امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی راه‌های کسب درآمدی مختلفی ارائه شدند که یکی از این راه‌ها کسب درآمد از بازی کردن است. در این نوشتار قصد داریم پاسخ به سوال بازی Crypto Kitties چیست را به طورت کامل و روان در اختیار شما عزیزان بگذاریم. بازی کریپتوکیتیز با توجه به مزیت‌های فراوانی که نسبت به دیگر بازی‌های کریپتویی دارد، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های کسب درآمده شده است. این بازی در سال 2017 ساخته شد که تا کنون جز موفق‌ترین پروژه‌های کریپتویی است. در ادامه این مقاله با بازی Crypto Kitties به طور کامل آشنا خواهید شد؛ همچنین نحوه کسب درآمد از آن را بیان کردیم تا بتوانید در این پلتفرم محبوب بازی کنید و به سرمایه خود بی‌افزایید.

بیشتر بخوانید: بازی Crypto Royale چیست؟

بازی Crypto Kitties چیست؟

پروژه بازی کریپتوکیتیز در سال 2017 توسط یک استارتاپ کانادایی به نام Axiom Zen راه‌اندازی شد. بهتر است بدانید که Axiom Zen در بسیاری از پروژه‌های واقعیت مجازی و نرم‌افزاری در این حوضه وجود داشت. اما قطعاً بازی Crypto Kittes را می‌توان به عنوان موفق‌ترین پروژه این شرکت دانست. در مقاله تعریف NFT از منحصر به فرد بودن توکن‌های غیرمثلی NFT سخن گفتیم. یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازی کریپتوکیتیز، استفاده از توکن‌های NFT است؛ بدین صورت که در این بازی به هر کاربر این امکان داده می‌شود که صاحب گربه‌های مجازی خاصی باشد که هر کدام از این گربه‌ها به کمک توکن‌های NFT، انحصاری شده‌اند.

بازی کریپتوکیتیز در بستر شبکه بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند که در نهایت توکن آن بر پایه استاندارد ERC-721 است. همانطور که در بیش‌تر مقالات مرتبط با اتریوم بیان کردیم، معروف‌ترین استاندارد این شبکه ERC-20 است؛ اما زمانی که صحبت از توکن‌های غیرمثلی نظیر NFT‌ها می‌شود، ERC-721 به دلیل پشتیبانی از ویژگی غیرقابل تعویض، گزینه مناسب‌تری است. به زبان ساده‌تر برخلاف استاندارد ERC-20، توکن‌های شبکه ERC-721 غیرقابل تعویض‌اند و هر کدام به طورت مستقل تایید می‌شوند.

به عنوان مثال زمانی که شما تکه زمینی را خریداری می‌کنید، آن تکه زمین تنها به شما تعلق دارد و فرد دیگری نمی‌تواند حق مالکیت آن را داشته باشد. این مورد در بازی Crypto Kitties به طور کامل رعایت شده است. گربه‌های این بازی جنسیت‌های متفاوتی دارند و گربه‌های نر Sire و گربه‌های ماده Dames نام دارند. بازیکنان می‌توانند با تولیدمثل این نسل را ادامه دهند. لازم به ذکر است که برخی از گربه‌ها بسیار نادر و کمیاب‌اند که می‌توان با فروش آن‌ها سود چشمگیری دریافت کرد.

یبشتر بخوانید: آشنایی با نورالینک(Neuralink)

گیم پلی بازی Crypto Kitties

همانطور که گفته شد، بازی کریپتوکیتیز در سال 2017 متولد شد. در آن سال این بازی به حدی معروف شد که توانست در بازه زمانی کوتاهی، بیش از 25 درصد از کل شبکه اتریوم را اشغال کند. در 2 دسامبر 2017 اولین گربه متولد شد و از آن زمان به بعد به طور میانگین در هر 15 دقیقه، بلاک چین اتریوم یک گربه جدید ایجاد می‌کند. این روند تا سال بعد به همین شکل ادامه داشت و به گربه‌هایی که در این یکسال تولید شدند لقب گربه‌های نسل داده شد که تعداد آن‌ها به 50.000 هم رسید. حال که می‌دانید بازی Crypto Kitties چیست، بهتر است با گیم پلی آن نیز آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش NFT

خرید گربه

اولین و ساده‌ترین روش مالکیت گربه‌ها، خرید آن‌ها در بازار انحصاری بازی کریپتوکیتز است. بازیکنان می‌توانند در این  بازار، گربه منحصر به فرد خود را جستجو کنند و به سادگی آن را از آن خود کنند. در این حال کافی است در صفحه اطلاعات گربه مذکور، روی گزینه خرید کلیک کنید و پس از تصفیه‌حساب آن گربه را خریداری کنید. برای خرید گربه‌ها می‌توانید از روش دیگری نیز استفاده کنید. با استفاده از سیستم پیشنهادی در بازی کریپتوکیتیز می‌توانید روی گربه‌هایی که قصد خرید آن‌ها را دارید، قیمت بگذارید(حتی اگر برای فروش نباشند) و در صورتی که مالک آن گربه با قیمت پیشنهادی شما موفق باشد، گربه مذکور را به مالکیت خود درآورید.

تولید مثل گربه

همانطور که در بخش بازی Crypto Kitties چیست اشاره کردیم، این گربه‌ها دارای جنسیت نر و ماده هستند. بازیکنان می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند و جمعیت گربه‌های خود را گسترش دهند. برای این کار شما باید دارای دو گربه Sire و Dame  باشید. در صورتی که فقط یکی از این جنسیت‌ها را دارید، می‌توانید با فرد دیگری که دارای گربه‌ای با جنسیت مقابل است در تولیدمثل گربه شریک شوید و سود به دست آمده از دارایی خود را تقیسم کنید.

نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که در صورتی که با فرد دیگری برای تولید مثل گربه شریک شدید، فردی که دارای گربه ماده(Dame) است می‌تواند گربه متولد شده را نگه دارد. بنابراین فردی که دارای گربه نر(Sire) است می‌تواند از طریق دیگری کسب درآمد کند. در صورتی که گربه شما Sire باشد، پس از تولید مثل به شما پاداشی به عنوان هزینه Siring تعلق می‌گیرد. همانند دنیای واقعی گربه تازه متولد شده ممکن است برخی از ویژگی‌های والدین خود را به ارث ببرد و همین موضوع در ارزش آن تاثیر مستقیم می‌گذارد.

توسعه‌دهندگان بازی CryptoKitties نام گربه‌های تازه متولد شده را Cattributes گذاشته‌اند و ممکن است آن‌ها موهای سیاه مادر یا دماغ کج پدرشان را به ارث ببرند. در هر حالت ممکن است گربه بچه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و غیرطبیعی باشد. در نظر داشته باشید که هر چقدر این ویژگی‌ها کمیاب‌تر باشند، ارزش آن گربه بیشتر خواهد شد.

پدری کردن یا فروش گربه

در این بازی همانند دیگر بازی‌های متاورسی می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید، دارایی خود را به فروش بگذارید و از این راه کسب درآمد کنید. اما در بازی کریپتوکیتیز روش دیگری نیز وجود دارد تا بازیکنانی که صاحب گربه‌های Sire هستند، با آن کسب درآمد کنند. این بازیکنان می‌توانند گربه Sire خود را جهت تولید مثل به افراد دیگری اجاره دهند. در واقع زمانی که شما روی یکی از گربه‌های خود کلیک می‌کنید دو گزینه با نام‌های Sell و Breed مشاهده می‌کنید. با کلیک روی هر کدام از این گزینه‌ها صفحه‌ای برای شما باز می‌شود تا بتوانید از این روش کسب درآمد کنید.

با کلیک روی گزینه Sell می‌توانید به سادگی گربه خود را در بازار بازی CryptoKitties به فروش بگذارید؛ اما با کلیک روی گزینه Breed می‌توانید گربه نر(Sire) خود را جهت تولید مثل با فردی دیگری شریک بشوید. برای این کار باید به بازار Siring بروید. در صورتی که گربه خود را به عنوان پدر با فرد دیگری شریک شدید، می‌توانید هزینه Siring دریافت کنید و سرمایه‌خود را بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید: پلتفرم Wink چیست؟

شرایط بازی Crypto Kitties چیست؟

حال که می‌دانید بازی Crypto Kitties چیست؟ و گیم پلی آن به چه صورت است، بهتر است پیش از شروع به بازی نکات زیر را در نظر بگیرید:

نصب کیف پول

همانند سایر بازی های کریپتویی نظیر بازی اکسی اینفینیتی، پیش از شروع بازی و خرید ارز مورد نظر ابتدا باید کیف پول دیجیتالی تهیه کنید. با در نظر گرفتن آنکه کریپتوکیتیز در بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند، بهترین گزینه کیف پول متامسک است. برای راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک، این مقاله را مطالعه کنید.

خرید اتریوم

همانطور که در بخش معرفی بازی کریپتوکیتیز گفته شد، این بازی در بستر شبکه بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. بنابراین برای شروع بازی باید ابتدا مقداری اتریوم خریداری کنید. برای خرید اتریوم می‌توانید از صرافی‌های معتبری همچون بایننس و کوکوین استفاده کنید. چنانچه برای خرید و فروش تا به حال از صرافی بایننس استفاده نکردید، مقاله آشنایی با صرافی بایننس را مطالعه کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در این نوشتار سعی کردیم پاسخ به سوال بازی Crypto Kitties چیست را به طور کامل و روان در اختیار شما عزیزان بگذاریم. بدون شک بازی کریپتوکیتیز به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد و همچنین استفاده از توکن‌های NFT را می‌توان به در رتبه برترین بازی‌های Play To Earn دانست. علاوه‌بر این موارد ذکر شده، تیم توسعه‌دهنده بازی CryptoKitties در مه سال 2020 اعلام کرد که در حال حرکت به سمت بلاک چین اختصاصی با نام Flow است که قابلیت‌های جدید نظیر سه بعدی شدن بازی کریپتوکیتیز را به همراه دارد. چنانچه شما هم یکی از علاقه‌مندان به کسب درآمد از طریق بازی کردن و اخبار روز دنیای ارزهای دیجیتالی هستید، آموزش ارز دیجیتال را دنبال کنید تا از موقعیت‌های طلایی کسی درآمد از رمزارزها را یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *