ذخیره‌سازی امن و ایمن در فضای مجازی و در عین حال ارزان از مشکلاتی است که کاربران فعال در اینترنت با آن روربرو می‌باشند. فضای ابری قابلیتی است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند فایل‌های خود را در جایی از اینترنت ذخیره سازی نمایند. شرکت‌های مختلفی همانند فایل کوین در این حوزه فعالیت می‌کنند که امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. فایل کوین یا ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟ فایل کوین پروژه‌ای است که با هدف ایجاد محیطی امن و ایمن و با بهره‎گیری از اینترنت نسل سوم و فناوری بلاک چین در سال 2017 عرضه شد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این ارز دیجیتال مشهور بیشتر آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال فایل کوین چیست، پاسخ دهیم.

شبکه فایل کوین چیست؟

ارز دیجیتال فایل کوین چیست

فایل کوین شبکه‌ای مشترک ذخیره‌سازی غیرمتمرکز می‌باشد که بدون نیاز به سرور اصلی، تمام اعضای آن می‌توانند به این شبکه دسترسی داشته باشند. شبکه فایل کوین به گونه‌ای عمل می‌کند که سرورها و ارائه‌دهندگان مخازن را برای ذخیره و بازیابی داده‌ها به هم متصل می‌کنند. افراد برای فعالیت در این شبکه وب 3 نیازمند به تهیه ارز دیجیتال FileCoin می‌باشند که در بخش بعد قصد داریم به توضیح اینکه ارز دیجیتال فایل کوین چیست، بپردازیم. در شبکه فایل کوین نیز همانند شبکه‌های دیگر افراد موظف به پرداخت هزینه ذخیره اطلاعات خود بر روی مخازن ماینرها می‌باشند و ذخیره‌کنندگان در قبال پول از داده‌های آن‌ها حفاظت می‌کنند. شبکه فایل کوین با پیشی گرفتن از رقبای خود در این سال‌ها به کار خود ادامه داده و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن در حال اجرا می‌باشد که اسپِیس ریس(Space Race) نام دارد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال پولکادات چیست

ارز دیجیتال فایل کوین چیست

شرکت‌کنندگان و فعالان در شبکه فایل کوین برای ارائه خدمات خود از قبیل ذخیره و بازیابی داده‌ها از دیگران و شبکه پاداشی در قالب توکن فایل کوین دریافت می‌کنند. ذخیره‌سازی اطلاعات توسط هر شخصی که مایل به فعالیت در این شبکه و همچنین دارای محلی برای ذخیره می‌باشد صورت می‌گیرد. از این رو حق مالکیت از شرکت‌های بزرگ ذخیره‌سازی دیتا همانند گوگل و اپل گرفته می‌شود و در دست مردم قرار می‌گیرد. از لفظ وب 3 تا به این قسمت به مکرر استفاده کردیم، اگر قصد دارید با اینترنت نسل سوم یا وب 3 بیشتر آشنا شوید، مقاله وب 3 چیست را مطالعه نمایید.

ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟

ارز دیجیتال فایل کوین چیست

شبکه فایل کوین به فعالان این شبکه، توکن فایل کوین پاداش می‌دهد که به ذخیره‌کنندگان تعلق می‌گیرد. ارز دیجیتال FileCoin با نماد انحصاری FIL در صرافی‌های غیرمتمرکز وجود دارد که در زمان نشر مقاله ارز دیجیتال فایل کوین چیست، ارزشی برابر با 18.52 دلار دارد. ارزش این ارز دیجیتال کمتر از رمزارز کوزاما می‌باشد، اما با این حال حجم معاملاتی فایل کوین در 24 ساعت گذشته برابر با 310,587,444 دلار می‌باشد که از کوزاما بیشتر می‌باشد. ارز دیجیتال فایل کوین ساختاری غیرمتمرکز دارد و جزء برترین ارزهای دیجیتال وب 3 می‌باشد که کیف پول‌هایی همچون لجر و تراست والت از آن پشتیبانی می‌کنند.

فایل کوین در رتبه 38 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد که نسبت به ارز دیجیتال کوزاما که در رتبه 66 قرار دارد در وضعیت بهتری می‌باشد. ارز دیجیتال فایل کوین را می‌توان در دسته آلت کوین‌ها قرار داد چرا که هدفمند و همچنین یکی از رقبای اتریوم می‌باشد. اگر می‌خواهید که ارزهای دیجیتال را بهتر شناسایی کنید و در بازار ارزهای دیجیتال موفق‌تر از دیگران ظاهر شوید، آموزش ارز دیجیتال فاموریان را از دست ندهید. همچنین اگر می‌خواهید بدانید که ارزهای دیجیتال در کدام یک از دسته‌های شت کوین، آلت کوین و میم کوین قرار دارند، مقاله تفاوت شت کوین، آلت کوین و میم کوین را مطالعه کنید.

تاریخچه ارز دیجیتال فایل کوین

تاریخچه ارز دیجیتال فایل کوین

ایده FileCoin در ابتدا در ذهن شخصی به نام خوان بنت(Juan Benet) جرقه خورد که این ایده منجر به تولید پروژه شبکه فایل کوین در سال 2014 گردید. کلیت این ایده به این صورت می‌باشد که قدرت را از دست شرکت‌های بزرگ در زمینه دیتا و داده گرفته می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. پروژه فایل کوین به شبکه اتریوم متصل می‌باشد که به توسعه‌دهندگان این قابلیت را می‌دهد تا به داده‌های بلاک چین اتریوم و قراردادهای هوشمند این شبکه دسترسی داشته باشند.

پروژه فایل کوین بی سرو صدا در سال 2017 به صورت آزمایشی وارد بازار گردید که توانست نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. ارز دیجیتال فایل کوین در ابتدا قرار بود که در 3 ماهه اول سال 2019 وارد بازار شود ولی این پروژه با مشکلاتی روبرو شد. از این جهت روند پروژه کندتر پیش رفت و در نهایت این ارز دیجیتال در سال 2020 با نماد FIL در صرافی‌ها لیست گردید.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال کوزاما چیست

شبکه فایل کوین شما چه بخش هایی می باشد؟

شبکه فایل کوین شما چه بخش هایی می باشد؟

شبکه فایل کوین در واقع شامل 3 بخش مشتریان، ذخیره‌سازی و بازیابی می‌باشد که ارز دیجیتال فایل کوین به عنوان واسطه‌ای بین این بخش‌ها عمل می‌کند. ذخیره‌سازی به دست ماینرها انجام می‌شود که اطلاعات افراد را در اختیار دارند. این اطلاعات شامل اطلاعات کامل بلاک چین، تراکنشات کاربران و داده‌های شخص متقاضی می‌باشد. استخراج‌کنندگان یا ماینرهای بازیابی اطلاعات را استخراج می‌کنند و به مشتریان تحویل می‌دهند که گاهاً به عنوان ماینرهای ذخیره‌سازی نیز فعالیت می‌کنند. فایل کوین به این افراد پاداشی در قبال فعالیت آن‌ها در شبکه پرداخت می‌کند و تمام تراکنشات درون شبکه صورت می‌گرفت. پرداخت‌های متعدد سبب کاهش سرعت شبکه گردید، به همین دلیل کلیه پرداخت‌ها در خارج از شبکه فایل کوین از این پس انجام می‌شود.

مزایای ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟

مزایای فایل کوین چیست

  • سیستم پاداش دهی به ذخیره‌کنندگان داده‌ها.
  • انتخاب ماینر ذخیره‌کننده‌ای متناسب با بودجه و سرعت افزونگی.
  • نیازی به ارائه یک API متفاوت برای هر ارائه دهنده نمی‌باشد.
  • رابط کاربری آسان و راحت.
  • نیاز به تبلیغ برای پیدا کردن ماینرها نمی‌باشد.
  • شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز: با بهره‌گیری از سیستم DNS فعالان شبکه فایل کوین قادر به ذخیره‌سازی اطلاعات خود بدون کمک گرفتن از نهادهای خارجی می‌باشند.
  • قراردادهای هوشمند: این ویژگی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا عملیات‌های پیچیده بدون نظارت در شبکه، تایید صلاحیت و استفاده از توکن فایل کوین اجرا شوند.

چه کیف پول هایی که از فایل کوین پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول های فایل کوین

تا این بخش از مقاله متوجه شدیم که ارز دیجیتال فایل کوین چیست، در ادامه قصد داریم شما را با کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال FileCoin پشتیبانی می‌کنند را معرفی کنیم. کیف پول اصلی ارز دیجیتال فایل کوین، فیل فاکس(FilFox) می‌باشد که امکان ذخیره، خرید و فروش ارز دیجیتال FIL بر روی آن وجود دارد و همچنین یکی از کیف پول های وب 3 می‌باشد. در ادامه شما را با سایر کیف پول‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، آشنا خواهیم کرد.

  • کیف پول تراست والت(Trust Wallet)
  • مث والت(Math Wallet)
  • کیف پول لجر(Ledger)
  • کیف پول اتمیک(Atomic)

بیشتر بخوانید: آشنایی با کیف پول تراست والت

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

پروژه شبکه فایل کوین یکی از پروژه‌های وب 3‌ای می‌باشد که اگر ایده‌های آن پیاده‌سازی شود، انقلابی بزرگ در ذخیره‌سازی دیتا شکل می‌گیرد. شبکه فایل کوین به ماینرهای ذخیره‌کننده در ازای ذخیره اطلاعات افراد، توکن فایل کوین پاداش می‌دهد که سبب جذب تعداد کثیری از افراد به این حوزه شده است. در آینده‌ای نچندان دور پیش‌بینی می‌شود که ارز دیجیتال فایل کوین رشد قابل توجه‌ای داشته باشد چرا که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های وب 3 می‌باشد. ذخیره‌سازی ارز دیجیتال فایل کوین بر روی مرورگرهای وب 3 همچنان امکان پذیر نمی‌باشد که گمان می‌شود، طولی نخواهد کشید تا از این قابلیت نیز برخوردار شود. در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با ارز دیجیتال فایل کوین آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال فایل کوین چیست پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *