شروع سرمایه گذاری برای فردی که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده یا فردی که مدت‌ها است کسب و کار خود را دارد، تفاوتی ندارد. در هر حالت افراد نیاز به یادگیری اصول سرمایه گذاری و روش‌های معامله کردن می‌باشند. امروزه بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری بسیار داغ است و توجه بسیاری از افراد سراسر دنیا را به خود جلب کرده است. البته این موضوع را فراموش نکنید که بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتالی، بسیار خطرناک و ریسک پذیر است.

اما بسیاری از افراد مختلف با یادگیری اصول سرمایه گذاری و آموزش ارز دیجیتال توانسته‌اند این مسیر پر خطر را پشت سر بگذارند و به ثروت چشمگیری دست یابند. اگر شما هم یکی از علاقه مندان به شروع سرمایه گذاری و یادگیری روش‌های آن هستید، بهتر است ابتدا این 7 کتاب را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی: درس های وارن بافت برای تریدرها

1.کتاب A Beginner’s Guide to the Stock Market

کتاب A Beginner’s Guide to the Stock Market

کتاب «راهنمای بازار سهام برای مبتدی‌ها» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که برای افراد مبتدی و علاقه‌مند به بورس بسیار مناسب است. نویسنده این کتاب یعنی متیو کرتر، انواع سهام و نحوه عملکرد آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده است. همچنین توضیحاتی در خصوص آن‌ها داده است تا یک سرمایه گذار مبتدی بتواند با نحوه آنالیز کردن سهام به خوبی آشنا شود و بهترین گزینه‌ها را برای سوددهی کوتاه مدت یا بلند مدت پیدا کند. یکی از بهترین ویژگی‌های این کتاب این است که اشتباهات اکثر سرمایه گذاران را بیان کرده و توضیح داده که چطور از این اشتباهات درس بگیرید و اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با گس(GAS) اتریوم

2.کتاب The Little Book of Common Sense Investing

شروع سرمایه گذاری با کتاب The Little Book of Common Sense Investing

یکی از بهترین کتاب‌هایی که بسیاری از کارشناسان معتقداند بهترین گزینه برای شروع سرمایه گذاری است، «کتاب کوچک سرمایه گذاری و عقل سلیم» می‌باشد. این کتاب که توسط جان سی بوگل مشهور نوشته شده است. در واقع برای سرمایه گذاران یک کتاب مقدس است و صرف نظر از سن و سالی که دارید، این کتاب به شدت توصیه می‌شود. نخستین بار در سال 2007 منتشر شد و در سال 2017 تغییراتی در آن اضافه شد که طی این تغییرات دو فصل جدید شامل تخصیص دارایی و گزینه‌های سرمایه گذاری بازنشستگی به آن اضافه شد.

در واقع هدف کتاب کوچک سرمایه گذاری، یادگیری انتخاب بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کوتاه مدت است. علاوه‌بر آن با مطالعه این کتاب، شما یاد خواهید گرفت که تصمیمات هوشمندانه‌تری نسبت به قبل بگیرید و به سرمایه خود بی‌افزایید. جان سی بوگل در این کتاب درباره اهمیت صندوق‌های سرمایه گذاری شاخص سخن گفته و بارها توصیه کرده که از طمع در سرمایه گذاری اجتناب کنند و به جای آن روی یک سبد سرمایه گذاری تمرکز کنند.

همانطور که در مقاله بهترین مدرس ارزهای دیجیتال در ایران صحبت کردیم، بهتر است برای شروع سرمایه گذاری از پیش‌تر یک هدف معین کنید و تمام تمرکز خود را روی آن بگذارید.

بیشتر بخوانید: تعریف پل بلاک چین

3.کتاب Broke Millennial

شروع سرمایه گذاری با کتاب Broke Millennial

نویسنده کتاب Broke Millennial یعنی آرین لوری، تمام تلاش خود را کرده تا در این کتاب چالش‌های سرمایه گذاران مبتدی را بیان کند و به رفع مشکلات آن‌ها بپردازد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این کتاب، یادگیری نحوه سرمایه گذاری برای زمانی است که قسط‌های مختلف روی دوش شما سنگینی می‌کند. آرین لوری بر این باور است که اگر قصد دارید سرمایه گذار موفقی شوید، باید سعی کنید امور مالی شخصی را درک کنید و عادات خرج کردنتان را عوض کنید.

وی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کنترل امور مالی خود را به دست بگیرید، حتی اگر پول زیادی به دست نمی‌آورید و سرمایه کمی دارید. کتاب Broke Millennial نکات طلایی درباره چگونگی افزایش حقوق و شروع پس‌انداز برای بازنشتگی را در اختیار شما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال کامپاند

4.کتاب The Only Investment Guide You’ll Ever Need

شروع سرمایه گذاری با کتاب The Only Investment Guide You’ll Ever Need

با مطالعه این کتاب شما یاد خواهید گرفت که چگونه شروع به ساخت یک سبد سرمایه گذاری با صفر دلار کنید. اندرو توبیاس نویسنده و مشاور امور مالی است که در این کتاب به اهمیت ایجاد یک پایه مالی برای سرمایه گذاری پرداخته است. با مطالعه این کتاب از توصیه‌های سرمایه گذاری مناسبی که اکثر آن‌ها در زندگی روزمره هم تاثیرگذار هستند، برخوردار خواهید شد. این کتاب در سال 1970 منتشر و در سال 2016 بازنویسی شد، پس از بازنویسی نکات ارزشمندی به آن اضافه شد.

مقاله پیشنهادی: دیفای چیست؟

5.کتاب The Book on Rental Property Investing

شروع سرمایه گذاری با کتاب The Book on Rental Property Investing

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از طراحی یک سبد سرمایه گذاری، اولین انتخاب شما برای سرمایه گذاری، سهام و بورس باشد. در نظر داشته باشید که بازار سهام، تنها گزینه برای سرمایه گذاری و کسب سود نیست. در صورتی که از هدف خود مطمئن باشید، سرمایه گذاری در املاک اجاره‌ای نیز گزینه خوبی برای شروع سرمایه گذاری می‌باشد. هدف اصلی این کتاب، بررسی کل فرایند خرید و اجاره ملک است و در عین حال به شما کمک می‌کند تا در انتخاب ملک مناسب، تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید. کتاب «سرمایه‌گذاری در املاک اجاره‌ای» نوشته برندون ترنز است که یک انتخاب مناسب برای یادگیری نحوه خرید و فروش املاک و همچنین غلبه بر چالش‌های سرمایه گذاری در املاک می‌باشد.

6.کتاب One Up on Wall Street

شروع سرمایه گذاری با کتاب One Up on Wall Street

پیتر لینچ در کتاب One Up on Wall Street اسرار و تجربه‌هایی که مستقیماً از سرمایه گذاران با تجربه وال استریت کسب کرده را شرح می‌دهد. در این کتاب فرصت‌هایی که سرمایه گذاران مبتدی نباید از دست بدهند، لیست شده است. همچنین بهتر است بدانید که پیتر لینچ مدیر سابق صندوق سرمایه گذاری فیدلیتی بوده است که طی چندین سال مدیریت خود، میلیاردها دلار سود را روانه این صندوق کرده است. این کتاب به شما در نحوه تحقیق و یافتن سهامی که احتمالاً در آینده عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد، کمک می‌کند.

مقاله مرتبط: تفاوت بین بیلد فارمینگ و استیکینگ

7.کتاب Thinking Fast and Slow

شروع سرمایه گذاری با کتاب Thinking Fast and Slow

کتاب «تفکر سریع و آهسته» که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شناخته می‌شود، به این موضوع می‌پردازد که تصمیمات احساسی یا منطقی چه تاثیری در آینده مالی ما خواهد گذاشت. این کتاب توسط دنیل کانمن روانشناس، اقتصاددان و برنده جایزه نوبل در سال 2002 در علوم اقتصادی نوشته شده است و به بررسی روشی می‌پردازد که اکثر افراد برای تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی از آن استفاده می‌کنیم. در این کتاب شما یاد خواهید گرفت که چگونه در معاملات خود، احساسات را کنار بگذارید و تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.

مقاله مرتبط: محاسبه سود مرکب

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سوالات متداول

چرا باید سرمایه گذاری کنیم؟

بدون شک امروزه یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد، سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص ارزهای دیجیتالی است. بسیاری از افراد با سرمایه کم در این مسیر قدم برداشتند و توانستند به ثروت‌های چشمگیری دست یابند.

چگونه در سن کم شروع به سرمایه گذاری کنیم؟

سن و سال در شروع سرمایه گذاری تفاوتی ایجاد نمی‌کند، در واقع آن تجربه و کسب مهارت است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. یادگیری روش‌های سرمایه گذاری، پس‌انداز کردن مقداری پول و معین کردن هدف خود از اصلی‌ترین مواردی است که باید در ابتدای شروع سرمایه گذاری به آن بپردازید.

آیا مطالعه کتاب برای یادگیری روش‌های سرمایه گذاری کافیست؟

قطعا خیر، مطالعه کتاب تنها شما را با روش‌های سرمایه گذاری، خطرات و… آشنا می‌سازد. چنانچه قصد دارید در بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتالی مهارت و تجربه کسب کنید، بهتر است ابتدا توسط یک مدرس خوب، آموزش ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *