بیت کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که از زمان عرضه اولیه تا به امروز پیشرفت زیادی داشته و به برترین رمزارز تبدیل شده است. از این رو ارزهای دیجیتال مختلفی سعی بر این دارند تا جا پای این ارز دیجیتال بگذارند. Bitcoin Cash یکی از این ارزهای دیجیتال است که از بیت کوین الهام گرفته و در واقع هارد فورک این ارز دیجیتال می‌باشد. اما این ارز دیجیتال در مقایسه با مادر خود بیت کوین پیشرفت زیادی نکرده است.استخراج بیت کوین کش با موبایل نیز انجام می‌گردد که بیانگر راحتی در استخراج این ارز دیجیتال است. اگر قصد دارید با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید و دلایل سرمایه گذاری بر روی این رمزارز را دریابید، ادامه مقاله بیت کوین کش چیست را مطالعه کنید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

ارز بیت کوین کش چیست؟

ارز بیت کوین کش چیست؟

BitcoinCash ارز دیجیتالی است که از رمزارز بیت کوین الهام گرفته شده است. این ارز دیجیتال مزیت‌های بیشتری نسبت به بیت کوین دارد، اما با این وجود قیمت بیت کوین کش خیلی پایین‌تر از Bitcoin است. از طرفی تیم سازنده این ارز دیجیتال قصد داشتند تا حفره‌ها و مشکلاتی که کاربران با بیت کوین داشتند را در BitcoinCash دیگر نداشته باشند. به طوری که سرعت تراکنشات در شبکه بیت کوین کش خیلی بالاتر از بیت کوین است. همچنین کارمزد خیلی کمتری در زمان خرید و فروش این ارز دیجیتال از دارندگان و خریداران گرفته می‌شود. نماد بیت کوین کش BCH است که در اکثر صرافی‌های دیجیتال لیست شده است. این ارز دیجیتال را می‌توانید از صرافی معروف بایننس خریداری کنید، اما اگر با نحوه خرید از بایننس آشنایی ندارید، مقاله آموزش ترید در بایننس را مطالعه کنید.

این ارز دیجیتال تنها رمزارزی نیست که برگرفته از بیت کوین است، اما Bitcoin Cash را می‌توان موفق‌ترین آن‌ها در نظر گرفت. مقدار عرضه اولیه این ارز دیجیتال همانند بیت کوین برابر با 21 میلیون توکن است. همچنین Bitcoin Cash را می‌توان برای تراکنشات همتا به همتا(Peer-to-Peer) استفاده کرد تا کارمزد کمتری را پرداخت کنید. احتمالاً تا این بخش از مقاله بیت کوین کش چیست دریافتید که این ارز دیجیتال برای راحت‌تر کردن تراکنشات بر روی شبکه بیت کوین ایجاد گردیده است. از جمله نکاتی که باید قبل از خرید و فروش ارز دیجیتال حتماً استراتژی معاملاتی داشته باشید.

دلایل شکل گیری بیت کوین کش

دلایل شکل گیری بیت کوین کش

بیت کوین کش در واقع فورکی از bicoin است که در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش می‌گردد. فورک به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که انشعابی از سایر ارزهای دیجیتال هستند. به طور کلی فورک‌ها به دو دسته HardFork و SoftFork قسمت بندی می‌شوند. بیت کوین کش در واقع هارد فورک بیت کوین است که شبکه‌ای جدا از Bitcoin دارد، اما در موازات همدیگر کار می‌کنند. چرا توسعه دهندگان بیت کوین به این فکر افتادند که نیاز به ارز دیگری است؟ بیت کوین کش برای حل مشکلاتی که در سیستم Bitcoin نظیر مقیاس پذیری و حجم بالای تراکنشات ایجاد گردید. از طرفی سرعت انجام تراکنشات به دلیل حجم بالایی تراکنشات به شدت کاهش یافته بود، همه این موارد سبب ایجاد BitCoinCash گردید.

همانطور که می‌دانید جمعیت و استفاده کنندگان ارزهای دیجیتال روزبه‌روز در حال افزایش است و شبکه بیت کوین جوابگوی 7 تراکنش در هر ثانیه است و سقف تراکنش روزانه 250 هزارتا است که برای جامعه امروزی بسیار کم است. بیت کوین کش برای رفع این مشکلات ایجاد گردید، سقف تراکنشات این رمزارز 1 میلیون است و اندازه بلاک آن 32 برابر بیت کوین است.(آندازه بلاک بیت کوین 1 مگابایت است.)

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال رایگان

تاریخچه بیت کوین کش

سرمایه گذاران و افراد مشهور بر این باور بودند که باید مشکل مقیاس پذیری بیت کوین را بر طرف کنند. اما حل این مشکل نیازمند موافقت همه اعضای شبکه بلاک چین بیت کوین است که امری مشکل و شاید غیرقابل انجام باشد. از طرفی برخی دیگر بر این باور بودند که با افزایش اندازه بلاک‌های بلاک چین بیت کوین، مشکل مقیاس پذیری حل می‌گردد، اما عده‌ای دیگر بر این باور بودند که سبب از بین رفتن خاصیت تمرکززدایی بلاک چین Bitcoin می‌شود. این مشکلات سبب مطرح شدن ایجاد هارد فورک بیت کوین گردید، مسئله هارد فورک مورد تایید اکثر افراد قرار گرفت. این مشکلات سبب ایجاد هارد فورک بیت کوین به نام بیت کوین کش در سال 2017 گردید.

پروژه بیت کوین کش به دارندگان بیت کوین این قابلیت را می‌دهد تا به اندازه بیت کوینی که دارند، ارز دیجیتال بیت کوین کش دریافت کنند. اگر قصد دارید بدانید که شبکه بیت کوین کش به چه صورت کار می‌کند و چگونه می‌توان این ارز دیجیتال را استخراج کرد، ادامه مقاله بیت کوین کش چیست را مطالعه نمایید.

نحوه کارکرد شبکه Bitcoincash

تا این بخش از مقاله بیت کوین کش با این ارز دیجیتال به خوبی آشنا شدید، حال بررسی کنیم که شبکه آن به چه صورت کار می‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین کش دارای شبکه بلاک چین مختص به خود می‌باشد، چرا که هارد فورک bitcoin است. هردو ارز دیجیتال بیت کوین و بیت کوین کش شبکه بلاک چین مشابه‌ی دارند، اما Bitcoin Cash شبکه بهتر و کاراتری دارد. امکان استخراج بیت کوین کش نیز در شبکه این ارز دیجیتال پیاده‌سازی شده است. اما این ارز دیجیتال بر خلاف بیت کوین، فرآیند استخراج خیلی راحت‌تر و آسان‌تری دارد. بلاک‌های جدید این شبکه نیز همانند Bitcoin در عرض 10 دقیقه ساخته می‌شوند.

نحوه استخراج بیت کوین کش

نحوه استخراج بیت کوین کش

نجوه استخراج بیت کوین کش نیز همانند استخراج بیت کوین می‌باشد. برای استخراج این ارز دیجیتال نیازمند خرید دستگاه‌های ماینینگ می‌باشید تا فرآیند استخراج به راحتی انجام شود و هر چقدر دستگاه شما قدرتمند‌تر باشد، کوین‌های بیشتری را ماین خواهید کرد. استخراج بیت کوین کش با موبایل نیز امکان‌پذیر است، اما با ماین کردن تفاوت دارد. با استفاده از پلتفرم‌های فاست، می‌توانید این ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه استخراج اتریوم

مزایا و معایب بیت کوین کش چیست؟

هر دارایی دیجیتالی را که در نظر بگیرید، مزایا و معایبی دارد که افراد را متقاعد به خریدن یا نخریدن آن دارایی می‌کند. از طرفی دانستن مزایا و معایب هر دارایی کمک خیلی زیادی در تصمیم گیری شما در سرمایه‌گذاری بر روی آن ارز دیجیتال می‌کند. حال مزایا و معایب بیت کوین کش چیست؟ در این بخش به بررسی ویژگی‌ها و معایب این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

مزایا

  • اندازه بلاک‌ها 32 مگابایت است.
  • سرعت انجام تراکنشات بالا است.
  • شبکه بلاک چین آن خیلی دچار اختلال نمی‌شود.
  • مقیاس پذیری بالا.
  • کارمزد خیلی پایین‌تر نسبت به بیت کوین.

معایب

  • استخراج آن کمی هزینه بر است.
  • حجم معاملات کمی نسبت به بیت کوین دارد.

تفاوت BitCoin و BitcoinCash

بیت کوین
اندازه بلاک برابر با 1 مگابایت
سرعت پایین تراکنشات
کارمزد بالای شبکه
استخراج کردن خیلی مشکل است
امکان انجام 250 هزار تراکنش در هر روز

آینده ارز دیجیتال بیت کوین کش

حال که با ارز دیجیتال بیت کوین کش آشنا شدید و متوجه شدید ارز دیجیتال بیت کوین چیست، قصد داریم بررسی کنیم که آیا این ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. این ارز دیجیتال در اول راه خود است و امکان دارد همانند مادر خود ارزشمند شود. از این رو اگر شما قصد سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال را دارید، باید به شما گفت که هولد کردن این ارز دیجیتال چندان بد به نظر نمی‌آید. چرا که ممکن است در دراز مدت ارزش خیلی بالاتری پیدا کند، قیمت بیت کوین کش در حال حاضر برابر با 130.83 دلار است. این ارز دیجیتال در سال‌های اولیه خود قیمت 3 هزار دلار را نیز تجربه کرده است، از این رو امکان این که دوباره به قیمت سابق خود برگردد، وجود دارد.

اما همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال بازی پر نوسان است و پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال تقریباً کاری غیرممکن است. از این رو به طور قطع نمی‌توان درباره آینده این ارز دیجیتال صحبت کرد، اما شاید با تحلیل بیت کوین کش کمی نسبت به خریدن یا نخریدن این ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت مصمم‌تر شوید. به هر حال اگر با مفاهیم تحلیل ارزهای دیجیتال آشنایی ندارید، مقاله آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال بیت کوین کش یکی دیگر از بی‌نهایت رمزارزهای موجود در باراز ارزهای دیجیتال می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. ارز دیجیتال بیت کوین کش انشعابی از بیت کوین است که مزایای بهتر و بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. این ارز دیجیتال در سال‌های اولیه خود قیمتی برابر با 3000 هزار دلار داشت اما پس از گذشت سال‌ها و افت شدید بیت کوین قیمت آن نیز دچار تغییر و تحول شده است؛ قیمت بیت کوین کش در حال حاضر برابر با 130 دلار است. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با این ارز دیجیتال آشنا کنیم و به وسال ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست پاسخ دهیم. امیدواریم که این مقاله به شما در شناخت بیشتر ارز بیت کوین کش و بازار ارزهای دیجیتال کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *