ارزهای دیجیتال در بازار رمزارزها نیز همانند افراد در دنیای واقعی هویت دارند. هر دارایی دیجیتالی که دارای هویت باشد و نقشه راهی داشته باشد، قابل اعتماد است و سرمایه گذاری بر روی آن‌ها عاقلانه می‌باشد. هویت یا کارت شناسایی ارزهای دیجیتال را وایت پیپر می‌گویند که بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال از این شاخصه نیز برخوردار است. شاید این سوال برای شما پیش آید که وایت پیپر ارز دیجیتال چیست و چه فایده‌ای در فروش و افزایش قیمت رمزارزها دارد. در جواب به این سوالات باید گفت که، وایت پیپر توضیحی از نقشه راه ارز دیجیتال هست که از سمت تیم توسعه‌دهنده آن منتشر می‌شود. ارزهای دیجیتالی که دارای وایت پیپر هستند از دیگر رمزارزهای که این ویژگی را ندارد، قابل اعتمادتر می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح مفهوم اینکه وایت پیپر ارز دیجیتال چیست، بپردازیم.

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست

White Paper یک سند اطلاعاتی است که توسط یک شرکت یا سازمان غیرانتفاعی برای ترویج یا برجسته کردن ویژگی‌های یک راه‌حل، محصول یا خدماتی که ارائه می‌کند یا قصد ارائه آن را دارد، صادر می‌شود. وایت پیپر همچنین به عنوان روشی برای ارائه سیاست‌ها و قوانین دولت و سنجش افکار عمومی استفاده می‌شود. White Paper محصول، خدمات یا روش خاصی را برای تأثیرگذاری بر تصمیمات فعلی و بالقوه مشتری یا سرمایه گذار تبلیغ می‌کند. کاغذ سفید شامل سه نوع اصلی پس‌زمینه‌ها، فهرست‌های شماره‌دار و کاغذهای سفید مشکل/راه‌حل است. وایت پیپر شواهد قانع کننده و واقعی ارائه می‌دهد که یک پیشنهاد خاص محصول یا روشی برتر برای حل یک مشکل است. بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که دارای وایت پیپر مخصوص به خود بود. اگر قصد آشنایی با این وایت پیپر را دارید، مقاله وایت پیپر بیت کوین چیست را مطالعه کنید.

وایت پیپر ارز دیجیتال چیست

کاغذهای سفید معمولاً برای اهداف بازاریابی تجاری بین یک تولید کننده و یک عمده فروش یا بین یک عمده فروش و یک خرده فروش طراحی می شوند. وایت پیپر ارز دیجیتال نیز به همین صورت است و هدف و برنامه‌ای که تیم توسعه‌دهنده آن دارایی برای چند سال آینده دارند را در اختیار عموم قرار می‌دهد. عموماً ارزهای دیجیتالی که از این ویژگی برخوردار می‌باشند، قابل اطمینان‌تر می‌باشند، چرا که می‌توان از آینده قیمتی آن‌‎ها تا حدودی مطلع شد. بنابراین خواندن وایت پیپر ارز دیجیتالی پیش از خرید آن می‌تواند به تریدر در خصوص هولد کردن ارز دیجیتال یا خرید و فروش لحظه‌ای آن کمک کرد.

هدف از انتشار وایت پیپر چیست؟

هدف از انتشار وایت پیپر

اوراق سفید اسناد فروش و بازاریابی هستند که برای ترغیب یا متقاعد کردن مشتریان استفاده می‌شود. وایت پیپر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول، خدمات، فناوری یا روش خاص منتشر می‌شود. کاغذهای سفید معمولاً برای اهداف بازاریابی تجاری بین یک تولید کننده و یک عمده فروش یا بین یک عمده فروش و یک خرده فروش طراحی می‌شوند. وایت پیپر می‌تواند حاوی گزازشی با راهنمایی دقیق و عمیق درباره یک ارز دیجیتال یا یک دارایی باشد. گزارشی که در وایتپیپر قرار می‌گیرد معمولاً موثق می‌باشد و از طریق تحقیقاتی که بر روی آن انجام شده است منتشر می‌گردد. وایت پیپر می‌تواند حاوی نمودارها، جداول و سایر روش‌های تجسم داده‌ها باشد. یک کاغذ سفید می‌تواند فلسفه یک سازمان را به اشتراک بگذارد یا یافته های تحقیقاتی مرتبط با یک صنعت را ارائه دهد.

اما واقعاً هدف اصلی از انتشار وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟ چرا ارزهای دیجیتال باید نقشه راه داشته باشند. از مهم‌ترین دلایل انتشار وایت پیپر ارز دیجیتالی این است که خاطر تریدر را از خرید آن تا حدودی راحت می‌کند. چرا که بر اساس شواهد و مدارکی که در وایت پیپر نمایش داده می‌شود، تریدر در می‌یابد که وضعیت این دارایی در چند ماه یا سال دیگر به چه صورت است. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال ایده‌ها و نقشه راه خود را برای پروژه در قالب یک وایت پیپر قرار می‌دهند تا سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری خود بیشتر مطمئن شوند.

به عنوان مثال ارز دیجیتال اتریوم که دومین ارز دیجیتال برتر دنیا می‌باشد، با وایت پیپری که ارائه داد، نظر خیلی از افراد را به خودش جذب کرد. تیم توسعه‌دهنده آن در ابتدا اعلام کرد که 15.5 میلیون اتریوم روانه بازار می‌شود که سبب تامین نقدینگی شد. ینابراین موارد گفته شده تا این بخش از مقاله وایت پیپر ارز دیجیتال چیست، WhitePaper ارزش زیادی در زمینه کسب سرمایه‌گذار دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه استخراج اتریوم

بخش های وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟

بخش های وایت پیپر ارز دیجیتال

وایت پیپرها با یکدیگر متفاوت می‌باشند، اما شباهت زیادی به مقالات دارد. بخش‌های وایت پیپر چیست؟ چه محتوایی با چه عناوینی در یک وایت پیپر ارز دیجیتال قرار می‌گیرد که تریدرها را راضی نگه می‌دارد. وایت پیپر قالب خاصی ندارند و هر تیم توسعه‌دهنده‌ای وایت پیپر را بر اساس علایق خود منتشر می‌کند. به طور کلی وایت پیپر شامل بخش‌های زیر می‌باشد که در این بخش از مقاله وایت پیپر ارز دیجیتال چیست، آورده شده است.

  • چکیده: بخش کوتاهی است که معمولاً کمتر از 300 کلمه است و تصویری کلی از کل مطلب را در اختیار خواننده قرار می‌دهد.
  • مقدمه: در این بخش پروژه به شما معرفی می‌شود و یک رویکرد کلی از کل متن در اختیار خواننده قرار می‌گیرد.
  • بیان مشکل: پس از این که با پروژه آشنا شدید، در بخش بعدی به شما توضیح داده می‌شود که در ادامه قرار است چه مشکلاتی را برطرف شود. همیشه وایت پیپری که تازه منتشر می‌شود برای رفع مشکلی است که آن پروژه با آن سرو کار دارد.
  •  راهکار رفع مشکل: پس از این که مخاطب با مشکلی که وجود دارد، آشنا گردید، راهکارهای لازم برای رفع آن بیان می‌شود.
  • نحوه حل مشکل: برای این که تریدر یا فرد خواننده مجاب به خرید شود، بهتر است که توضیحات فنی پروژه نیز در آن ذکر شود. این موضوع برای توسعه‌دهنده‌گان شبکه‌های بلاک چین از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • معرفی تیم توسعه دهنده: در آخر مطلب برای هویت گروهی که قصد رفع مشکلات را دارند، بیان می‌شود. اگر اشخاصی که بر روی پروژه کار می‌کنند، نام آشنا باشند؛ افراد زیادی از پروژه استقبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی ارز دیجیتال

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

بازار کریپتوکارنسی برای اینکه اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاران خود بدهد و آن‌ها را متقاعد به خرید کند از وایت پیپرها استفاده کرد. وایت پیپرها حاوی اطلاعات تکمیلی درباره پروژه‌های ارز دیجیتال است. انتشار وایت پیپرها به فروش بیشتر دارایی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند، چرا که تریدرها را از آینده قیمتی آن دارایی باخبر می‌سازد. از جهتی دیگر رمزارزهایی که وایت پیپر دارند از  دسته شت کوین‌ها جدا می‌شوند. کت در این مقاله سعی کردیه به توضیح اینکه وایت پیپر ارز دیجیتال چیست، بپردازیم تا شما بیشتر با وایت پیپرها و دلیل وجود آن‌ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *