امروزه دنیای ارزهای دیجیتال توانسته طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کند. با گذشت زمان پروژه‌های مختلفی به بازار عرضه شدند و هرکدام یک روش جدید را برای کسب درآمد ارائه کردند؛ اما همانطور که در مقاله برترین ارزهای دیجیتال متاورس مطالعه کردید، یکی از این پروژه‌ها، کسب درآمد از سندباکس بود که توانست علاقه بسیاری از کاربران حوضه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. ترکیب صنعت بازی‌سازی و NFTها باعث ایجاد انقلابی در صنعت درآمدزایی شد. در حال حاظر بسیاری از پروژه‌های جدید و نوظهور در این حوضه فعالیت می‌کنند. بازی استار اطلس، سندباکس و… از جمله پروژه‌های کسب درآمد از طریق بازی کردن هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های کسب درآمد از سندباکس آشنا کنیم.

اصطلاح سندباکس به چه معناست؟

کلمه Sandbox از دو کلمه Sand و Box که به ترتیب به معنای شن و جعبه است، تشکیل شده است که ترکیب این دو کلمه باهم در اصطلاح زبان انگلیسی به معنای محیطی برای بازی بچه‌ها است که پر از شن می‌باشد. در واقع سندباکس یک محیط حفاظت‌شده و ایمن است که بچه‌ها می‌توانند در آن شن‌بازی کنند. سندباکس در حوظه ارزهای دیجیتال هم از همین مفهوم الهام گرفته است که در تلاش است تا یک بستر امن و محافظت شده برای ارتباط بین رمزارزها و صنعت بازی‌سازی در اختیار کاربران قرار دهد.

پلتفرم سندباکس

در سال 2011، آرتور مادرید و سباستین بروگت در یک همکاری مشترک شرکت Pixowl را تاسیس کردند. پروژه‌های بسیاری در حوضه بازی‌سازی توسط شرکت Pixowl ایجاد شد که پلتفرم سندباکس یکی از پروژه‌های زیرمجموعه این شرکت به شمار می‌آید. پلتفرم سندباکس که بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد به کاربران این امکان را می‌دهد که در بازی‌های تحت این شبکه بازی کنند و پس از انجام فعالیت‌های خواسته‌شده و رد کردن مراحل بازی، مقداری توکن NFT دریافت کنند. کاربران و دارندگان این توکن می‌توانند دارایی‌های جمع‌آوری شده را بفروشند یا در بازی امکانات بهتری خریداری کنند.

لازم است بدانید که آیتم‌هایی که در بازی خریداری کردید جرئی از دارایی شما محسوب می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید این ایتم‌ها را مبادله کنید. همکاری متاورس و صنعت بازی‌سازی موجب شد که کاربران بتوانند با یک دید متفاوت و جذاب وارد حوضه کسب درآمد شوند.

ارز دیجیتال سند

توکن سند که در بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شد، به عنوان توکن اصلی پلتفرم سندباکس به شمار می‌آید. دارندگان این توکن قادر خواهند بود در بازی‌های مختلف پلتفرم سندباکس شرکت کنند و به مبادله دارایی خود بپردازند. کاربرانی که توکن سند را در اختیار دارند در حاکمیت پلتفرم حق رای دارند و اینگونه زمینه برای اداره مشارکتی جامعه و بازی‌های تحت شبکه سندباکس به طور کامل ایجاد شده است.

تاریخچه ارزش قیمتی سندباکس

در حال حاظر بیش از 0.2 درصد از کل حجم معاملات و نقدینگی بازار به ارز دیجیتال سندباکس تعلق دارد. زمانی که این ارز دیجیتالی به بازار عرضه شد قیمت آن تقریبا 0.044 دلار بود؛ از آن زمان تاکنون نوساناتی را از آن شاهد بودیم. سندباکس در فروردین سال 1400 رشد چشمگیری را تجربه کرد و ارزش قیمتی آن به 0.91 دلار هم رسید اما پس از آن روند نزولی را پیش گرفت و به قیمت 0.2 دلار رسید. در این حال NFT ها روند صعهودی را آغاز کردند و این روند در بسیاری از ارزهای تحت شبکه بلاک چین اتریوم تاثیر مستقیم گذاشت.

کریپتوپانک‌ها و سندباکس از جمله رمزارزهایی هستند که با رشد قیمتی NFT ها، ارزش قیمتی آن‌ها افزایش پیدا کرد. پس از صعود NFT ها قیمت سندباکس تقریبا به 1.18 دلار هم رسید و این بالاترین سقف سند باکس تاکنون بوده است. اما دوباره روند نزولی را پیش گرفت و در مهر ماه ارزش قیمتی آن به 0.6 دلار رسید.

نحوه عملکرد بازی و کسب درآمد از سندباکس

ترکیب استفاده از توکن‌های NFT و فناوری بلاک چین به کاربران و گیمران سندباکس این امکان را می‌دهد که آزادی کاملی نسبت به کسب درآمد از سندباکس را داشته باشند. همانطور که گفته شد پلتفرم سندباکس در بستر شبکه بلاک چین اتریوم پیاده شد، امنیت، قدرت کافی این بلاک چین و استفاده از توکن‌های NFT جز مهم‌ترین مزایای سندباکس به شمار می‌رود. بازی سندباکس فرصتی برای کاربران سراسر دنیا ایجاد کرده است تا بتوانند به صورت دسته جمعی و مستقل بدون هیچگونه کنترل متمرکزی بازی کنند و از این راه کسب درآمد کنند.

پلتفرم سندباکس برای ساخت بازی‌های خود از سه محصول مهم استفاده می‌کند که در ادامه قصد داریم شما را با این محصولات آشنا کنیم. اگر به کسب درآمد از سندباکس علاقه دارید، توصیه می‌شود با این سه محصول بیشتر آشنا شوید.

ابزار بازی ساز سندباکس(sandbox game maker)

ابزار Game Maker اجازه ساخت بازی‌های سه بعدی را به صورت رایگان به تمام افراد می‌دهد. برای ساخت بازی در این حوضه لازیم نیست حتما کد نویس حرفه‌ای باشید. امروزه بسیای از برنامه‌نویسان و بازی‌سازان برای ساخت بازی از ابزارهای قدرتمند ویژوال اسکریپتینگ استفاده می‌کنند.

ابزار ساخت توکن‌های غیرمثلی (Voxedit)

ابزار Voxedit برای ساخت توکن‌های غیرمثلی (NFT) و مدل‌سازی های واکسل 3بعدی به کار می‌رود. این ابزار هم مانند Game Maker یک ابزار رایگان و قدرتمند است که برای سیستم عامل ویندوز و مک طراحی شده است. از این ابزار برای ساخت و انیمیشن‌سازی اشیا‌ها و آیتم‌های سه بعدی  مانند انسان، حیوان، درخت، وسایل نقلیه و… استفاده می‌شود.

بازار سندباکس(Marketplace)

Marketplace به کاربران اجازه بارگزاری، انتشار و فروش آیتم‌های ساخته شده غیرمثلی توسط Voxedit را می‌دهد. این آیتم‌ها برای ایجاد یک بستر ذخیره‌سازی غیرمتمرکز اول در شبکه IPFS بارگزاری می‌شوند، سپس برای اثبات مالکیت خود در بلاک چین ثبت خواهند شد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

آموزش ثبت‌نام و کسب درآمد از سندباکس

اگر به دنبال کسب درآمد از سندباکس هستید، لازم است بدانید که برای انجام بازی‌های سندباکس نیازی به دانلود بازی یا برنامه‌ای نیست؛ کافی است وارد سایت sandbox.game شوید و یک حساب کاربرای بسازید. همانطور که در مقاله آشنایی با مفهوم کریپتوپانک توضیح دادیم، اگر از رمزارزهای مبتنی بر بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنید حتما یک کیف پول متامسک تهیه کنید.

اگر حساب کاربری ندارید، پس از وارد شدن به صفحه اصلی سندباکس روی گزینه sign in کلیک کرده و یک حساب کاربری بسازید.

پس از انتخاب کیف پول متامسک یک ایمیل و یک نام مستعار درج کنید.

اکنون شما موفق به ثبت نام در پلتفرم سندباکس شدید. می‌توانید با کلیک روی گزینه profile در گوشه سمت راست بالا، مشخصات خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

در قسمت Referral لینک دعوت خود را مشاهده می‌کنید که در صورت اشتراک‌گذاری این لینک، زمانی که شخصی از طریق لینک دعوت شما اقدام به خرید آیتمی کند، 10درصد از مبلغ آن توکن به عنوان پاداشی به شما تعلق می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *