میم کوین‌ها دسته دیگری از ارزهای دیجیتال می‌باشند که معمولاً ارزش بالایی دارند. اینگونه از دارایی‌ها حجم معاملات بالایی دارند و بیشتر افراد از آن‌ها برای نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. دوتا از بهترین میم کوین‌های بازار، ارز دیجیتال شیبا اینو و ارز دیجیتال دوج کوین می‌باشد. برخی از سرمایه‌گذاران بر این باورند که شیبا بهتر از دوج کوین است و برخی دیگر نظر دیگری دارند. اما همیشه این سوال در ذهن آن‌ها وجود دارد که دوج کوین بهتره یا شیبا؟ کدام یک از این دو مناسب سرمایه‌گذاری است. هر یک از این دو دارایی دیجیتال دارایی ویژگی خاصی می‌باشند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با مطالعه مقاله دوج کوین بهتره یا شیبا بهتر در می‌یابید که بر روی کدامیک از این دو دارایی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

میم کوین چیست؟

میم کوین چیست؟

پیش از پرداختن به جواب سوال اینکه دوج کوین بهتره یا شیبا، بهتر است بدانید میم کوین چیست. ارزهای دیجیتال در 3 دسته میم کوین، آلت کوین و شت کوین دسته بندی می‌شود. آلت کوین‌ها ارزش خیلی خوب و بالایی دارند و برترین آلت کوین، اتریوم می‌باشد. میم کوین‌ها به آن دسته از دارایی‌های دیجیتال گفته می‌شود که برای سرگرمی ساخته می‌شوند و معمولاً نمادی از جیزی هستند. به عنوان مثال دوج کوین یا شیبا اینو هر دو میم کوین‌هایی هستند که برگرفته از دو نوع سگ ژاپنی می‌باشند. این نوع از دارایی‌های دیجیتال به طور معمول قابل اعتماد هستند و برخی از آن‌ها دارای وایت پیپر می‌باشند. اگر نمی‌دانید وایت پیپر چیست، مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

به طور کلی میم کوین‌ها برگرفته از تصاویر اینترنتی و نمادهای خاصی می‌باشند که تحت تاثیر سلبریتی‌ها قرار دارند. به طوری که اگر یکی از آن‌ها درباره یکی از میم کوین‌ها نظر مثبت یا منفی را در فضای اینترنت منتشر کند، ارزش آن‌ها تغییر خواهد کرد. بنابراین خیلی تحت تاثیر افراد مشهور جامعه قرار دارند و به راحتی قیمت آن‌ها دچار تغییر می‌شود.

ارز شیبا چیست؟

ارز شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو یکی دیگر از بسیار ارزهای دیجیتال است که با یک دلار مقدار زیادی از آن را می‌توان خریداری کرد. این دارایی دیجیتال از جمله میم کوین‌های است که صرافی‌های ایرانی و خارجی به کاربران جدید خود به عنوان پاداش هدیه می‌دهند. قیمت ارز شیبا در حال حاضر کمتر از یک دلار و برابر است با 0.000009448 دلار و قیمت شیبا به تومان 0.332 می‌باشد. این دارایی دیجیتال را می‌توانید رایگان و بدون پرداخت ذره‌ای هزینه‌ای دریافت کرد. برای اینکار کافی است مقاله بهترین روش دریافت شیبا رایگان را مطالعه کنید تا این دارایی را به راحتی دریافت و در کیف پول خود ذخیره کنید. به طور کلی خرید ارز شیبا از آنجایی که هزینه‌ای ندارد خوب به نظر می‌رسد، چرا که ممکن است زمانی دیگر ارزش آن بسیار زیاد شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

دوج کوین چیست؟

دوج کوین چیست؟

دوج کوین را می‌توان اولین میم کوین موجود در بازار دانست که برای مسخره کردن بیت کوین ساخته شد. تیم سازنده این ارز دیجیتال برای اینکه نشان دهنده ایجاد ارز دیجیتال تا چه اندازه ساده می‌باشد، دوج کوین را ایجاد کردند. نماد این دارایی دیجیتال برگرفته از یک سگ ژاپنی است که چندی پیش ارزش آن توسط توئیت منفی ایلان ماسک درباره این دارایی دیجیتال کاهش یافت. اما مجدداً با توجه ایلان ماسک نسبت به این دارایی دیجیتال قیمت آن افزایش پیدا کرد و در حال حاضر قیمت دوج کوین برابر است با 0.08627 دلار. دوج کوین در حال حاضر در رتبه 9 وبسایت کوین مارکت کپ قرار دارد که دقیقاً 5 رتبه پایین‌تر از ارز شیبا در جایگاهی بهتر قرار دارد.

قیمت دوج کوین در اینده بستگی به بیت کوین و نظر افراد مشهوری همچون ایلان ماسک دارد، از این رو ممکن است ارزش آن افزایش پیدا کند. بیبی دوج کوین نسخه برتر و بهتر دوج کوین است که بر روی شبکه بلاک چین بایننس پیاده سازی شده است و کارمزد کمتری نسبت به دوج کوین دارد. برای آشنایی بیشتر با بیبی دوج کوین قمیت آن مقاله بیبی دوج کوین چیست را مطالعه کنید.

مقایسه دوج کوین و شیبا

دوج کوین بخریم یا شیبا؟

حال که با این دو دارایی دیجیتال آشنا شدید، بهتر است که به مقایسه شیبا و دوج کوین بپردازیم. فکر می‌کنم اکثر شما با مفهوم و تفاوت کوین و توکن چیست، آشنایی دارید و فرق بین این دو را به خوبی می‌دانید. عمده‌ترین تفاوت بین دوج کوین و شیبا این است که یکی از آن‌ها کوین و دیگری توکن است. دوج کوین دارای بلاک چین اختصاصی خود می‌باشد و کوین مربوط به این بلاک چین می‌باشد. اما شیبا ارز دیجیتالی است که بر روی بلاک چین دیگری ایجاد شده است و دارای بلاک چین اختصاصی نمی‌باشد. کوین‌ها کاربردهای بیشتری نسبت به توکن‌ها دارند که این کاربردها شامل: انتقال سریع پول بین‌المللی، هولد کردن ارز دیجیتال و قیمت گذاری کالاها. توکن‌ها معمولاً از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند و از آن‌ها در اپلیکیشن‌های DApps یا غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

ارز شیبا یکی از این توکن‌ها می‌باشد که بر روی بستر شبکه اتریوم پیاده سازی شده است. البته بخش دیگری از این دارایی دیجیتال بر روی شبکه بلاک چین بایننس ایجاد شده است، چرا که کارمزد و سرعت تراکنشات بیشتری نسبت به شبکه اتریوم دارد. از شیبا به عنوان قاتل دوج کوین نیز یاد می‌شود، چرا که پس از مدتی توانست جای دوج کوین را بگیرد. اما دوج کوین توانست به تریدرها ثابت کند که ارز دیجیتال منحصر به فردتری می‌باشد و دوباره ارزش سابق خود را کسب کرد. از مقایسه دوج کوین و شیبا می‌توان این را دریافت که کوین‌ها ارزش و خواهان بیشتری نسبت به توکن‌ها دارند.

دوج کوین و شیبا کارمزد شبکه متفاوتی دارند و تریدرها معمولاً به سمت رمزارزی می‌روند که کارمزد شبکه کمتری داشته باشد. از آنجایی که ارز دیجیتال شیبا اینو بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد، کارمزد شبکه بالاتری دارد و اصلاً برای مبالغ و مقدار پایین به صرفه نیست. از طرفی دیگر ارز دیجیتال دوج کوین از سمت دو شخص مطرح جامعه ایلان ماسک و سازنده اتریوم پشتیبانی می‌شود. همین موضوع سبب افزایش قیمت دوج کوین در آینده خواهد شد. حال که در این بخش به مقایسه دوج کوین و شیبا پرداختیم، بهتر است بدانیم که دوج کوین بهتره یا شیبا؟

دوج کوین بهتره یا شیبا؟

دوج کوین بخریم یا شیبا؟

تصمیم این که دوج کوین بهتره یا شیبا و کدامیک را خریداری کنید بستگی به استراتژی معاملاتی و ریسک پذیری شما دارد. اگر به دنیال دارایی دیجیتالی می‌گردید که آینده روشن‌تری دارد و ممکن است در آینده افزایش قیمت داشته باشد، به سراغ دوج کوین بروید. البته از این موضوع غافل نشوید که شیبا را می‌توان رایگان دریافت کرد، از این رو اگر این دارایی را در کیف پول خود هولد کنید ممکن است در آینده ارزش آن زیاد شود. به طور کلی خرید دوج کوین نسبت به شیبا عاقلانه‌تر می‌باشد چرا که اولین میم کوین است، ایلان ماسک از آن پشتیبانی می‌کند و از همه مهم‌تر کارمزد شبکه کمتری دارد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

میم کوین‌ها رمزارزهایی هستند که معمولاً قیمت آن‌ها بر اساس سلبریتی‌ها بالا و پایین می‌شود. شیبا و دوج کوین دوتا از برترین میم کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند که افراد زیادی علاقه مند به خرید آن‌ها هستند. دوج کوین به عنوان اولین میم کوین بازار طرفداران  و قیمت بیشتری دارد، اما شیبا اینو ارزش چندان بالایی ندارد. همیشه این سوال در ذهن تریدرها وجود دارد که دوج کوین یا شیبا؟. ما در این مقاله سعی کردیم به مقایسه دوج کوین و شیبا بپردازیم و به سوال دوج کوین بهتره یا شیبا پاسخ دهیم.

سوالات متداول

دوج کوین ارز کدام کشور است؟

ارز دیجیتال دوج کوین توسط دو شخص به نام‌های بیلی مارکس(Billy Markus) و جکسون پالمر(Jackson Palmer) در سال 2013 ایجاد شد. ارزهای دیجیتال متعلق به کشورها نمی‌باشند، بلکه متعلق به اشخاص هستند. بنابریان در جواب اینکه دوج کوین ارز کدام کشور است باید گفت در حال حاضر متعلق به ایلان ماسک و سازنده اتریوم است.

دوج کوین از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال دوج کوین را می‌توانید از انواع صرافی‌های خارجی و ایرانی خریداری کنید. بهترین صرافی ایرانی برای خرید ارز دیجیتال دوج کوین آبان تتر و نوبیتکس می‌باشد. برای آشنایی با نحوه خرید از صرافی آبان تتر مقاله نحوه خرید از آبان تتر را مطالعه کنید.

استخراج دوج کوین به چه صورت است؟

استخراج دوج کوین همانند نحوه استخراج بیت کوین یا اتریوم می‌باشد، برای اینکار باید یکی از دستگاه‌های ماینر را خریداری کنید.

خرید ارز شیبا از صرافی ایرانی چگونه است؟

خرید ارز شیبا از صرافی ایرانی به راحتی انجام می‌شود و فقط کافی است که در یکی از صرافی‌های ایرانی حساب کاربری ایجاد کنید. البته ناگفته نماند که برای این که حجم معاملات بیشتری را بتوانید انجام دهید باید، مراحل احراز هویت خود را انجام دهید. برای خرید این دارایی می‌توایند به صرافی نوبیتکس مراجعه کنید، برای آشنایی با نحوه خرید از این صرافی مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *