همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال همیشه با تغییرات قیمتی تریدرها را غافل گیر می‌کند. گاهاً ارزش دارایی‌هایی دیجیتال افزایش یا کاهش می‌یابد که سبب ضرر یا سود افراد زیادی می‌شود. تریدرهایی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که اعتقاد دارند، ارزش برخی از دارایی‌های دیجیتال در دراز مدت افزایش می‌یابد. این دسته از افراد برای کسب درآمد بیشتر سعی می‌کنند که ارزهای دیجیتالی را در کیف پول خود نگهداری کنند. کاری که این دسته از تریدرها انجام می‌دهند، هولد ارز دیجیتال یا هولد کردن می‌گویند. هولد کردن ارز دیجیتال برای آن دسته از تریدرهایی که ریسک پذیر نیستند، بسیار گزینه مناسبی است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم اینکه هولد کردن ارز دیجیتال چیست یا هولدن چیست، آشنا کنیم. از این رو برای آشنایی با یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

هولد کردن ارز دیجیتال چیست

هولد ارز دیجیتال به این معنا است که شما ارز دیجیتالی را خریداری می‌کنید و آن را برای مدتی در کیف پول خود نگهداری می‌کنید. زمانی که ارزش ارز دیجیتال مورد نظر تریدر افزایش می‌یابد و به قیمت دلخواه تریدر می‌رسد، آن را به فروش می‌رساند. افرادی که به دنبال کسب درآمد از این روش هستند، ریسک خرید و فروش به صورت لحظه‌ای را به جان نمی‌خرند و عموماً با نام سرمایه‌گذاران بلند مدت خطاب می‌شوند. به عنوان مثال شما اگر ارز دیجیتال بیت کوین را چند سال پیش یا فرضاً در سال 2008 خریداری کرده بودید، می‌توانستید به راحتی آن را الان به فروش برسانید. اما همیشه هولد ارز دیجیتال به سود ختم نمی‌شود و ممکن است که قیمت آن دارایی به شدت افت کند و به طور کامل ارزش خود را از دست بدهد.

به عنوان مثال ارز دیجیتال لونا در زمان عرضه خود ارزش خیلی زیادی نداشت، اما پس از چندی ارزش آن زیاد شد. این افزایش قمیتی باعث شد که تریدرها را به فکر هولد کردن ارز دیجیتال لونا بیاندازد. از این رو افراد زیادی دست به خرید این دارایی دیجیتال زدند، اما پس از چند ماه ارزش آن به قدری افت کرد که بسیاری از تریدرها مسبب ضرر شدند. بنابراین نمی‌توان به طور حتم گفت که هولد ارز دیجیتال امری درست و آینده‎نگرانه‌ای است. اگر قصد آشنایی با ارز دیجیتال لونا را دارید، مقاله ارز دیجیتال لونا چیست را مطالعه کنید. البته اگر سرمایه خود را بر روی دارایی خاصی سرمایه‌گذاری کنید که در دراز مدت به شما سود می‌رساند، کاری عاقلانه و درستی است.

دقت داشته باشید که اگر ارزش دارایی مورد نظر شما کاهش پیدا کرد، ناامید نشوید و به سرعت آن را به فروش نرسانید. البته این نکته که جلوی ضرر را هر وقت بگیرید سود است را نیز فراموش نکنید، بنابراین حتماً از روندی که ممکن است در ماه‌های آتی داشته باشد مطلع شوید.

ترید کردن بهتر است یا هولد ارز دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال چیست

حال که با مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال چیست، آشنا شدید، بهتر است بدانید ترید کردن یا هولد؟ ترید کردن در بازار ارزهای دیجیتال نیازمند داشتن اطلاعات و دانش زیادی است. اما کسب درآمد دلاری از ترید کردن در حالت عادی بیشتر از هولد ارز دیجیتال است. چرا که افراد در بازه‌های زمانی کم به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند و معمولاً سود خوبی بدست می‌آورند. هولد کردن ارز دیجیتال روندی متفاوت با ترید کردن دارد. در این حالت تریدر ارز دیجیتالی را خریداری می‌کند و به امید این که روزی ارزش آن افزایش یابد، آن را نگهداری می‌کند. در این حالت مقدار سود و ضرر احتمالی را به راحتی نمی‌توان پیش‌بینی کرد. چرا که ممکن است ارزش آن چند سال دیگر زیاد شود و همچنین از طریق کندل‌ها، نمودارها و ابزارها نمی‌توان به یک نتیجه کلی رسید.

بنابراین نمی‌توان به طور حتم گفت که ترید کردن بهتر از هولد ارز دیجیتال است یا بلعکس. هر تریدر می‌تواند یکی یا هر دو مسیر را انتخاب کند به عنوان مثال هم هولدر بیت کوین باشد و هم به صورت روزانه یا هفتگی ترید کند. البته ناگفته نماند که تریدرهای تازه کار بیشتر به سراغ هولدن ارز دیجیتال می‌روند، چرا که دانش زیادی درباره این بازار ندارند. اگر جزء آن دسته از تریدرهایی هستید که به دنبال کسب دانش و درآمد دلاری سریع از بازار کریپتوکارنسی می‌باشید. دوره آموزشی ارز دیجیتال بهترین انتخاب برای رسیدن به اهداف خود در مدت زمان کمی می‌باشد.

هولد کردن ارز دیجیتال امن است؟

هولد کردن ارز دیجیتال امن است؟

بازار کریپتوکارنسی مکانی است که همیشه مورد توجه هکرها و افراد کلاه‌بردار قرار دارد. از طرفی صرافی‌های ارز دیجیتال بدترین مکان برای ذخیره و نگهداری دارایی‌های دیجیتال است، چرا که بارها دارایی‌های افراد در صرافی‌ها به سرقت رفته است. به عنوان مثال صرافی بایننس که بزرگترین صرافی دنیا است تاکنون 1 بار هک شده است که در پی آن 7000 بیت کوین به سرقت رفت. همچنین اگر مدت زمان زیادی از حساب کاربری خود در یک صرافی استفاده نکنید، صرافی آن حساب را مسدود می‌کند و تا زمانی که مجدداً احراز هوبت را انجام ندهید، حساب شما باز نمی‌شود.

از این رو بهتر است که اگر قصد ذخیره دارایی‌های خود را در جایی امن دارید، کیف پول دیجیتال بهترین گزینه است. اگر که تاکنون کیف پول دیجیتال تهیه نکردید و ندارید، مقاله نحوه ساخت کیف پول دیجیتال را مطالعه کنید. در حال حاضر بهترین کیف پول‌های دیجیتال تراست والت، متامسک و اتمیک والت می‌باشد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. تا این بخش از مقاله هولد کردن ارز دیجیتال چیست، با این روش درآمدی آشنا شدید. اما واقعاً از چه طریقی می‌توان از آن کسب درآمد کرد.

نحوه کسب درآمد از هولد کردن

نحوه کسب درآمد از هولد کردن

حال که تا این بخش از مقاله هولد کردن ارز دیجیتال چیست، با مفهوم هولد ارز دیجیتال آشنا شدید، بهتر است با نحوه کسب آن نیز آشنا شویم. برای کسب درآمد از طریق هولد کردن چند روش وجود دارد.

در حالت اول فرد ارز دیجیتالی را خریداری می‌کند و در کیف پول خود برای مدت زمان طولانی نگهداری می‌کند تا ارزش آن افزایش یابد. در این حالت تریدر معمولاً به سود دلخواه خود می‌رسد و کمتر دچار ضرر می‌شود. وام دهی کریپتو نیز یکی دیگر از راه‌هایی است که از طریق آن سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های خود را به اشخاص دیگر قرض دهند و در ازای این کار سود دریافت کنند. در حال وام دهی فرد ارز دیجیتال خود را در پلتفرم یا صرافی قرار می‌دهد که در مدت زمان وام دهی آن دارایی بلاک می‌شود و در انتها دارایی فرد به همراه سود آن به شخص تحویل داده می‌شود. شرکت های سرمایه گذاری ارز دیجیتال از طریق مشارکت در انجام فرآیند مایننیگ یا دیگر فرآیندها به کاربرانی که در این زمینه کمک می‌کنند، سود می‌دهد.

ضمانت سود در این روش خیلی بالا می‌باشد و کمتر کسی دچار ضرر می‌گردد. استیکینگ ارز دیجیتال شباهت کمی با سیستم وام دهی دارد. در این حالت شخص دارایی خود را در استخر نقدینگی صرافی قرار می‌دهد و در ازای اینکار سود کسب می‌کند. صرافی در ازای این که مشکل نقدینگی صرافی را برطرف می‌کنید سودی به شما می‌دهد و پس از اتمام دوره سود و دارایی خود را می‌توانید از استخر خارج کنید. اگر قصد انتخاب این روش را دارید، بهتر است که مقاله بهترین سایت های استیکینگ ارز دیجیتال را پیش از شروع مطالعه کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

هولدن یا هولد کردن ارز دیجیتال یکی از بسیار راه‌های کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی است. افراد با استفاده از این روش می‌توانند در پایین‌ترین حالت ریسک ممکن ارز کسب درآمد دلاری کنند. بازار ارزهای دیجیتال، بازاری است که اگر درباره بخش‌های آن آشنایی نداشته باشید به راحتی سرمایه خود را از دست خواهید داد. از این رو بیشتر افراد تازه کار که دانش کافی درباره این بازار ندارند به سراغ هولد ارز دیجیتال می‌روند. ما در این ومقاله سعی بر این داشتیم شما را با مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال چیست، آشنا کنیم، تا با استفاده از این روش کسب درآمد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *