بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر پررونق‌ترین بازار مالی است و افراد زیادی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در این بازار می‌پردازند. ارزهای دیجیتال زیادی هم از زمان انتشار اولین رمزارز(بیت کوین) روانه بازار شده است. یکی از پروژه‌هایی که به تازگی وارد بازار کریپتوکارنسی شده است، ارز دیجیتال بیت دائو است. برخی بر این باورند که این ارز دیجیتال در آینده روندی نزولی خواهد داشت، اما برخی دیگر آینده خوبی را برای این رمزارز نوپا پیشبینی کرده‌اند. اگر قصد دارید با این دارایی دیجیتال بیشتر آشنا شوید و به دنبال جواب سوال اینکه واقعاً ارز دیجیتال بیت دائو چیست، هستید؛ حتماً ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

ارز دیجیتال بیت دائو چیست؟

ارز دیجیتال بیت دائو چیست

یکی دیگر از رمزارزهایی که در بازار کریپتوکارنسی یافت می‌شود، رمزارز بیت دائو است که با نشان BIT شناسایی می‌گردد. این ارز دیجیتال در سال 2021، ماه اگوست معرفی و روانه بازار کریپتوکارنسی شد. اگر قصد آشنایی بیشتر با بازار ارزهای دیجیتال را دارید، مقاله آموزش کریپتوکارنسی را مطالعه کنید. ارز دیجیتال بیت دائو در همان سال اولیه انتشار خود، توانست 230 میلیون دلار سود را از طریق فروش برای تیم سازنده آن به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین سرمایه گذاران اولیه این دارایی دیجیتال می‌توان به پیتر تایِل(Peter Thiel)، گروه Pantera Capital اشاره کرد.

محوریت اصلی و نحوه کارکرد این پروژه به صورت خودگردان است، چرا که یک پروژه دائو(DAO) است. هیچ تیم توسعه‌دهنده به صورت اختصاصی بر روی آن کار نمی‌کنند و کاربران و افراد متخصص می‌توانند به طور آزادانه در جهت پیشرفت این پروژه فعالیت کنند. از این رو به طور کامل می‌توان حدس زد که این پروژه استقلال زیادتری نسبت به باقی پروژه‌های بازار ارزهای دیجتیال دارد.

هدف از تولید ارز دیجیتال بیت دائو چیست؟

ارز دیجیتال بیت دائو چیست

در حال حاضر این ارز دیجیتال را می‌توانید از صرافی بای بیت خریداری کنید و در این صرافی به فروش برسانید. اگر قصد آشنایی با صرافی بای بیت را دارید، مقاله صرافی بای بیت چیست را مطالعه کنید. این صرافی در ازای این خرید و فروش‌ها مبلغی را به خزانه این رمزارز واریز می‌کند. تقریباً 0.025 درصد از حجم معاملاتی که به صورت لحظه‌ای بر روی این دارایی انجام می‌شود؛ حجم کلی معاملات ارز دیجیتال بیت دائو در سال 2021 برابر با 1 میلیارد دلار بود. تیم سازنده‌ی بیت دائو برای اینکه افراد مختلف از سراسر جهان به راحتی و به صورت کاملاً روشن در یک اکوسیستم غیرمتمرکز مالی فعالیت کنند، دست به تولید ارزدیجیتال دائو زدند. نحوه استفاده از پلتفرم بیت دائو به قدری آسان است که نیاز به انجام هیچگونه احراز هویت یا ثبت نامی ندارد.

این پروژه قصد دارد که سرمایه‌گذاری بزرگی بر روی اینترنت نسل سوم یا وب3 قرار بدهد، چرا که پیشرفت خوبی در این چند وقت داشته است. امروزه ارزهای دیجیتال زیادی را شاهد هستید که از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کنند. وب 3 این ویژگی را به کاربران می‌دهد تا حریم خصوصی بهتر و داده‌های خود را کنترل کنند. برای این که با مفهوم وب 3 بیشتر آشنا شوید مقاله وب 3 چیست را مطالعه کنید.
 این ارز دیجیتال دارای وبسایت رسمی خود نیز می‌باشد که در آن بیانیه‌های مربوط به پروژه را قرار می‌دهد. این وبسایت به تازگی مدعی شده است که بیت دائو 638 میلیون دلار را برای راهبرد و کمک به پروژه‌های وب 3 اهدا کرده است. حال که با هدف پروژه بیت دائو آشنا شدید و به جواب سوال ارز دیجیتال بیت دائو چیست، رسیدید، بهتر است تاریخچه قیمتی آن را نیز بررسی کنیم.

قیمت ارز دیجیتال بیت دائو

قیمت ارز دیجیتال بیت دائو

بررسی روند قیمتی ارزهای دیجیتال در شناخت بهتر آن‌ها به سرمایه‌گذاران کمک زیادی می‌کند. به عنوان مثال بیت کوین روندی را که 4 سال پیش یعنی در سال 2018 از خود به جای گذاشته را از سر گرفته است. از این رو ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال بیت دائو چیست، قصد داریم شما را با تاریخچه قیمتی بیت دائو آشنا کنیم. بیت دائو در زمان عرضه خود یعنی سال 2021 قیمتی برابر با 1.5 دلار داشت که پس از گذشت دو روز به قیمت 1.77 دلار رسید. اما این رشد قیمتی تداوم نداشت و پس از گذشت تقریباً یک ماه به ارزش 1.24 دلار افت کرد. دو ماه بعد از تولید دوباره به روند صعودی خود برگشت، اما قوی تر از قبل. این ارز دیجیتال در ماه نوامبر توانست ارزش خود را 3.09 دلار برساند که رشد خوبی به حساب می‌آمد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی ارز دیجیتال

اما از آنجایی که روند نزولی بیت کوین بر روی بازار کریپتوکارنسی اثری منفی داشت، این ارز دیجیتال نیز دچار رکود و افت قیمتی شد. قیمت ارز دیجیتال بیت دائو در ماه ژانویه به 2 دلار رسید، اما این پایان ماجرا برای بیت دائو نبود. قیمت این ارز دیجیتال به زیر 1 دلار هم رسید و ارزش 0.4 دلار برای آن به ثبت گردید. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بیت دائو برابر است با 0.048 دلار.

نحوه خرید ارز دیجیتال بیت دائو

نحوه خرید ارز دیجیتال بیت دائو

امکان خرید ارز دیجیتال بیت دائو از طریق صرافی‌های معدودی امکان پذیر است. از جمله صرافی‌هایی که می‌توانید این ارز دیجیتال را از آنجا  تهیه کنید، صرافی بای بیت، هات بیت، سوشی سواپ، کوینکس، MeXc می‌باشد. برای آشنایی با صرافی MeXc می‌توانید مفاله آموزش صرافی MEXC را مطالعه کنید تا با این صرافی بیشنر آشنا شوید. شما با مراجعه به صرافی‌های نام برده می‌توانید توکن بیت دائو را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها | ویژگی های صرافی

نحوه نگهداری ارز دیجیتال بیت دائو

ارز دیجیتال بیت دائو را می‌توانید در بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال ذخیره کنید. این ارز دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم پیاده سازی شده است، از این رو هر کیف پولی که از بلاک چین ERC-20 پشتیبانی کند امکان ذخیره بیت دائو بر روی آن وجود دارد. تراست والت و متامسک دوتا از برترین کیف پول‌های دیجیتالی است که شما می‌توایند این دارایی دیجیتال را بر روی آن‌ها ذخیره کنید. با مطالعه مقاله آشنایی با کیف پول تراست ولت با نحوه ساخت، واریز و دریافت ارز دیجیتال در این کیف پول آشنا خواهید شد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال بیت دائو یکی دیگر از رمزارزهای موجود در بازار می‌‎باشد که به تازگی تولید شده است. این ارز دیجیتال در سال 2021 با قیمت 1.5 دلار روانه بازار گردید و به قیمت 4 دلار پیش از سقوط بیت کوین رسید. امکان خریداری این دارایی در بسیار از صرافی‌ها وجود دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به بای بیتو هات بیت اشاره کرد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با ارز دیجیتال بیت دائو آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال بیت دائو چیست نیز پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *