ایردراپ رایگان

امروزه رشد بازار ارزهای دیجیتال(آموزش ارز دیجیتال) و گستردگی آن موجب شده که توجه بسیاری از کاربران به نحوه دریافت رمزارزهای مختلف جلب شود. هر یک از این پروژه‌های جدید و تازه پس از ارائه وایت پیپر، برای بازاریابی و آشنا کردن عموم مردم با توکن خود از ایردراپ های رایگان استفاده می‌کنند. در این حالت علاوه‌بر سود بردن مردم به طور رایگان، پروژه رمزارز موردنظر هم با همه‌گیر شدن پروژه و بازاریابی به سود قابل توجه‌ای خواهد رسید. در این مقاله سعی داریم تا روش‌های پیدا کردن ایردراپ های رایگان و جدید را به شما آموزش دهیم.

مقاله پیشنهادی: آشنایی با وایت پیپر.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ چیست؟

همانطور که در مقاله نحوه کسب درآمد از ایردراپ مطالعه کردید؛ شرکت‌های رمزارزهای نوظهور پس از ایجاد، شروع به توزیع کوین‌های خود می‌کنند، با این کار، کاربران تشویق به دریافت رایگان کوین موردنظر می‌شوند و از این طریق مقداری دارایی رایگان دریافت می‌کنند. در این حالت کاربران به مقداری رمزارز رایگان دریافت کرده‌اند و می‌توانند آن را هولد کنند و پس از گذشت زمان و رشد قیمتی رمزارز موردنظر، دارایی خود را بفروشند و به سود قابل توجه‌ای برسند. حال سوال اینجاست که این کار چه سودی برای شرکت مذکور دارد؟ ایردراپ های رایگان در اصل برای معرفی رمزارزهای جدید است و در واقع شرکت‌های توزیع‌کننده، کسانی هستند که به سود اصلی می‌رسند؛ چرا که پس از توزیع کوین رایگان در میان عموم، عرضه آن‌ها شروع به گردش می‌کند و باعث رونق و بازارگرمی معاملات شرکت مذکور می‌شود.

به زبان ساده‌تر ایردراپ همانند یک بازاریابی ساده عمل می‌کند و بازار ارزهای تازه را گسترش می‌دهد، اما این کار را به طور رایگان انجام می‌دهد که در نتیجه هم کاربران هم شرکت‌های توسعه‌دهنده ارزها به سود و پاداشی دست پیدا می‌کنند. البته دستیابی به کوین‌های یک پروژه کاملا رایگان هم نیست؛ کاربران باید برای دریافت ایردراپ های رایگان، فعالیت‌های ساده‌ای از جمله عضویت در کانال تلگرام شرکت مذکور، ریتوییت کردن در توییتر، معرفی به دوستان و… را انجام دهند.

همچنین بهتر است بدانید که رشد ارزش قیمتی یک رمزارز ارتباط مستقیمی با اثر مالکیت آن دارد؛ هرچه که کاربران مقدار بیش‌تری از رمزارز موردنظر را در بر داشته باشند، ارزش آن رمزارز افزایش می‌یابد. در نتیجه ایردراپ‌ها به خاطر اثر مالکیت تاثیر بسزایی دارند. در واقع شرکت‌های رمزارز با حداقل هزینه می‌توانند آگاهی قابل‌توجهی در مورد پروژه خود به عموم عرضه کنند.

 نحوه پیدا کردن جدیدترین ایردراپ های رایگان

در حال حاظر ایردراپ‌های زیادی وجود دارند که رمزارزهای مختلفی در آن‌ها به عرضه گذاشته شده است، اما همه آن‌ها معتبر نیستند و ممکن است هکرها و افراد سودجو از این روش اطلاعات شخصی یا کیف پول شما را به سرقت ببرند. سایت‌های CoinMarketCap و Airdrops.io از جمله ایردراپ های رایگان و معتبر می‌باشند که پس از ورود به آن‌ها می‌توانید لیستی از ایردراپ‌های موجود را مشاهده کنید. با کلیک روی هرکدام از آن‌ها می‌توانید اطلاعات موردنیاز درباره رمزارز و نحوه مشارکت درآن‌ها را به دست آورید.

نحوه مشارکت در ایردراپ های رایگان

پس از پیدا کردن یک ایردراپ مناسب و معتبر، باید نحوه مشارکت در آن را نیز یاد بگیرید. ایردراپ‌ها بر اساس هر پروژه متفاوت‌اند و هر کدام به روش مختلفی فعالیت می‌کنند. برخی از این ایردراپ‌ها به طور خودکار توکن‌ها را به کیف پول کاربرانی که یک کوین خاص را هولد کرده باشند، واریز می‌کند که به آن‌ها هولدر دراپ(Holder Drops) می‌گویند. برخی دیگر از پروژه‌ها بر اساس اسنپ‌شات‌های دوره‌ای اقدام به برگزاری ایردراپ های رایگان می‌کنند. در نتیجه کاربرانی که در طول اسنپ‌شات‌ها مقداری کوین را هولد کرده باشند، از طریق ایردراپ به آن‌ها پاداشی داده می‌شود. در ادامه به چند مدل از ایردراپ‌ها اشاره خواهیم کرد:

هولدر دراپ ها(Holder Drops)

هولدر دراپ

اولین هولدر دراپ برای بیت کوین برگزار شد که Byteball نام داشت که به صورت ماهانه مقداری کوین به کیف پویل کاربرانی که در ایردراپ بیت کوین حضور داشتند واریز می‌شد. یکی از مزیت‌های بزرگ هولدر دراپ‌ها، ایجاد شور و هیجان در کاربران و در نتیجه افزایش قیمت کوین است.

مقاله پیشنهادی: مزیت های بیت کوین.

در ادامه به معروف‌ترین و محبوب‌ترین هولدر دراپ‌هایی که به صورت رایگان توزیع می‌شدند، اشاره می‌کنیم:

  • بایتبال(Byteball)
  • استلار لومن(Stellar Lumens)
  • نم(NEM)
  • ArDR

اگر درس های وارن بافت برای تریدرها را مطالعه کرده باشید، آشنایی کاملی با مزیت‌های سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت دارید. بسیاری از سرمایه‌گذاران در بلندمدت به لطف هولد کردن این کوین‌ها به سرمایه‌های قابل‌توجه‌ای دست پیدا کرده‌اند. البته بهتر است این نکته را فراموش نکنید که در برخی موارد، رمزارزهای نوظهور نمی‌توانند به وعده‌های خود عمل کنند یا به هر دلیل دیگری ارزش خود را از دست می‌دهند و به طور کامل حذف می‌شوند؛ با این حال ممکن است به این نتیجه برسید که ایردراپ هم یک سرمایه‌گذاری ریسکی است، اما در واقع اینطور نیست. استفاده از ایردراپ‌ها بدلیل رایگان بودن آن‌ها هیچ ضرر و زیانی برای کاربران نخواهد داشت، فقط کافی است فعالیت‌های ساده‌ای که هر پروژه از شما می‌خواهد را انجام دهید. در صفحه هولدر دراپ Airdrops.io می‌توانید لیستی از هولدر دراپ‌های موجود را مشاهده کنید.

بانتی ایردراپ های رایگان(Bounties)

بانتی دراپ

برای شرکت در بانتی ایردراپ‌ها یا ایردراپ‌های فضای مجازی، بهتر است ابتدا در رسانه‌های اجتماعی نظیر متا(فیسبوک)، توییتر، تلگرام و… حساب کاربری فعال داشته باشید. در برخی از موارد لازم است مالکیت حساب کاربری خود را اثبات کنید و مدارک لازم را برای انحمن بفرستید، بنابراین بهتر است یک حساب Bitcointalk.org نیز داشته باشید. در بانتی دراپ‌ها گاهی لازم است به گروه یا کانال‌های تلگرامی بپیوندید یا پستی در متا و توییتر منتشر کنید. پس از انجام فعالیت‌های خواسته‌شده باید فرمی پر کنید و در آن نام کاربری و آدرس کیف پول خود را درج کنید.

ایردراپ های رایگان برگشت پذیر (Retroactive Airdrops)

ایر دراپ یونی سواپ

ایردراپ‌های برگشت‌‌پذیر یک نمونه از ایردراپ‌های جدید و تازه می‌باشد که به لطف صرافی یونی سواپ طراحی و ایجاد شد. در این مدل از ایردراپ‌ها، توکن‌های یونی(UNI) به طور برگشت‌پذیر که در گذشته بین کاربران اولیه صرافی یونی سواپ توسط انجام معاملات یا تامین نقدینگی با این صرافی همکاری و تعامل داشته‌اند، صورت می‌گیرد. هر کاربری که پیش از دوره اسنپ‌شات‌ها با این پروژه در تعامل بوده است، می‌تواند حداقل 400 توکن یونی به دست آورد. در واقع این پلتفرم برای کاربران وفادار صرافی یونی سواپ طراحی شد که توسط آن بسیاری از معامله‌گران توانستند به سودهای قابل توجه‌ای دست یابند. در ادامه چند مورد از ایردراپ های رایگان برگشت‌پذیر را به شما معرفی می‌کنیم:

  • یونی سواپ(Uniswap)
  • Instadapp
  • Dydx
  • Furucombo

مقاله پیشنهادی: یونی سواپ چیست؟.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

ایردراپ های رایگان توکن NFT

یکی از توکن‌هایی که امروزه سر و صدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتالی به پا کرده است، توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) می‌باشند. کریپتوپانک‌ها یک نمونه از پروژه‌هایی است که با استفاده از توکن‌های NFT، توانسته به افزایش قیمتی چشمگیری دست یابد. توکن‌های NFT در واقع توکن‌های خاصی می‌باشند که در یک دفتر کل دیجیتالی ذخیره می‌شوند که می‌توانند نمایانگر دارایی‌هایی مانند آثار هنری، تصاویر و دیگر فایل‌های دیجیتالی باشند. از NFT در صنعت بازی‌سازی نیز استفاده می‌شود که توصیه می‌شود حتما مقاله درآمد از بازی استار اطلس را مطالعه کنید. بسیاری از هنرمندان و پروژه‌های NFT توسط ایردراپ‌ها، آثار خود را به عموم مردم معرفی می‌کنند که در این مدل از ایردراپ‌ها، توکن‌های رایگانی به کاربران خود اهدا می‌کنند.

ایردراپ های NFT

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *