اینترنت نسل سوم با پیشرفت و ارائه دادن سیستمی غیرمتمرکز و مطمئن نظر بسیاری از توسعه‌دهندگان بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. به طوری که بسیاری از افراد در تلاش می‌باشند تا اکوسیستم ارز دیجیتال خود را به این فناوری مجهز کنند. از این رو ارزهای دیجیتال متعددی وجود دارند که بر پایه فناوری وب 3 طراحی شده و بلاک چینی غیرمتمرکز دارند؛ اینگونه از ارزهای دیجیتال از امنیت و هزینه تراکنشات کمتری برخوردار می‌باشند. ارز دیجیتال کوساما یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتالی می‌باشند که به فناوری وب 3 مجهز می‌باشد و ساختاری غیرمتمرکز دارد. ارز دیجیتال کوزاما چیست؟ اگر این سوالی است که در ذهن شما شکل گرفته است، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید. چرا که در ادامه قرار است به سوال ارز دیجیتال کوزاما چیست، پاسخ دهیم و آینده، مزایا و معایب این رمزارز محبوب را بررسی کنیم.

ارز دیجیتال کوزاما (Kusama) چیست؟

ارز دیجیتال کوزاما چیست

ارز دیجیتال Kusama یکی دیگر از ارزهای دیجیتال وب 3 می‌باشد که بر بستر بلاک چین پیاده سازی و مقیاس پذیری بالایی دارد. رمز ارز کوساما را می‌توان نسخه زود به بازار آمده ارز دیجیتال پولکادات دانست، چرا که دارای سورس کدهای مشابه با پولکادات می‌باشد. درواقع ارز دیجیتال کوساما نسخه آزمایشی ارز دیجیتال پولکادات می‌باشد و به عنوان بستری آزمایشی برای بلاک چین پولکادات می‌باشد. توسعه‌دهندگان پولکادات برای تست کردن ویژگی جدیدی، ابتدا آن را بر روی کوساما پیاده سازی می‌کنند و در صورتی که مورد استقبال کاربران قرار گیرد، آن را روی پولکادات نیز پیاده سازی می‌کنند. از این رو افرادی که  صاحب ارز دیجیتال Kusama می‌باشند، می‌توانند در آینده این ارز دیجیتال دخالت کنند و نظرات خود را نسبت به طرح‌های ایجاد شده بیان کنند. برای آشنایی با 14مین ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال شما را به خواندن مقاله ارز دیجیتال پولکادات چیست، دعوت می‌کنیم.

ارز دیجیتال کوزاما با نماد KSM در صرافی‌ها قرار دارد که در ادامه مقاله ارز دیجیتال کوزاما چیست، به بررسی قیمت و حجم معاملاتی آن خواهیم پرداخت. پروژه پولکادات و کوساما را می‌توان تقلیدی از لایت کوین وبیت کوین دانست، چرا که لایت کوین برای بیت کوین همانند کوساما برای پولکادات می‌باشد. مهم‌ترین نکته و در عین حال جالب در رابطه با این ارز دیجیتال این است که هیچ مقام مسئولی در اداره آن دخل و تصرف ندارد. علاقه مندان به خرید این ارز دیجیتال می‌توانند آن را از صرافی‌های غیرمتمرکز نظیر صرافی بایننس خریداری و با این ارز دیجیتال وارد معامله شوند. برای آشنایی با نحوه و چگونگی خرید در صرافی بایننس، می‌توانید مقاله آشنایی با صرافی بایننس را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: وب 3 چیست

توکن کوساما (KSM)

ارز دیجیتال کوزاما چیست

ارز دیجیتال کوزاما با نماد KSM در صرافی‌های معتبر حال حاضر دنیا، خریداری و به فروش می‌رسد. این ارز دیجیتال دارای ارزشی معادل با 163.72 دلار می‌باشد که حجم معاملاتی آن در 24 ساعت گذشته برابر با 99,883,767 دلار می‌باشد. حجم معاملاتی این ارز دیجیتال نسبت به روز قبل 36 درصد پیشرفت داشته است و همچنین قیمت آن نیز 5 درصد افزایش و همچنان در حالت صعودی خود می‌باشد. حدود 10 میلیون توکن از ارز دیجیتال کوساما تا به امروز عرضه شده است که از این تعداد چیزی حدود به 9 میلیون از آن در دست سرمایه‌گذاران قرار دارد و خرید و فروش می‌شود. ارز دیجیتال کوساما به معنای قناری می‌باشد که نام آن برگرفته از نحوه خبرکردن معدنچیان از خطر نشتی گاز در معدن به وسیله قناری‌ها می‌باشد.

ویژگی های ارز دیجیتال کوزاما چیست؟

  • سرعت بیشتری نسبت به نسخه اصلی خود پولکادات دارد.
  • 0.14 درصد از معاملات بازار ارزهای دیجیتال به ارز دیجیتال کوزاما اختصاص دارد.
  • ارزش بازار ارز دیجیتال کوزاما چیزی حدود 45 میلیارد دلار می‌باشد.
  • بالاترین قیمتی که این ارز تا به امروز داشته برابر با 600 دلار می‌باشد.
  • مقیاس پذیر می‌باشد و بالا رفتن تعداد کاربران آن مشکلی برای این شبکه ایجاد نمی‌کند.
  • دارای رتبه 66 در بازار ارزهای دیجیتال دارد.
  • کوساما یا کوزاما شبکه‌ای غیرمتمرکز می‌باشد و در تصرف اشخاص خاصی نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید: مرورگرهای وب 3

مزایا و معایب ارز دیجیتال Kusama

ارز دیجیتال کوزاما چیست

تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال کوزاما چیست با این ارز دیجیتال آشنا شدیم، حال قصد داریم شما را با مزایا و معایب این ارز دیجیتال آشنا کنیم. ارز دیجیتال کوساما از آنجایی که از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کند، مزایای آن از معایب آن پیشی گرفته است که در ادامه این موارد را باهم مرور خواهیم کرد.

مزایا

  • مشارکت کردن افراد در طرح‌های پیشنهادی و آینده این ارز دیجیتال.
  • توسعه دهندگانی که از بلاک چین پولکادات استفاده می‌کنند، می‌توانند پروژه‌های خود را بر روی شبکه کوزاما تست کنند.
  • بستری مناسب برای تست کردن پروژه‌ها.
  • پشتیبانی از فناوری وب 3.
  • بلاک چینی غیرمتمرکز دارد.
  • مقیاس پذیر می‌باشد، به طوری که می‌توان آن را به عنوان بلاک چین نسل سوم به حساب آورد.

معایب

  • تَورمی 10 درصدی به صورت سالیانه دارد.
  • هیچ تضمینی در رابطه با کار کردن با کوساما وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: کیف پول های وب 3

چه کیف پول هایی که از ارز دیجیتال کوزاما پشتیبانی می‌کنند؟

چه کیف پول هایی که از ارز دیجیتال کوزاما پشتیبانی می‌کنند؟کیف پول JS

کیف پول آنلاینی می‌باشد که افراد با ایجاد حساب در این کیف پول موظف به پرداخت حداقل 0.0001 واحد از ارز دیجیتال کوزاما می‌باشند. پس از انجام این کار حساب آن‌ها فعال می‌شود و می‌توانند به خرید و فروش به وسیله این کیف پول بپردازند. لازم به ذکر است که افراد باید به هنگام برداشت مقدار 0.0001 واحد از ارز دیجیتال کوزاما را در این کیف پول قرار بدهند تا حساب آن‌ها مسدود نشود.

کیف پول لجر(Ledger)

کیف پول لجر(Ledger)نوع دیگری از کیف پول‌ها می‌باشد که به دلیل سخت‌افزاری بودن آن دارای امنیت بالایی می‌باشد. امکان ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال زیادی بر روی این کیف پول وجود دارد که ذخیره توکن KSM یکی از این ارزهای دیجیتال می‌باشد. اگر امنیت برای شما بیشتر از هرچیزی اهمیت دارد از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

کیف پول ترزور(Trezor)

کیف پول ترزور(Trezor)ترزور کیف پول سخت افزاری دیگری می‌باشد که امکان ذخیره سازی ارز دیجیتال کوزاما بر روی آن وجود دارد.

کیف پول تراست والت(Trust Wallet)

کیف پول تراست والت(Trust Wallet)اگر به دنبال کیف پولی می‌گردید که معاملات خود را به سرعت و به راحتی انجام دهید و در عین حال ارز دیجیتال کوساما را پشتیبانی کند، کیف پول تراست والت گزینه مناسبی می‌باشد. یکی از برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل کیف پول تراست والت می‌باشد که علاوه بر KSM از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند. جهت آشنایی با کیف پول تراست والت و آموزش نصب این کیف پول نرم‌افزاری بر روی گوشی موبایل مقاله آن را مطالعه نمایید.

آینده ارز دیجیتال کوزاما

ارز دیجیتال کوزاما به دلیل این که غیرمتمرکز می‌باشد و هیچ شخص حقوقی در اداره آن دخیل نمی‌باشد به راحتی توقف نمی‌شود. این ارز دیجیتال تنها در یک صورت ممکن است به فراموشی سپرده شود؛ اگر کاربران آن در جهت متوقف شدن این پروژه نظر دهند این پروژه متوقف می‌شود. همچنین اگر کاربران آن از فعالیت در این شبکه خسته شوند یا به هر نحوی از کار کردن با این شبکه خودداری کنند، ارز دیجیتال کوزاما متوقف می‌شود. پیش‌بینی وبسایت WalletInvestor درباره این ارز دیجیتال به این صورت است که تا پایان سال 2020 قیمت آن به بیش از 800 دلار خواهد رسید. از طرفی به دلیل اینکه تا حدودی به ارز دیجیتال پولکادات وابستگی دارد و آینده درخشانی در انتظار ارز دیجیتال پولکادات می‌باشد، می‌توان آینده توکن KSM را نیز درخشان دانست.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

ارز دیجیتال کوزاما یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال وب 3 می‌باشد که از آن به عنوان نسخه آزمایشی بلاک چین پولکادات استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان از این شبکه برای تست کردن پروژه‌های خود استفاده می‌کنند و بیشتر شبیه موش آزمایشگاهی می‌باشد. این ارز دیجیتال به دلیل این که ساختاری غیرمتمرکز دارد، دارندگان ارز دیجیتال کوزاما اجازه مشارکت کردن در نظرسنجی‌های که در رابطه با آینده این توکن مطرح می‌شود را دارند. ارز دیجیتال Kusama به دلیل اینکه محیطی است برای آزمایش کردن پروژه‌های دیگر، شانس بقای بالایی دارد و همچنین طبق پیش‌بینی‌ها، این ارز دیجیتال روندی صعودی خواهد داشت. در این مقاله ما سعی بر این داشتیم که شما را با این ارز دیجیتال آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال کوزاما چیست، پاسخ دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *