چیست را مطالعه کنید متوجه می‌شوید که دلیل آن کامل بودن وایت پیپر است. در واقع با مطاله وایت پیپر از تمامی مفاهیم اصلی پروژه مذکور باخبر می‌شوید. به عبارتی وایت پیپر سندی است که در آن اطلاعاتی در رابطه با مفهوم پروژه، بنیان گذاران، اهداف پروژه و… را قرار گرفته شده است. برای آشنایی با وایت پیپر، این مقاله را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که برای بررسی وایت پیپر، به اطلاعاتی مانند موارد زیر دقت کنید:

  • ضرورت و چرایی ایجاد پروژه
  • اهداف اصلی پروژه
  • جزییات فنی پروژه
  • طرح کلی پروژه
  • بودجه
  • نقشه راه پروژه
  • تیم و اعضای توسعه دهنده پروژه

بررسی سایت پروژه

بررسی سایت پروژه و نحوه شناسایی بهترین ICO

توصیه می‌شود، حتماً پیش از سرمایه گذاری و ورود به حوضه ارزهای دیجیتال، به خصوص عرضه اولیه کوین‌ها، که معمولاً یک پروزه ناشناخته شده است، حتماً ابتدا وب سایت پروژه مذکور را بررسی کنید. محتوای سایت در بسیاری از مواقع می‌تواند به شناخت بنیان گذاران و اهداف پروژه به شما کمک کند. هر چه یک وب سایت طراحی و محتوای بهتری داشته باشد، قطعاً اعتبار بهتری نیز دارد.

اهداف پروژه

معمولاً اهداف در پروژه‌های مطمئن، به وضوح بیان می‌شود و همانطور که در بخش مطالعه وایت پیپر گفته شد، یکی از روش‌های شناسایی پروژه بررسی اهداف آن است. بنابراین اگر قصد دارید روی یک پروژه سرمایه گذاری کنید، ابتدا اهداف پروژه را به طور کامل بررسی کنید. مطالعه اعداد و ارقام، میزان بازدهی و وعده‌هایی که تیم پروژه ارائه می‌کند، می‌تواند در تشخیص بهترین ICO موثر باشد.

بررسی سرمایه گذاران و تیم توسعه دهنده پروژه

تیم توسعه دهنده پروژه ICO

همانطور که می‌دانید هر پروژه، تعدادی سرمایه گذار و یک تیم توسعه دهنده دارد. محبوب بودن این افراد برای پروژه می‌تواند به عنوان یک امتیاز مثبت عمل کند. به عنوان مثال، در مقاله بازی پلی دپ چیست خواندید که شرکت سامسونگ یکی از سرمایه گذاران در این پروژه است که در نهایت موجب بالا رفتن اعتماد مردم می‌شود. علاوه بر سرمایه گذاران، بهتر است تیم توسعه دهنده پروژه را نیز بررسی کنید، با شناخت و بررسی قابلیت‌های آن‌ها می‌توانید با خیالی راحت‌تر سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی

خطرات ICO ها چیست؟

همانطور که در بخش نحوه شناسایی بهترین ICO گفته شد، ICOها معمولاً برای پروژه‌های جدید استفاده می‌شوند و تصوری که از پروژه خود به مردم نشان می‌دهند، ممکن است وسوسه انگیز باشد؛ اما به هیچ عنوان فراموش نکنید که ارزش همه ارزها یکسان نیست و سرمایه گذاری روی ICOها از ریسک بالایی برخوردار است. بهتر است به ICOها به چشم یک سکه نگاه کنید، یک معامله 50-50 که در صورت موفقیت پروژه سود قابل توجه‌ای را دریافت می‌کنید و در صورت عدم موفقیت ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

همانطور که بارها در مقالات مختلف گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال بازاری خطرناک و نیازمند قدرت ریسک پذیری بالایی است، به طور کلی ماهیت این بازار به این شکل است و تمامی روش‌های کسب درآمد از آن به همین طریق نیازمند قدرت ریسک پذیری است. پس زمانی که پروژه جدیدی وارد بازار می‌شود، بهتر است خود را برای هر دو مسیر برد یا باخت آماده کنید؛ چرا که در این بازار هیچ چیز تضمینی نیست. در این نوشتار سعی کردیم تا نحوه شناسایی بهترین ICO را به زبان ساده بیان کنیم و از خطرهای آن سخن بگوییم. افرادی که به یادگیری استفاده از روش‌های استراتژی ترید پیش از معامله، علاقه دارند، می‌توانند با مطالعه این نوشتار، پروژه‌های مختلف را بهتر بشناسند و در نهایت بهرت عمل کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *