میزان رشد ارز دیجیتال سلر

در این مقاله قصد داریم به بررسی میزان رشد ارز دیجیتال سلر بپردازیم. اما بهتر است ابتدا با مفهوم سلر و ساختار این ارز دیجیتالی آشنا شوید. امروزه پروژه ارز دیجیتالی سلر به یک بحث جذاب در حوزه بازارهای کریپتونایسی تبدیل شده است که توانسته تغییرات بسیاری را ایجاد کند. ارز دیجیتال سلر یا به اختصار(CELR) یک بستر مقیاس‌پذیری لایه 2 است که در سال 2019 پس از راه‌اندازی ICO‌های قبلی صرافی بایننس با اهداف امکان انجام معاملات سریع ،ایمن و راحت خارج از زنجیره بلاکچین برای قرارداد‌های هوشمند معرفی شد.

شبکه سلر چیست؟

سلر(CELER)، پروژه سوم بایننس لانچ پد است که در تلاش است با استفاده از روش‌های برون زنجیره‌ای به مقیاس پذیری در اینترنت دست پیدا کند و تمام تراکنش‌ها را در کم‌ترین زمان ممکن و با بالاترین امنیت پردازش کند. این شرکت آمریکایی با هدف جذب سرمایه 34 میلیون دلاری که 30 میلیون دلار آن با جذب سرمایه اولیه و فروش خصوصی به دست آمد، تشکیل شد. شبکه سلر به کاربران امکان ساخت و استفاده برنامه‌های غیر متمرکز از طریق فناوری مقیاس‌پذیری خارج از زنجیره و طرح‌های مکانیزم رمزنگاری اقتصادی را می‌دهد.

سلر هم مانندشیبا و آکیتا، یک توکن شبکه ERC-20 است که در بلاکچین اتروم فعالیت می‌کند. مجموعه عرضه توکن‌های سلر حدود 10 میلیارد است و فقط حدود 6 درصد آن برای فروش گذاشته شده است. همچنین باید بدانید که توکن‌های سلر تنها از طریق BNB در دسترس است و برای هر شخص حداکثر مبلغ مجاز سرمایه گذاری 1500 دلار تعیین شده است.

تاریخچه ارز دیجیتال سلر

میزان رشد ارز دیجیتال سلر ازشروع کار به نسبت خوب بوده و هنوز جای رشد دارد. این ارز دیجیتالی در آخر سال 2019 و اوایل 2021 معرفی شد که در آن زمان ارزش قیمتی آن 0.018 دلار بود. قیمت این ارز دیجیتال تا اواخر سال 2021 رشد جندانی نداشت اما با شروع سال 2021 شرایط برای سلر کمی بهتر شد و ارزش قیمتی آن افزایش پیدا کرد و به 0.095 دلار رسید.

رشد قیمت سلر در این زمان متوقف شد و روند نزولی اتفاق افتاد که قیمت تقریبی به 0.02 دلار هم رسید اما این ارزش قیمتی ثابت نماند و دوباره به حالت صعودی خود بازگشت. در حال حاظر به ارزش قیمتی 0.124616 دلار معادل 3.628 تومان رسیده است.در عکس زیر می‌توانید نمودار تحلیل تکنیکال سلر نتورک را مشاهده کنید.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال سلر

مزایا و معایب سلر

یکی از مواردی که به طور مستقیم در تاثیرگذاری میزان رشد ارز دیجیتال سلر سروکار دارد مزایا و معایب این شبکه است که تا به حال نتایج خوبی به همراه داشته است.

مزایا

میزان رشد پروژه‌های کوتاه مدت

بدون شک عرضه بر بستر بایینس لانچ‌پد به عنوان یک مزیت بزرگ در میزان رشد ارز دیجیتال سلر تاثیر مستقیم گذاشته است. همانطور که اشاره کردیم سلر پروژه سوم بستر بایننس است و دو پروژه قبل یعنی BitTorrent و Fetch.ai گویای این ویژگی است.

موارد استفاده‌شده

یکی از مهم‌ترین عواملی که در میزان رشد ارز دیجیتال سلر تاثیر گذاشت، پیدایش راهکار‌های برون زنجیره‌ای مانند شبکه لایتینگ، پلاسما و رایدن بود. این راهکارها باعث شد مشکلات فناوری‌های دفترکل توضیع‌شده یا همان مقیاس‌پذیری در اولویت قرار گیرد اما پردازش تنها 4 الی 7 تراکنش بیت کوین در هر ثانیه یک مانع مهم برای این فناوری است که اگر شبکه سلر بتواند بر راهکار‌های موجود غلبه کند شاهد تاثیرات بزرگی در این حوزه خواهیم بود.

شرکای استراتژیکی

موفقیت سلر در ایجاد همکاری‌های مهم با سازمان‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار ارزهای دیجیتال، بدون شک در میزان رشد ارز دیجیتال سلر تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال Pantera ،DHVC ،FBG Capital ،Fenbushi Capital ،500 Startups ،NGC ،Waves از جمله شرکت‌های تاثیرگذار در جهت همکاری با سلر هستند.

معایب

رقبای قدرتمند

حل کردن مشکلات مقیاس‌پذیری موضوع تازه‌ای نیست و بسیاری از سازمان‌ها برای حل این مشکلات از پیش‌تر اقدام کرده‌اند. بنابراین سبقت گرفتن از آن‌ها کار را برای شبکه سلر دشوار خواهد کرد. شبکه لایتینگ را می‌توان به عنوان مهم‌ترین رقیب سلر دانست. در حال حاظر این شبکه حدود 4000 نود و 32300 کانال دارد و حجم معاملات روزانه این شبکه بیش از 3.1 میلیون دلار می‌باشد. این شبکه برای حل مشکلات برون زنجیره‌ای بیت کوین فعالیت می‌کند. بنابراین سبقت گرفتن از شبکه لایتینگ برای سلر بسیار دشوار است.

امتیاز سلر

طراحان و توسعه دهندگان سلر نتورک با ارائه خدمات و قابلیت‌هایی توانسته‌اند امتیاز 8.5 را کسب کنند که مطالعه این موارد برای بررسی میزان رشد ارز دیجیتال سلر به شما کمک می‌کند.

اعضای تیم سلر نتورک

شرکت سلر با 17 عضو شامل طراحان، توسعه‌دهندگان، دانشمندان، و متخصصان بازار که هر کدام از این افراد دارای مدرک دکترا از دانشگاه‌های برتر جهان هستند توانسته امتیاز 8.7 را کسب کند.

شرایط کنونی پروژه

طبق گفته شبکه سلر، یک شبکه آزمایشی به نام CelerX عرضه شده است که حساب‌های خصوصی گیت‌هاب آن بیش از 1000 کد دارد و بسیار فعال است که توانسته امتیاز 8.4 را به خود اختصاص دهد.

میزان رشد پروژه

میزان رشد ارز دیجیتال سلر2

همانطور که گفته شد این شبکه بر بستر بایننس لانچ‌پد عرضه شد. میزان رشد کوتاه‌مدت این پروژه بسیار عالی به نظر می‌رسد اما به خاطر کاربرد‌ها و قابلیت‌های خوب این شرکت، آینده بلند مدت این پروژه بسیار جالب خواهد بود. امتیاز تعلق گرفته به این قسمت 9.1 می‌باشد.

توجه جامعه

عرضه شدن این پروژه در بستر بایننس لانچ‌پد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده. همچنین به همراه داشتن بیش از 30 هزار عضو در تلگرام و بیش از 8هزار دنبال‌کننده در توییتر، امتیاز 9.25 را به خود اختصاص داده است.

کاربردهای توکن سلر

توکن سلر قابلیت‌ها و امکانات زیادی ندارد و به همین علت امتیاز این قسمت از سلر نتورک، 7.8 است.

قوانین فروش توکن سلر

همانطور که گفته شد 30 میلیون دلار از 34میلیون دلار سرمایه این پروژه برگشته است که 27درصد از توکن‌ها در فروش خصوصی و جذب سرمایه اولیه فروخته شدند. سلر نتورک توانست در این حوزه امتیاز 7.6 را به دست آورد.

فناوری و کدهای پروژه

بیشتر کدهای شبکه سلر در حساب‌های خصوصی و گیت‌هاب این پروژه قرار دارد که طبق گفته شرکت سلر، فعالیت بسیاری(بیش از 1000 کد) در آن مشاهده می‌شود که امتیاز 8.9 را گرفته.

وایت پیپر

میزان رشد ارز دیجیتال سلر

وایت پیپر این شرکت در همان اول کار به دقت و با جزییات کامل نوشته شد که امتیاز 8.3 را گرفت.

نتیجه‌گیری

شبکه سلر با ارائه خدمات و تمرکز در حل مشکلات در حوضه بلاکچین یا همان مقیاس‌پذیری توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. همچنین سلر پروژه سوم بایننس لانچ‌پد است که باعث شده طرفداران بایننس را سمت خود داشته باشد. با در نظر گرفتن همه این موارد میتوانید آینده خوبی را از این پروژه انتظار داشته باشید. اما فقط زمان مشخص می‌کند که واقعا می‌تواند مشکلات نام برده را حل کند یا مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر پس از مدتی به فعالیت خود پایان دهد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *