شبکه ارزهای دیجیتال پررونق در حال تبدیل شدن به بخشی استاندارد از سبد ارزهای دیجیتال متنوع است و توجه مصرف کنندگان و سرمایه گذاران میلیاردر را به یک اندازه به خود جلب می کند. هیجان انگیز به نظر می رسد و اینطور است اما دقیقا چیست؟ و چه چیزی DeFi را از سایر بخش‌های رمزنگاری که می‌شناسید متفاوت می‌کند؟ با ما همراه باشید تا با برترین پروژه های دیفای آشنا شوید.

آشنایی با ارزهای دیجیتال سیف مون

در دنیای مالی که به‌طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، DeFi بر راحتی تراکنش‌ها برای سرمایه‌گذاران تمرکز دارد. پلتفرم‌های DeFi با بهره‌گیری از کارایی و قدرت قراردادهای هوشمند، قراردادهای دیجیتالی که روی بلاک‌چین زندگی می‌کنند فضایی را برای وام‌دهی، وام‌گیری، تجارت، پس‌انداز و کسب سود ایجاد می‌کنند که به همه بوروکراسی‌ها و جزئیات معمول نیاز ندارد.

مقاله پیشنهادی:

برترین پروژه های دیفای در 2022

اهداف ارز دیجیتال سیف مون چیست؟

کاغذ بازی را کنار بگذارید، قراردادهای هوشمند به صورت دیجیتالی بر روی فناوری بلاک چین پردازش می‌شوند، بنابراین هیچ کاغذبازی و زمان انتظار از طریق بانک برای تسویه تراکنش‌ها وجود ندارد.

قطع کردن واسطه

دیفای باعث می شود که واسطه های انسانی قطع شود  و نیازی به مشورت با وکلا برای تحلیل توافقات طرفین نباشد.

سرعت را بالا ببرید

بدون اتکا به طرف های مختلف یا زمان انتظار برای تکمیل تراکنش، DeFi انجام تجارت را از ابتدا تا انتها تجربه یکپارچه و سریع تر می کند.

فرصت را برابر کنید

بسیاری از فرصت های مالی ارائه شده از طریق پلتفرم های DeFi معمولا برای موسسات مالی بزرگ مانند صندوق های تامینی و بانک ها محفوظ است. DeFi شکاف بین فرد و الیگارشی مالی را از بین می برد.

برترین پروژه های دیفای در 2022

معرفی 7مورد از برترین پروژه های دیفای در 2022

در ادامه به معرفی 7 مورد خواهیم پرداخت:

Terra Luna (LUNA) یکی از برترین پروژه های دیفای

بهترین و برترین پروژه های دیفای Terra می باشد. بلاک چین Terra که توسط استارت‌آپ Terraform Labs و بنیانگذاران آن Do Kwon و Daniel Shin در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد، زیربنای یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که استیبل کوین‌های الگوریتمی ایجاد می‌کند. استیبل کوین ها یا ارزهای رمزنگاری شده متصل به دارایی هایی مانند دلار آمریکا، اغلب در برنامه های DeFi مانند وام دادن یا استقراض استفاده می شوند.

طبق گفته ارائه دهنده داده DeFi Llama، Terra با نزدیک به 18 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده، اخیرا به دومین پروتکل بزرگ DeFi پس از اتریوم تبدیل شده است. با افزایش نرخ‌ها و تورم، سرمایه‌گذاران در مورد چگونگی ارزش‌گذاری بیت‌کوین دچار اختلاف شده‌اند

Trivariate Research نشان داد که سهامی که دارای نرخ تورم هستند، با ارزهای رمزنگاری شده نزدیک می شوند. طبق کاغذ سفید خود، Terra بر اساس یک مدل اثبات سهام عمل می کند، که در آن اعتبار سنجی تراکنش ها را بر اساس تعداد سکه هایی که دارند تأیید می کنند. حامیان اثبات سهام می گویند که به طور قابل توجهی انرژی کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد و تأثیر زیست محیطی کمتری دارد.

Avalanche

Avalanche اعتبار سنجی شبکه را از طریق پروتکل اجماع اثبات سهام ایمن می کند. گفته می شود سریع، کم هزینه و سازگار با محیط زیست است. AVAX نماد بومی Avalanche است. این یک دارایی سخت و کمیاب است که برای پرداخت هزینه ها، ایمن سازی پلتفرم از طریق شرط بندی، و ارائه یک واحد اساسی حساب بین زیرشبکه های متعدد ایجاد شده در Avalanche استفاده می شود.

Chainlink (LINK) یکی از برترین پروژه های دیفای

ارزش تجارت حاصل از این توکن‌ها برای پرداخت به اپراتورهای گره برای بازیابی داده‌ها از قراردادهای هوشمند، و همچنین برای سپرده‌گذاری‌هایی که توسط اپراتورهای گره‌ای که توسط سازندگان قرارداد نیاز است، استفاده می‌شود

Uniswap (UNI)

Uniswap (UNI) نشانه اصلی پروتکل Uniswap است و حقوق حاکمیت را برای دارندگان آن فراهم می کند. دارندگان UNI اجازه دارند درباره تغییرات مربوط به پروتکل رای بدهند. 1 میلیارد توکن UNI در ابتدا ضرب شده است. 60٪ از آن ها بین اعضای انجمن Uniswap موجود توزیع می شود و 40٪ دیگر در اختیار اعضای تیم، سرمایه گذاران و مشاوران قرار می گیرد. اعضای انجمن آدرس‌های اتریوم هستند که با Uniswap تعامل داشته‌اند.

Uniswap یک پروتکل نقدینگی خودکار است. این به هر کسی که کیف پول اتریوم دارد اجازه می دهد تا بدون دخالت هیچ طرف مرکزی، توکن ها را مبادله کند. پروتکل Uniswap توسط هیدن آدامز در سال 2018 ایجاد شد. هیچ دفترچه سفارش یا طرف متمرکزی برای انجام معاملات مورد نیاز نیست. Uniswap با مدلی کار می کند که شامل ارائه دهندگان نقدینگی است که استخرهای نقدینگی ایجاد می کنند.

Fantom (FTM) از برترین پروژه های دیفای

FANTOM از برترین پروژه های دیفای می باشد. FANTOM یک پلت فرم جدید قرارداد هوشمند مبتنی بر DAG است که قصد دارد مسائل مقیاس پذیری فناوری های دفتر کل توزیع شده عمومی موجود را حل کند. این پلتفرم قصد دارد خود را از زیرساخت‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر دفتر کل سنتی با استفاده از نسخه بهبودیافته پروتکل‌های مبتنی بر DAG متمایز کند. پلت فرم FANTOM پروتکل جدیدی به نام «پروتکل Lachesis» را برای حفظ اجماع اتخاذ می کند. این پروتکل برای ادغام در زنجیره Fantom OPERA در نظر گرفته شده است. هدف این است که به برنامه‌هایی که در بالای زنجیره FANTOM OPERA ساخته شده‌اند اجازه دهیم از تراکنش‌های فوری و هزینه‌های تراکنش تقریباً صفر برای همه کاربران لذت ببرند.

ماموریت FANTOM فراهم کردن سازگاری بین تمام ارگان های تراکنش در سراسر جهان و ایجاد اکوسیستمی است که امکان تراکنش های بلادرنگ و به اشتراک گذاری داده ها را با هزینه کم فراهم می کند.

برترین پروژه های دیفای در 2022

Aave (AAVE) از برترین پروژه های دیفای

یکی از برترین پروژه های دیفای Aave می باشد. Aave یک پروتکل منبع باز و غیر نگهبانی است که امکان ایجاد بازارهای نقدینگی را فراهم می کند. کاربران می توانند سود سپرده ها را دریافت کنند و دارایی ها را وام بگیرند. دای یک استیبل کوین است که ارزش آن با دلار آمریکا مرتبط است، به این معنی که از نوسانات شدید قیمت‌هایی که معمولاً با یک ارز دیجیتال مرتبط هستند محافظت می‌شود. کاربران با سپرده گذاری اتر، که ارز دیجیتال بومی بلاک چین اتریوم است، به عنوان وثیقه در Maker Vaults، دای تولید می‌کنند و این امکان را فراهم می‌کند که دای ضرب شده و وارد گردش شود. اساسا مانند یک وام کار می کند. کاربران اتر خود را قفل می کنند (آن را در یک قرارداد هوشمند واریز می کنند) و در ازای آن DAI دریافت می کنند. وام گیرندگان می توانند اتر قفل شده خود را تنها پس از بازپرداخت مقدار دای به اضافه یک کارمزد بهره اندک برداشت کنند.

پروتکل Maker مجموعه ای از قراردادهای هوشمند است که امکان تولید دای را فراهم می کند که در کیف پول های دیجیتال نگهداری می شود و در اتریوم و سایر بلاک چین ها پشتیبانی می شود. قراردادهای هوشمند برنامه‌های رایانه‌ای هستند که به صورت خودکار اجرا می‌شوند و زمانی که شرایط خاصی باعث ایجاد آن‌ها می‌شوند، به طور خودکار عملکردها را تکمیل می‌کنند.

مقاله پیشنهای: آشنایی با ارز دیجیتال toncoin و معرفی شبکه آپتیمیسم

استیبل کوین‌های دیفای

استیبل کوین ها یک نوآوری مبتنی بر بلاک چین و زیرمجموعه جدیدی از دارایی های رمزنگاری هستند. حتی اگر آنها می توانستند نحوه پرداخت ها را تغییر دهند، تنظیم کننده ها تا همین اواخر توجه کمی به آنها داشتند. استیبل کوین ها چالش های عجیبی را برای تنظیم کننده ها ایجاد می کنند. به‌عنوان نوع جدیدی از دارایی‌های رمزنگاری، آن‌ها به حوزه نوآوری بلاک چین تعلق دارند و چندین موضوع نظارتی و سؤالات ناشی از مقیاس بالقوه و پیامدهای آن‌ها برای سیستم‌های مالی را مطرح می‌کنند. خود بلاک چین یک پدیده اخیر است که به سال 2008 بازمی‌گردد، و قانون‌گذاران هنوز نتوانسته با آن کنار بیاید و به اندازه کافی به آن پاسخ دهد. در بخش مالی، تنظیم‌کننده‌ها بر کاربرد مقررات مالی موجود برای دارایی‌های کریپتو تمرکز می‌کنند.

با این حال، آن دارایی‌های رمزنگاری که خارج از چارچوب نظارتی مالی قرار می‌گیرند، یک چالش نظارتی بزرگ‌تر ایجاد می‌کنند، که بیشتر تنظیم‌کننده‌ها هنوز به آن رسیدگی نکرده‌اند. استیبل کوین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سایر انواع ارزهای دیجیتال پایدارتر باشند. ارزهای دیجیتال اولین کاربرد بلاک چین و همچنین اولین نوآوری در بلاک چین را نشان می‌دهند که تنظیم‌کننده‌ها به روش‌های مختلفی از ممنوعیت مطلق تا تحمل غیرفعال به آن پرداخته‌اند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

امیدوارم که مطالب ارائه شده در مورد برترین پروژه های دیفای در 2022برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین می توانید برای آموزش ارز دیجیتال روی لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *