بازار خرید و فروش دلار و سکه با افزایش قیمت دلار بیش از پیش داغ‌تر شده است. افراد زیادی این روزها با مراجعه به صرافی‌ها در مراکز شهرها، دلار خرید و فروش می‌کنند و سود خوبی از این کار بدست می‌آورند. اما این افراد نمی‌دانند که نیازی به مراجعه کردن حضوری برای خرید دلار نیست و از همه مهم‌تر دیگر نیازی به پیدا کردن خریدار و فروشنده نیست. شما به راحتی می‌توانید از خانه و با گوشی یا کامپیوتر شخصی خود دلار را به راحتی خریداری و به فروش برسانید. دلار مجازی چیست و نحوه خرید دلار مجازی به چه صورت است، شاید این سوالاتی باشد که ذهن شما را این روزها درگیر کرده باشد. نحوه خرید دلار مجازی و اینکه دلار مجازی چیست موضوعاتی است که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم تا به راحتی از خانه دلار خریداری کنید.

دلار مجازی چیست؟

دلار مجازی چیستدلار یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های موجود در بازار بورس و فارکس است که تعیین کننده قیمت خیلی از اجناس در ایران می‌باشد. این روزها با رشد چشمگیر قیمتی دلار از 30 هزار تومان به 37 تومان بیشتر افراد به این فکر افتادند که دلار خریداری کنند. اما اکثر خریداران بیشتر زمان خود را صرف خرید دلار در صف‌های طولانی صرافی‌ها می‌کنند. از همه مهم‌تر مدت زمان زیادی را باید در بانک‌ها سپری کنید تا بتوانید وجه خود را به تومان یا دلار تبدیل کنید. حال تصور کنید که همه این مشکلات به یکباره کنار برود و به راحتی و با اطمینان خاطر هر چه تمام بتوانید دلار خریداری کنید. دلار مجازی اینجاست که به کار شما خریداران واقعی بازار بورس و فارکس می‌آید. با استفاده از دلار مجازی می‌توانید در کمترین زمان ممکن دلار خریداری کنید و در مدت زمان خیلی کمتر آن را به فروش برسانید.

اما واقعاً دلار مجازی چیست و از کجا می توان دلار مجازی خریداری کرد؟ استیبل کوین‌ها را می‌توان به عنوان دلار مجازی در نظر گرفت، چرا که قیمت آن‌ها همیشه برابر با یک دلار است. از معروف‌ترین استیبل کوین‌ها می‌توان به تتر و USDCoin اشاره کرد که بیشترین تقاضا و نقدشوندگی را نسبت به سایر استیبل کوین‌ها دارند. اگر با استیبل کوین‌ها آشنایی ندارید، مقاله استیبل کوین Frax را مطالعه کنید.

نحوه خرید دلار مجازی

نحوه خرید دلار مجازی

خرید دلار مجازی به دو صورت انجام می‌شود، 1. از طریق بازار فارکس 2. از طریق بازار ارزهای دیجیتال. برای خرید از بازار فارکس همانطور که می‌دانید نیاز به داشتن حساب و کارت‌های بین المللی نظیر وب مانی، پرفکت مانی و غیره می‌باشد. اما از طریق بازار ارزهای دیجیتال یا بورس به راحتی هر چه تمام شما می‌توانید دلار را خریداری کنید. در ادامه نحوه خرید دلار مجازی را در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال یا بورس به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: استراتژی فارکس چیست

نحوه خرید دلار مجازی در فارکس

نحوه خرید دلار مجازی در فارکس

برای خرید و فروش دلار مجازی در فارکس ابتدا باید دارای یکی از حساب‌های بین المللی باشید. پرفکت مانی یا وب مانی دوتا از بهترین ارائه دهندگان سرویس‌های کارت اعتباری در کشورهای خارجی می‌باشندو وب مانی گزینه بهتری است، چرا که کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند با هویت واقعی خود در آن حساب بانکی ایجاد کنند. اما مدت زمان ارسال کارت برای شما کمی طولانی می‌باشد و ممکن است که مدارک ارسالی شما مشکلی داشته باشد. از این رو پروسه دریافت کارت برای عزیزانی که تاکنون کارت اعتباری بین المللی تهیه نکردند ممکن است طولانی باشد. چرا که بیشتر افراد قصد خرید و فروش دلار را به صورت آنی در این روزها دارند و صبر کردن باعث ضرر بیشتر می‌شود. نکته جالبی که درباره وبسایت وب مانی وجود دارد این است که شما با ارائه کارت ملی یا پاسپورت خود می‌توانید کارت اعتباری دریافت کنید.

پس از تهیه یکی از کارت‌های اعتباری بین المللی شما به راحتی می‌توانید در بازار فارکس دلار خرید و فروش کنید. مطمئن باشید که با خرید و فروش دلار مجازی هم در وقت خود صرفه جویی می‌کنید و اینکه سود بیشتری را بدست خواهید آورد. اگر با بازار فارکس تا حدودی آشنایی دارید یا اینکه اصلاً در این بازار سودده تاکنون خریدی انجام ندادید، پیشنهاد می‌کنم که دوره آموزشی فارکس را مشاهده کنید.

نحوه خرید دلار مجازی در بازار کریپتوکارنسی

بازار کریپتوکارنسی

بازار ارزهای دیجیتال اینروزها پس از سقوط بیت کوین در وضعیت جالبی قرار ندارد. چرا که اکثر دارایی‌های دیجیتال پس از کاهش قیمت بیت کوین روندی نزولی گرفته و ارزش قبلی خود را از دست داده‌اند. اما استیبل کوین‌ها تنها دارایی‌هایی هستند که از این قضیه مستثنی می‌باشند و دچار تحول قیمتی زیادی نشدند. یکی از معروف‌ترین استیبل کوین‌ها تتر می‌باشد که ارزش یک واحد آن برابر با 1 دلار می‌باشد و از آن به عنوان دلار مجازی نیز یاد می‌شود. تریدرها با مراجعه به یکی از صرافی‌های ایرانی یا خارجی می‌توانند این دارایی را خریداری کنند و در زمانی دیگر آن را به فروش برسانند. نحوه سود کردن از این دارایی به این صورت است که شما تتر را که معادل ارزش یک دلار است خریداری می‌کنید. به عنوان مثال زمانی که شما تتر را خریداری کردید، قیمت دلار برابر با 36 هزار تومان بوده است.

پس از گذشت چند ساعت یا یک روز ارزش آن به 36 هزار و 500 تومان می‌رسد. با مشاهده افزایش قیمتی دلار در ایران آن را به فروش می‌رسانید تا از بالارفتن قیمت آن سود کنید. دقت داشته باشید که ارزش تتر ثابت است و شما موظف هستید که قیمت دلار را در بازار ایران معادل سازی کنید تا بتوانید از این معامله سود خوبی کسب کنید. خرید دلار مجازی از طریق تتر گزینه بسیار مناسبی است، چرا که نیازی به داشتن پی پال، پرفکت مانی یا وب مانی نمی‌باشد و تنها با ایجاد حساب در یکی از صرافی‌های ایرانی نظیر نوبیتکس و آبان تتر می‌توانید تتر خرید و فروش کنید.

برای آشنایی با صرافی نوبیتکس می‌توانید مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس را مطالعه کنید. البته تتر تنها دارایی نیست که ارزش آن معادل یک دلار می‌باشد، USDCoin، BinanceUSD، TrueUSD و OriginDollar از دیگر دارایی‌هایی می‌باشند که قیمتی برابر با یک دلار دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید از آبان تتر

اهمیت خرید دلار مجازی

تقریبا در 11 سال پیش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیحیتال معرفی شد و توانسته است در دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری افراد تحول زیادی را به وجود بیاورد. از این رو خیلی از افراد وارد این عرصه‌ی شدند و برای حفظ امنیت میلیون‌ها کاربر از سرتاسر دنیا، این بازار توانسته است محیطی امن را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند. برگرفته از آمار‌های گرفته شده از سایت کوین مارکت، حجم معاملاتی که روزانه در بازار‌های ارز‌های دیجیتال انجام می‌گیرد به بیش از 100 میلیارد دلار می‌رسد و از این طریق سود بیشتری در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد.

البته هر یک از افراد به دلیل خاصی اقدام به خرید ارز دیجیتال می‌کنند. به عنوان مثال بعضی از کاربران هستند که برای سرمایه‌گذاری بلندمدت یا کوتاه‌مدت ارز دیجیتال مدنظرشان را خریداری می‌کنند. با خرید ارز دیجیتال می‌توانید فرصت‌های فوق‌العاده‌ای در بازار برای توسعه سرمایه خود پیدا کنید.

عوامل موثر بر تعیین قیمت ارز دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال از نوسانات زیادی برخودار می‌باشد به طوری که ارزش آن‌ها دائم در حال تغییر است. در ادامه به چند مورد از عواملی که بر قیمت رمزارزها تأثیر می‌گذارد را نام خواهیم برد.

  • اگر عرضه یا تقاضا ارز زیاد باشد
  • سوددهی ارزها
  • تأثیر افکار عمومی و همچنین رسانه‎ها
  • پشتیبانی جامعه
  • اقتصاد و سیاست یک جامعه

اشتباهات رایج در خرید دلار مجازی

در این قسمت به اشتباهاتی که ممکن است یک تریدر مبتدی با انجام آن تمام سرمایه‌ی خود را از دست بدهد اشاره خواهیم کرد. پس برای جلوگیری از ضررهای احتمالی بهتر است به این موارد ذکر شده دقت فرمایید.

  • ابتدا با قرار دادن کمی از سرمایه‌ی خود وارد بازار شوید تا از ضررهای بزرگ جلوگیری شود.
  • دنبال کردن اخبار ارزهای دیحیتال به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری بگیرید.
  • یک صرافی امن برای خرید رمزارزها انتخاب کنید.
  • همجنین سرمایه‌ی خود را در کیف پول دیجیتال معتبر قرار دهید.
  • برای سوددهی و کاهش ضرر در معاملات خود تحلیل و استراتژی مناسبی را انتخاب کنید.
  • با مشورت از افراد حرفه‌ای در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید.
  • پس از تحقیق و محاسبه‌ی نمودار و نوسانات قیمتی وارد معامله شوید.
  • به هیچ عنوان در خرید احساسی عمل نکنید.

سوالات متداول

چگونه دلار مجازی بخریم؟

برای خرید دلار مجازی 2 راه وجود دارد: 1. از طریق بازار فارکس 2. از طریق بازار کریپتوکارنسی. برای خرید در بازار فارکس باید یکی از کارت‌های اعتباری بین المللی نظیر وب مانی یا پرفکت مانی را داشته باشید. با استفاده از کارت ملی یا پاسپورت ایرانی خود می‌توانید در وبسایت وب مانی ایجاد حساب کنید و کارت اعتباری خود را پس از 5 روز کاری دریافت نمایید. همچنین با خرید ارز مجازی تتر که ارزش آن برابر با یک دلار است، می‌توانید دلار مجازی خریداری کنید. چرا که با خرید هر واحد اتریوم، درواقع در حال خرید دلار می‌باشید.

قیمت دلار مجازی چقدر است؟

قیمت دلار مجازی دقیقاً ارزشی معادل با دلار عادی دارد که این روزها در حال خرید و فروش است. در حال حاضر قیمت دلار مجازی برابر با 36 هزار تومان می‌باشد که این رقم روز به روز در حال افزایش است.

بهترین سایت خرید دلار مجازی چیست؟

برای خرید دلار مجازی شما می‌توانید از صرافی نوبیتکس که بهترین سایت خرید دلار مجازی است، استفاده کنید. با ساخت حساب کاربری در این صرافی و خرید تتر از این صرافی، دلار مجازی تهیه کنید، چرا که قیمت تتر دقیقاً معادل با یک دلار است.

دلار مجازی بخریم یا دلار؟

دلار مجازی خیلی به صرفه‌تر از خرید دلار از صرافی‌ها است، چرا که در زمان و پول شما صرفه جویی می‌شود. از همه مهم‌تر به راحتی نقد می‌شود و می‌توانید مجدداً آن را خریداری کنید و سود خوبی از این کار بدست آورید. اما اگر دلار عادی خریداری کنید، باید تا روز بعد صبر کنید تا صرافی‌ها باز شوند یا آن را به دلال‌های دلار که خیلی ارزان از شما خریداری می‌کنند، بفروشید. بنابراین دلایل خرید دلار مجازی خیلی بهتر و به صرفه‌تر خواهد بود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

افزایش چشمگیر قیمت دلار بیشتر افراد فعال در بازار فارکس و کریپتوکارنسی به سمت خرید این دارایی سوق داده است. اما بیشتر این افراد نمی‌دانند که به راحتی و اطمینان هر چه بیشتر می‌توانند دلار را در خانه خریداری کنند. ارزهای دیجیتالی نظیر تتر و USDCoin که ارزشی دقیقاً برابر با یک دلار دارند بهترین گزینه برای خرید دلار مجازی است. تریدرها و یا حتی افراد عادی تنها با ساخت کیف پول دیجیتال و حساب کاربری در صرافی نوبیتکس به راحتی می‌توانند دلار مجازی خریداری کنند. نحوه خرید دلار مجازی به دو صورت می‌باش که در بالا برای شما عزیزان شرح دادیم تا در خانه و تنها با یک کلیک این دارایی سودده را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *