امروزه ابزارهای متعددی برای استفاده در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که سرمایه‌گذاران در جهت کسب درآمد از آن‌ها استفاده می‌کنند. انتخاب ابزارهای مناسب در جهت رسیدن به سود بیشتر به افراد کمک زیادی می‌کند. از این رو همیشه دقت نمایید که از چه ابزاری در سرمایه‌گذاری‌های خود استفاده می‌کنید، چرا که همین انتخاب شما در رسیدن یا نرسیدن شما به سود کمک زیادی به شما خواهد کرد. یکی از این ابزارهای مطرح که امروزه بیشتر تریدرها از آن استفاده می‌کنند، پرایس اکشن RTM می‌باشد. شاید این سوال برای شما پیش آید که پرایس اکشن RTM چیست؟ پرایس اکشن RTM به تریدرها کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانش تخصصی و فنون خاصی به ترید ارزهای دیجیتال بپردازند. برای اینکه پرایس اکشن RTM را بهتر بشناسید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پرایس اکشن RTM چیست؟

پرایس اکشن RTM

پرایس اکشن یکی از ویژگی‌های معاملاتی بازار می‌باشد که سرمایه‌گذاران با استفاده از نوارهای قیمتی ساده، شکست‌ها، خطوط روند و نوسانات، بازار را تحلیل می‌کنند. به طور کلی پرایس اکشن یکی از روش‌های معاملاتی می‌باشد که دید کاملی به سرمایه‌گذاران درباره بازار ارزهای دیجیتال می‌دهد. از مشهورترین سبک‌های پرایس اکشن می‌توان به ICT، RTM اشاره کرد. RTM مخفف کلمه Read The Market  می‌باشد، همانطور که از اسم آن معلوم است افراد با استفاده از این روش می‌توانند به راحتی مارکت را پیش بینی کنند. روش پرایس اکشن RTM توسط شخصی به نام ایف میانت(If Myante) در سال 2010 اختراع گردید.

پرایس اکشن RTM دارای 3 رکن اصلی رفتار قیمت رالی، دراپ(Drop) و بیس(Base) می‌باشد که با ترکیب این 3 رفتار قیمتی را می‌توان پیش بینی کرد. این روش یکی از زیر شاخه‌های پرایس اکشن می‌باشد که شما با مطالعه مقاله پرایس اکشن چیست، می‌توانید با پرایس اکشن و انواع روش‌های آن آشنا شوید. روش پرایس اکشن RTM به سرمایه‌گذار این قابلیت را می‌دهد تا بدون تکیه بر شاخص‌ها، اطلاعات و دانش خاصی تنها بر اساس حرکات واقعی و قیمت‌های اخیر تصمیم گیری کند.

آموزش پرایس اکشن RTM

در روش RTM شما باید از طریق بررسی نمودارها، بخش‌های عرضه و تقاضا کاهش و افزایش یافته، دلایل رخ دادن آن‌ها الگویی رفتاری برای خود ایجاد کنید. همچنین روند سفارش‌ها و افزایش نقدینگی را نیز باید زیر نظر داشت. این روش بر اساس رفتارهایی که در گذشته رخ داده است نتیجه گیری صورت می‌گیرد چرا که تکرار در ارزهای دیجیتال همیشه رخ می‌دهد. یکی از روش‌هایی که با این روش پرایس اکشن RTM همخوانی دارد، تحلیل فاندامنتال می‌باشد. اگر این نوع از تحلیل را به خوبی بلد باشید، به راحتی می‌تواند رفتار بازار ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنید. برای این که با تحلیل فاندامنتال آشنا شوید، می‌توانید دوره آموزش ارز دیجیتال پیشرفته را خریداری کنید.در این روش تحلیلی مهم‌ترین بخشی که باید به آن دقت شود، بخش پایان یافتن و اضافه شدن سفارش‌ها و روند قیمتی نزولی یا افزایشی شده می‌باشد.

به این مناطق کلیدی در بازار ارزهای دیجیتال اینگلف و ریجکت گفته می‌شود که برای درک بهتر چارت‌ها و نمودارها استفاده می‌شود. اگر به خوبی با روش‌های پرایس اکشن بخصوص RTM آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید درصد سود خود را افزایش دهید. به طور کلی پرایس اکشن در نوسان گیری ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین روش‌های کلیدی به حساب می‌آید. پس به طور کلی مفاهیمی و مسائلی که باید در این روش به آن دقت کنید تاریخچه قیمتی، خط‌های رفتاری، ساختارهای برگشتی QM, CP و ساختارهای ادامه دهنده CP, FO, EFO می‌باشد.

ستاپ های معاملاتی پرایس اکشن

این نوع ستاپ‌ها که مربوط به بازارهای ارزهای دیجیتال می‌باشند با شناسایی ضعف در حرکت فعلی قیمت‌ها تشکیل می‌شوند که در ادامه انواع آن‌ها را نام خواهیم برد و هر یک را شرح خواهیم داد.

ستاپ (TST)

ستاپ (TST)ستاپ TST یا همان حمایت و مقاومت در صورتی به وجود می‌آید که قیمت نتواند از محدوده  Support و  Resistanceعبور داشته باشد زیرا وقتی که قیمت از این دو محدوده عبور داشته باشد این سطوح دیگر حفظ نخواهد شد و هر دو آن‌ها دیگر معنایی ندارند و زمانی احتمال موفقیعیت در این زمینه وجود دارد که قیمت به مقاومت تایم فریم واکنش بیشتری نشان دهد.

ستاپ (BOF)

ستاپ (BOF)در روش شکست ناموفق همانطور که پیداست، قیمت از محدوده حمایت و مقاوت رد می‌شود و به آن نفوذ پیدا می‌کند بعد از اینکه از آن عبور کرد توانایی ادامه حرکت خود را ندارد و باز دوباره به داخل محدوده‌ی خود باز خواهد گشت. این نوشتار به این مفهوم است که معامله‌گران یا تریدر‌های بازار ارز‌های دیجیتال زمانی وارد معامله شده‌اند که قیمت شکسته است و به دلیل اینکه بازار توانایی ادامه دادن مسیر را ندارد باعث می‌شود معامله‌گران به  دام بیوفتند و با خارج شدن آن‌ها فشار بیشتری در جهت مخالف شکست وارد خواهد شد.

ستاپ (BPB)

ستاپ (BPB)در این روش قیمت پس از آن که از چارچوب حمایت و مقاومت عبور کرد یک پولبک سست را ایجاد می‌کند که نشان این است، پولبک در مسیر ناتوان بوده و قدرت حرکت در میسر جدید می‌باشد. افراد یا کاربرانی که در این حوزه‌ی ارزهای دیجیتال در حال فعالیت هستند به نکته توجه کنند این است که برای پیدا کردن نشانه‌های ضعف بایستی به بررسی کردن حرکت مسیر اقدام کنند و در صورت دیدن سستی یا ضعف در پولبک بعد از شکست، ستاپ معاملاتی BPB پیدا کنند

ستاپ (PB)

ستاپ (PB)نکته‌ای که در تحلیل حرکات قیمت بسیار قابل توجه و مهم، در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد می‌توان گفت که، بازار همیشه در سمت قدرت و بر خلاف جهت ضعف همواره در حرکت است. از این رو معامله‌گران حرفه‌ای و بزرگ از این پولبک‌های ضعیف استفاده می‌برند تا معامله‌گرانی که به اشتباه در مخالف مسیر ضعف حرکت کرده‌اند و یا با خروج آن‌ها که حرکت در مسیر روند اصلی را تقویت می‌کنند را پیدا کنند.

همچنین به این نکته نیز توجه کنید؛ به ویسله‌ی تحلیل کندل به کندل حرکات قیمت می‌توانید برای فهم زمان پایان پولبک از آن استفاده کنید که بالا و پایین بودن نوسان پیشین کی از مواردی است که احتمال اتمام پولبک‌ها را زیاد می‌کند.

ستاپ (CPB)

ستاپ (CPB)در ستاپ CPB یا همان پولبک پیچیده در روند تحقق پولبک‌های پیچیده پس از ورود به معامله ایجاد می‌شود به این دلیل که این ستاپ تشکیل شده است از تعداد زیادی نوسان و یا اصلاح زمانی و فرسایشی می‌باشد.  با نگریستن ضعف در این اصلاح پیچیده می‌توانید از ستاپ معاملاتی CPB استفاده کرد. با پیش آمدن PBهای ناکام که تا به‌حال قیمت در مسیر حرکت نکرده است را می‌توان انگیزه CPB کرد.

ستاپ های پرایس اکشن RTM

ستاپ‌های که در ادامه می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم در این روش تحلیل به کمک شما خواهد آمد. به طور کلی RTM زمانی کارآمد و مفید واقع می‌شود که شما بتوانید از ویژگی‌های آن به درستی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ورود به بازار ارزهای دیجیتال

ستاپ Can Can

پرایس اکشن RTM

تعریف و توضیح خاصی و پیچیده‌ای برای این نوع از ستاپ وجود ندارد، پس مختصر آن را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد. اگر نمودارهای قیمتی را مشاهده کنید دارای نقاطی هستند که امکان سقوط یا افزایش ناگهانی را دارند. گره‌های اصلی قیمتی در این محل‌ها رخ می‌هد و پی بردن به آن‌ها به سود بیشتر شما کمک خواهد کرد.

ستاپ QM

ستاپ QM

این نوع روش از قوی‌ترین روش‌ها در پرایس اکشن RTM می‌باشد. این نوع از ستاپ با مقدار عرضه و تقاضا رابطه دارد و معمولاً شکل آن به صورت نوار قلب می‌باشد. به این صورت که زمانی که روندی صعودی داشته باشد، یک قله در ابتدای قیمت و سپس یک کف قیمت. در این حالت وقتی کف قیمتی یا سقف قیمتی قبل را رد کند، اندکی بعد بازار روند صعودی به خود می‌گیرد. در حالت نزولی به این صورت می‌باشد که در ابتدا کف قیمتی را داریم و سپس افزایش را داریم، در این حالت پس از این که کف قیمتی خود را می‌شکند، صعود می‌کند اما پس از مدتی مجددا سقوط می‌کند و قیمتی کمتر از قیمت قبلی خود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش اسمارت مانی

ستاپ Diamond

ستاپ Diamond

ستاپ الماس(Diamond) زمانی روی نمودار ظاهر می‌شود که الگوی قبل درست کار نکند. این نوع الگو علاوه بر اینکه خریداران را به اشتباه وا می‌دارد، فروشنده‌گان را نیز دچار اشتباه می‌کند. از این رو بیشتر صرافی‌ها کمبود نقدینگی خود را به راحتی از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران بر طرف می‌کنند. همانطور که بیان کردیم، این الگو زمانی رخ می‌دهد که الگو QM درست کار نکند و همانند تصویر بالا حالت‌های H, L, HH, LL, HHH رخ می‌دهد.

ستاپ RBD

پرایس اکشن RTM

الگوی RBD که مخفف کلمه Rally Base Drop می‌باشد در تایم فریم‌های بالا مناسب ترید می‌باشد. نحوه پیدا کردن ناحیه RBD باید در فریم‌های بالا به دنبال ریزش‌های خیلی شدید بگردید. هر جا که این اتفاق را مشاهده کردید، بالاترین نقطه‌ای که ریزش شروع شده است را پیدا می‌کنید و آن را در نظر میگیرم. پس از پیدا کردن Drop سراغ پیدا کردن ناحیه Rally می‌رویم که این حالت همیشه قبل از ریزش شدید وجود دارد. چرا که قبل از ریزش ناگهانی همیشه یک صعود خوب رخ می‌دهد؛ این ناحیه به عنوان ناحیه چرخش قیمت یا Rally شناخته می‌شود. در این ناحیه خریدار و فروشنده باهم درگیر هستند و حجم معادلات آن ارز دیجیتال افزایش زیادی پیدا می‌کند. حالت Base دقیقاً همین جایی می‌باشد که خریدار و فروشنده با هم درگیر می‌شوند که در نهایت فروشنده برنده می‌شود.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

 جمع بندی

پرایس اکشن یکی از بهترین روش‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که به راحتی از طریق آن می‌توان کسب درآمد کرد. حال اگر تکنیک‌ها و روش‌های پرایس اکشن را به خوبی یاد بگیرید، درصد سود خود را نیز افزایش خواهید داد. روش‌های پرایس اکشن برای کسانی که تازه وارد می‌باشند و اطلاعات زیادی از بازار ارزهای دیجیتال ندارند، بسیار کاربردی می‌باشد. یکی از روش‌های روتین و رایج پرایس اکشن، RTM می‌باشد که با استفاده از بررسی نمودارها، روند قیمتی و مواردی که در بالا گفته شد، انجام می‌شود. ما در این مقاله روش پرایس اکشن RTM را برای شما عزیزان توضیح دادیم و همچنین سعی کردیم به سوال پرایس اکشن RTM چیست نیز پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *