شاید برای شما هم سوال باشد که آیا می‌توان از بازی کردن کسب درآمد کرد؟ در کمال ناباوری باید بگوییم بله! کسب درآمد از بازی کردن یکی دیگر از روش‌های کسب ارزهای دیجیتال و در نتیجه کسب درآمد است. قصد داریم در این مقاله معروف ترین بازی‌هایی که از طریق آن می‌توان از بازی کردن کسب درآمد کرد را معرفی کنیم. ظهور بازی‌های مبتنی بر بلاک چین NFT، صنعت بازی را متحول کرده و بازیکنان را به ذینفعان مالی اصلی و تصمیم‌گیرندگان در اکوسیستم تبدیل کرده است. بازی برای کسب درآمد یکی از بزرگ‌ترین محرک‌ها برای پذیرش ارزهای دیجیتال در سال‌های آینده باشد. ظهور NFT ها و موفقیت عظیم Axie Infinity، محبوب ترین بازی بلاک چین تا به امروز، مدل بازی برای کسب درآمد را در کانون توجه فضای بازی امسال قرار داده است.

اکس اولین راه کسب درآمد از بازی کردن

کسب درآمد از بازی کردن- بازی Axie

توکن بومی Axie، AXS از ابتدای جولای تا کنون بیش از 2000 درصد رشد کرده است و در حال حاضر دارای ارزش بازاری حدود 7.6 میلیارد دلار است. این بازی با بیش از 2 میلیون بازیکن فعال روزانه، در حال حاضر یکی از برترین پروتکل‌های درآمدزا در حوزه ارزدیجیتال است و پس از اتریوم، با بیش از 850 میلیون دلار درآمد حاصل از تراکنش‌های درون بازی در 12 ماه گذشته، در رتبه دوم قرار دارد.

ظهور Axie تقاضا برای بازی‌های مبتنی بر رمزنگاری و مالکیت بازیکن را نشان داده است که در آن ذینفعان مالی و تصمیم‌گیرندگان واقعی، توسعه‌دهندگان یا ناشران بازی نیستند. در عوض، آنها بازیکنان هستند. که با ان نسل جدیدی از بازی ها متولد شد. بازی‌هایی که بازیکنان می‌توانند دارایی‌ها و شخصیت‌های درون بازی را داشته باشند و آزادانه معامله کنند تا به جای صرف پول برای به‌روزرسانی‌ها، کسب درآمد کنند.

چندین بازی بلاک چین برای کسب درآمد از بازی کردن در طول سال گذشته راه اندازی شده اند. در حالی که برخی شکست خوردند، برخی دیگر مانند Gods Unchained، CryptoBlades، Splinterlands و Arc8 رشد زیادی کردند. بسیاری از کسانی که بازی کردن این بازی ها را زود شروع کردند، سود قابل توجهی به دست آوردند، که باعث شد دلالان و گیمرها به دنبال موفقیت بزرگ بعدی باشند. لیست زیر پنج مورد از امیدوارکننده ترین راه های کسب درآمد از بازی کردن تا به امروز را شرح می دهد.

مقاله پیشنهادی:صرافی کوکوین

اولین بازی از لیست کسب درآمد از بازی کردن، لایت نایت است که در زیر به معرفی آن میپردازیم.

بازی لایت نایتکس(LightNitex)

بازی لایت نایتکس(LightNitex)
هدشات کردن بازیکنان دشمن ممکن است یکی از جالب‌ترین راه‌ها برای چیدن صندلی‌ها باشد و این دقیقاً همان لذتی است که این بازی ارائه می‌کند. Lightnitex که توسط Satoshi’s Games ساخته شده است. یک بازی آنلاین چند نفره مانند Fortnite است که در آن هر تعامل درون بازی بین بازیکنان باعث یک پاداش یا جریمه پولی می شود. نسخه بتا در حال حاضر در حال بازی است، در حالی که نسخه کامل برای انتشار در نوامبر 2021 برنامه ریزی شده است.

لایت‌نایتکس یک چرخش هیجان‌انگیز را در مدل بازی برای کسب درآمد پیاده‌سازی می‌کند. زیرا انگیزه‌های پولی آن دو راه دارد: بازیکنانی که در مبارزه PvP از دیگران مهارت بیشتری کسب می‌کنند. می‌توانند بیت‌کوین کسب کنند. در حالی که کسانی که شلیک می‌شوند جریمه می‌شوند و بیت‌کوین را از دست می‌دهند.

لایت‌نایت از راه‌حل لایه ۲ بیت‌کوین شبکه لایتنینگ برای ادغام ریزتراکنش‌ها در بازی استفاده می‌کند. هر بازیکنی دارای تعادل درون بازی است که وقتی به بازیکنان دیگر شلیک می‌کند یا آیتم‌های با ارزش را برمی‌دارد، در زمان واقعی افزایش می‌یابد و زمانی که به او شلیک می‌شود یا می‌میرد، کاهش می‌یابد. بازیکنان می توانند هنگام خروج از بازی موجودی خود را در کیف پول خود برداشت کنند و سپس آن را ذخیره کنند.

مقاله پیشنهادی:بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

دومین بازی از لیست کسب درآمد از بازی کردن، سند باکس است که در زیر به معرفی آن میپردازیم.

بازی سند باکس(the sand box)

بازی سند باکس(the sand box)

Sandbox یک دنیای مجازی است که توسط Pixowl Inc. ساخته شده است که به بازیکنان اجازه می دهد تجربیات بازی خود را در بلاک چین اتریوم بسازند. مالکیت کنند و کسب درآمد کنند. بازیکنان سندباکس می‌توانند زمین بخرند و صاحب زمین شوند. بازی‌ها و دنیای مجازی درون بازی خود را توسعه دهند و آیتم‌های درون بازی مانند بلیت‌های NFT را به کنسرت‌های درون بازی و پارک‌های تفریحی مبادله کنند. برای آشنایی بیشتر با این بازی و نحوه کسب درآمد از آن مقاله سند باکس چیست را مطالعه کنید.

هدف Sandbox این است که بازی‌های موجود مانند Minecraft و Roblox را با در اختیار گذاشتن مالکیت بازیکنان و سازندگان درون‌بازی بر آثارشان در قالب NFT و پاداش دادن به آنها برای کمک‌هایشان در اکوسیستم، مختل کند. نسخه بتا محدود بازی در حال حاضر زنده است، در حالی که راه اندازی اولین آلفای باز برای اواخر سال 2021 برنامه ریزی شده است. با مطالعه مقاله بازی روبلاکس با این بازی پردرآمد بیشتر آشنا شوید.

املاک و مستغلات محدود منطقه درون بازی Sandbox LAND نام دارد. می توان آن را با ارز درون بازی SAND خریداری کرد که قبلاً منتشر شده است. و ارزش بازار فعلی آن تقریباً 697 میلیون دلار است. علاوه بر این، بازیکنان همچنین می‌توانند NFT‌هایی را مبادله کنند که نشان‌دهنده انواع آیتم‌های متاورس، از جمله پوسته‌های آواتار یا کالاهایی هستند که در فروشگاه‌های بازی متعلق به بازیکن فروخته می‌شوند.

قابل ذکر است، در حالی که Sandbox هنوز در حال توسعه است و تخمین زده می شود که در اواخر سال 2022 عرضه شود، چندین شرکت بزرگ مانند Winklevoss twins و Atari قبلاً زمین های بزرگی را در بازی خریداری کرده اند.

مقاله پیشنهادی:روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال 

استار اتلس STAR ATLAS سومین بازی برای کسب درآمد از بازی کردن

کسب درآمد از بازی کردن- بازی StarAtlas

Star Atlas احتمالاً مورد انتظارترین بازی بلاک چین تا به امروز است. این یک بازی ویدئویی استراتژیک با مضمون فضایی است که در سال 2620 اتفاق می‌افتد. و بر روی بلاک چین Solana با استفاده از موتور بازی‌های ویدئویی پیشگامانه Unreal 5 ساخته شده است. تا محیط‌های بی‌درنگ با کیفیت سینما را فراهم کند. با قضاوت بر اساس تریلرها، Star Atlas می تواند یک منظره بصری باشد. بازیکنان کاپیتان سفینه‌های فضایی در اعماق فضا و خدمه در سراسر جهان باز از کهکشان‌ها خواهند بود. تا دارایی‌های مختلف آسمانی و زمینی را کشف کنند. پس از یافتن، می توان این دارایی ها را استخراج، پالایش کرد و در بازار جهانی معامله کرد.

این بازی دارای دو ارز درون بازی به نام‌های ATLAS و POLIS، مالکیت دارایی مبتنی بر NFT، DeFi داخلی از طریق صرافی غیرمتمرکز Serum و مدل‌های حاکمیتی زنجیره‌ای مانند DAO برای قدرت بخشیدن به سازمان‌های سیاسی درون بازی مانند اصناف و اتحادها خواهد بود. با مطالعه مقاله آموزش NFT با دنیای توکن‌های غیرمتمرک بیشتر آشنا شوید. با مطالعه مقاله درآمد از بازی استار اطلس با نحوه درآمد زایی از این بازی آشنا شوید.

بازی خدایان رها شده(Gods Unchained)

بازی خدایان رها شده(Gods Unchained)

بازی‌هایی زیادی امروزه وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌‍توان کسب درآمد کرد. یکی دیگر از بازی‌های کریپتویی که امکان کسب درآمد از بازی کردن در آن وجود دارد، بازی Gods Unchained است. این بازی رایگان است و به راحتی می‌توانید آن را از سایت این بازی دانلود کنید. برای دانلود بازی GodsUnchained می‌توانید از طریق این لینک نیز برای دانلود آن اقدام کنید. سبک این بازی با بازی‌های کامپیوتری امروزی متفاوت است و پلیرها از طریق کارت‌هایی که دارند با یکدیگر به رقابیت می‌پردازند. این بازی از مشهورترین بازی‌های کارتی است که مفهوم کسب درآمد از بازی کردن در آن پیاده سازی شده است. گیمرها با استفاده از کارت‌هایی که دارند به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در صورت شکست دادن حریفانتان ارز دیجیتال این بازی را دریافت خواهید کرد.

این بازی در سال 2018 برای اولین روانه بازار شد و تا کنون توانسته 15 میلیون دلار از طریق کارت‌های مرسوم به Mystic Cards کسب درآمد کند. این بازی دارای ارز دیجیتال درون بازی به نام GODS است و ارزش آن 0.2519 دلار است. تیم توسعه دهنده این بازی قصد دارد که نسخه موبایلی آن را نیز وارد بازار کند تا بتواند کاربران زیادی را به سمت این بازی جذب کند. گیمرها می‌توانند ارز درون برنامه این بازی(GODS) را در بازار خرید و فروش کنند یا از طریق آن کارت‌های جدیدی خریداری کنند. با مطالعه مقاله آموزش بازی Gods Unchained با این بازی پردرآمد بیشتر آشنا شوید.

این بازی شباهت زیادی به سرزمین دلارهای رها شده دارد که ماهیتی تقریباً یکسان با این بازی دارد. از دیگر مزایای این بازی امکان نگهداری کارت‌ها و آیتم‌های درون بازی به عنوان NFT نیز وجود دارد. شما می‌توانید NFTهای درون بازی را در پلتفرم اوپن سی یا پلتفرم راریبل به فروش برسانید. تمامی NFTهای این بازی بر روی بلاک چین اتریوم است و به راحتی می‌توان آن‌ها را در هر کیف پولی ذخیره کرد.

بازی سرزمین های نابود شده(SplinterLands)

اگر به دنبال کسب درآمد از بازی کردن هستید بازی سرزمین های خرد شده یکی از بازی‌هایی است که از طریق آن می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. این بازی در گذشته نام دیگری داشته است و شاید برخی از گیمرها همچنان آن را Steem Monsters صدا بزنند. بلاک چین Hive به صورت اختصاصی از این بازی پشتیبانی می‌کند و کل بازی بر روی این بلاک چین پیاده سازی شده است. در این بازی هر کدام از گیمرها هیولاهایی در اختیار دارند. با استفاده از این هیولاها گیمرها به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند و در صورت شکست دادن حریفشان جوایزی دریافت می‌کنند. افراد با هر سنی که دارند می‌توانند در این بازی به کسب درآمد از بازی کردن بپردازند. گیمرها با کارت‌هایی که در دست دارند به رقایت با سایر حریفان می‌پردازند.

امکان خرید و فروش کارت‌های این بازی وجود دارد و از طریق این راه نیز گیمرها می‌توانند کسب درآمد کنند. بیش از 500 کارت در این بازی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوصی دارند. با استفاده از کارت‌های درون بازی می‌توانید هیولاهایتان را ارتقا دهید و آن‌ها را قوی‌تر کنید. این بازی شامل دنیاهای مختلفی است که نبردهای بین پلیرها در این سرزمین‌ها رخ می‌دهد. در حال حاضر 7 دنیا درون این بازی وجود دارد، این دنیاها عبارت است از:

سرزمین آتش

زمین

محفل اژدها

دنیای مرگ

زندگی

عالم آب

مرز بی طرفی

برخی از کارت‌های درون بازی این ویژگی را دارند که انرژی‌های غیر طبیعی به کارکترها درون بازی می‌دهد. کارت‌های معجون کمیابی نیز در این بازی قرار داده شده است که فقط در فروشگاه این بازی یافت می‌شوند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

کسب درآمد از بازی کردن یکی از مفرح‌ترین راه‌های درآمد زایی است؛ چرا که به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی می‌توان در کنار بازی کردن درآمد دلاری کسب کرد. بازی‌های بیشتری امروزه در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد که امکان کسب درآمد از آن‌ها وجود دارد. امروزه با مطرح شدن NFT و ورود آن به بازی‌های کریپتویی، راه دیگری به کسب درآمد از این بازی‌ها اضافه کرده است. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با نحوه کسب درآمد از بازی کردن آشنا کنیم و در کنار آن برخی از بازی‌های درآمدزا را به شما عزیزان معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *