معرفی متاورس فیسبوک موضوع مورد بحث ما در این مقاله می‌باشد.

معرفی متاورس فیسبوک

در مورد معرفی متاورس فیسبوک باید گفت که بخش Oculus فیس‌بوک که قبلا به عنوان استاد فناوری مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) شناخته می‌شود، نقشی کلیدی در تحقق این رویا دارد. اندرو باسورث از فیس‌بوک در پستی نوشت که در حالی که Oculus و Portal افراد را قادر می‌سازد تا به دنیای مجازی و تجربیات جدید تله‌پورت کنند، اتصال مجازی را می‌توان با حذف مرزهای فیزیکی تقویت کرد. متا در محل کار ممکن است افراد بیشتری را مجبور به ارائه داده‌های بیشتری کند. آنها خطرات جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی برای خانه‌ها و محل کار ما متحمل می‌شوند.

زاکربرگ اعلام کرد که تمرکز شرکت خود را بر روی Metavars قرار خواهد داد. در حالی که این مفهوم معانی زیادی دارد، برای زاکربرگ، این یک «اینترنت فراگیرتر و قابل تصورتر» است که در آن کاربران می‌توانند دوستان خود را ملاقات کنند، با همکاران ارتباط برقرار کنند و کالاها و خدمات را خریداری کنند. و به عبارت دیگر، زاکربرگ می‌خواهد جان مردم را بگیرد و آنها را درون یک بازیکن مرده قرار دهد، ترجیحا چیزی که او کنترل می‌کند.

مقاله پیشنهادی: معرفی شبکه آپتیمیسم

Facebook Metawar متاورس فیسبوک چیست؟

به گفته مارک زاکربرگ، Facebook Metaver فضای دیجیتالی را فراهم می‌کند که در آن می‌توانید با ارائه نمونه‌هایی از بهترین فناوری‌های اجتماعی برای افراد تحت تجربه مجازی، با افراد دیگر در تعامل باشید. به بیان ساده، دنیای مجازی به نام «متاورز» وجود خواهد داشت که در آن افراد می‌توانند با کمک رایانه از خانه‌هایشان راحت در سراسر جهان حرکت کنند.

فیسبوک امیدوار است دنیای دیجیتال و کاربردهای آن را متحول کند. به گفته شرکت مارک زاکربرگ، خرید آنلاین، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کنفرانس‌های ویدئویی توسط جهان‌های دیجیتال جدیدی به نام «متاورز» تغییر خواهد کرد.

مقاله مهم: آشنایی با ارز دیجیتال toncoin و آموزش بازی monkeyball

این «متافورها» دقیقا چیست؟

یک تجربه بزرگ جدید و یک موج اقتصادی که قادر به ایجاد فرصت برای مردم در سراسر جهان می‌باشد. مارک زاکربرگ تنها یک کلمه در دهانش باقی مانده است: «متافور». شرط اقتصادی برای فیس بوک قابل توجه است. این غول وب در واقع تصمیم گرفته است 10000 نفر را فقط برای قاره اروپا استخدام کند. هدف توسعه این ابزار دیجیتال جدید، “metavers” (از دنیای متا انگلیسی) است. فیس بوک به کاربران اینترنت نوید تجربه وب جدیدی را در مورد فعالیت‌هایی می‌دهد که همه قبلا در اینترنت انجام می‌دهند، مانند ویدئو کنفرانس، خرید آنلاین، پخش جریانی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی.

مقاله: محاسبه سود مرکب ، بازیufo  چیست؟

معرفی متاورس فیسبوک

آشنایی و معرفی متاورس فیسبوک

اصطلاح متاورس یا فراجهان در لغت به معنای «فراتر از جهان» است. برای فیس بوک به عنوان نوعی اینترنت تجسم یافته تصور می‌شود که در آن فرد به بازیگر تجربیات و اعمال در یک جهان کاملا مجازی تبدیل می‌شود. به گفته مارک زاکربرگ «احساس واقعی بودن با مردم». به طور خلاصه، جهان را در واقعیت مجازی تجربه کنید. خالق فیس‌بوک توضیح داد: «به تدریج، صفحه‌نمایش‌ها، هولوگرام‌ها، کلاه‌های واقعیت مجازی و عینک‌های واقعیت افزوده قرار است به حرکات سیال جهان‌های مجازی در مکان‌های فیزیکی مانند حمل‌ونقل از راه دور اجازه دهند.»

خرید آنلاین در فضای دیجیتالی جدید و فراگیرتر

دومینیک بولیه، استاد جامعه شناسی دانشگاه در Sciences Po Paris روی این مسائل دیجیتالی کار می‌کند. به گفته این آکادمیک، «متاورها» به عنوان ابزارهایی ارائه می‌شوند که می‌توانند دنیای مجازی را بهتر به دنیای واقعی متصل کنند. پروفسور تصریح می‌کند: «ایده این است که یک جهان مجازی کاملا دیجیتالی اما متصل به دنیای واقعی ایجاد کنیم. دومی به ما اجازه می‌دهد تا با تولید انواع فعالیت‌ها، بازی‌ها، بحث‌ها، تعامل داشته باشیم».

فیس بوک در واقع نوید استفاده انقلابی از وب را می‌دهد. متاورها مجموعه‌ای از فضاهای مجازی هستند که می‌توانید با افراد دیگری که در فضای فیزیکی مشابه شما نیستند، ایجاد و کاوش کنید. غول وب توضیح می‌دهد: این تجربه جدید فراگیرتر است. کاربران یک آواتار، یک دوبل دیجیتال خواهند داشت. این آواتارها می‌توانند لباس‌هایی را بپوشند که کاربران اینترنتی واقعا به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. دومی می‌تواند در یک جلسه سه بعدی با همکاران آواتار خود شرکت کند. آنها همچنین می‌توانند با آواتار خود در یک رویداد ورزشی یا موسیقی شرکت کنند. ایده این است که ما می‌توانیم تمام فعالیت‌هایمان، خرید، تماشای فیلم، را در واقعیت مجازی انجام دهیم.

مقاله پیشنهادی: معرفی ارز دیجیتال بیت تورنت

معرفی متاورس فیسبوک

فناوری های موجود در متاورها

«متارورها» از دو فناوری جدید استفاده می‌کنند: واقعیت مجازی و واقعیت افزوده. واقعیت مجازی به صورت دیجیتالی یک محیط را توسط ماشین شبیه‌سازی می‌کند. هدف واقعیت افزوده ادغام عناصر مجازی در دنیای واقعی است. در حالت ایده آل، کاربر در یک محیط مجازی سه بعدی غوطه ور می‌شود، جایی که امکان تکامل از طریق یک آواتار یا هولوگرام مانند بازی ویدیویی معروف The Sims وجود دارد. تجهیزات ترجیحی همچنان هدست واقعیت مجازی است. این کاربر خود را در یک تجربه 360 درجه غرق می‌کند. این واقعیت در حال حاضر به طور گسترده در بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود. ایده این است که ما می‌توانیم تمام فعالیت‌های خود را انجام دهیم، به خرید برویم، فیلم تماشا کنیم، در واقعیت مجازی Dominique Boullier را مشخص می‌کند.

مارک زاکربرگ می‌گوید «متاورها» «کاملا سه بعدی» نخواهند بود. اینها می‌توانند بر روی یک صفحه نمایش معمولی یا از طریق واقعیت افزوده، به لطف یک ابر کامپیوتر در شیشه‌های ضخامت 5 میلی متر در دسترس باقی بمانند. متاورهای فیس بوک قوانین ارتباط کلامی و غیرکلامی مشابه واقعیت را از سر خواهند گرفت: ژست‌ها، حالات چهره، لحن صدا.

یک پلتفرم مجازی جدید که توسط فیس بوک مدیریت می شود؟

برای معرفی متاورس فیسبوک ذکر نکته زیر الزامی است. شرکت فیس بوک اطمینان می‌دهد که مانند شبکه اجتماعی خود در تلاش برای ساختن یک جهان بسته جدید نیست و ترجیح می‌دهد متافور خود را با اینترنت جدید مقایسه کند. GAFA در وب سایت خود می‌گوید: «مانند اینترنت، ویژگی اصلی آن باز بودن و قابلیت همکاری آن خواهد بود».

دومینیک بولیه تأیید می‌کند که فیس بوک باید «شبکه‌ای مجزا» متفاوت از شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کند، زیرا فناوری مورد استفاده نیاز به پاسخگویی زیاد از طرف سرورها دارد. «یک شبکه جداگانه» که غول باید در مورد چارچوب قانونی بسیار محدودتر از فیس بوک فکر کند. «اگر فضایی ایجاد کند، باید قوانین خلبانی در سطح قانونی ایجاد شود. زمانی که یک جهان ایجاد می‌کند، لازم است همه نهادهایی ایجاد شود که این جهان را تنظیم می‌کنند».

معرفی متاورس فیسبوک

هدف فیس بوک چیست؟

با ایجاد یک دنیای مجازی کاملا متصل، فیس بوک می‌خواهد اشکال جدیدی از تعامل اجتماعی را ابداع کند، بیشتر در پشت صفحه کامپیوتر یا تلفن. هدف غول آمریکایی این است که تعاملات انسانی را با رهایی از محدودیت‌های فیزیکی چند برابر کند. از جمله مثال‌هایی که فیس بوک به آن اشاره می‌کند: کار، خرید کالا یا خدمات دیجیتال.

برای رسیدن به این هدف، این غول اینترنتی هفت سال پیش شرکت Oculus را خریداری کرد. از آن زمان تاکنون، پروژه‌های همه جانبه زیادی توسط این شرکت راه اندازی شده است. آخرین نمونه، همکاری آن با Ray-Ban برای یک جفت عینک متصل است. این ابزار به شما امکان می‌دهد عکس، فیلم بگیرید و به سادگی به حساب شخصی خود متصل شوید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

امیدواریم مطالب ارائه شده در مورد معرفی متاورس فیسبوک ، نگاهی به رویای مارک زاکربرگ برای شما مفید واقع شده باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معرفی متاورس فیسبوک، نگاهی به رویای مارک زاکربرگ می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با همکاران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *